Afschaffing vrijstelling MVB: hoezo milieubelastend

Archief van het geliefde Land Rover prikbord (alleen lezen)
Cor

Afschaffing vrijstelling MVB: hoezo milieubelastend

Bericht door Cor »

Enkele stellingen op de maatregel onder het motto milieu:

Stelling 1:
Hoezo milieubelastend: mijn oldtimer wordt ook APK gekeurd tegen dezelfde normen als elke andere auto en dus ook gecontroleerd op lekkages en CO2 / roettesten. Laat ze dan de normen of de APK keurings frequentie aanpassen naar jaarlijks).

Stelling 2:
Gemiddelde auto gaat 10 jaar mee, de oldtimer is 30+ jaar, dus 3x duurzamer dan de gemiddelde auto. Verder bestaat hij uit meer dan 95% uit ijzer en aluminium, materialen die makkelijker te recyclen zijn dan alle plastic, electronische en chemische troep die moderne auto's zitten!

Stelling 3:
Gezien de weinige km die ik rijd: zou je een berekening maken van de COs bijdrage van mijn oldtimer (die binnen de normen is voor LPG, zie stelling 1) t.o.v de gemiddelde koekjesblik die dagelijks in de file stationair staat te puffen, zou ik nog een medaille moeten krijgen ook.

Stelling 4:
Hobby: terwijl ik rustig in het weekeinde in mijn garage sleutel zonder iemand tot last te zijn, moeten wekelijks honderden ME en politie mensen op pad om voetbalwedstrijden in goede banen te leiden, krijgen deze hobbyisten ook de rekening gepresenteerd? (ook hier geld dat de bozerikken het voor de goede verpesten!)

Nee, hoe langer ik er over nadenk, des te bozer wordt ik ervan! Vraag me af hoe we dit soort tegenargumenten (en ik denk dat jullie er nog wel een aantal kunnen verzinnen) bij de juiste personen krijgen om ons te vertegenwoordigen in Den Haag.

Cor
Henk

Re: Afschaffing vrijstelling MVB: hoezo milieubelastend

Bericht door Henk »

Als deze maatregel werkelijk doorgaa,t dan denk dat alles wat rijd en oud is richting den Haag moet!
Ik heb ook nog iets gelezen over een 60 dagen kaart, dit zou uiteraard wel redelijk zijn!
sander "one10"

Bericht door sander "one10" »

Er is niets wat bevestigd word waarom oldtimers het milieu meer belasten als andere auto's !
De huidige oldtimer regeling word kennelijk in 2014 afgeschaft zoals vermeld in het regeerakkoord .
Eerst zullen daar debatten over komen , maar gezien de felheid van alle oldtimer bezitters en de gevolgen ervan ben ik benieuwd wat er werkelijk gaat gebeuren ? .
Ik kan inmiddels ook vele dingen verzinnen waarom dit belachelijk is !
Voor het aantal km wat ik rijd is natuurlijk het tarief wat gerekend gaat worden (rond de 200€ pm) .
Iets wat ik eigenlijk niet kan missen per maand , wat dit zet ik elke maand weg voor onderhoud aan de landrover .
Maar goed ik moet echt mezelf niet te gek maken want er is nog niks definitiefs .
Maar toch de boosheid blijft wel !
Grmbl......
Tig jaar gespaard
Vele euro's erin gestopt
Veel tijd aan het sleutelen kwijt geweest
Moet er niet aan denken als ik m weer moet verkopen voor een belachelijke prijs ! .
Afwachten maar.....
Ook al is dat niet leuk.
Veronica

Bericht door Veronica »

We kunnen Moskovitz vragen , die gaat pro bono werk doen...

Veronica
SIII 109 Stawag "Onze Ouwe"
2,6l. 6 cilinder op benzine uit 1978

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 31/10/2012 18:10 door Veronica.
G-men (Gargamel)

Bericht door G-men (Gargamel) »

Ik kan me de emoties levendig voorstellen... maar :

Het staat buiten kijf dat een 2.5na Diesel uit 1982 meer (roet en co)uitstoot als een moderne diesel met roetfilter. Zelfde geld voor een benzine op LPG als je een viergastest doet en niet alleen naar CO kijkt.....
Het leeftijdargument is ook erg gekleurd.... moderne auto's gaan ook gewoon 20 jaar mee bij normaal onderhoud. Mijn zus rijdt in een starlet die ondertussen 19 jaar oud is en doet niets behalve een jaarlijkse onderhoudsbeurt.... mankeert niets aan en bijna geen roest. Ze heeft wel al 2x een vraag gehad op straat of ze hem niet wilde verkopen voor de export naar polen..... daar gaat het gros van die wagens naartoe.
En ja.... het aantal mensen dat een oldtimer vertroeteld en als oldtimer gebruikt zal weinig bijdragen aan de vervuiling omdat ze er weinig mee rijden.....

