Oldtimervereniging tegen de staat!
Oldtimervereniging tegen de staat!
We zouden ons met alle oldtimerbezitters en bedrijven moeten verenigen. En voor elke oldtimer 100 euro in de vereningskas storten. Als iedereen meedoet hebben we bij 300.000 oldtimers 30 miljoen euro in kas. Volgens mij moeten we daar een procedure tegen de staat kunnen beginnen. En dat voor maar een zeer beperkt bedrag per auto.
Ik ben niet van plan de nieuwe regeling zonder slag of stoot te accepteren. Ik wacht eerst eens af of de gespecialiseerde organisaties iets gaan doen. Anders ben ik van plan alle collega oldtimer gerelateerde bedrijven aan te schrijven om te kijken of we daar gezamelijk iets mee kunnen, of eventueel de FEHAC kunnen gaan ondersteunen. Desnoods moeten we alle oldtimer kentekens maar gaan opvragen bij de RDW en gaan aanschrijven en oproepen tot actie.
1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 02/11/2012 07:30 door Paul Stroink, One-Ten.nl.
Ik ben niet van plan de nieuwe regeling zonder slag of stoot te accepteren. Ik wacht eerst eens af of de gespecialiseerde organisaties iets gaan doen. Anders ben ik van plan alle collega oldtimer gerelateerde bedrijven aan te schrijven om te kijken of we daar gezamelijk iets mee kunnen, of eventueel de FEHAC kunnen gaan ondersteunen. Desnoods moeten we alle oldtimer kentekens maar gaan opvragen bij de RDW en gaan aanschrijven en oproepen tot actie.
1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 02/11/2012 07:30 door Paul Stroink, One-Ten.nl.
Re: Oldtimervereniging tegen de staat!
Hi Paul, goed idee!!!. Mocht het zover moeten komen doe ik mee.
Groet Sylvester (RRC 1972 )
Groet Sylvester (RRC 1972 )
Re: Oldtimervereniging tegen de staat!
Paul
Er zijn reeds oldtimer verenigingen en een groot deel daarvan is al aangesloten bij de FEHAC
Als je daadwerkelijk wilt helpen kun je beter lid worden van de DLRR die zich via de FEHAC hard maakt voor Oldtimer Land Rover rijders.
Gerard
Er zijn reeds oldtimer verenigingen en een groot deel daarvan is al aangesloten bij de FEHAC
Als je daadwerkelijk wilt helpen kun je beter lid worden van de DLRR die zich via de FEHAC hard maakt voor Oldtimer Land Rover rijders.
Gerard
Re: Oldtimervereniging tegen de staat!
Paul,
Helemaal mee eens, eindelijk een constructief idee hier op het forum.
Zag al zoveel onhaalbare ideeen voorbij komen dat ik al was gestopt met lezen hierover.
Samen met de FEHAC lijkt mij het meest voor de hand liggen, daar is immers al veel onderzoek
en lobby werk gedaan voor de huidige regeling.
Hou me op de hoogte!!
Gr Spycke
Helemaal mee eens, eindelijk een constructief idee hier op het forum.
Zag al zoveel onhaalbare ideeen voorbij komen dat ik al was gestopt met lezen hierover.
Samen met de FEHAC lijkt mij het meest voor de hand liggen, daar is immers al veel onderzoek
en lobby werk gedaan voor de huidige regeling.
Hou me op de hoogte!!
Gr Spycke
Re: Oldtimervereniging tegen de staat!
Pas op voor overschatting...?!
De petitie van de KNAC is nu al behoorlijk vaak getekend, maar zit daarmee toch meer in de orde van grootte van 20.000 dan 300.000?! Laat het misschien oplopen tot 50.000, in het allergunstigste geval misschien 100.000. Maar dan heb je de mensen die gratis kunnen laten weten dat ze het er niet mee eens zijn door een online-petitie te tekenen. Maar daarvan zul je naar mijn inschatting niet meer dan 70% (zeer optimistisch) bereid vinden om € 100 af te dragen aan een vereniging.
Dus laten we zeggen dat je hooguit in het beste geval € 7.000.000 bij elkaar schraapt. Kom je nog maar € 143.000.000 tekort om Mark & Diederik op andere gedachten te brengen... (en dat jaarlijks)
De petitie van de KNAC is nu al behoorlijk vaak getekend, maar zit daarmee toch meer in de orde van grootte van 20.000 dan 300.000?! Laat het misschien oplopen tot 50.000, in het allergunstigste geval misschien 100.000. Maar dan heb je de mensen die gratis kunnen laten weten dat ze het er niet mee eens zijn door een online-petitie te tekenen. Maar daarvan zul je naar mijn inschatting niet meer dan 70% (zeer optimistisch) bereid vinden om € 100 af te dragen aan een vereniging.
