Soms gooi je 20 Pond weg omdat je het "goed" wilt doen
Soms gooi je 20 Pond weg omdat je het "goed" wilt doen
Vandaag mijn bestelling binnen vanuit Engeland. Door een stomme fout (en die gebeuren toch eigenlijk altijd als je "nog effe snel DIT wilt doen" voordat je naar huis gaat.) draaide ik het schroefdraad kapot van mijn laatst te plaatsen spiegelsteun. Ik had een zakje metrische kruiskop boutjes bij UNF boutjes van het zelfde type gegooid bleek later. Bij het vastzetten van de steun viel mij wel op dat het inschroeven wat strak ging maar wat wil je met al die overvloedige verfpartijen. Nog even SNEL schoefdraad zo goed mogelijk ontverven en draaien met die handel...Ja.....met het stellen van de steun kwam dus de hele handel van het deurschanier af. Balen....
Vorige week dus maar een bestelling uit de deur gedaan en daarbij een orginele/genuine Land Rover steun besteld (MRC4583) kosten 27,64 Pond en een Namaakje (uiteraard zelfde partnr.) van BritPart voor 7,44 Pond om als reserve te hebben en als vergelijkings materiaal. Alles wat ik vervangen heb aan "Jeltsin" is zoveel mogelijk Genuine waar ik dit essentieel vond. Eeen spiegelsteun essentieel?? Ja, in dit geval wel want er is niks vervelender dat een rammelende spiegelsteun of eentje die veel te veel kracht nodig heeft om "om te klappen|" bij bijvoorbeeld een boom (of fietser....) die in de weg staat. Eerder een dergelijke steun gehad (ja...Namaak) en die koste mij twee afgebroken boutjes in het scharnier en een hopeloos geklooi in het buitenland om de steun er weer aan te krijgen.
Na binnenkomst van het pakket natuurlijk meteen gaan vergelijken; Mmm, de verpakking van beide zijn zijn totaal verschillend. Waar BritPart zijn steun levert in de bekende blauwe plastic zak en de steun gewikkeld in een vetvrij papiertje, levert Land Rover zijn steun in een gesealde plastic zak vol bedrukt met het geliefde groene Land Rover logo. Tevens zit bij de laatste de steun nog extra verpakt in een plastic zakje, vetvrij papier en een zakje "Silicon" tegen het vocht. Uitgepakt zijn de steunen echt geheel identiek.....het gestanste merk en klein opgeplakt wit stickertje met code is hetzelfde, het schroefdraad is hetzelfde (Metrisch in plaats van UNF!!!! De oude Orginele steunen hebben UNF draad!) zelfs het propje smeervet op de interne veer is hetzelfde...Ja, het is gewoon precies dezelfde steun maar dan voor 4 keer de prijs...
Brengt dit alles mij af van mijn wens tot Genuine bij onderdelen...NEE, zeker niet; de verschillen die ik gezien heb bij Genuine en Namaak waren heel vaak behoorlijk tot zeer groot. De allerbelangrijkste waren wel de krukaslagers en dan vooral de axiale maantjes; Waren de Genuine op een duizendste mm nauwkeurig vlak, waren de Bearmach's en BritPart absoluut niet vlak tevens was de laag tin-lood (dacht dat dat de buitenste laag metaal samenstelling was) beduidend dunner dan bij de Genuine. Pakkingsmateriaal en keerringen zijn al helemaal niet te vergelijken.
Maar ja, Dit is wel een duur grapje voor een extra stukje plastic en een zakje Silicon dat ik ook weer als chemisch afval moet wegbrengen....
Overigs....Bij het slopen van mijn oude spiegelsteun kwam ik er wel achter dat de "omslagdruk" van de arm te stellen is. Als je de onderste nylon beschermdop voorzichtig draaiend lostrekt zie je een grote inbus zitten (Is wel weer Engels maar 9 mm imbus gaat). Ietsje losdraaien zorgt voor een vlotter omklappen van de spiegel doordat je de kracht van de interne veer iets lost. Omgekeerd zorgt er voor dat een eventuele rammel van de arm verdwijnt maar let op.....denk aan die fietser!!
Peter T.
