Die Land-Rauber Hobby Cooperation (LRHC)
Die Land-Rauber Hobby Cooperation (LRHC)
Stel: ik verkoop mijn oldtimer aan de (bijvoorbeeld Duitse) LRHC. De LRHC stalt die auto, eventueel tegen betaling, in mijn garage. (dat mag want dat is onderdeel van Vrij verkeer van goederen en diensten in Europa). Ik onderhoud die auto ook voor de LRHC. (idem). Af en toe huur ik een auto van de LRHC (toevallig altijd dezelfde). Dat doe ik maar een paar keer per jaar, dus het is heel aannemelijk dat ik huur.
De LRHC is een cooperatie, dus met leden. Ik ben lid. Dat mag (Europese wetgeving).
Schiet er eens op.
PN
De LRHC is een cooperatie, dus met leden. Ik ben lid. Dat mag (Europese wetgeving).
Schiet er eens op.
PN
Re: Die Land-Rauber Hobby Cooperation (LRHC)
Dat is dus eigenlijk de constructie zoals die in camper-land wel toegepast wordt. Volgens mij mag je die auto dan alleen in het buitenland rijden. Als je die in NL rijdt moet je een vrijstelling MRB aanvragen. Dat mag 1x per jaar en dan voor maximaal 2 weken. Uiteraard valt de auto dan onder duitse wetgeving met alle bijkomende zaken als Tüv, verzekering en wegenbelasting. H-kenteken krijgen zal niet makkelijk zijn. De auto moet dan een echte klassieker zijn en in concours-staat zijn. Ander betaal je evengoed nog duitse houderschapsbelasting. Die is ook stevig voor oude diesels. Ik denk dat schorsen voor een bepaalde periode en de auto dan in NL houden goedkoper is. Verder weet ik niet of een cooperatie in Duitsland een zelfstandige rechtspersoon is en of zo'n rechtspersoon H-kentekens op zijn naam kan hebben. De auto mag ook niet in NL op de weg komen. Dus als je wilt gaan rijden moet je auto op een trailer de grens over rijden.
Achtergrond bij de camper-constructie: link
Achtergrond bij de camper-constructie: link
Re: Die Land-Rauber Hobby Cooperation (LRHC)
Maak er een autobus, bestelwagen invalide of vrachtwagen van
Re: Die Land-Rauber Hobby Cooperation (LRHC)
Hoi,
Dit is al geprobeerd door Jean-e-Alleman en zelfs advocaten hebben dit geprobeerd om een dure sportauto zonder BPM in Nederland te kunnen rijden. Vergeet het maar.
Als er een Duitse auto in Nederland rijdt, heb je bij een herhaald gebruik in Nederland binnen de kortste keren een Douane ambtenaar op de stoep staan.
Duitsers die gewoon in Duitsland wonen en ook Nederlanders die in Duitsland wonen, maar in Nederland werken, worden regelmatig aangehouden, omdat de douane daar heel speciaal op let.
Ik zeg schorsen voor de wintermaanden. Ik heb geluk, ik heb een stalling waarbij de auto van de weg is. Velen onder de Laristen en ook andere liefhebbers van klassiekers, hebben de auto gewoon op straat staan en dan kun je niet schorsen.
We wachten het af,
Jos
Dit is al geprobeerd door Jean-e-Alleman en zelfs advocaten hebben dit geprobeerd om een dure sportauto zonder BPM in Nederland te kunnen rijden. Vergeet het maar.
Als er een Duitse auto in Nederland rijdt, heb je bij een herhaald gebruik in Nederland binnen de kortste keren een Douane ambtenaar op de stoep staan.
Duitsers die gewoon in Duitsland wonen en ook Nederlanders die in Duitsland wonen, maar in Nederland werken, worden regelmatig aangehouden, omdat de douane daar heel speciaal op let.
Ik zeg schorsen voor de wintermaanden. Ik heb geluk, ik heb een stalling waarbij de auto van de weg is. Velen onder de Laristen en ook andere liefhebbers van klassiekers, hebben de auto gewoon op straat staan en dan kun je niet schorsen.
We wachten het af,
Jos
Re: Die Land-Rauber Hobby Cooperation (LRHC)
Bus ga je niet redden, (inrichtingseisen, aantallen passagiers, vluchtluiken etc.) vrachtwagen is geen typegoedkeuring uit die tijd voor en zal waarschijnlijk in het nu gekeurd moeten worden, geeft de fabrkant de veersystemen, assen en chassis vrij voor deze zware lasten? Verzekering van vrachtwagens is erg duur?
GRT Huub
GRT Huub
Re: Die Land-Rauber Hobby Cooperation (LRHC)
Nee, dit is niet die constructie. Die werkt niet. Hier HUUR je een Duitse auto die niet van jou is, en daarmee mag je wel in Nederland rijden. Voor 1 camper is deze constructie te zwaar, maar dat ligt natuurlijk anders als het er honderd zijn.
P.S. Het hoeft natuurlijk niet Duitsland te zijn. Elk Europees land kan.
P.S. Het hoeft natuurlijk niet Duitsland te zijn. Elk Europees land kan.
Re: Die Land-Rauber Hobby Cooperation (LRHC)
BPM is geen issue, die is al voldaan en dat blijft zo, zelfs al is de auto uit Nederland geexporteerd.
De douane kan niet aan je neus zien of je nederlander bent. Dat veelvuldige aanhouden komt dan waarschijnlijk ook omdat die mensen regelmatig en op dezelfde tijd en/of op dezelfde plekken komen. Voor dagelijks gebruik is de LRCH waarschijnlijk minder geschikt, maar ja, dat zijn ook de MRB vrijstelling-misbruikers.
De douane kan niet aan je neus zien of je nederlander bent. Dat veelvuldige aanhouden komt dan waarschijnlijk ook omdat die mensen regelmatig en op dezelfde tijd en/of op dezelfde plekken komen. Voor dagelijks gebruik is de LRCH waarschijnlijk minder geschikt, maar ja, dat zijn ook de MRB vrijstelling-misbruikers.
Re: Die Land-Rauber Hobby Cooperation (LRHC)
Nederlandse inrichtingseisen doen natuurlijk niet terzake, Huub.
Re: Die Land-Rauber Hobby Cooperation (LRHC)
Volgens de belastingdienst zit het toch zoals ik eerder aangaf:
QuoteBelastingdienst Voorwaarden vrijstelling bpm en mrb bij kortstondig gebruik
De vrijstelling bij kortstondig gebruik geldt alleen onder de volgende voorwaarden:
-Het moet gaan om een personenauto, motorrijwiel of bestelauto die is geregistreerd in het buitenland en die vanuit dat land voor een periode van maximaal 2 weken in Nederland ter beschikking staat van een in Nederland wonend persoon en zijn inwonende gezinsleden, of van een in Nederland gevestigd lichaam.
- Het beroep op de vrijstelling moet u elektronisch melden vóórdat u met het motorrijtuig gebruikmaakt van de Nederlandse weg.
- U kunt voor hetzelfde motorrijtuig slechts 1 maal per jaar 2 weken vrijstelling krijgen.
-De aanvangsdatum is de datum waarop is gemeld dat u met het motorrijtuig gebruikmaakt van de Nederlandse weg, tenzij deze melding vóór die datum is ingetrokken of gewijzigd. Het is dus niet mogelijk na het ingaan van de opgegeven periode van 2 weken de aanvangsdatum alsnog te wijzigen naar een later tijdstip.