Dus laten we zeggen dat je hooguit in het beste geval € 7.000.000 bij elkaar schraapt. Kom je nog maar € 143.000.000 tekort om Mark & Diederik op andere gedachten te brengen... (en dat jaarlijks)
Re: Oldtimervereniging tegen de staat!
mooi idee, maar al met al denk ik dat het een storm in een glas water is....
er gaat anders een hele branche verloren, met een hoop werkelozen als gevolg, en dat weegt zwaar!!! zwaarder op de begroting dan wat het opleverd....
er is mijn inziens gewoon een signaal afgegeven naar iedereen die " goedkoop" een oldtimer rijd, en niet voor de beleving , nostalgie enz.
die doen nu allemaal hun zometeen waardeloze net wegenbelastingvrije 190/200D de deur uit, wat weer milieubelastende gevolgen heeft.
het treft ons nu eenmaal allemaal; hypotheekrenteaftrek, ziekenkosten, onderwijs... maar ik hoor niemand over 21% BTW, 3% meer accijns op brandstof...
eerst maar eens afwachten, zijn denk ik wel genoeg negatieve signalen richting Den Haag gegeven nu qua lobby( Fehac, Knac, anwb, bovag, en niet te vergeten the oldboysnetwork!, die een hoop klassieks hebben!~)
er gaat anders een hele branche verloren, met een hoop werkelozen als gevolg, en dat weegt zwaar!!! zwaarder op de begroting dan wat het opleverd....
er is mijn inziens gewoon een signaal afgegeven naar iedereen die " goedkoop" een oldtimer rijd, en niet voor de beleving , nostalgie enz.
die doen nu allemaal hun zometeen waardeloze net wegenbelastingvrije 190/200D de deur uit, wat weer milieubelastende gevolgen heeft.
het treft ons nu eenmaal allemaal; hypotheekrenteaftrek, ziekenkosten, onderwijs... maar ik hoor niemand over 21% BTW, 3% meer accijns op brandstof...
eerst maar eens afwachten, zijn denk ik wel genoeg negatieve signalen richting Den Haag gegeven nu qua lobby( Fehac, Knac, anwb, bovag, en niet te vergeten the oldboysnetwork!, die een hoop klassieks hebben!~)
Re: Oldtimervereniging tegen de staat!
paul een goed punt, de staat voor de rechtbank.
alleen is er denk ik een probleem, je kunt de staat niet ter verantwoording roepen, wetten worden voorgesteld, 1e en 2e kamer gaat akkoordt, en het zij zo.
anders is het in een bestuur van gemeente of verreneging, zgn wanbeleid.
de vraag is alleen welke rechtsgeleerde weet hier uitkomst.
is het getekend papiertje dat wij gekregen hebben geldig, dus nu niet meer.
mag de regering de wet zo snel terug draaien zonder de andere schadeloos te stellen, zoals ook gebeurdt is met grijskenteken.
hoe zit het met een allrisk verzekering,
zij verzekeren de getaxeerde waarde, behoudhiervan
hoe vaak brand een lr af???. denk dat dit meer gaat gebeuren.
laat mij mensen kennnen, hun hagje, daar denken ze aan.
leve ons land
houden wij dit nog 10 jaar vol, we geven meer uit als we binnen krijgen, lenen en lenen maar, zie onze staat, tv reklames nu halen later betalen, hou is het mogelijk om een huis 100% te lenen.
dit alles is vragen om kapot te gaan, of te leven zonder intresse wat gaat gebeuren.
betalen naar inkomen, maar boven de 70000 niet meer, wat is dat dan nu, die verdienen dit geld over de ruggen van de werkende.
vele klagen hier, maar zeggen niet wat ze gestemd hebben, het blijkt dat de meerderheid van ons land dit wilde, ok, maar klaag dan niet.
ik in ieder geval heb recht om te klagen want heb er niet op gestemd.
verder ben ik 80-100 afgekeurd dit betekend rondkomen met minder als 1000 per maand, dus mensen die meer als modaal verdienen hebben het nog niet zo slecht,
mij kost deze maatregel in % veel heel veel.
denkt onze overheid dat ze nu werkelijk van alle oldtimers mrb gaan vangen en er 150mj mee krijgen, nee hoor, helft wordt geschorst, 1/4 verkocht en 10% zwart gereden.
dus rezultaat bijna nihiel
goede oplossing was de verkeersboutes aanpassen, bedragen zo laten, is veel maar goed er moet gestraft worden, maar daarbij een naar inkomens afhankelijke opstag.
dus opslag 25% van maand inkomen, hiermee vangen ze veel geld,
ps minima is nu ook 250 boute van 1000 inkomen
dikke autos rijden veel te vaak te hard.
zo kan ik er nog wel meer opnoemen, maar we moeten roeien met de riemen die we krijgen, dus door roeien
ben zeer benieuwd hoe dit afloopt
gr pascal
alleen is er denk ik een probleem, je kunt de staat niet ter verantwoording roepen, wetten worden voorgesteld, 1e en 2e kamer gaat akkoordt, en het zij zo.
anders is het in een bestuur van gemeente of verreneging, zgn wanbeleid.