Echter... het valt niet te ontkennen dat er momenteel extreem veel wagens ingevoerd worden (werden); waarvan 95% met doel om goedkoop als dagelijks vervoer te dienen. Je struikelt momenteel echt over de dikke BMW's en Mercedessen uit begin jaren 80..... dat is geen onzin, ik zie ze dagelijks rijden en bij ons op het parkeerterrein staan er ook al een flink aantal. En ik ken zat garages waar ze rij aan rij voor de deur staan en worden aangeprezen als goedkoop wegenbelastingvrij transport.
Als daar een 20-30k per jaar mee wordt gereden dan is ontstaat er wel dergelijk een milieu issue. Zeker als dit door blijft groeien omdat ze in duitsland spotgoedkoop zijn omdat ze daar niet meer in de stad mogen komen vanwege de uitstoot....
Ook roept het wel wat vragen op dat vele landrover oldtimerliefhebbers de auto "restaureren" met een 300tdi of zelfs een TD5 blok, nieuwe V-bak en 2010 interieuronderdelen en kijken hoe ze net binnen de 1/3 regel kunnen blijven..... Dat roept in elk geval de suggestie op dat het niet alleen om de originaliteit gaat......

Het duitse systeem wat door veel mensen als alternatief wordt aangemerkt is m.i. een mooie optie, het is echter veel strenger als sommige lijken te denken. Naast het feit dat de wagen minimaal 30 jaar oud moet zijn, moet hij ook volledig origineel zijn qua specificaties uit het bouwjaar en moet alles werken. Dus geen andere motor, moderne koets/kachel, witte knippers, LED verlichting, automaat e.d. Wordt erg streng op gecontroleerd; en ik geloof dat ook het aantal km's flink beperkt is.
Op zich een oplossing waar de echte old-timers dus mee weg komen. Durf echter wel te stellen dat 95% van de wagens die nu rondrijd gaat daar dus niet aan voldoen. Maar vanuit het cultureel erfgoed zou ik ervoor tekenen.

Het erbij halen van de belastingvrije electro en lage emissie diesels is leuk (prius, polo blue motion etc.etc), maar 99% van die groep mag per 1 Jan 2014 ook gewoon wegenbelasting gaan betalen omdat ze de normen hebben aangepast. Alleen auto's met extreem lage uitstoot blijven nog over. (volledig electrisch en ik dacht de opel Ampera) en de laatse zal ook geen jaren meer duren....

Het 1 op 1 afschaffen is wel heel radicaal; en ik kan alleen maar hopen dat er een regeling komt waarbij "echte" oldtimer bezitters nog steeds zonder al te veel gekke kosten van hun wagens kunnen genieten. (60 dagenkaart, appart kenteken volgens zeer strenge eisen o.i.d.) Dat is denk ik het beste waar we op kunnen hopen.
Het was al tijden duidelijk dat het onhoudbaar werd, discussie kwam steeds terug en de afschaffing stond in bijna alle partijprogramma's.
Helaas......

2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 31/10/2012 18:58 door G-men (Gargamel).
Paul Stroink, One-Ten.nl

Bericht door Paul Stroink, One-Ten.nl »

Ook roept het wel wat vragen op dat vele landrover oldtimerliefhebbers de auto "restaureren" met een 300tdi of zelfs een TD5 blok, nieuwe V-bak en 2010 interieuronderdelen en kijken hoe ze net binnen de 1/3 regel kunnen blijven..... Dat roept in elk geval de suggestie op dat het niet alleen om de originaliteit gaat......