-De vrijstelling wordt verleend aan de natuurlijke persoon of het lichaam aan wie het motorrijtuig ter beschikking staat.
- Als degene aan wie de vrijstelling is verleend of een inwonend gezinslid na de periode van 2 weken in Nederland gebruik blijft maken van het motorrijtuig, moeten de bpm en de mrb vóór het verstrijken van deze periode op aangifte worden voldaan. In dat geval vervalt de vrijstelling en zijn beide belastingen verschuldigd vanaf de gemelde aanvangsdatum. Bron: https://mijn.belastingdienst.nl/bpmlease/bpm.do
De adder zit hem in het "ter beschikking staan". Dus huren, lenen, leasen, maakt niet uit. De auto staat tot je beschikking.
QuoteBelastingdienst Voorwaarden vrijstelling bpm en mrb bij kortstondig gebruik
De vrijstelling bij kortstondig gebruik geldt alleen onder de volgende voorwaarden:
-Het moet gaan om een personenauto, motorrijwiel of bestelauto die is geregistreerd in het buitenland en die vanuit dat land voor een periode van maximaal 2 weken in Nederland ter beschikking staat van een in Nederland wonend persoon en zijn inwonende gezinsleden, of van een in Nederland gevestigd lichaam.
- Het beroep op de vrijstelling moet u elektronisch melden vóórdat u met het motorrijtuig gebruikmaakt van de Nederlandse weg.
- U kunt voor hetzelfde motorrijtuig slechts 1 maal per jaar 2 weken vrijstelling krijgen.
-De aanvangsdatum is de datum waarop is gemeld dat u met het motorrijtuig gebruikmaakt van de Nederlandse weg, tenzij deze melding vóór die datum is ingetrokken of gewijzigd. Het is dus niet mogelijk na het ingaan van de opgegeven periode van 2 weken de aanvangsdatum alsnog te wijzigen naar een later tijdstip.
-De vrijstelling wordt verleend aan de natuurlijke persoon of het lichaam aan wie het motorrijtuig ter beschikking staat.
- Als degene aan wie de vrijstelling is verleend of een inwonend gezinslid na de periode van 2 weken in Nederland gebruik blijft maken van het motorrijtuig, moeten de bpm en de mrb vóór het verstrijken van deze periode op aangifte worden voldaan. In dat geval vervalt de vrijstelling en zijn beide belastingen verschuldigd vanaf de gemelde aanvangsdatum. Bron: https://mijn.belastingdienst.nl/bpmlease/bpm.do
De adder zit hem in het "ter beschikking staan". Dus huren, lenen, leasen, maakt niet uit. De auto staat tot je beschikking.
Re: Die Land-Rauber Hobby Cooperation (LRHC)
PN: als je de auto aan een duitse club verkoopt neem ik aan dat je dan bedoelt dat de club die auto dan in Duitsland registreert en duits kenteken gaat voeren? Volgens mij is dat vele malen eerder vergeefs geprobeerd (ook constructies met nieuwe lease auto's vanuit zwitserland). Maar punt blijft dat je per definitie niet als Nederlander in een auto op buitenlandse kentekenplaten in Nederland mag rijden. Er zijn slechts uitzonderingen die dat mogen
- Nederlanders die in Belgie of Dld wonen maar wel werken in Nederland: die hebben ontheffing om (via de kortst mogelijke route) woon - werkverkeer af te leggen
- Huur van campers en vakantieauto's, maar die moeten idd ontheffing hebben om van en naar woonadres richting buitenland te vertrekken, maar mogen hier zeker niet permanent in Nederland rondrijden.
BPM is inderdaad geen issue en wat vverder de boetes zijn weet ik ook niet (en wat het rrisico is om gepakt te worden) maar het mag volgens mij niet.
Maar goed, ik hou me ook aanbevolen voor alle mogelijke opties in de breedste zin des woords, want met een 109 V8 Stage One op LPG (origineel zo afgeleverd: al 33 jaar gasinbouw vanaf nieuw!; en ik geloof niet dat G3 toen al was uitgevonden ) zit ik niet op een aanslag van de wegenbelasting te wachten.
Pff lekker dit kabinet. Met zo'n VVD was het niet eens meer nodig dat de SP de grootste zou worden zoals de peilingen ooit voorspelden....
- Nederlanders die in Belgie of Dld wonen maar wel werken in Nederland: die hebben ontheffing om (via de kortst mogelijke route) woon - werkverkeer af te leggen
- Huur van campers en vakantieauto's, maar die moeten idd ontheffing hebben om van en naar woonadres richting buitenland te vertrekken, maar mogen hier zeker niet permanent in Nederland rondrijden.
BPM is inderdaad geen issue en wat vverder de boetes zijn weet ik ook niet (en wat het rrisico is om gepakt te worden) maar het mag volgens mij niet.
Maar goed, ik hou me ook aanbevolen voor alle mogelijke opties in de breedste zin des woords, want met een 109 V8 Stage One op LPG (origineel zo afgeleverd: al 33 jaar gasinbouw vanaf nieuw!; en ik geloof niet dat G3 toen al was uitgevonden ) zit ik niet op een aanslag van de wegenbelasting te wachten.
Pff lekker dit kabinet. Met zo'n VVD was het niet eens meer nodig dat de SP de grootste zou worden zoals de peilingen ooit voorspelden....
Re: Die Land-Rauber Hobby Cooperation (LRHC)
Hoewel ik het eens ben met de boodschap "die vlieger gaat niet op" dwz het is al vaker geprobeerd en nat gegaan, is er toch één miniscuul gaatje.
De controle-intensiteit is vooralsnog erg laag.
Ik had hier een tijdje een buitenlandse auto naast de deur (geheel legitiem, stond op naam van een niet ingezetene), en nooit controle.
Verder, hier twee straten vandaan staat gewoon ± het jaar rond een luxe 4x4 - eerst een Range Rover en nu een Volvo - met Tsjechische kentekenplaten.
En zeg nu niet: zeker nooit blauw op straat: er komt hier al langer een paar maal per week blauw langs.
Marc
De controle-intensiteit is vooralsnog erg laag.
Ik had hier een tijdje een buitenlandse auto naast de deur (geheel legitiem, stond op naam van een niet ingezetene), en nooit controle.
Verder, hier twee straten vandaan staat gewoon ± het jaar rond een luxe 4x4 - eerst een Range Rover en nu een Volvo - met Tsjechische kentekenplaten.
En zeg nu niet: zeker nooit blauw op straat: er komt hier al langer een paar maal per week blauw langs.
Marc
Re: Die Land-Rauber Hobby Cooperation (LRHC)
Er zijn mensen geweest die een buitenlandse huurauto reden en aangeslagen werden voor de BPM. Nederland heeft hier bakzeil moeten halen. Zie bijvoorbeeld [www.flitsservice.nl].
Natuurlijk gaat het nu over MRB en niet over BPM maar ...
... het gaat er niet om wat er in dat flitsservice-stukje staat, het gaat erom wat er NIET staat. Met andere woorden: waarom werd de betreffende automobilist "alleen maar" voor BPM aangeslagen en niet ook nog voor "achterstallige MRB" ???
Ik vermoed dan ook dat het uiterst moeilijk / onmogelijk is om voor een Duitse auto waarvoor in Duitsland MRB betaald wordt, ook nog eens in NL MRB te heffen. Dat is dubbele belasting. Met BPM lag dat anders, immers in Duitsland was geen BPM betaald. En zelfs dat hebben ze verloren.