SIII 109 "Jeltsin"
24V 2.25 Diesel 1981
Foto-PUEEMFGS.jpg --> mod_embed_images_loadimage('58621aad89cb2eff0d03b5d91638c04d', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fwww.mijnalbum.nl%2FFoto-PUEEMFGS.jpg', 'http://www.mijnalbum.nl/Foto-PUEEMFGS.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fwww.mijnalbum.nl%2FFoto-PUEEMFGS.jpg', '', 16068309, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Vorige week dus maar een bestelling uit de deur gedaan en daarbij een orginele/genuine Land Rover steun besteld (MRC4583) kosten 27,64 Pond en een Namaakje (uiteraard zelfde partnr.) van BritPart voor 7,44 Pond om als reserve te hebben en als vergelijkings materiaal. Alles wat ik vervangen heb aan "Jeltsin" is zoveel mogelijk Genuine waar ik dit essentieel vond. Eeen spiegelsteun essentieel?? Ja, in dit geval wel want er is niks vervelender dat een rammelende spiegelsteun of eentje die veel te veel kracht nodig heeft om "om te klappen|" bij bijvoorbeeld een boom (of fietser....) die in de weg staat. Eerder een dergelijke steun gehad (ja...Namaak) en die koste mij twee afgebroken boutjes in het scharnier en een hopeloos geklooi in het buitenland om de steun er weer aan te krijgen.
Na binnenkomst van het pakket natuurlijk meteen gaan vergelijken; Mmm, de verpakking van beide zijn zijn totaal verschillend. Waar BritPart zijn steun levert in de bekende blauwe plastic zak en de steun gewikkeld in een vetvrij papiertje, levert Land Rover zijn steun in een gesealde plastic zak vol bedrukt met het geliefde groene Land Rover logo. Tevens zit bij de laatste de steun nog extra verpakt in een plastic zakje, vetvrij papier en een zakje "Silicon" tegen het vocht. Uitgepakt zijn de steunen echt geheel identiek.....het gestanste merk en klein opgeplakt wit stickertje met code is hetzelfde, het schroefdraad is hetzelfde (Metrisch in plaats van UNF!!!! De oude Orginele steunen hebben UNF draad!) zelfs het propje smeervet op de interne veer is hetzelfde...Ja, het is gewoon precies dezelfde steun maar dan voor 4 keer de prijs...
Brengt dit alles mij af van mijn wens tot Genuine bij onderdelen...NEE, zeker niet; de verschillen die ik gezien heb bij Genuine en Namaak waren heel vaak behoorlijk tot zeer groot. De allerbelangrijkste waren wel de krukaslagers en dan vooral de axiale maantjes; Waren de Genuine op een duizendste mm nauwkeurig vlak, waren de Bearmach's en BritPart absoluut niet vlak tevens was de laag tin-lood (dacht dat dat de buitenste laag metaal samenstelling was) beduidend dunner dan bij de Genuine. Pakkingsmateriaal en keerringen zijn al helemaal niet te vergelijken.
Maar ja, Dit is wel een duur grapje voor een extra stukje plastic en een zakje Silicon dat ik ook weer als chemisch afval moet wegbrengen....
Overigs....Bij het slopen van mijn oude spiegelsteun kwam ik er wel achter dat de "omslagdruk" van de arm te stellen is. Als je de onderste nylon beschermdop voorzichtig draaiend lostrekt zie je een grote inbus zitten (Is wel weer Engels maar 9 mm imbus gaat). Ietsje losdraaien zorgt voor een vlotter omklappen van de spiegel doordat je de kracht van de interne veer iets lost. Omgekeerd zorgt er voor dat een eventuele rammel van de arm verdwijnt maar let op.....denk aan die fietser!!
Peter T.
SIII 109 "Jeltsin"
24V 2.25 Diesel 1981
Foto-PUEEMFGS.jpg --> mod_embed_images_loadimage('58621aad89cb2eff0d03b5d91638c04d', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fwww.mijnalbum.nl%2FFoto-PUEEMFGS.jpg', 'http://www.mijnalbum.nl/Foto-PUEEMFGS.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fwww.mijnalbum.nl%2FFoto-PUEEMFGS.jpg', '', 16068309, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Re: Soms gooi je 20 Pond weg omdat je het "goed" wilt
Toch levert britpart best heel vaak originele delen tegen een hele lage prijs. BV verstuivers voor een 300TDI...