de vraag is alleen welke rechtsgeleerde weet hier uitkomst.
is het getekend papiertje dat wij gekregen hebben geldig, dus nu niet meer.
mag de regering de wet zo snel terug draaien zonder de andere schadeloos te stellen, zoals ook gebeurdt is met grijskenteken.
hoe zit het met een allrisk verzekering,
zij verzekeren de getaxeerde waarde, behoudhiervan
hoe vaak brand een lr af???. denk dat dit meer gaat gebeuren.
laat mij mensen kennnen, hun hagje, daar denken ze aan.
leve ons land
houden wij dit nog 10 jaar vol, we geven meer uit als we binnen krijgen, lenen en lenen maar, zie onze staat, tv reklames nu halen later betalen, hou is het mogelijk om een huis 100% te lenen.
dit alles is vragen om kapot te gaan, of te leven zonder intresse wat gaat gebeuren.
betalen naar inkomen, maar boven de 70000 niet meer, wat is dat dan nu, die verdienen dit geld over de ruggen van de werkende.
vele klagen hier, maar zeggen niet wat ze gestemd hebben, het blijkt dat de meerderheid van ons land dit wilde, ok, maar klaag dan niet.
ik in ieder geval heb recht om te klagen want heb er niet op gestemd.
verder ben ik 80-100 afgekeurd dit betekend rondkomen met minder als 1000 per maand, dus mensen die meer als modaal verdienen hebben het nog niet zo slecht,
mij kost deze maatregel in % veel heel veel.
denkt onze overheid dat ze nu werkelijk van alle oldtimers mrb gaan vangen en er 150mj mee krijgen, nee hoor, helft wordt geschorst, 1/4 verkocht en 10% zwart gereden.
dus rezultaat bijna nihiel
goede oplossing was de verkeersboutes aanpassen, bedragen zo laten, is veel maar goed er moet gestraft worden, maar daarbij een naar inkomens afhankelijke opstag.
dus opslag 25% van maand inkomen, hiermee vangen ze veel geld,
ps minima is nu ook 250 boute van 1000 inkomen
dikke autos rijden veel te vaak te hard.
zo kan ik er nog wel meer opnoemen, maar we moeten roeien met de riemen die we krijgen, dus door roeien
ben zeer benieuwd hoe dit afloopt
gr pascal
Re: Oldtimervereniging tegen de staat!
Paul mooi idee helaas voor je er mee begint (je hebt je hoofd boven het maaiveld uitgestoken) hakken ze je kop er al af.
mvg
Alex / Grizzly
Landrover Defender 110
[www.lr-discovery.nl]
mvg
Alex / Grizzly
Landrover Defender 110
[www.lr-discovery.nl]
Re: Oldtimervereniging tegen de staat!
Plus vergis je niet, 300.000 oldtimers waarvan er redelijk wat 'verzamelaars' zijn met meerdere kentekens op hun naam. Die gaan echt niet allemaal voor het volle pond meedoen als je ze al zover krijgt. Uit een van je eerdere posts heb je zelf een terrein vol ..... Ik ga er niet vanuit dat je er dan duizenden euros in gaat stoppen, toch ?
Ik zou idd eerder proberen aan te sluiten bij de belangenverenigingen als FEHAC, KNAC en misschien een MAG voor de motorrijders die al een naam hebben in de wereld en die meer gebaat zijn bij steun dan nog een organisatie opzetten. Daarnaast, wie gaat er belangeloos 30 miljoen beheren, daar heb je weer ene organisatie voor nodig etc...
groet,
benno
p.s. bang zijn ok maar laten we niet te radicaal reageren allemaal. Eerst eens kijken wat er overblijft van de afspraken. Meestal is de helft van die afspraken toch niet rond te breien in een regeerperiode.
Ik zou idd eerder proberen aan te sluiten bij de belangenverenigingen als FEHAC, KNAC en misschien een MAG voor de motorrijders die al een naam hebben in de wereld en die meer gebaat zijn bij steun dan nog een organisatie opzetten. Daarnaast, wie gaat er belangeloos 30 miljoen beheren, daar heb je weer ene organisatie voor nodig etc...
groet,
benno
p.s. bang zijn ok maar laten we niet te radicaal reageren allemaal. Eerst eens kijken wat er overblijft van de afspraken. Meestal is de helft van die afspraken toch niet rond te breien in een regeerperiode.
Re: Oldtimervereniging tegen de staat!
Door de regeling ligt mijn transport toch op zijn gat, dus heb ik wel tijd over om de 30 miljoen belangeloos te beheren.
Groeten Hans Blackberry T
ccbtransport.com
Groeten Hans Blackberry T
ccbtransport.com
Re: Oldtimervereniging tegen de staat!
Vergeet de oude landbouwvoertuigen niet, wat die aan fijne (roet)stofdeeltjes de lucht inblazen. Weg met die oude troep, het museum in en dan draaien ze maar een cd-tje met buldog-geluid!