In het flitsservice stukje staat ook dat je drie jaar lang een buitenlandse auto mag huren.
PN
(Ik noem "Duitsland", maar dat kan natuurlijk ieder EU land zijn)
2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 31/10/2012 14:04 door PaNiek.
Natuurlijk gaat het nu over MRB en niet over BPM maar ...
... het gaat er niet om wat er in dat flitsservice-stukje staat, het gaat erom wat er NIET staat. Met andere woorden: waarom werd de betreffende automobilist "alleen maar" voor BPM aangeslagen en niet ook nog voor "achterstallige MRB" ???
Ik vermoed dan ook dat het uiterst moeilijk / onmogelijk is om voor een Duitse auto waarvoor in Duitsland MRB betaald wordt, ook nog eens in NL MRB te heffen. Dat is dubbele belasting. Met BPM lag dat anders, immers in Duitsland was geen BPM betaald. En zelfs dat hebben ze verloren.
In het flitsservice stukje staat ook dat je drie jaar lang een buitenlandse auto mag huren.
PN
(Ik noem "Duitsland", maar dat kan natuurlijk ieder EU land zijn)
2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 31/10/2012 14:04 door PaNiek.
Re: Die Land-Rauber Hobby Cooperation (LRHC)
Als ik het me goed herinner is dat de zaak waar het eerste punt van camprover uit voort is gekomen
> Nederlanders die in Belgie of Dld wonen maar wel werken in Nederland: die hebben ontheffing om (via de kortst mogelijke route) woon - werkverkeer af te leggen.
Het idee daarachter is dat er een vrij verkeer van personen/diensten in de Europese landen geld, welke onredelijk belemmerd wordt op het moment dat je bpm danwel mrb gaat heffen op een auto van een persoon of dienst aan de andere kant van de grens. De regel dat 'binnenlanders' deze ook moeten betalen en er daardoor geen discriminatie is gaat niet op omdat er in duitsland ook vergelijkbare belastingsregels zijn ingevoerd en de duitse werknemer/dienstverlener er per saldo minder voor staat dan een binnenlandse. Dit staat overigens niet in de weg aan andere regelingen zoals een engelse congestion charge voor de binnenstad e.d. (tenzij die congestioncharge bij de duitse mrb in zou zitten, maar hoe moeilijk kan je de casus maken)
Tot zover de buitenlandse werknemer/dienstverlener
Joadalma geeft de correcte vuistregel: als jij als Nederlander zonder vrijstelling (van 2 weken) op een buitenlands kenteken rijd, of dat nou gehuurd, gekocht of gejat is, wordt je alsnog aangeslagen.
Dan is het enige punt waar je nog mee zit, dat je een auto huurt uit het buitenland. Verhuren is een dienst, en de vraag is dus of het moeten hebben van een NL kenteken (of betalen van bpm en mrb) onredelijk bezwarend is voor de concurrentiepositie van de buitenlander. De regel is voor binnenlander en buitenlander gelijk dus gaan we uit van geen-discriminatie en kijken we naar de maatregel van gelijke werking. Ondervindt de duitse verhuurder per saldo een nadeel als hij zowel NL bpm, NL mrb en DE mrb moet betalen? Ja, want de Nederlandse maatschappij betaald alleen NL bpm en NL mrb en is daardoor beter uit. Dus op de korte termijn kost het de Duitse verhuurmaatschappij meer geld, omdat het voor hem niet uit kan om de auto NL te registreren. Op de langere termijn geld dit niet, als een auto gedurende langere tijd alleen in NL gehuurd wordt ondervind de DE verhuurder er geen nadeel van om deze NL te registreren, waardoor de vlieger niet opgaat. Vandaar dat het HvJ een maximum op de huurtijd heeft gesteld, wat voor jou betekend dat je elke 3 jaar een andere Land Rover moet regelen en de kans groot is dat als hij daarna aan een ander verhuurt wordt in NL er nogmaals naar de regeling wordt gekeken. Het gaat dan immers niet meer om het exploiteren van een verhuurbedrijf (dienst) maar puur om het omzeilen van regelgeving. En ik ben benieuwd wat ze daarvan vinden.
Tellen we het bedrag van procederen op bij het gebrek aan mrb, ben je per saldo oneindig duurder uit
Conclusie: moet gedeeltelijk kunnen, maar ik denk dat het op grotere schaal/langere termijn erg moeilijk gaat worden.
Tip: ga ook in DE wonen en werk in de NL, maar misschien dat dit op basis van andere financiële regelgeving niet uit kan.
Groeten,
Justin
"Rockbell", "Ninety" en "Sheska"
prikhandtekening600x176II.jpg --> mod_embed_images_loadimage('5b9b3354d3e3b96c934e2e57bd9ae447', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=https%3A%2F%2Flh3.googleusercontent.com%2F-KCEiw2c0Des%2FThsJ4g9hmPI%2FAAAAAAAABMs%2FO3uD7o-3mBw%2Fprikhandtekening600x176II.jpg', 'https://lh3.googleusercontent.com/-KCEiw2c0Des/ThsJ4g9hmPI/AAAAAAAABMs/O3uD7o-3mBw/prikhandtekening600x176II.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=https%3A%2F%2Flh3.googleusercontent.com%2F-KCEiw2c0Des%2FThsJ4g9hmPI%2FAAAAAAAABMs%2FO3uD7o-3mBw%2Fprikhandtekening600x176II.jpg', '', 16051511, 600, 600, 'Loading image ...', false);
> Nederlanders die in Belgie of Dld wonen maar wel werken in Nederland: die hebben ontheffing om (via de kortst mogelijke route) woon - werkverkeer af te leggen.
Het idee daarachter is dat er een vrij verkeer van personen/diensten in de Europese landen geld, welke onredelijk belemmerd wordt op het moment dat je bpm danwel mrb gaat heffen op een auto van een persoon of dienst aan de andere kant van de grens. De regel dat 'binnenlanders' deze ook moeten betalen en er daardoor geen discriminatie is gaat niet op omdat er in duitsland ook vergelijkbare belastingsregels zijn ingevoerd en de duitse werknemer/dienstverlener er per saldo minder voor staat dan een binnenlandse. Dit staat overigens niet in de weg aan andere regelingen zoals een engelse congestion charge voor de binnenstad e.d. (tenzij die congestioncharge bij de duitse mrb in zou zitten, maar hoe moeilijk kan je de casus maken)
Tot zover de buitenlandse werknemer/dienstverlener
Joadalma geeft de correcte vuistregel: als jij als Nederlander zonder vrijstelling (van 2 weken) op een buitenlands kenteken rijd, of dat nou gehuurd, gekocht of gejat is, wordt je alsnog aangeslagen.