Re: Soms gooi je 20 Pond weg omdat je het "goed" wilt
Heb je gelijk ook reflectoren voor achter besteld?
Viel me op dat die er nog niet opzaten
Binnenkort een complete foto reportage? Jeltsin is wel super geworden!!!
Apke
Beheerder PrikkersWinkel
larrie-nu.jpg --> mod_embed_images_loadimage('f2b779df6b9d5afc97e0631bd7c0334a', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fwww.matteman.nl%2Fimages%2Flarrie-nu.jpg', 'http://www.matteman.nl/images/larrie-nu.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fwww.matteman.nl%2Fimages%2Flarrie-nu.jpg', '', 16068521, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Larrie - Serie III 109 Stawag (in onderhoud)
Duck - Disco 2 TD5 (voorlopige naam)
Viel me op dat die er nog niet opzaten
Binnenkort een complete foto reportage? Jeltsin is wel super geworden!!!
Apke
Beheerder PrikkersWinkel
larrie-nu.jpg --> mod_embed_images_loadimage('f2b779df6b9d5afc97e0631bd7c0334a', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fwww.matteman.nl%2Fimages%2Flarrie-nu.jpg', 'http://www.matteman.nl/images/larrie-nu.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fwww.matteman.nl%2Fimages%2Flarrie-nu.jpg', '', 16068521, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Larrie - Serie III 109 Stawag (in onderhoud)
Duck - Disco 2 TD5 (voorlopige naam)
Re: Soms gooi je 20 Pond weg omdat je het "goed" wilt
Ik heb wel eens per ongeluk een britpart druklager gekocht. Dus snel nog een bestelling voor een genuine want dat werkje wil je niet te vaak doen. Kreeg ik gewoon precies dezelfde! Het komt dus voor bij meerdere onderdelen. Maar toch liever voor veiligheid en genuine!
Richard78
Series III 109 2.25D 1978 Viatora aka Torretje
Freelander 1.8i 2000 Reinaard de vos aka Vosje
Als er genoeg wilskracht is kan alles!
handtekening.jpg --> mod_embed_images_loadimage('f3ce6bec6cdfd7cf7fd349d80d0fb397', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Frhijmer1.home.xs4all.nl%2FLandrover%2Fslides%2Fhandtekening.jpg', 'http://rhijmer1.home.xs4all.nl/Landrover/slides/handtekening.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Frhijmer1.home.xs4all.nl%2FLandrover%2Fslides%2Fhandtekening.jpg', '', 16069169, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Richard78
Series III 109 2.25D 1978 Viatora aka Torretje
Freelander 1.8i 2000 Reinaard de vos aka Vosje
Als er genoeg wilskracht is kan alles!
handtekening.jpg --> mod_embed_images_loadimage('f3ce6bec6cdfd7cf7fd349d80d0fb397', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Frhijmer1.home.xs4all.nl%2FLandrover%2Fslides%2Fhandtekening.jpg', 'http://rhijmer1.home.xs4all.nl/Landrover/slides/handtekening.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Frhijmer1.home.xs4all.nl%2FLandrover%2Fslides%2Fhandtekening.jpg', '', 16069169, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Re: Soms gooi je 20 Pond weg omdat je het "goed" wilt
Het komt heel vaak voor dat Britpart origineel LR spul levert, maar je kan nu ook de conclusie trekken dat sommige originele Land Rover delen misschien wel ergens in China gemaakt worden! Maar veel onderdelen van Britpart zijn prima in orde! Ook de lagers en keerringen met een G erachter zijn ook goed, ik heb in ieder geval geen lekkende krukas keerringen meer sinds ik Britpart met een G gebruik.
Gr, Bart
Gr, Bart
Re: Soms gooi je 20 Pond weg omdat je het "goed" wilt
Ja....ik moet hier helemaal in het openbaar bekennen dat ik tot mijn grote spijt een veer heb moeten laten voor het opnieuw plaatsen van mijn supergeconserveerde orginele ronde ex Nedelandse defensie reflectoren... Die mooie ronde dingen die de hoekigheid van een Land Rover laat smelten tot de perfecte vorm vanaf de achterkant. Vanavond heb ik met mijn hitachi boor een viertal nieuwe gaatjes moeten boren in de nog maagdelijk witte achterkant van "Jeltsin". In plaats van de ronde reflectoren zitten nu twee rechthoeken vastgeschroeft om hun dienst te bewijzen in de komende nachten.