[www.terrazzo.nl]
[www.hemmaibackabro.blogspot.com]
[www.terrazzo.nl]
[www.hemmaibackabro.blogspot.com]
Vrijstellingsbewijs ???
>
> de vraag is alleen welke rechtsgeleerde weet hier
> uitkomst.
> is het getekend papiertje dat wij gekregen hebben
> geldig, dus nu niet meer.
Dat vroeg ik me dus ook af.
We hebben allemaal een officiële brief thuis waarin staat dat er vrijstelling verleend is vanaf datum zo en zo. Daar staat geen geldigheidstermijn in of zo.
Die brief heeft een officieel kenmerk, dus is ook opgeslagen bij de bel.dienst.
Volgens mij kan een regering achteraf helemaal niet zeggen dat dat dan opeens niet meer geldig is, toch ?
Als dat wel toegestaan is kunnen ze in theorie ook gewoon met terugwerkende kracht alles terugvorderen, klaar, iedereen failliet.
Heb toch wel goede hoop dat het straks een afschaffing voor nieuwe gevallen gaat betreffen...(ijdele ?)
Groet
Gert
> de vraag is alleen welke rechtsgeleerde weet hier
> uitkomst.
> is het getekend papiertje dat wij gekregen hebben
> geldig, dus nu niet meer.
Dat vroeg ik me dus ook af.
We hebben allemaal een officiële brief thuis waarin staat dat er vrijstelling verleend is vanaf datum zo en zo. Daar staat geen geldigheidstermijn in of zo.
Die brief heeft een officieel kenmerk, dus is ook opgeslagen bij de bel.dienst.
Volgens mij kan een regering achteraf helemaal niet zeggen dat dat dan opeens niet meer geldig is, toch ?
Als dat wel toegestaan is kunnen ze in theorie ook gewoon met terugwerkende kracht alles terugvorderen, klaar, iedereen failliet.
Heb toch wel goede hoop dat het straks een afschaffing voor nieuwe gevallen gaat betreffen...(ijdele ?)
Groet
Gert
Re: Oldtimervereniging tegen de staat!
madcap,wij lopen in elk geval nog niet weg voor de feiten , iemand die lef heeft blijft in holland!!!!
(voor zo lang als het duurt)
(voor zo lang als het duurt)
Re: Oldtimervereniging tegen de staat!
Ik vind dat niet zo'n goed idee. Ik wil graag een vereniging voor álle oldtimer bezitters, zelfs de 190D rijders, die als enig doel heeft het behoud van, of in elk geval zo veel mogelijk redden van de oldtimer regeling.
Het is prima om dat via de FEHAC te doen, maar dan wel met eigen inzet, inbreng en ideeën.
Het is prima om dat via de FEHAC te doen, maar dan wel met eigen inzet, inbreng en ideeën.
Re: Oldtimervereniging tegen de staat!
Natuurlijk heb ik niet de illusie dat iedereen meedoet.
De petitie is echter té vrijblijvend, en nog lang niet iedereen weet van de regeringsplannen en al helemaal niet van de petitie.
Als iedereen wordt aangeschreven is in elk geval iedereen op de hoogte.
Een gok van 100 euro is altijd de moeite waard, dit is ongeveer de hoeveelheid belasting per maand van een 190D, zelfs als we als enig resultaat een uitstel van afschaffing van maar één maand konden bewerkstelligen hebben veel mensen de 100 euro al weer terug.
Ik ben ook zeker niet van plan te proberen de regeling af te kopen.
Bovendien levert het plan geen 153 miljoen op, maar kost de afschaffing de regering juist geld. Onder anderen door de vele failliete bedrijven en het verlies van werkgelegenheid.
Een deel van het kapitaal van de stichting kon worden aangewend om dit eens goed te laten doorrekenen en op een goede manier aan de regering te presenteren.
De petitie is echter té vrijblijvend, en nog lang niet iedereen weet van de regeringsplannen en al helemaal niet van de petitie.
Als iedereen wordt aangeschreven is in elk geval iedereen op de hoogte.
Een gok van 100 euro is altijd de moeite waard, dit is ongeveer de hoeveelheid belasting per maand van een 190D, zelfs als we als enig resultaat een uitstel van afschaffing van maar één maand konden bewerkstelligen hebben veel mensen de 100 euro al weer terug.
Ik ben ook zeker niet van plan te proberen de regeling af te kopen.
Bovendien levert het plan geen 153 miljoen op, maar kost de afschaffing de regering juist geld. Onder anderen door de vele failliete bedrijven en het verlies van werkgelegenheid.
Een deel van het kapitaal van de stichting kon worden aangewend om dit eens goed te laten doorrekenen en op een goede manier aan de regering te presenteren.
Re: Oldtimervereniging tegen de staat!
De rest van de maatregelen zijn niet leuk, maar min of meer eerlijk. In de zin dat iedereen ongeveer evenredig wordt getroffen. Bij de MRB vrijstellingsafschaffing wordt een bepaalde groep onevenredig hard getroffen.
