Hallo allemaal,
Sinds kort ben ik eigenaar van een ex-Rijnleger Series 2 Ambulance. De wagen die ik heb is nog best origineel met alles erop en eraan en ik overweeg hem zo origineel mogelijk te maken, inclusief de juiste mil. tekens en insignes. Ben zelf eigenlijk niet zo'n militaria-purist, maar misschien helpt het straks de MRB op afstand te houden, als 'echte oldtimer' (je weet nooit..)
Nu ben ik eens op zoek gegaan naar de achtergrond van de ambu's in de British Army of the Rhine (BAOR), maar daar kom ik best weinig over tegen. Op de sites die gedetailleerde informatie bieden over de verschillende militaire hospitaals in Duitsland gaat het nauwelijks over het voertuigenpark. Fotosites als Google Images, Flickr geven geen historische fotos met daarop de originele voertuigen en ook in de fotodatabase van het IWM vind ik niks.
Wie-oh-wie kent bronnen die me verder helpen aan gegevens over juist deze specifieke groep voertuigen? Ook informatie hoe en via wie de wagens ex-MOD verkocht werden lijkt me leuk te weten te komen.
In ben benieuwd!
Met groet, Ronald
Series 2 Ambulance
Gevraagd: Historische informatie over de Series 2 ex-Rijnleger A
Re: Gevraagd: Historische informatie over de Series 2 ex-Rijnleg
Dergelijke informatie is voor een deel beschikbaar via het forum van de Britse Series 2 club:
[www.series2club.info]
Nog wat meer specifieke informatie is mogelijk te vinden op het forum van de Ex Military Land Rovers Association (EMLRA):
[www.emlra.org]
Tot slot heb ik weleens begrepen dat archiefstukken m.b.t. individuele voertuigen voornamelijk beland zijn bij het Royal Logistic Corps museum:
[www.rlcmuseum.co.uk]
Hermen
[www.series2club.info]
Nog wat meer specifieke informatie is mogelijk te vinden op het forum van de Ex Military Land Rovers Association (EMLRA):
[www.emlra.org]
Tot slot heb ik weleens begrepen dat archiefstukken m.b.t. individuele voertuigen voornamelijk beland zijn bij het Royal Logistic Corps museum:
[www.rlcmuseum.co.uk]
Hermen
Hermen,
Bedankt voor je input.
Bij de Series2club heb ik me maar eens aangemeld om het forum te kunnen gebruiken. De tweede link geeft vooral informatie die ik al heb, maar wellicht is er via de organisatie of haar leden wel e.e.a. uit te zoeken. Dat ga ik doen. Wellicht dat ik via die weg ook museumcollecties (zoals wellicht RLC) specifiek met een vraag kan benaderen.
Wordt vervolgd, Ronald
Bedankt voor je input.
Bij de Series2club heb ik me maar eens aangemeld om het forum te kunnen gebruiken. De tweede link geeft vooral informatie die ik al heb, maar wellicht is er via de organisatie of haar leden wel e.e.a. uit te zoeken. Dat ga ik doen. Wellicht dat ik via die weg ook museumcollecties (zoals wellicht RLC) specifiek met een vraag kan benaderen.
Wordt vervolgd, Ronald
Ook op het EMLRA-forum waren gebruikers rond die onwaarschijnlijk veel van dit soort onderwerpen afweten. Succes met je speurtocht!
Hermen
Hermen