Discovery II accu plat na 5 dagen?
Discovery II accu plat na 5 dagen?
Hallo,
Vraag me af of meer Discovery II eigenaren dit hebben. Heb een 2003 Discovery II die nu al een paar dagen heeft gestaan. Na 5 dagen is echter mijn accu volledig leeg...en die van het 2e accusysteem ook.
Het is een standaard Disco II, met een National Luna Split charge systeem. De originele accu onder de klep is een originele Heavy Duty Landrover accu (in december exact 1 jaar oud), de 2e accu achterin is een Bosch Silverline, 110 Ah.
Als de auto loopt lijkt laadspanning voldoende (netjes 13.8)
Is er iets dat bij deze Disco een lekstroom kan veroorzaken? Trekt het dual accu systeem wellicht toch de startaccu leeg door een verkeerde instelling? Of is er iets dat het alarmsysteem continu "armed" houdt, waardoor hij niet in slaapstand gaat?
Groeten, Ruud
Vraag me af of meer Discovery II eigenaren dit hebben. Heb een 2003 Discovery II die nu al een paar dagen heeft gestaan. Na 5 dagen is echter mijn accu volledig leeg...en die van het 2e accusysteem ook.
Het is een standaard Disco II, met een National Luna Split charge systeem. De originele accu onder de klep is een originele Heavy Duty Landrover accu (in december exact 1 jaar oud), de 2e accu achterin is een Bosch Silverline, 110 Ah.
Als de auto loopt lijkt laadspanning voldoende (netjes 13.8)
Is er iets dat bij deze Disco een lekstroom kan veroorzaken? Trekt het dual accu systeem wellicht toch de startaccu leeg door een verkeerde instelling? Of is er iets dat het alarmsysteem continu "armed" houdt, waardoor hij niet in slaapstand gaat?
Groeten, Ruud
Re: Discovery II accu plat na 5 dagen?
Hoi Ruud, als de ene accu kapot is (interne sluiting, kan zomaar opeens) kan die er dan niet voor zorgen dat de andere ook leeg getrokken wordt? 1 nachtvorstje kan ervoor zorgen dat een beetje zwakkere accu plots overlijdt.
Gr, Bart
Gr, Bart
Meten = weten ...
Als je in 5 dagen 110+70 Ah leegtrekt, betekent dat een lekstroom van 180 Ah : (5 x 24 h) = 1.5 A. Een universeelmeter op de hoogste A stand tussen de massakabel en de - pool en je zou iets moeten kunnen meten...
Daarna een kwestie van uitsluiten, door bijvoorbeeld alle zekeringen eruit en dan één voor één de gebruikerskringen weer inschakelen.
Vincent | Defender 110 CSW 300 Tdi | Freelander TD4
Als je in 5 dagen 110+70 Ah leegtrekt, betekent dat een lekstroom van 180 Ah : (5 x 24 h) = 1.5 A. Een universeelmeter op de hoogste A stand tussen de massakabel en de - pool en je zou iets moeten kunnen meten...
Daarna een kwestie van uitsluiten, door bijvoorbeeld alle zekeringen eruit en dan één voor één de gebruikerskringen weer inschakelen.
Vincent | Defender 110 CSW 300 Tdi | Freelander TD4
Veel moderne auto's houden het hooguit een paar weken vol op een accu-lading. Komt door de diefstal-beveiliging, heb ik gehoord. Ik moet ook regelmatig bijladen als ik niet veel rij. (ook Td5). Massa-schakelaar zou dat probleem oplossen, maar ik durf niet omdat ik bang ben dat hij dan dingen "vergeet" en het helemaal niet meer doet.
PN
PN
jaren terug bij mn cadillac een varta gekocht,hield t 2 weekjes uit,kreeg een andere hield t een maand uit,ik was t zo zat dat ik een goedkoop onbekend merk kocht ,heeft t jaren gedaan,ja aan mn accu kan t niet liggen want die is van Varta
kijk ook nog even hier naar:[www.aulro.com]
Hoi
Als beide accu's leeg waren heb je wel iets vreemds door je national lunar moten ze gescheiden zijn, je zou dan dus 2 lekstroompjes moeten hebben. Mij lijkt het meest waarschijnlijk dat e accu's zijn gaan hevelen f niet gied geladen worden.
Succes Frank
Als beide accu's leeg waren heb je wel iets vreemds door je national lunar moten ze gescheiden zijn, je zou dan dus 2 lekstroompjes moeten hebben. Mij lijkt het meest waarschijnlijk dat e accu's zijn gaan hevelen f niet gied geladen worden.
Succes Frank