Hallo,
Mijn defender 110 1986 met een 200tdi, trilt behoorlijk in z'n stationair. Als ik iets gas geef, wordt dit een stuk minder.
Tijdens het rijden gaat de auto ook trillen bij 90km/u. Heeft dit hiermee te maken of kan ik dan dit lijntje na lezen? [landrover.startpagina.nl]
Iemand een idee?
Mvg,
Maarten
Schudden defender 110
Re: Schudden defender 110
Hoi Maarten,
Ik ben geen specialist in de 200tdi, maar weet wel uit mijn verleden (wat worden we toch oud) van de grote vrachtwagen motoren en ook de Mercedes 200 en 220 diesels dat hevig schudden wel eens op compressie verlies van één van de cilinders kan duiden. De regelmaat van compressie- en arbeid-slag is dan verstoord en doet de motor om de twee omwentelingen een z.g. mis-slag.
Ook een slechte verstuiver kan bij lage toerentallen toch vervelende gevolgen hebben.
Verdere voorstellen graag van de ervaren 200tdi'ers.
Succes en sleutel ze,
Jos
Ik ben geen specialist in de 200tdi, maar weet wel uit mijn verleden (wat worden we toch oud) van de grote vrachtwagen motoren en ook de Mercedes 200 en 220 diesels dat hevig schudden wel eens op compressie verlies van één van de cilinders kan duiden. De regelmaat van compressie- en arbeid-slag is dan verstoord en doet de motor om de twee omwentelingen een z.g. mis-slag.
Ook een slechte verstuiver kan bij lage toerentallen toch vervelende gevolgen hebben.
Verdere voorstellen graag van de ervaren 200tdi'ers.
Succes en sleutel ze,
Jos
Re: Schudden defender 110
mocht je in de buurt van tilburg wonen mag je gerust even langskomen.
dan kan ik eens kijken of ik erachter kan komen wat het is.
doe veel met 200 tdi namelijk maar wil zelf even ervaren hoe en wat er gebeurt om dingen te kunnen uitsluiten.
mail me gerust op: bericht_voor_wouter@hotmail.com
groet disco1992
dan kan ik eens kijken of ik erachter kan komen wat het is.
doe veel met 200 tdi namelijk maar wil zelf even ervaren hoe en wat er gebeurt om dingen te kunnen uitsluiten.
mail me gerust op: bericht_voor_wouter@hotmail.com
groet disco1992
Re: Schudden defender 110
zit aan 2 dingen te denken
stationair: motor te lagen toeren, verstuiver, bij mij was er laatst een druppel diesel aan de verstuiverleiding bij de pomp en na het aandraaien van de wartel weer lekker droog maar de motor liep stationair ook weer beter
bij 90 km zou ik de balanceren van de wielen verdenken
stationair: motor te lagen toeren, verstuiver, bij mij was er laatst een druppel diesel aan de verstuiverleiding bij de pomp en na het aandraaien van de wartel weer lekker droog maar de motor liep stationair ook weer beter
bij 90 km zou ik de balanceren van de wielen verdenken