Maar even afwachten is goed, maar ik blijf ondertussen wel nadenken over mogelijkheden en wil klaar zijn om iets te doen wanneer nodig.
Maar even afwachten is goed, maar ik blijf ondertussen wel nadenken over mogelijkheden en wil klaar zijn om iets te doen wanneer nodig.
Re: Vrijstellingsbewijs ???
Dit vind ik ook weer een goed punt.
Het is misschien niet leuk dat de hele prikpagina vol staat met dit onderwerp, maar ik lees élke posting.
Steeds komen er toch weer nieuwe goede punten, inzichten en gedachten naar boven. En dat alleen nog maar op een Land Rover pagina, ik neem aan dat de andere merken er ook lustig op los discussiëren.
Het is zaak alle nuttige bijdragen te verzamelen, om zo op het juiste moment een zeer goed doordacht en onderbouwd weerwoord te kunnen geven aan de regering.
Het is misschien niet leuk dat de hele prikpagina vol staat met dit onderwerp, maar ik lees élke posting.
Steeds komen er toch weer nieuwe goede punten, inzichten en gedachten naar boven. En dat alleen nog maar op een Land Rover pagina, ik neem aan dat de andere merken er ook lustig op los discussiëren.
Het is zaak alle nuttige bijdragen te verzamelen, om zo op het juiste moment een zeer goed doordacht en onderbouwd weerwoord te kunnen geven aan de regering.
Re: Oldtimervereniging tegen de staat!
Alles wat discussie opwekt is goed, een mens kan overal van leren.
Re: Oldtimervereniging tegen de staat!
Hoe meer auto's je hebt, hoe meer je hebt te verliezen, en dus te winnen.
Ik geef graag voor elke privé oldtimer die ik heb 100 euro.
Het stukje van het plan dat ik hier op de prik laat weten is niet compleet. Mijn oorspronkelijke idee was om elk oldtimer gerelateerd bedrijf aan te schrijven en kijken of we allemaal tussen de 500 en 1000 euro in een vereniging willen stoppen (bv al naar gelang bedrijfsgrootte of gewoon vrijwillig). Met de opbrengst daarvan kunnen we misschien genoeg geld bij elkaar krijgen om de gegevens bij de RDW op te vragen en een brief te schrijven. Mogelijk is de FEHAC al in het bezit van veel gegevens.
Er zijn onder de oldtimerbezittesr denk ik al een heleboel competente mensen. Zeker onder oldtimerbezitters is er een groot aantal hoger opgeleide mensen te vinden en ook mensen met relevante ervaring op diverse gebieden waarvan een aantal zich vast graag wil inzetten voor het behoud van de regeling en hiervoor een functie binnen de stichting willen gaan bekleden.
Het geld wat er eventueel overblijft kan gewoon weer worden verdeeld onder de deelnemers of worden geschonken aan goed (milieu) doel.
Ik geef graag voor elke privé oldtimer die ik heb 100 euro.
Het stukje van het plan dat ik hier op de prik laat weten is niet compleet. Mijn oorspronkelijke idee was om elk oldtimer gerelateerd bedrijf aan te schrijven en kijken of we allemaal tussen de 500 en 1000 euro in een vereniging willen stoppen (bv al naar gelang bedrijfsgrootte of gewoon vrijwillig). Met de opbrengst daarvan kunnen we misschien genoeg geld bij elkaar krijgen om de gegevens bij de RDW op te vragen en een brief te schrijven. Mogelijk is de FEHAC al in het bezit van veel gegevens.
Er zijn onder de oldtimerbezittesr denk ik al een heleboel competente mensen. Zeker onder oldtimerbezitters is er een groot aantal hoger opgeleide mensen te vinden en ook mensen met relevante ervaring op diverse gebieden waarvan een aantal zich vast graag wil inzetten voor het behoud van de regeling en hiervoor een functie binnen de stichting willen gaan bekleden.
Het geld wat er eventueel overblijft kan gewoon weer worden verdeeld onder de deelnemers of worden geschonken aan goed (milieu) doel.
Re: Oldtimervereniging tegen de staat!
Ik denk dat "Keep them rolling" ook aardig begint te zweten bij deze plannen. Misschien dat zij ook te porren zijn voor wat actie? (zij hebben tenslotte ook tanks beschikbaar )
Berry
lowland.jpg --> mod_embed_images_loadimage('a9046aba013fb02a00f58a7607998dbe', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fi401.photobucket.com%2Falbums%2Fpp91%2Fgromit88%2Flowland.jpg', 'http://i401.photobucket.com/albums/pp91/gromit88/lowland.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fi401.photobucket.com%2Falbums%2Fpp91%2Fgromit88%2Flowland.jpg', '', 16057706, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Berry
lowland.jpg --> mod_embed_images_loadimage('a9046aba013fb02a00f58a7607998dbe', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fi401.photobucket.com%2Falbums%2Fpp91%2Fgromit88%2Flowland.jpg', 'http://i401.photobucket.com/albums/pp91/gromit88/lowland.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fi401.photobucket.com%2Falbums%2Fpp91%2Fgromit88%2Flowland.jpg', '', 16057706, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Re: Oldtimervereniging tegen de staat!