Dit alles omdat de Nederlandse regering ooit bedacht heeft om een ander cq groter nummerbord uit te brengen. De symantriek van "Jeltsin"werd daardoor verstoord vanwege de noodzaak om de ronde reflectoren ongelijk in lijn te plaatsen.
Een fotoreportage heb ik vaak aan gedacht de afgelopen twee jaar...het is helaas alleen bij denken gebleven
Peter T.
SIII 109 "Jeltsin"
24V 2.25 Diesel 1981
Foto-PUEEMFGS.jpg --> mod_embed_images_loadimage('d2e1f338917a0e4ece21a7ef430c90d3', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fwww.mijnalbum.nl%2FFoto-PUEEMFGS.jpg', 'http://www.mijnalbum.nl/Foto-PUEEMFGS.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fwww.mijnalbum.nl%2FFoto-PUEEMFGS.jpg', '', 16070635, 600, 600, 'Loading image ...', false);
1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 07/11/2012 00:45 door Peter T..
Dit alles omdat de Nederlandse regering ooit bedacht heeft om een ander cq groter nummerbord uit te brengen. De symantriek van "Jeltsin"werd daardoor verstoord vanwege de noodzaak om de ronde reflectoren ongelijk in lijn te plaatsen.
Een fotoreportage heb ik vaak aan gedacht de afgelopen twee jaar...het is helaas alleen bij denken gebleven
Peter T.
SIII 109 "Jeltsin"
24V 2.25 Diesel 1981
Foto-PUEEMFGS.jpg --> mod_embed_images_loadimage('d2e1f338917a0e4ece21a7ef430c90d3', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fwww.mijnalbum.nl%2FFoto-PUEEMFGS.jpg', 'http://www.mijnalbum.nl/Foto-PUEEMFGS.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fwww.mijnalbum.nl%2FFoto-PUEEMFGS.jpg', '', 16070635, 600, 600, 'Loading image ...', false);
1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 07/11/2012 00:45 door Peter T..
Re: Soms gooi je 20 Pond weg omdat je het "goed" wilt
Je had natuurlijk ook stiekem een smal randje van die moderne nummerplaten kunnen zagen.
Ik weet niet of het mag (dwz of de maat echt rigide is vastgesteld), maar ik denk dat het gewoonlijk niet tot op mm niveau gecontroleerd wordt.
(En mag het niet dan heb je voor ± de tegenwaarde van £20 weer een nieuwe kentekenplaat.
Marc
Ik weet niet of het mag (dwz of de maat echt rigide is vastgesteld), maar ik denk dat het gewoonlijk niet tot op mm niveau gecontroleerd wordt.
(En mag het niet dan heb je voor ± de tegenwaarde van £20 weer een nieuwe kentekenplaat.
Marc
Re: Soms gooi je 20 Pond weg omdat je het "goed" wilt
Je mag ook klassieke donkerblauwe kentekenplaten monteren, die zijn een maatje kleiner. Mits je auto van vóór 1978 is,
gr, Bart
gr, Bart
Re: Soms gooi je 20 Pond weg omdat je het "goed" wilt
Aanvulling:
Dat is niet helemaal waar.
Je kenteken moet ook nog uit 4 cijfers en 2 letters bestaan. Volgorde, letters eerst of cijfers eerst, maakt niet uit.
Dus een nieuw ingevoerde auto, met een "nieuwer" kenteken mag geen blauwe plaat hebben.
Voorbeeld: mijn 101 is uit 1977, maar heeft later, bij invoer, een Nederlands kenteken gekregen met 4 letters en 2 cijfers.
Hier mag dus geen blauwe plaat op.
fb
Dat is niet helemaal waar.
Je kenteken moet ook nog uit 4 cijfers en 2 letters bestaan. Volgorde, letters eerst of cijfers eerst, maakt niet uit.