Natuurlijk is er een kleine groepmensen die dit soort aanpassingen doet om de auto dagelijks te gaan gebruiken, maar het overgrote deel van de mensen doet dit niet om die reden.
Vrijwel al mijn klanten die een dergelijke auto door ons laten bouwen schaffen deze als 4e of 5e auto aan, met zeer verschillende beweegredenen. Zo heb ik mensen die een origineel uiterlijk willen maar wel een TD5, automaat, ABS enz, omdat ze graag een mooie klassieke 110 willen hebben, maar als ze hun 1000km per jaar willen rijden wel wat veiliger en milieuvriendelijker op weg willen zijn dan met een originele aandrijflijn.
Ook heb ik mensen die de auto alleen voor de vakantie of Afrikareis willen hebben, of die hem het grootste gedeelte van het jaar bij hun tweede huis in Frankrijk of op Vlieland hebben staan, ik heb een klant die de auto het hele jachtseizoen bij het clubgebouw van een jagersvereniging in Schotland laat staan en de rest van het jaar thuis in de garage zonder hem te gebruiken. Ik ken mensen die hem alleen een paar keer per jaar gebruiken omdat ze een zware boottrailer of paardentrailer moeten verplaatsen.
Allemaal toepassingen waarbij het aantal kilometers op jaarbasis verwaarloosbaar is en waarbij een volledige MRB onevenredig hoog zou zijn ten opzichte van het gebruik.
Zo lang er geen rekeningrijden is zouden er voor dit soort gevallen andere mogelijkheden moeten blijven.
Natuurlijk zouden ze voor deze toepassingen een auto kunnen huren, dan waren ze mogelijk nog voordeliger uit, maar de Defender is tevens een jongensdroom en een stuk leukere investering dan je geld wegbrengen naar het verhuurbedrijf.
Dat er van alles aan de auto's wordt verbouwd maakt niet uit, dit wordt gedaan binnen de op dat moment geldende regelgeving. Vaak worden alle aanpassingen gedaan, 'gewoon omdat het kan' en de klant dat kan leuk vind en kan betalen.
Ik heb bij een aantal van mijn eigen auto's ook van alles verbouwd, gewoon om te proberen wat mogelijk is, niet omdat ik er veel mee wil rijden. Mijn auto's staan namelijk meestal gewoon stil.

Er zijn maar weinig mensen die een Land Rover aanschaffen om goedkoop veel kilometers te maken. Goedkoop rijden doen ze namelijk niet en comfort hebben ze niet (ook niet met TD5 en luxe achterbank).
Met diverse andere oldtimers zal dat gebeuren, maar niet veel met Land Rovers.

En ook het aantal kilometers van de andere oldtimers valt hard mee, ik kijk al maanden lang hoeveel oldtimers ik per dag daadwerkelijk tegenkom op de snelweg, en dat zijn er maar enkele.
G-men (Gargamel)

Bericht door G-men (Gargamel) »

Ik ben helemaal met je eens dat een leuke one-ten veel leuker is als een huurauto en er zijn zeker in de landroverwereld veel mensen die het voor de auto doen en niet om het rijden. Gargamel was ook niet echt meer standaard met de 4.6 in het vooronder. En wettelijk is het geen enkel probleem.

Naar mijn gevoel is dit typisch een voorbeeld waar de goede jammer genoeg onder de kwade gaan lijden.
Ik weet niet hoe het in het oosten is, maar ik heb er recentelijk hier rond amsterdam ook eens op gelet; en op het stukje van de A4 naar Gouda (moest naar budget... je rijdt tenslotte Land Rover) kwam ik er 4 tegen. En zoals gezegd op het werk staan er ook al een paar voor de deur (Schiphol)

Ik ben eigenlijk wel blij dat ik recentelijk de one-ten verkocht heb omdat ik er te weinig tijd voor had en hem (te) weinig gebruikte. Scheelt me nu een hoop hoofdbrekens (LPG-V8 en 2200kg...) Toyota is ook de deur uit en voor die beiden een Disco 3 voor terug die ik ook dagelijks gebruik.... (MRB even niet over praten...)
Maar.... wat een fantastische wagens maakt Land Rover toch.......
Joep