Hallo Paul goede zaak ik doe mee als het zover is.En waarom de campers maar 1 kwartaal betelen ,die reizen heel Europa door en maken vele kilometers en wij hoog uit een keer 5000 km.Zo wil ik wel betalen een kwartaal en daarvoor mogen we een jaar lang onze oldtimer gebruiken.
Re: Oldtimervereniging tegen de staat!
In Zweden moet je ook belasting betalen hoor!
[www.terrazzo.nl]
[www.hemmaibackabro.blogspot.com]
[www.terrazzo.nl]
[www.hemmaibackabro.blogspot.com]
Re: Oldtimervereniging tegen de staat!
Bij ons in de sleutelloods staat dit monster:
video: [www.youtube.com]
Mag niet eens op de openbare weg komen op eigen kracht. Geen kenteken dus ook geen mrb. Maar er staan ook nog andere voertuigen die waarschijnlijk wel het haasje zijn. Die gaan echter alleen naar evenementen en daar is zo'n evenementen vergunning wellicht een optie voor.
video: [www.youtube.com]
Mag niet eens op de openbare weg komen op eigen kracht. Geen kenteken dus ook geen mrb. Maar er staan ook nog andere voertuigen die waarschijnlijk wel het haasje zijn. Die gaan echter alleen naar evenementen en daar is zo'n evenementen vergunning wellicht een optie voor.
Re: Oldtimervereniging tegen de staat!
wie zou er nu niet bereid zijn om €100,= per auto te betalen aan zoiets?
Al is het maar om een ieder wakker te schudden, en de overheid eens duidelijk te maken wat ze de normale burger aan doen.
Alles wat maar een beetje leuk is nemen ze ons al af, nog even en er komt een hobby verbod... is het ijzeren gordijn dan écht zo dicht bij gekomen?
Gr Rangie110
Land Rover One-Ten stawag 300TDI automaat 1983 'Last dime'
Suzuki DL650 V-Strom ABS 2007
Citroën C4 HDI 16v 2007
"per aspera ad astra"
Al is het maar om een ieder wakker te schudden, en de overheid eens duidelijk te maken wat ze de normale burger aan doen.
Alles wat maar een beetje leuk is nemen ze ons al af, nog even en er komt een hobby verbod... is het ijzeren gordijn dan écht zo dicht bij gekomen?
Gr Rangie110
Land Rover One-Ten stawag 300TDI automaat 1983 'Last dime'
Suzuki DL650 V-Strom ABS 2007
Citroën C4 HDI 16v 2007
"per aspera ad astra"
Re: Oldtimervereniging tegen de staat!
Ik niet,
M'n Laro is te jong, m'n Enfield is ook gewoon belastingplichtig, en, ja, m'n eerste auto is zo'n suffe 14% bijtelling hybride, waar ik overigens makkelijk net onder de 1 op 20 mee haal. Ik hou van techniek, dus ik ram m'n leasert ook niet als 'n gek over de wegen. Ik heb nog 3 klassiekers qua autos en 2 qua motoren, allemaal geschorst, omdat ik er niet aan toe kom, maar ze ook niet kwijt wil.
Engels, met 1 Fransoos en 1 Italiaan.
Eens, als ik met pensioen ga, als dat dan nog lukt.....
M'n Laro is te jong, m'n Enfield is ook gewoon belastingplichtig, en, ja, m'n eerste auto is zo'n suffe 14% bijtelling hybride, waar ik overigens makkelijk net onder de 1 op 20 mee haal. Ik hou van techniek, dus ik ram m'n leasert ook niet als 'n gek over de wegen. Ik heb nog 3 klassiekers qua autos en 2 qua motoren, allemaal geschorst, omdat ik er niet aan toe kom, maar ze ook niet kwijt wil.
Engels, met 1 Fransoos en 1 Italiaan.
Eens, als ik met pensioen ga, als dat dan nog lukt.....
Re: Oldtimervereniging tegen de staat!
Oh ja, en me meissie rijdt ook gewoon belastingplichtig 'n courante Berlingo.
Re: Oldtimervereniging tegen de staat!
goed, per klassieker dan.
Gr Rangie110
Land Rover One-Ten stawag 300TDI automaat 1983 'Last dime'
Suzuki DL650 V-Strom ABS 2007
Citroën C4 HDI 16v 2007
"per aspera ad astra"
Gr Rangie110
Land Rover One-Ten stawag 300TDI automaat 1983 'Last dime'
Suzuki DL650 V-Strom ABS 2007
Citroën C4 HDI 16v 2007
"per aspera ad astra"
Re: Vrijstellingsbewijs ???