Dan is het enige punt waar je nog mee zit, dat je een auto huurt uit het buitenland. Verhuren is een dienst, en de vraag is dus of het moeten hebben van een NL kenteken (of betalen van bpm en mrb) onredelijk bezwarend is voor de concurrentiepositie van de buitenlander. De regel is voor binnenlander en buitenlander gelijk dus gaan we uit van geen-discriminatie en kijken we naar de maatregel van gelijke werking. Ondervindt de duitse verhuurder per saldo een nadeel als hij zowel NL bpm, NL mrb en DE mrb moet betalen? Ja, want de Nederlandse maatschappij betaald alleen NL bpm en NL mrb en is daardoor beter uit. Dus op de korte termijn kost het de Duitse verhuurmaatschappij meer geld, omdat het voor hem niet uit kan om de auto NL te registreren. Op de langere termijn geld dit niet, als een auto gedurende langere tijd alleen in NL gehuurd wordt ondervind de DE verhuurder er geen nadeel van om deze NL te registreren, waardoor de vlieger niet opgaat. Vandaar dat het HvJ een maximum op de huurtijd heeft gesteld, wat voor jou betekend dat je elke 3 jaar een andere Land Rover moet regelen en de kans groot is dat als hij daarna aan een ander verhuurt wordt in NL er nogmaals naar de regeling wordt gekeken. Het gaat dan immers niet meer om het exploiteren van een verhuurbedrijf (dienst) maar puur om het omzeilen van regelgeving. En ik ben benieuwd wat ze daarvan vinden.
Tellen we het bedrag van procederen op bij het gebrek aan mrb, ben je per saldo oneindig duurder uit
Conclusie: moet gedeeltelijk kunnen, maar ik denk dat het op grotere schaal/langere termijn erg moeilijk gaat worden.
Tip: ga ook in DE wonen en werk in de NL, maar misschien dat dit op basis van andere financiële regelgeving niet uit kan.
Groeten,
Justin
"Rockbell", "Ninety" en "Sheska"
prikhandtekening600x176II.jpg --> mod_embed_images_loadimage('5b9b3354d3e3b96c934e2e57bd9ae447', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=https%3A%2F%2Flh3.googleusercontent.com%2F-KCEiw2c0Des%2FThsJ4g9hmPI%2FAAAAAAAABMs%2FO3uD7o-3mBw%2Fprikhandtekening600x176II.jpg', 'https://lh3.googleusercontent.com/-KCEiw2c0Des/ThsJ4g9hmPI/AAAAAAAABMs/O3uD7o-3mBw/prikhandtekening600x176II.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=https%3A%2F%2Flh3.googleusercontent.com%2F-KCEiw2c0Des%2FThsJ4g9hmPI%2FAAAAAAAABMs%2FO3uD7o-3mBw%2Fprikhandtekening600x176II.jpg', '', 16051511, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Re: Die Land-Rauber Hobby Cooperation (LRHC)
Niets weerhoudt de LRHC leden ervan om na twee jaar ook aan "andere Duitsers" te gaan verhuren.
Maar zelfs als ze dat niet doen, betekent dit idee toch mooi 3 jaar nul-inkomsten voor de armlastige autofoben in dit land. Dat is op zijn minst een extra argument in de discussie.
PN
O, ja, en wat betreft de kosten van procederen, die moet je natuurlijk delen binnen de cooperatie. En daarbuiten.
1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 31/10/2012 15:50 door PaNiek.
Maar zelfs als ze dat niet doen, betekent dit idee toch mooi 3 jaar nul-inkomsten voor de armlastige autofoben in dit land. Dat is op zijn minst een extra argument in de discussie.
PN
O, ja, en wat betreft de kosten van procederen, die moet je natuurlijk delen binnen de cooperatie. En daarbuiten.
1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 31/10/2012 15:50 door PaNiek.
Re: Die Land-Rauber Hobby Cooperation (LRHC)
Nee hoor, ik als export-nl-er rij iedere dag in dezelfde auto('s) de grens over (of die van mij of die van mijn meisje of die van een collega want we carpoolen), en aangehouden worden we eigenlijk alleen als er weer eens een razzia gehouden wordt. Doorgaans gebeurt dat 1 of 2 keer per jaar. Douane let daar dus niet speciaal op. Misschien als de auto duur oogt maar dan nog zie ik zelden controles.
Wat je kan doen is zelf een adres in Duitsland nemen...
Marijn & Simba & Serious
Since I've got my Land Rover, my other car needs therapy.
prikavatar.jpg --> mod_embed_images_loadimage('d371e3e152647802ec2848505880939c', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fi777.photobucket.com%2Falbums%2Fyy53%2Fatmosferic%2FLand%2520Rover%2520-%2520Simba%2Fprikavatar.jpg', 'http://i777.photobucket.com/albums/yy53/atmosferic/Land%20Rover%20-%20Simba/prikavatar.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fi777.photobucket.com%2Falbums%2Fyy53%2Fatmosferic%2FLand%2520Rover%2520-%2520Simba%2Fprikavatar.jpg', '', 16051978, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Wat je kan doen is zelf een adres in Duitsland nemen...
Marijn & Simba & Serious
Since I've got my Land Rover, my other car needs therapy.
prikavatar.jpg --> mod_embed_images_loadimage('d371e3e152647802ec2848505880939c', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fi777.photobucket.com%2Falbums%2Fyy53%2Fatmosferic%2FLand%2520Rover%2520-%2520Simba%2Fprikavatar.jpg', 'http://i777.photobucket.com/albums/yy53/atmosferic/Land%20Rover%20-%20Simba/prikavatar.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fi777.photobucket.com%2Falbums%2Fyy53%2Fatmosferic%2FLand%2520Rover%2520-%2520Simba%2Fprikavatar.jpg', '', 16051978, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Re: Die Land-Rauber Hobby Cooperation (LRHC)
Tsja kijk, als ze polen en tsjechen en meer van dat oostblokvolk toestaan hier jaarrond te zijn met hun auto zonder dat die wegenbelasting betalen. Misschien kunnen ze daar hun 150 miljoen weghalen.
Die lui wonen hier, want ze werken hier, hoe werkt dat eigenlijk? waar gaat die wegenbelasting heen?
Marijn & Simba & Serious
Since I've got my Land Rover, my other car needs therapy.
prikavatar.jpg --> mod_embed_images_loadimage('a66290f8b88ae4693422b1624893d1c8', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fi777.photobucket.com%2Falbums%2Fyy53%2Fatmosferic%2FLand%2520Rover%2520-%2520Simba%2Fprikavatar.jpg', 'http://i777.photobucket.com/albums/yy53/atmosferic/Land%20Rover%20-%20Simba/prikavatar.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fi777.photobucket.com%2Falbums%2Fyy53%2Fatmosferic%2FLand%2520Rover%2520-%2520Simba%2Fprikavatar.jpg', '', 16051980, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Die lui wonen hier, want ze werken hier, hoe werkt dat eigenlijk? waar gaat die wegenbelasting heen?