Bericht door Joep »

milieu issue aan me hoela. Als ze echt willen dat die oude auto's van de weg gaan moeten ze ze innemen en verschroten en het niet toestaan dat diezelfde auto 500 km hemelsbreed nog vrolijk vele jaren door tuft. En wat is er op tegen om een goedkoop vervoermiddel te gebruiken als dagelijks vervoer? Wordt ik binnenkort ook gestraft omdat ik naar een goedkope supermarkt ga? Meer investeren in een beter en goedkoper openbaar vervoer netwerk zou mensen eerder overwegen om een auto te laten staan.

grrrrrrrrrr

Joep
Ninety 2.5D County 24-01-1985
Vlijmen
Foto-L4TPFTP7.jpg --> mod_embed_images_loadimage('deefb5c1e1db547881e19c56eb9f9a79', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fwww.mijnalbum.nl%2FFoto-L4TPFTP7.jpg', 'http://www.mijnalbum.nl/Foto-L4TPFTP7.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fwww.mijnalbum.nl%2FFoto-L4TPFTP7.jpg', '', 16052479, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Gert

Bericht door Gert »

Tsja, t is gewoon weer een ordinaire gelegaliseerde diefstal via wetgeving .

Ze denken dat wij net zo leven als in den haag, overal pluche en overal op elk moment van de dag/nacht een tram of trein kunnen pakken voor weinig .

Ik rij graag met een oldtimer, mag graag sleutelen als hobby , en mijn vrouw en dochters rijden in toyota starlet van 1996 ( naar t werk rimboe lemelerveld ) en in een cinquecento van 1999 voor de boodschappen en zo, lekker goedkoop en beter dan de fiets .

Als ik de RR moet verkopen dan denk ik er sterk over maar een stinkende walmende landbouwtrekker op frituurolie ( milieuvriendelijk stoken toch ? ) weer te kopen van dat geld, lekker langzaam en lekker weinig eisen....totdat
Maikel

Bericht door Maikel »

Waarom?
Is de opwarming van onze aardkloot ineens geen punt meer als we met z'n alle voor onze zeer geliefde oldtimers flink moeten gaan betalen?
Worden al onze zwaar bij elkaar gewerkte centen dan ook echt aan het milieu besteed?
Of is dit weer een nieuwe melkkoe?
Als ik er goed over nadenk, mag je alles doen wat slecht is, als je er maar voor betaald.(moet ik dit zien als biechten in de kerk?)
Maar met onze kilometertjes die wij rijden, met onze oldtimertjes. Zijn wij naar mijn bescheiden mening de meest milieu bewuste en duurzame autorijders.
En krijgen hiervoor als beloning een geld boete. Snap jij dit nog? ik niet!
Hoe langer ik erover nadenk hoe meer woede er in mij opborrelt.
Paul Stroink, One-Ten.nl

Bericht door Paul Stroink, One-Ten.nl »

Mogelijk rijden er in de Randstad meer dan hier, maar ja er rijden natuurlijk gewoon in het algemeen meer auto's daar :-)
Hoever is het stukje dat je hebt gereden? Een kilometer of 40, dan ben je vast honderden of duizenden 'gewone' auto's tegengekomen, dan is 4 oldtimers toch slechts een promillage?
Oldtimers zijn natuurlijk opvallende verschijnselen in het huidige verkeersbeeld, waardoor je er gevoelsmatig meer ziet.

Ik ben zelf ook zeer tevreden met mijn Disco 3, maar ik zou het erg jammer vinden als ik er geen hobby-defender meer naast kon rijden. Ik ben dan denk ik genoodzaakt om mijn Porsche 911 als dagelijkse auto te gaan gebruiken, die verbruikt als je een klein beetje gas geeft meer dan een Land Rover V8, maar ik rij privé toch bijna niets.
Marijn & Simba

Bericht door Marijn & Simba »

Er mag in Duitsland wel een andere motor in liggen hoor voor een H-kenteken.
Ook hier begrijpen ze het principe van: het kon wel eens kapotgelopen zijn en is vervangen... maar ze zijn er wel strikter in.
Je moet alleen laten zien dat die motor aannemelijk 20 jaar of langer in de auto zit. En dat lukt met veel auto's niet als je er een 300tdi in hebt liggen, maar wel met bijvoorbeeld een indenor uit 1981 of 1986.
Gelukkig is er voor de grijze kentekens ook nog de lkw-zulassung... en kan je de auto gewoon afmelden en dus vrijstellen van wegenbelasting, mocht je geen H-kenteken krijgen.