Toch kan ik me (helaas, want ik had deze hoop ook) herinneren dat mensen die vóór de jaarwisseling hun auto met een dating-letter vrijgesteld hadden gekregen, tijdens de hele discussie/overgang ook een keer een brief hebben gekregen dat ze vanaf een datum in januari weer belasting zouden moeten gaan betalen totdat de auto volgens het kenteken ook aan de overgangsregeling zou gaan gelden. Of zoiets toch in ieder geval?
Later is dit overigens alsnog niet zo uitgevoerd, en kregen de bewuste eigenaren een brief dat de auto toch belastingvrij bleef.
Maar de tussentijdse brief lijkt me wel een voorbeeld van het feit dat een eerder verleende vrijstelling herroepbaar is.
Aan de andere kant, de reden waarop ik mijn hoop vestigde:
in de doorrekening van de plannen is te zien dat het kabinet rekent op een structureel bedrag van ongeveer 150 miljoen per jaar. Mijn logische gedachtengang was toen: als alle bestaande oldtimers ook weer MRB moeten gaan betalen, dan krijg je in het eerste jaar toch een grote boost, maar neemt dit in de loop der jaren steeds een stukje af, toch?
Later is dit overigens alsnog niet zo uitgevoerd, en kregen de bewuste eigenaren een brief dat de auto toch belastingvrij bleef.
Maar de tussentijdse brief lijkt me wel een voorbeeld van het feit dat een eerder verleende vrijstelling herroepbaar is.
Aan de andere kant, de reden waarop ik mijn hoop vestigde:
in de doorrekening van de plannen is te zien dat het kabinet rekent op een structureel bedrag van ongeveer 150 miljoen per jaar. Mijn logische gedachtengang was toen: als alle bestaande oldtimers ook weer MRB moeten gaan betalen, dan krijg je in het eerste jaar toch een grote boost, maar neemt dit in de loop der jaren steeds een stukje af, toch?
Re: Oldtimervereniging tegen de staat!
hallo
het is bij elke bestuurs orgaan een wet dat de burger informatie kan opvragen , in het kader van wobvb wet openbaarheid van bestuur.
dit geld niet voor persoonsgegevens, adres.
maar stel elke oldtimer bezitter en dat zijn er veel, vraagt om de week iets op, wat ze besluiten en wat ze in de jaren besloten hebben.
dan hebben ze erg veel te doen, daar, zullen ze dan niet wakker worden.
kost je een postzegel
gr pascal
het is bij elke bestuurs orgaan een wet dat de burger informatie kan opvragen , in het kader van wobvb wet openbaarheid van bestuur.
dit geld niet voor persoonsgegevens, adres.
maar stel elke oldtimer bezitter en dat zijn er veel, vraagt om de week iets op, wat ze besluiten en wat ze in de jaren besloten hebben.
dan hebben ze erg veel te doen, daar, zullen ze dan niet wakker worden.
kost je een postzegel
gr pascal
Re: Oldtimervereniging tegen de staat!
o en ja de regering kan vorderen,
bijv bij groote ramp, zo ook krisis, kunnen ze bijv alle vrachtautos vorderen zonder dat je schadeloos wordt gesteld, deze wet stamt nog uit de jaren ????, maar was er voor dat de overheid bij ramp een graafmachine enz kon vorderen. deze wet is nog nooit veranderd. bij mijn weten.
gr pascal
bijv bij groote ramp, zo ook krisis, kunnen ze bijv alle vrachtautos vorderen zonder dat je schadeloos wordt gesteld, deze wet stamt nog uit de jaren ????, maar was er voor dat de overheid bij ramp een graafmachine enz kon vorderen. deze wet is nog nooit veranderd. bij mijn weten.
gr pascal
Re: Oldtimervereniging tegen de staat!
hoi
goed idee van paul stroink als het zo ver is betaal ik graag 100 euro om meer als 1000 euro te besparen en lekker met mijn landrover 110en 90 te kunnen blijven rijden en sleutelen. af en toe de modder in bij een leuk evenement met mede hobbyisten en ook met je hobby naar het werk kunnen wat wil je nog meer?
goed idee van paul stroink als het zo ver is betaal ik graag 100 euro om meer als 1000 euro te besparen en lekker met mijn landrover 110en 90 te kunnen blijven rijden en sleutelen. af en toe de modder in bij een leuk evenement met mede hobbyisten en ook met je hobby naar het werk kunnen wat wil je nog meer?
Re: Vrijstellingsbewijs ???
"Later is dit overigens alsnog niet zo uitgevoerd, en kregen de bewuste eigenaren een brief dat de auto toch belastingvrij bleef."
misschien is jouw bovenstaande regel dus juist het bewijs is dat het niet herroepbaar bleek....
Ken dit geval echter niet dus blijft een beetje gissen.
Blijf wel hopen !
misschien is jouw bovenstaande regel dus juist het bewijs is dat het niet herroepbaar bleek....
Ken dit geval echter niet dus blijft een beetje gissen.
Blijf wel hopen !
Re: Vrijstellingsbewijs ???