Marijn & Simba & Serious
Since I've got my Land Rover, my other car needs therapy.
prikavatar.jpg --> mod_embed_images_loadimage('a66290f8b88ae4693422b1624893d1c8', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fi777.photobucket.com%2Falbums%2Fyy53%2Fatmosferic%2FLand%2520Rover%2520-%2520Simba%2Fprikavatar.jpg', 'http://i777.photobucket.com/albums/yy53/atmosferic/Land%20Rover%20-%20Simba/prikavatar.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fi777.photobucket.com%2Falbums%2Fyy53%2Fatmosferic%2FLand%2520Rover%2520-%2520Simba%2Fprikavatar.jpg', '', 16051980, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Re: Die Land-Rauber Hobby Cooperation (LRHC)
camprover Schreef:
-------------------------------------------------------
***
Maar
> punt blijft dat je per definitie niet als
> Nederlander in een auto op buitenlandse
> kentekenplaten in Nederland mag rijden. Er zijn
> slechts uitzonderingen die dat mogen
> - Nederlanders die in Belgie of Dld wonen maar wel
> werken in Nederland: die hebben ontheffing om (via
> de kortst mogelijke route) woon - werkverkeer af
> te leggen
***
haha. nee hoor. of ik ben een uitzondering. ben ik ook eens speciaal. ik ben Nederlander en rijd in een Duits geregistreerde auto. helemaal legaal. en zowel voor werk als prive ook in nl. moet niet gekker worden.
ik heb nooit ontheffing aangevraagd. ze moeten in Den Haag blij zijn dat ik een te groot deel van mijn salaris onvrijwillig doneer aan ze. en als ik wil omrijden doe ik dat lekker.
alleen loont dat niet, Diesel ist ja auch sehr teuer... als ik toestemming moet gaan vragen om in NL te rijden, nou dan kom ik er niet meer. is een beetje discriminatie denk je ook niet?
Marijn & Simba & Serious
Since I've got my Land Rover, my other car needs therapy.
prikavatar.jpg --> mod_embed_images_loadimage('3d5c9274d1130e2936d8d98f8254df15', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fi777.photobucket.com%2Falbums%2Fyy53%2Fatmosferic%2FLand%2520Rover%2520-%2520Simba%2Fprikavatar.jpg', 'http://i777.photobucket.com/albums/yy53/atmosferic/Land%20Rover%20-%20Simba/prikavatar.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fi777.photobucket.com%2Falbums%2Fyy53%2Fatmosferic%2FLand%2520Rover%2520-%2520Simba%2Fprikavatar.jpg', '', 16052001, 600, 600, 'Loading image ...', false);
-------------------------------------------------------
***
Maar
> punt blijft dat je per definitie niet als
> Nederlander in een auto op buitenlandse
> kentekenplaten in Nederland mag rijden. Er zijn
> slechts uitzonderingen die dat mogen
> - Nederlanders die in Belgie of Dld wonen maar wel
> werken in Nederland: die hebben ontheffing om (via
> de kortst mogelijke route) woon - werkverkeer af
> te leggen
***
haha. nee hoor. of ik ben een uitzondering. ben ik ook eens speciaal. ik ben Nederlander en rijd in een Duits geregistreerde auto. helemaal legaal. en zowel voor werk als prive ook in nl. moet niet gekker worden.
ik heb nooit ontheffing aangevraagd. ze moeten in Den Haag blij zijn dat ik een te groot deel van mijn salaris onvrijwillig doneer aan ze. en als ik wil omrijden doe ik dat lekker.
alleen loont dat niet, Diesel ist ja auch sehr teuer... als ik toestemming moet gaan vragen om in NL te rijden, nou dan kom ik er niet meer. is een beetje discriminatie denk je ook niet?
Marijn & Simba & Serious
Since I've got my Land Rover, my other car needs therapy.
prikavatar.jpg --> mod_embed_images_loadimage('3d5c9274d1130e2936d8d98f8254df15', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fi777.photobucket.com%2Falbums%2Fyy53%2Fatmosferic%2FLand%2520Rover%2520-%2520Simba%2Fprikavatar.jpg', 'http://i777.photobucket.com/albums/yy53/atmosferic/Land%20Rover%20-%20Simba/prikavatar.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fi777.photobucket.com%2Falbums%2Fyy53%2Fatmosferic%2FLand%2520Rover%2520-%2520Simba%2Fprikavatar.jpg', '', 16052001, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Re: Die Land-Rauber Hobby Cooperation (LRHC)
nog even los van het onderwerp... Land Rauber? Ook in Duitsland heet het gewoon Land Rover....
Mijn tenen trekken krom van zulke slechte verbasteringen...
Marijn & Simba & Serious
Since I've got my Land Rover, my other car needs therapy.
prikavatar.jpg --> mod_embed_images_loadimage('981569de75d4274dcd76ae5999e38f78', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fi777.photobucket.com%2Falbums%2Fyy53%2Fatmosferic%2FLand%2520Rover%2520-%2520Simba%2Fprikavatar.jpg', 'http://i777.photobucket.com/albums/yy53/atmosferic/Land%20Rover%20-%20Simba/prikavatar.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fi777.photobucket.com%2Falbums%2Fyy53%2Fatmosferic%2FLand%2520Rover%2520-%2520Simba%2Fprikavatar.jpg', '', 16052012, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Mijn tenen trekken krom van zulke slechte verbasteringen...
Marijn & Simba & Serious
Since I've got my Land Rover, my other car needs therapy.
prikavatar.jpg --> mod_embed_images_loadimage('981569de75d4274dcd76ae5999e38f78', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fi777.photobucket.com%2Falbums%2Fyy53%2Fatmosferic%2FLand%2520Rover%2520-%2520Simba%2Fprikavatar.jpg', 'http://i777.photobucket.com/albums/yy53/atmosferic/Land%20Rover%20-%20Simba/prikavatar.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fi777.photobucket.com%2Falbums%2Fyy53%2Fatmosferic%2FLand%2520Rover%2520-%2520Simba%2Fprikavatar.jpg', '', 16052012, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Re: Die Land-Rauber Hobby Cooperation (LRHC)
Wel nee, joh. Da's alleen in Nederland en een stukje van Belgie. In Engeland heet hij gewoon een Country Robber, in Frankrijk spreek je van een Voleur du Pays enzovoorts. Dat weet toch iedereen.
PN
Kwizzvraag: hoe heet hij in Canada?
Marijn & Simba Schreef:
-------------------------------------------------------
> nog even los van het onderwerp... Land Rauber? Ook
> in Duitsland heet het gewoon Land Rover....
> Mijn tenen trekken krom van zulke slechte
> verbasteringen...
PN
Kwizzvraag: hoe heet hij in Canada?
Marijn & Simba Schreef:
-------------------------------------------------------
> nog even los van het onderwerp... Land Rauber? Ook
> in Duitsland heet het gewoon Land Rover....
> Mijn tenen trekken krom van zulke slechte
> verbasteringen...
Re: Die Land-Rauber Hobby Cooperation (LRHC)
Ik wens jullie allemaal heel veel succes met die voorstellen. Reken er echt maar niet op. Overigens het blauw heeft hier geen oog voor. Die grijze muizen wel en die komen dan met de rekening die dan ook nog eens met terugwerkende kracht zal worden gepresenteerd.
Al dit soort omwegen kosten in het buitenland ook veel geld. :et ook op de Duitse Tüv. Die is niet mals en elke verandering, als is het een lamp, moet via de Tüv worden gedaan, anders ben je in overtreding.
We wachten af,
Jos
Al dit soort omwegen kosten in het buitenland ook veel geld. :et ook op de Duitse Tüv. Die is niet mals en elke verandering, als is het een lamp, moet via de Tüv worden gedaan, anders ben je in overtreding.
We wachten af,
Jos
Re: Die Land-Rauber Hobby Cooperation (LRHC)
Ik stel voor dat we de regering op betere ideen brengen. Zeilboot belasting, motorboot belasting , konijnen belasting .....
Ben blij dat we een europa hebben , de rest van europa heeft allerlei regelingen voor oude auto's 30 en belasting vrij met wat eisen maar belasting vrij, zelfs in duitsland, daar lach je trouwens ook om de wegen belasting, een dikke duitse diesel kost daar maar 300 euro in het jaar.
