radio rt4600
radio rt4600
Hallo,
Wie weet welke antenne ik moet hebben voor de rt4600 en waar ik die kan kopen.
Groet,
Dick.
Wie weet welke antenne ik moet hebben voor de rt4600 en waar ik die kan kopen.
Groet,
Dick.
Re: radio rt4600
Beste Dick,
Je moet een RF-4630 Matching Unit Base Antenna hiervoor hebben, deze past de zender automatisch aan aan de antennen.
ze worden wel sporadisch te koop aangeboden, let wel op dat je geen RF-3620 koopt deze is voor de RT3600 set.
grt
Rene
Je moet een RF-4630 Matching Unit Base Antenna hiervoor hebben, deze past de zender automatisch aan aan de antennen.
ze worden wel sporadisch te koop aangeboden, let wel op dat je geen RF-3620 koopt deze is voor de RT3600 set.
grt
Rene
Hallo Rene,
Bedankt voor de informatie over de antenne, daar heb ik wat aan en ga ermee aan de slag,
Groet,
Dick.
Bedankt voor de informatie over de antenne, daar heb ik wat aan en ga ermee aan de slag,
Groet,
Dick.
Je weet dat je die set niet mag gebruiken. En dat de set niet bruikbaar is als bakkie. Hij is alleen bruikbaar als de tegenpartij ook zo'n installatie heeft of als je met amateurs op de 4 meter en 6 meter band wilt praten.
Of te wel als je geen amateur bent heb je niets aan deze set. Ik kan me wel voorstellen dat je het leuk vind om de wagen helemaal origineel op te tuigen zoals dat oorspronkelijk in het leger bedoelt was.
Dit voor dat je voor een hoop geld een installatie optuigt die achteraf onbruikbaar en dus waardeloos blijkt.
Arnold. (PE1OGX)
Of te wel als je geen amateur bent heb je niets aan deze set. Ik kan me wel voorstellen dat je het leuk vind om de wagen helemaal origineel op te tuigen zoals dat oorspronkelijk in het leger bedoelt was.
Dit voor dat je voor een hoop geld een installatie optuigt die achteraf onbruikbaar en dus waardeloos blijkt.
Arnold. (PE1OGX)
beide sets zijn ook geschikt voor 27 mhz
en inderdaad buiten de band is het alleen geschikt voor de gelicentieerd zendamateur
4 en 6 meter en volgens mij valt 10 meter er ook nog in
grt
Rene (PE1PDE maar niet actief)
en inderdaad buiten de band is het alleen geschikt voor de gelicentieerd zendamateur
4 en 6 meter en volgens mij valt 10 meter er ook nog in
grt
Rene (PE1PDE maar niet actief)
Bij mij weten begint de set bij 30Mhz. Dan vallen de 10 en 11 (=27Mhz) banden daar dus buiten. Bovendien is de kanaal afstand 25 khz het geen hem ook al niet echt bruikbaar maakt op de 27Mhz band.
Arnold.
Arnold.
Hallo Rene,
Ik heb inmiddels de 4630 kunnen bemachtigen.
Kan ik de antenne 4630 met de antennekabel direct aansluiten op de rt4600? of moet er nog iets tussen?
Volgens mij weet jij er veel van vandaar mijn vraag aan jou.
Groet,
Dick.
Ik heb inmiddels de 4630 kunnen bemachtigen.
Kan ik de antenne 4630 met de antennekabel direct aansluiten op de rt4600? of moet er nog iets tussen?
Volgens mij weet jij er veel van vandaar mijn vraag aan jou.
Groet,
Dick.
Dick
ik weet het alleen van de rt3600 (omdat ik die zelf bezit) een daar zit een speciale kabel aan , coax in het midden en pennetjes erom heen,
coax voor het hf signaal en de pennetjes voor de afstemming van de antenne
grt
Rene
ik weet het alleen van de rt3600 (omdat ik die zelf bezit) een daar zit een speciale kabel aan , coax in het midden en pennetjes erom heen,
coax voor het hf signaal en de pennetjes voor de afstemming van de antenne
grt
Rene
je hebt gelijk Arnold
de rt4600 begint met 30 mhz was even in de war met de rt3600
de rt4600 begint met 30 mhz was even in de war met de rt3600
Hallo Dick
Je heb ook nog een door verbindings doos jb-4620 nodig.De antenne kabel er aan sluiten en zorg er voor dat de pinnen niet worden verbogen dus let op dat je het netjes er op zet de andere kant zit een kabel met een bnc en kabel met meer polige plug die gaat naar de zenderontvanger succes
Leendert
en kijk ook eens op youtube onder mijn callsign pa3gsy
Je heb ook nog een door verbindings doos jb-4620 nodig.De antenne kabel er aan sluiten en zorg er voor dat de pinnen niet worden verbogen dus let op dat je het netjes er op zet de andere kant zit een kabel met een bnc en kabel met meer polige plug die gaat naar de zenderontvanger succes
Leendert
en kijk ook eens op youtube onder mijn callsign pa3gsy