Marijn & Simba & Serious

Since I've got my Land Rover, my other car needs therapy.

prikavatar.jpg --> mod_embed_images_loadimage('ffab61085d57eb4ab1b753a4ac24ceb4', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fi777.photobucket.com%2Falbums%2Fyy53%2Fatmosferic%2FLand%2520Rover%2520-%2520Simba%2Fprikavatar.jpg', 'http://i777.photobucket.com/albums/yy53/atmosferic/Land%20Rover%20-%20Simba/prikavatar.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fi777.photobucket.com%2Falbums%2Fyy53%2Fatmosferic%2FLand%2520Rover%2520-%2520Simba%2Fprikavatar.jpg', '', 16059301, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Sylvester

Bericht door Sylvester »

Hoi Prikkers,
Boos worden is zinloos, je weet hoe dat gaat vanuit Den Haag, ze roepen wat, iedereen zit gelijk in de gordijnen, ze laten het wat sudderen en komen later met een afgezwakt plan. Gevolg, iedereen blij want het is weer eens minder erg gebleken als in eerste instantie was geventileerd en die Haagse jongens hebben toch hun zin, zij het met iets minder. ( wat waarschijnlijk vooraf al was bedacht).

Dus denk om je bloeddruk en hartkleppen en maak elkaar niet gek.

Groet Sylvester.
westfries.

Bericht door westfries. »

Bedoel je zoiets
sander "one10"

Bericht door sander "one10" »

Ik let heel goed op in de randstad ! En ook daar valt het oldtimergehalte wat rijdt reuze mee , ik weet de meeste wel te staan in de omgeving , maar om nou te spreken van een toename van het aantal wil ik niet zeggen .
Ik rijd dagelijks rond de randstad en omgeving en geef me ogen goed de kost in mijn vervuilende Nissan navarra bedrijfswagen !
Dennis

Bericht door Dennis »

Laten we afwachten wat de regels werkelijk worden, volgens mij hebben ze het in Den Haag momenteel al veel te druk met een normale ziektenkosten regeling te verzinnen. Huidige voorstellen slaan nergens op en gaat ons allen bakken met geld kosten. Volgens mij klapt het kabinet al voordat ook maar 1 maatreregel definitief wordt.

Uiteraard zou ik het zeer spijtig vinden als we wegenbelasting moeten gaan betalen, maar volgens mij gaat het zover nog niet komen. Laten we zolang het kan goedkoop genieten van onze Land Rover.

One life live it
Dieseldriver

Bericht door Dieseldriver »

Nog even een na berichtje over de Opel ampera, deze heeft ook een benzine motor gekoppeld aan een aggregaat. Wat nou volledig elektrisch
sjorsboomschors/aka/PP

Bericht door sjorsboomschors/aka/PP »

Dieseldriver Schreef:
-------------------------------------------------------
> Nog even een na berichtje over de Opel ampera,
> deze heeft ook een benzine motor gekoppeld aan een
> aggregaat. Wat nou volledig elektrisch
deze Fiasco op wielen denkt daar zelf ook zo over....
QuoteIn Amerika worden momenteel incidenten onderzocht waarbij het accupakket van Ampera's zusterschip Volt spontaan in brand vloog. Pas als er duidelijkheid is over de veiligheid, gaan de Ampera's daadwerkelijk naar de klant, aldus het Amerikaanse Automotive News. De uitlevering van de Volt is inmiddels al begonnen, ook in Europa.
Chevrolet Volt

Het probleem deed zich voor na een crashtest door de US National Highway Traffic Safety Administration NHTSA. Een Chevrolet Volt die was getest op schade bij een aanrijding van opzij, vloog daarna - drie weken later - op het parkeerterrein spontaan in brand. Dat gebeurde bij herhalingstesten twee keer opnieuw. [www.anwb.nl]

ook lekker voor het milieu
Chris

Bericht door Chris »