Ik heb wel medeleiden met de bedrijven die
"Onze" onderdelen en diensten leveren die hierdoor geen werk en bestellingen meer krijgen.
150 miljoen in de belasting korf, geen oude landrovers meer en aantal werkelozen erbij.
Ik heb gestemd maar dacht hier niet voor gekozen te hebben, ook niet voor hypotheek aftrek beperking, verhoogde ziekte kosten, ov kaarten die weg gaan zorg toeslag die er af gaat , en dan maar hopen dat de kids geen gebruik gaan maken van de lang studeer boete.
Voordeel ik voorzie dat mij kleine suzuki toch weer iets meer geld waar gaat worden in de toekomst....
Ben blij dat we een europa hebben , de rest van europa heeft allerlei regelingen voor oude auto's 30 en belasting vrij met wat eisen maar belasting vrij, zelfs in duitsland, daar lach je trouwens ook om de wegen belasting, een dikke duitse diesel kost daar maar 300 euro in het jaar.
Ik heb wel medeleiden met de bedrijven die
"Onze" onderdelen en diensten leveren die hierdoor geen werk en bestellingen meer krijgen.
150 miljoen in de belasting korf, geen oude landrovers meer en aantal werkelozen erbij.
Ik heb gestemd maar dacht hier niet voor gekozen te hebben, ook niet voor hypotheek aftrek beperking, verhoogde ziekte kosten, ov kaarten die weg gaan zorg toeslag die er af gaat , en dan maar hopen dat de kids geen gebruik gaan maken van de lang studeer boete.
Voordeel ik voorzie dat mij kleine suzuki toch weer iets meer geld waar gaat worden in de toekomst....
Re: Die Land-Rauber Hobby Cooperation (LRHC)
En zolang het om onze oldtimers gaat wordt er hoe dan ook geen BPM ontdoken, want die van ons zijn allemaal BPM vrij.
Re: Die Land-Rauber Hobby Cooperation (LRHC)
Nou heb ik geen dikke duitse diesel, maar betaal evengoed 300 euro per jaar wegenbelasting. (tenzij je een middenklasser met een 1,9TD al een dikke diesel noemt natuurlijk...)
Voor een Duitse diesel met een een 3.0TDI betaal je ongeveer 500 euro wegenbelasting per jaar. Voor een stompzinnige 4.0TD is dat 750 euro. Plus 10 €ct per liter meer dan in NL, Hier is de brandstofprijs al flink verhoogd om de vervuiler te laten betalen. T gaat hier op cilinderinhoud en schadstofklasse, niet op gewicht.
Het beeld dat de gemiddelde NL-er heeft van wegenbelastingparadijs Duitsland is toch echt iets te rooskleurig...
Marijn & Simba & Serious
Since I've got my Land Rover, my other car needs therapy.
prikavatar.jpg --> mod_embed_images_loadimage('2fd7f432181d1c3fb5a1182f379ea045', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fi777.photobucket.com%2Falbums%2Fyy53%2Fatmosferic%2FLand%2520Rover%2520-%2520Simba%2Fprikavatar.jpg', 'http://i777.photobucket.com/albums/yy53/atmosferic/Land%20Rover%20-%20Simba/prikavatar.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fi777.photobucket.com%2Falbums%2Fyy53%2Fatmosferic%2FLand%2520Rover%2520-%2520Simba%2Fprikavatar.jpg', '', 16053229, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Voor een Duitse diesel met een een 3.0TDI betaal je ongeveer 500 euro wegenbelasting per jaar. Voor een stompzinnige 4.0TD is dat 750 euro. Plus 10 €ct per liter meer dan in NL, Hier is de brandstofprijs al flink verhoogd om de vervuiler te laten betalen. T gaat hier op cilinderinhoud en schadstofklasse, niet op gewicht.
Het beeld dat de gemiddelde NL-er heeft van wegenbelastingparadijs Duitsland is toch echt iets te rooskleurig...
Marijn & Simba & Serious
Since I've got my Land Rover, my other car needs therapy.
prikavatar.jpg --> mod_embed_images_loadimage('2fd7f432181d1c3fb5a1182f379ea045', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fi777.photobucket.com%2Falbums%2Fyy53%2Fatmosferic%2FLand%2520Rover%2520-%2520Simba%2Fprikavatar.jpg', 'http://i777.photobucket.com/albums/yy53/atmosferic/Land%20Rover%20-%20Simba/prikavatar.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fi777.photobucket.com%2Falbums%2Fyy53%2Fatmosferic%2FLand%2520Rover%2520-%2520Simba%2Fprikavatar.jpg', '', 16053229, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Re: Die Land-Rauber Hobby Cooperation (LRHC)
Ik vind, bijna 600 euro in drie maanden toch wel erg veel geld, als je maar 5000km per jaar mag rijden. Hans.
Re: Die Land-Rauber Hobby Cooperation (LRHC)
Marijn,
Was het (voorheen) niet nog weer voordeliger als je in een + 2,8 tonner reed ?
Een standaard 110 zit al op een max voertuiggewicht van 3050 kg.
Marc
Was het (voorheen) niet nog weer voordeliger als je in een + 2,8 tonner reed ?
Een standaard 110 zit al op een max voertuiggewicht van 3050 kg.
Marc
Re: Die Land-Rauber Hobby Cooperation (LRHC)
ach t duurt nog 2 jaar voor het een echt probleem is.
tot die tijd laat ik mijn gewone (schone auto) staan en rij iedere dag mij vreselijk vervuilende ( echt niet) dan 40 jaar oude lpg voertuig en maak er daarna een landbouwmachine van met een bordje 40km of 60km erop.
Lekker handig kan je zonder kenteken rijden en krijg je ook geen bekeuringen binnen zodat je m overal op de stoep kan parkeren voor maximaal 3 dagen op dezelfde plek. (of ging die vlieger niet op?)
Als je vervolgens niet harder dan 60 mag en je op b wegen moet blijven wordt het verbruik ook weer minder.
nou ja tis maar een gedachte voorlopig.
Wat wel kan is een auto met engels kenteken kopen in de uk. ( of je eigen auto uitvoeren naar de uk)
vervolgens mag ieder gezinslid met rijbewijs 2 weken per jaar in nederland in deze auto rijden. Dus als je een groot gezin hebt en je kan behoorlijk plannen dan....
Voor het rijden in deze uk gekentekende auto buiten nederland tijdens vakanties geldt volgens mij geen beperking.
Je moet wel eens per jaar naar de uk om m weer door de keuring te slepen en je moet een postbus adres hebben in de uk.
De rest van het jaar staat ie gewoon op eigen terrein of in de schuur.
De vraag is dan of je de rest van het jaar m zonder kenteken als landbouwvoertuig mag rijden met een baal hooi op je dak?
Groet Hans
Serie III 88 uit 1979 petrol en LPG
RRC 3.5 1986 petrol en LPG
[lh6.googleusercontent.com] MijnFotomap.jpg [lh3.googleusercontent.com]
tot die tijd laat ik mijn gewone (schone auto) staan en rij iedere dag mij vreselijk vervuilende ( echt niet) dan 40 jaar oude lpg voertuig en maak er daarna een landbouwmachine van met een bordje 40km of 60km erop.
Lekker handig kan je zonder kenteken rijden en krijg je ook geen bekeuringen binnen zodat je m overal op de stoep kan parkeren voor maximaal 3 dagen op dezelfde plek. (of ging die vlieger niet op?)