Dus een nieuw ingevoerde auto, met een "nieuwer" kenteken mag geen blauwe plaat hebben.
Voorbeeld: mijn 101 is uit 1977, maar heeft later, bij invoer, een Nederlands kenteken gekregen met 4 letters en 2 cijfers.
Hier mag dus geen blauwe plaat op.
fb
Re: Soms gooi je 20 Pond weg omdat je het "goed" wilt
Oh dat wist ik niet, maar de gemiddelde politepet weet daar niks van. Lijkt me niet zo'n probleem. Maar de gaatje zijn reeds geboord....dus hoeft nu toch niet meer.
Gr, Bart
Gr, Bart
Re: Soms gooi je 20 Pond weg omdat je het "goed" wilt
Maar je kann als het goed is wel een kenteken uit de oude poel krijgen zodat je legaal blauwe kentekenplaten kan voeren.
Richard78
Series III 109 2.25D 1978 Viatora aka Torretje
Freelander 1.8i 2000 Reinaard de vos aka Vosje
Als er genoeg wilskracht is kan alles!
handtekening.jpg --> mod_embed_images_loadimage('b794739fca33dc105fcf84f385b6a784', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Frhijmer1.home.xs4all.nl%2FLandrover%2Fslides%2Fhandtekening.jpg', 'http://rhijmer1.home.xs4all.nl/Landrover/slides/handtekening.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Frhijmer1.home.xs4all.nl%2FLandrover%2Fslides%2Fhandtekening.jpg', '', 16071097, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Richard78
Series III 109 2.25D 1978 Viatora aka Torretje
Freelander 1.8i 2000 Reinaard de vos aka Vosje
Als er genoeg wilskracht is kan alles!
handtekening.jpg --> mod_embed_images_loadimage('b794739fca33dc105fcf84f385b6a784', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Frhijmer1.home.xs4all.nl%2FLandrover%2Fslides%2Fhandtekening.jpg', 'http://rhijmer1.home.xs4all.nl/Landrover/slides/handtekening.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Frhijmer1.home.xs4all.nl%2FLandrover%2Fslides%2Fhandtekening.jpg', '', 16071097, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Re: Soms gooi je 20 Pond weg omdat je het "goed" wilt
Helaas is "Jeltsin"niet van voor 1977 (zie "handtekening" hieronder) en heeft ook nog meer letters dan cijfers dus helaas geen blauwe nummerplaten. Randje afzagen.....krijg je problemen mee bij een nauwkeurige controle, mag niets veranderd worden aan nummerplaten. Er schijnen zelfs eisen te zijn aan waar je wel en niet je bevestigings schroeven/popnagels mag zetten....
Ach...het leed is al geschiet maar wel jammer van die ronde reflectoren. Ik berg ze netjes op voor het geval we binnenkort weer een kleiner Europees nummerbord gaan krijgen met een paar sterren minder..
Peter T.
SIII 109 "Jeltsin"
24V 2.25 Diesel 1981
Foto-PUEEMFGS.jpg --> mod_embed_images_loadimage('4fdb3133db0bcedb9a230230a44bc980', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fwww.mijnalbum.nl%2FFoto-PUEEMFGS.jpg', 'http://www.mijnalbum.nl/Foto-PUEEMFGS.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fwww.mijnalbum.nl%2FFoto-PUEEMFGS.jpg', '', 16071348, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Ach...het leed is al geschiet maar wel jammer van die ronde reflectoren. Ik berg ze netjes op voor het geval we binnenkort weer een kleiner Europees nummerbord gaan krijgen met een paar sterren minder..
Peter T.
SIII 109 "Jeltsin"
24V 2.25 Diesel 1981
Foto-PUEEMFGS.jpg --> mod_embed_images_loadimage('4fdb3133db0bcedb9a230230a44bc980', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fwww.mijnalbum.nl%2FFoto-PUEEMFGS.jpg', 'http://www.mijnalbum.nl/Foto-PUEEMFGS.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fwww.mijnalbum.nl%2FFoto-PUEEMFGS.jpg', '', 16071348, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Re: Soms gooi je 20 Pond weg omdat je het "goed" wilt
Inderdaad. Ik bestelde een nieuw kogelgewricht voor op de droparm van het stuurhuis en koos hiervoor ook de "genuine" optie. Tenslotte best een cruciaal onderdeel wat nog lastig te vervangen is ook.