Het kon niet uit blijven natuurlijk door de ongelimiteerde invoer van 30 plus auto's , rij zelf in een Defender 90 uit Engeland omdat ik een Defender wilde, niet omdat ik daar woon werk verkeer mee wilde rijden, hier heb ik een benzine slurpende leasebak voor.
Ben inmiddels 1 jaar eigenaar van mijn 90 heb om precies te zijn 1 keer getankt voor € 45- en voor een slordige € 5000'- gerepareerd, budgetparts is hiervoor mijn huis leverancier.
Wat denkt Den Haag met deze bedrijven te gaan doen?
Tegen de tijd dat het er echt definietief op gaat lijken dat de regels ingevoerd gaan worden, ben ik er een voorstander van om eens flink van ons te laten horen.(actie richting den haag met zoveel mogelijk oldtimers)
Ik zou voorstander zijn van een limiet van het aantal km per jaar op te geven via de tank bonnen bij de pomp.
Alleen zal het systeem om dat te controleren wel weer meer kosten dan het oplevert, maar ja dat maakt natuurlijk niets uit, het ging hier tenslotte om een milieu maatregel.

Chris
Geert Oude Luttighuis

Bericht door Geert Oude Luttighuis »

Leuk stukje, nota bene van de liefhebbers van de door enkelen hier gebrandmerkte liefhebbers van Teutoonse bakken (wie heeft er bepaald dat je wel van een LR mag genieten en niet van een ster-mobiel?)
leesvoer
Marc-my-Words

Bericht door Marc-my-Words »

Chris Schreef:
-------------------------------------------------------
> Het kon niet uit blijven natuurlijk door de
> ongelimiteerde invoer van 30 plus auto's , rij
> zelf in een Defender 90 uit Engeland omdat ik een
> Defender wilde, niet omdat ik daar woon werk
> verkeer mee wilde rijden, hier heb ik een benzine
> slurpende leasebak voor.
> Ben inmiddels 1 jaar eigenaar van mijn 90 heb om
> precies te zijn 1 keer getankt voor € 45- en
> voor een slordige € 5000'- gerepareerd,
> budgetparts is hiervoor mijn huis leverancier.
> Wat denkt Den Haag met deze bedrijven te gaan
> doen?
> Tegen de tijd dat het er echt definietief op gaat
> lijken dat de regels ingevoerd gaan worden, ben ik
> er een voorstander van om eens flink van ons te
> laten horen.(actie richting den haag met zoveel
> mogelijk oldtimers)
> Ik zou voorstander zijn van een limiet van het
> aantal km per jaar op te geven via de tank bonnen
> bij de pomp.
> Alleen zal het systeem om dat te controleren wel
> weer meer kosten dan het oplevert, maar ja dat
> maakt natuurlijk niets uit, het ging hier
> tenslotte om een milieu maatregel.
>
> Chris

Precies, en als Den Haag ook die Lease-bakken aanpakt komt er ook nog geld in het laatje (en wellicht is het ook nog milieusparend).

Overigens, met z'n allen in OldTimers naar Den Haag lijkt mij contraproductief: dan wil de politiek ze verder helemaal verbieden.
Slimmer is een lobby-mix waarbij je enerzijds schetst dat het toch wel tamelijk onbehoorlijk is om in oktober nog een regeling te hebben voor de komende jaren en in november niet meer te weten wat het de komende jaren zal zijn, en anderzijds de schets dat het niet oplevert wat er gedacht wordt (zolang je de veelrijder niet z'n gang laat gaan) - de weinigrijder zal zijn auto hetzij weg doen danwel langere tijd schorsen, en de weinig-rijder was qua milieu niet echt een punt.

Marc
John Straatman (johnstraatman@hotmail.com)

Bericht door John Straatman (johnstraatman@hotmail.com) »

op benzine zetten? halveert zo maar de houderschapsbelasting en bij minder dan 3000 km per jaar zal dat in per km kosten ook niet zo wild veel uitmaken, mooie V8 er in!

john
Wim Janssen

Bericht door Wim Janssen »

Hoezo praten ze over milieubelasting als er nog steeds vergunningen worden uitgegeven voor truckraces, trekker trek, truck trek, zwarte cross en ga zo maar door. Ik wil zeker niemand deze evenementen ontnemen, maar de hoeveelheid fijnstof die daar uitgeblazen wordt, is vele malen meer dan een gemiddelde oude diesel in zijn hele leven kan produceren.

Met vriendelijke groeten
Wim Janssen

Land Rover 110 CSW V8 1983 "William"
Land Rover Series II 1959 "The Mrs"
[picasaweb.google.com]
Plaats reactie