Als je vervolgens niet harder dan 60 mag en je op b wegen moet blijven wordt het verbruik ook weer minder.
nou ja tis maar een gedachte voorlopig.
Wat wel kan is een auto met engels kenteken kopen in de uk. ( of je eigen auto uitvoeren naar de uk)
vervolgens mag ieder gezinslid met rijbewijs 2 weken per jaar in nederland in deze auto rijden. Dus als je een groot gezin hebt en je kan behoorlijk plannen dan....
Voor het rijden in deze uk gekentekende auto buiten nederland tijdens vakanties geldt volgens mij geen beperking.
Je moet wel eens per jaar naar de uk om m weer door de keuring te slepen en je moet een postbus adres hebben in de uk.
De rest van het jaar staat ie gewoon op eigen terrein of in de schuur.
De vraag is dan of je de rest van het jaar m zonder kenteken als landbouwvoertuig mag rijden met een baal hooi op je dak?
Groet Hans
Serie III 88 uit 1979 petrol en LPG
RRC 3.5 1986 petrol en LPG
[lh6.googleusercontent.com] MijnFotomap.jpg [lh3.googleusercontent.com]
Re: Die Land-Rauber Hobby Cooperation (LRHC)
oei ik zag net dat je als landbouwer niet harder dan 25 km mag en misschien straks 40...
nou ja das toch sneller dan fietsen en je zit droog...lol
nou ja das toch sneller dan fietsen en je zit droog...lol
Re: Die Land-Rauber Hobby Cooperation (LRHC)
"Nederlanders die in Belgie of Dld wonen maar wel werken in Nederland: die hebben ontheffing om (via de kortst mogelijke route) woon - werkverkeer af te leggen."
Nee hoor, ik mag door heel Nederland, zelfs de hele wereld rijden als Nederlander met mijn Belgische auto en Belgische woonplaats.
1 keer bij Anna Paulowna aangehouden, politie was benieuwd wat die rare Belg zo diep in Nederland moest doen. En 1 keer in het havengebied van Rotterdam door de douane, ik had een onguur type opgehaald van een schip , ik moest mijn Belgische ID en Belgische rijbewijs laten zien.
Marijke
Nee hoor, ik mag door heel Nederland, zelfs de hele wereld rijden als Nederlander met mijn Belgische auto en Belgische woonplaats.
1 keer bij Anna Paulowna aangehouden, politie was benieuwd wat die rare Belg zo diep in Nederland moest doen. En 1 keer in het havengebied van Rotterdam door de douane, ik had een onguur type opgehaald van een schip , ik moest mijn Belgische ID en Belgische rijbewijs laten zien.
Marijke
Re: Die Land-Rauber Hobby Cooperation (LRHC)
Hoi,
In Duitsland wonen...... Er zijn hier in de regio genoeg z.g. "starters" van woningen die zich in Sittard net over de grens vestigen (de Selfkant). Geloof me, ze komen na een aantal weer even goed terug naar Nederland om zich toch maar hier te vestigen.
Ik heb zelf familie in Duitsland wonen en geloof me, het is daar ook niet allemaal "rozengeur en maneschijn".
Tel daarbij nog eens de kosten voor een verhuizing, de gemeentelijke belastingen, de uitzonderingen op belastingen (riool aanleggen in het dorp heeft 20% van de bewoners in het dorp hun huis doen verkopen vanwege € 1.000,- tot € 20.000,- aanlegkosten).
Aardgas, bij ons vanzelfsprekend, in hele regio's in Duitsland....... nooit van gehoord. Aan het begin van de winter begin je met € 3.500,- aan stookolie in je tank te laten pompen, graag contant afrekenen.
Ziektekosten, wordt in Duitsland al aan de hand van je inkomen in rekening gebracht en is een stuk hoger dan in NL
Hypotheek aftrek, nooit van gehoord, akkoord de rente is daar wel wat lager,
Eventueel Kirchensteuer, (ik weet, als meneer pastoor met het wierookvat slingert op zondagmorgen, plegen wij liever met onze Laro in het zand of de modder te wroeten) en die loopt ook behoorlijk op. Uittreden uit de kerk is de enige oplossing.
Wij concentreren ons op de MRB, OK toegegeven is erg duur voor onze hobby, maar geloof me, er zijn buiten de MRB nog heel veel andere punten de de kwaliteit van leven bepalen.
Zijn er ook goede punten aan Duitsland, "aber naturlich", de gastvrijheid, lekker eten, veel betere vleeswaar dan in Nederland (gek dat meer dan de helft van het vlees uit NL komt), heel lekker brood en broodjes, mooie natuur (vooral in zuiden van Duitsland richting Bodensee), echte bouwmarkten zoals Bauhaus (4 x groter dan de gemiddelde Praxis in NL)etc, waar je je ogen uit je kop vallen. Goedkopere benzine, inmiddels kost de diesel hier over de grens al evenveel als in Nederland.
Zoals ik al in een paar reacties heb aangegeven, laten we het eens even afwachten, geen paniekvoetbal of paniekverkopen.
"Die Suppe wird nicht so heiss geschlürft wie serviert"
Jos
In Duitsland wonen...... Er zijn hier in de regio genoeg z.g. "starters" van woningen die zich in Sittard net over de grens vestigen (de Selfkant). Geloof me, ze komen na een aantal weer even goed terug naar Nederland om zich toch maar hier te vestigen.
Ik heb zelf familie in Duitsland wonen en geloof me, het is daar ook niet allemaal "rozengeur en maneschijn".
Tel daarbij nog eens de kosten voor een verhuizing, de gemeentelijke belastingen, de uitzonderingen op belastingen (riool aanleggen in het dorp heeft 20% van de bewoners in het dorp hun huis doen verkopen vanwege € 1.000,- tot € 20.000,- aanlegkosten).
Aardgas, bij ons vanzelfsprekend, in hele regio's in Duitsland....... nooit van gehoord. Aan het begin van de winter begin je met € 3.500,- aan stookolie in je tank te laten pompen, graag contant afrekenen.
Ziektekosten, wordt in Duitsland al aan de hand van je inkomen in rekening gebracht en is een stuk hoger dan in NL
Hypotheek aftrek, nooit van gehoord, akkoord de rente is daar wel wat lager,
Eventueel Kirchensteuer, (ik weet, als meneer pastoor met het wierookvat slingert op zondagmorgen, plegen wij liever met onze Laro in het zand of de modder te wroeten) en die loopt ook behoorlijk op. Uittreden uit de kerk is de enige oplossing.
Wij concentreren ons op de MRB, OK toegegeven is erg duur voor onze hobby, maar geloof me, er zijn buiten de MRB nog heel veel andere punten de de kwaliteit van leven bepalen.
Zijn er ook goede punten aan Duitsland, "aber naturlich", de gastvrijheid, lekker eten, veel betere vleeswaar dan in Nederland (gek dat meer dan de helft van het vlees uit NL komt), heel lekker brood en broodjes, mooie natuur (vooral in zuiden van Duitsland richting Bodensee), echte bouwmarkten zoals Bauhaus (4 x groter dan de gemiddelde Praxis in NL)etc, waar je je ogen uit je kop vallen. Goedkopere benzine, inmiddels kost de diesel hier over de grens al evenveel als in Nederland.
Zoals ik al in een paar reacties heb aangegeven, laten we het eens even afwachten, geen paniekvoetbal of paniekverkopen.