Tot mijn verbasing inderdaad een Britpart zakje met OEM en een "G" achter het onderdeelnummer. Uitleg van Paddock was dat Britpart soms in bulk verkochte onderdelen in eigen verpakkingen stopt. Kortom, bij de dealer krijg je hem echt in een Land Rover verpakking en bij hen in een blauw zakje.
Ik moet eerlijk zeggen dat ik voor alle technische delen voor de motor, ophanging enz. wel graag werk met genuine of goede bekende merken. De rest mag van mij prima van Britpart zijn. Voor als nog geen problemen met pasvorm gehad. Dit zijn dan wel allemaal simpele zaken als afdekkapjes in het interieur, rubbers van deuren, geleiders van ramen enz.
Overigens is bovenstaande evengoed bij Lotus van toepassing. Die gebruiken tenslotte van allerlei automerken onderdelen (achteruitkijkspiegel, stuurhandels Opel Corsa / Enkele schakelaars Ford / Veel electronica Rover / Motoren Rover en Toyota / Derde remlicht Exige is Saab / Kentekenplaatverlichting Rolls Royce / oudere modellen schakelaars van Peugeot etc.)
Daar kun je prima bij de Lotus dealer een oliefilter voor je Toyota blok halen in een Lotus doosje waar een Toyota doosje in zit... Je mag raden waar hij voordeliger is.
Tot mijn verbasing inderdaad een Britpart zakje met OEM en een "G" achter het onderdeelnummer. Uitleg van Paddock was dat Britpart soms in bulk verkochte onderdelen in eigen verpakkingen stopt. Kortom, bij de dealer krijg je hem echt in een Land Rover verpakking en bij hen in een blauw zakje.
Ik moet eerlijk zeggen dat ik voor alle technische delen voor de motor, ophanging enz. wel graag werk met genuine of goede bekende merken. De rest mag van mij prima van Britpart zijn. Voor als nog geen problemen met pasvorm gehad. Dit zijn dan wel allemaal simpele zaken als afdekkapjes in het interieur, rubbers van deuren, geleiders van ramen enz.
Overigens is bovenstaande evengoed bij Lotus van toepassing. Die gebruiken tenslotte van allerlei automerken onderdelen (achteruitkijkspiegel, stuurhandels Opel Corsa / Enkele schakelaars Ford / Veel electronica Rover / Motoren Rover en Toyota / Derde remlicht Exige is Saab / Kentekenplaatverlichting Rolls Royce / oudere modellen schakelaars van Peugeot etc.)
Daar kun je prima bij de Lotus dealer een oliefilter voor je Toyota blok halen in een Lotus doosje waar een Toyota doosje in zit... Je mag raden waar hij voordeliger is.
Re: Soms gooi je 20 Pond weg omdat je het "goed" wilt
Jeltsin is uit 81.
Als de auto ouder was geweest had PeterT niet zoveel kopzorgen over de roetmeting gehad.
Apke
Beheerder PrikkersWinkel
larrie-nu.jpg --> mod_embed_images_loadimage('0acf30de9edd66649c3aa4895856970d', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fwww.matteman.nl%2Fimages%2Flarrie-nu.jpg', 'http://www.matteman.nl/images/larrie-nu.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fwww.matteman.nl%2Fimages%2Flarrie-nu.jpg', '', 16072374, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Larrie - Serie III 109 Stawag (in onderhoud)
Duck - Disco 2 TD5 (voorlopige naam)
Als de auto ouder was geweest had PeterT niet zoveel kopzorgen over de roetmeting gehad.
Apke
Beheerder PrikkersWinkel
larrie-nu.jpg --> mod_embed_images_loadimage('0acf30de9edd66649c3aa4895856970d', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fwww.matteman.nl%2Fimages%2Flarrie-nu.jpg', 'http://www.matteman.nl/images/larrie-nu.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fwww.matteman.nl%2Fimages%2Flarrie-nu.jpg', '', 16072374, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Larrie - Serie III 109 Stawag (in onderhoud)
Duck - Disco 2 TD5 (voorlopige naam)