Hoewel dat de datingletter voor de belastingdienst niet langer een geldig argument is voor vrijstelling, is het met diezelfde datingletter probleemloos mogelijk om bij de RDW de datum eerste toelating te veranderen, Daar lossen we alleen het huidige probleem niet mee op helaas..
Re: Oldtimervereniging tegen de staat!
doe ook mee hoor!
Rickske
14444.jpg --> mod_embed_images_loadimage('8ae7bb02b5f69e0618aa275a293fd463', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Flandrover.startpagina.nl%2Fsmoelenboek%2Ffotos%2Flandrover%2F14444.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/smoelenboek/fotos/landrover/14444.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Flandrover.startpagina.nl%2Fsmoelenboek%2Ffotos%2Flandrover%2F14444.jpg', '', 16060516, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Uiteraard kan ik strax in 2014 niet voor beiden de belasting ophoesten..
1978 Series3 109 Stawag 2,25Diesel 5brg "Burro"
1979 Range Rover Classic 3,5L V8 LPG "Amarillo"
Rickske
14444.jpg --> mod_embed_images_loadimage('8ae7bb02b5f69e0618aa275a293fd463', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Flandrover.startpagina.nl%2Fsmoelenboek%2Ffotos%2Flandrover%2F14444.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/smoelenboek/fotos/landrover/14444.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Flandrover.startpagina.nl%2Fsmoelenboek%2Ffotos%2Flandrover%2F14444.jpg', '', 16060516, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Uiteraard kan ik strax in 2014 niet voor beiden de belasting ophoesten..
1978 Series3 109 Stawag 2,25Diesel 5brg "Burro"
1979 Range Rover Classic 3,5L V8 LPG "Amarillo"
Re: Vrijstellingsbewijs ???
Lands End 4x4 Schreef:
-------------------------------------------------------
> Hoewel dat de datingletter voor de belastingdienst
> niet langer een geldig argument is voor
> vrijstelling, is het met diezelfde datingletter
> probleemloos mogelijk om bij de RDW de datum
> eerste toelating te veranderen, Daar lossen we
> alleen het huidige probleem niet mee op helaas..
Vertel eens? Ik heb begrepen dat de datum eerste toelating juist nooit wordt aangepast door de RDW. Enkel de Belastingdienst wás (tot 1-1 van dit jaar) gevoelig voor dit punt. Als de RDW de datum eerste toelating aan zou willen passen zou je nog steeds met een datingletter je auto belastingvrij kunnen krijgen (volgens de huidige regeling althans, want die gaat uit van de datum eerste toelating) en dat kan nou net niet...
Vanwaar jouw bewering? Kun je dit boekstaven?
-------------------------------------------------------
> Hoewel dat de datingletter voor de belastingdienst
> niet langer een geldig argument is voor
> vrijstelling, is het met diezelfde datingletter
> probleemloos mogelijk om bij de RDW de datum
> eerste toelating te veranderen, Daar lossen we
> alleen het huidige probleem niet mee op helaas..
Vertel eens? Ik heb begrepen dat de datum eerste toelating juist nooit wordt aangepast door de RDW. Enkel de Belastingdienst wás (tot 1-1 van dit jaar) gevoelig voor dit punt. Als de RDW de datum eerste toelating aan zou willen passen zou je nog steeds met een datingletter je auto belastingvrij kunnen krijgen (volgens de huidige regeling althans, want die gaat uit van de datum eerste toelating) en dat kan nou net niet...
Vanwaar jouw bewering? Kun je dit boekstaven?
Re: Oldtimervereniging tegen de staat!
Goed plan, ik hoop dat het niet zo ver komt, maar goed als het moet dan doe ik mee.
Re: Oldtimervereniging tegen de staat!
hallo paul
pvda cda groen links en nog een paar van die rakers zijn voor afschafen v/d vrijstelling
dat komt neer op een meerder heid dus gaat door en zo werkt het in dit land wat mooi is duurt kort
pvda cda groen links en nog een paar van die rakers zijn voor afschafen v/d vrijstelling
dat komt neer op een meerder heid dus gaat door en zo werkt het in dit land wat mooi is duurt kort
Re: Oldtimervereniging tegen de staat!
helemaal mee eens paul
de staat (defensie) rijd nog steeds in hun vervuilende oltimers dafs voor dagelijks gebruik ze mogen eerst het voorbeeld geven
de staat (defensie) rijd nog steeds in hun vervuilende oltimers dafs voor dagelijks gebruik ze mogen eerst het voorbeeld geven
Re: Vrijstellingsbewijs ???
het lijkt mij eerder dat iedereen die nu een hobby heeft zijn auto schorst of verkoopt want het kwartaalbedrag voor mijn landrover diesel uit 1972 is onbetaalbaar en is dus iets wat ik niet over heb of kan betalen voor mijn vakantie auto dus weg extra inkomsten voor de overheid en ik denk dat dit voor 80% van alle landrover oltimers eigenaren geld.
Re: Oldtimervereniging tegen de staat!
defensie rijd ook milieu vervuilende dafs dag in dag uit dus de regering mag eerst het voorbeeld geven