"Die Suppe wird nicht so heiss geschlürft wie serviert"
Jos
Re: Die Land-Rauber Hobby Cooperation (LRHC)
Ik gok dat jij jezelf in deze ziet als een Nederlander, maar de EU ziet jou als Belg. Je hebt immers ook een Belgisch ID bewijs, woont daar, enzovoorts. Of je nou een paspoort hebt of niet, deze vervaging van de grenzen is nou juist de bedoeling van het hele EU gebeuren. Wat de NL regelgeving daarvan vind is relatief, de EU interpretatie gaat veelal voor.
Stel dat je niet met je auto door het hele land mocht rijden, dat is dan toch wel een hele ernstige belemmering van het vrije verkeer van personen
Groeten,
Justin
"Rockbell", "Ninety" en "Sheska"
prikhandtekening600x176II.jpg --> mod_embed_images_loadimage('c2ca52085d6e840b66f0e657026fc047', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=https%3A%2F%2Flh3.googleusercontent.com%2F-KCEiw2c0Des%2FThsJ4g9hmPI%2FAAAAAAAABMs%2FO3uD7o-3mBw%2Fprikhandtekening600x176II.jpg', 'https://lh3.googleusercontent.com/-KCEiw2c0Des/ThsJ4g9hmPI/AAAAAAAABMs/O3uD7o-3mBw/prikhandtekening600x176II.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=https%3A%2F%2Flh3.googleusercontent.com%2F-KCEiw2c0Des%2FThsJ4g9hmPI%2FAAAAAAAABMs%2FO3uD7o-3mBw%2Fprikhandtekening600x176II.jpg', '', 16054809, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Stel dat je niet met je auto door het hele land mocht rijden, dat is dan toch wel een hele ernstige belemmering van het vrije verkeer van personen
Groeten,
Justin
"Rockbell", "Ninety" en "Sheska"
prikhandtekening600x176II.jpg --> mod_embed_images_loadimage('c2ca52085d6e840b66f0e657026fc047', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=https%3A%2F%2Flh3.googleusercontent.com%2F-KCEiw2c0Des%2FThsJ4g9hmPI%2FAAAAAAAABMs%2FO3uD7o-3mBw%2Fprikhandtekening600x176II.jpg', 'https://lh3.googleusercontent.com/-KCEiw2c0Des/ThsJ4g9hmPI/AAAAAAAABMs/O3uD7o-3mBw/prikhandtekening600x176II.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=https%3A%2F%2Flh3.googleusercontent.com%2F-KCEiw2c0Des%2FThsJ4g9hmPI%2FAAAAAAAABMs%2FO3uD7o-3mBw%2Fprikhandtekening600x176II.jpg', '', 16054809, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Re: Die Land-Rauber Hobby Cooperation (LRHC)
Jouw coop mag prima aan andere mensen verhuren. Maar je kan niet voor het recht volhouden dat je een DE kenteken Land Rover na 3 jaar aan een andere Nederlander verhuurt en door de kenteken omschakeling nog steeds belemmerd wordt. Na 3 jaar moet dat ding op NL kenteken, aan wie je hem ook verhuurd, tenzij hij daarna niet meer in NL verhuurd wordt.
Natuurlijk zijn er tal van andere nadelen (Duits H-kenteken, Duitse rdw/apk, andere financiële regelingen) maar daar heb ik nagenoeg geen inzicht in. Even puur op de constructie geredeneerd kan je er dus een (klein) voordeel uithalen maar of het in combinatie met alle andere aangelegenheden nog steeds een voordeel blijkt kan ik je niet vertellen.
Groeten,
Justin
"Rockbell", "Ninety" en "Sheska"
prikhandtekening600x176II.jpg --> mod_embed_images_loadimage('8b71d2229778511d01ae1b2781d9027d', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=https%3A%2F%2Flh3.googleusercontent.com%2F-KCEiw2c0Des%2FThsJ4g9hmPI%2FAAAAAAAABMs%2FO3uD7o-3mBw%2Fprikhandtekening600x176II.jpg', 'https://lh3.googleusercontent.com/-KCEiw2c0Des/ThsJ4g9hmPI/AAAAAAAABMs/O3uD7o-3mBw/prikhandtekening600x176II.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=https%3A%2F%2Flh3.googleusercontent.com%2F-KCEiw2c0Des%2FThsJ4g9hmPI%2FAAAAAAAABMs%2FO3uD7o-3mBw%2Fprikhandtekening600x176II.jpg', '', 16054834, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Natuurlijk zijn er tal van andere nadelen (Duits H-kenteken, Duitse rdw/apk, andere financiële regelingen) maar daar heb ik nagenoeg geen inzicht in. Even puur op de constructie geredeneerd kan je er dus een (klein) voordeel uithalen maar of het in combinatie met alle andere aangelegenheden nog steeds een voordeel blijkt kan ik je niet vertellen.
Groeten,
Justin
"Rockbell", "Ninety" en "Sheska"
prikhandtekening600x176II.jpg --> mod_embed_images_loadimage('8b71d2229778511d01ae1b2781d9027d', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=https%3A%2F%2Flh3.googleusercontent.com%2F-KCEiw2c0Des%2FThsJ4g9hmPI%2FAAAAAAAABMs%2FO3uD7o-3mBw%2Fprikhandtekening600x176II.jpg', 'https://lh3.googleusercontent.com/-KCEiw2c0Des/ThsJ4g9hmPI/AAAAAAAABMs/O3uD7o-3mBw/prikhandtekening600x176II.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=https%3A%2F%2Flh3.googleusercontent.com%2F-KCEiw2c0Des%2FThsJ4g9hmPI%2FAAAAAAAABMs%2FO3uD7o-3mBw%2Fprikhandtekening600x176II.jpg', '', 16054834, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Re: Die Land-Rauber Hobby Cooperation (LRHC)
geen idee, me niet mee bezig gehouden omdat t voor mij nooit van toepassing is geweest en waarschijnlijk ook niet wordt
Marijn & Simba & Serious
Since I've got my Land Rover, my other car needs therapy.
prikavatar.jpg --> mod_embed_images_loadimage('5ebbf51d10e94605e59394a8f6544a77', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fi777.photobucket.com%2Falbums%2Fyy53%2Fatmosferic%2FLand%2520Rover%2520-%2520Simba%2Fprikavatar.jpg', 'http://i777.photobucket.com/albums/yy53/atmosferic/Land%20Rover%20-%20Simba/prikavatar.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fi777.photobucket.com%2Falbums%2Fyy53%2Fatmosferic%2FLand%2520Rover%2520-%2520Simba%2Fprikavatar.jpg', '', 16055571, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Marijn & Simba & Serious
Since I've got my Land Rover, my other car needs therapy.
prikavatar.jpg --> mod_embed_images_loadimage('5ebbf51d10e94605e59394a8f6544a77', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fi777.photobucket.com%2Falbums%2Fyy53%2Fatmosferic%2FLand%2520Rover%2520-%2520Simba%2Fprikavatar.jpg', 'http://i777.photobucket.com/albums/yy53/atmosferic/Land%20Rover%20-%20Simba/prikavatar.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fi777.photobucket.com%2Falbums%2Fyy53%2Fatmosferic%2FLand%2520Rover%2520-%2520Simba%2Fprikavatar.jpg', '', 16055571, 600, 600, 'Loading image ...', false);