Oh, Oh we zijn het haasje: einde vrijstelling motorvoortuigenbel
Oh, Oh we zijn het haasje: einde vrijstelling motorvoortuigenbel
Net even het gehele PDF bestand over het reageeraccoord gedownload op NOS.nl: pagina 39 van 82 punt 6:
"De vrijstelling in de motorvoertuigenbelasting voor oldtimes wordt vanuit milieuoverwegingen afgeschaft"
Gaat onder het motto milieu, geen enkele partij zal hier tegenin gaan, dus we gaan dokken.
Einde hobby voor mij dus, nog iemand interesse in een mooie SIII 1977 met LPG?
Cor
"De vrijstelling in de motorvoertuigenbelasting voor oldtimes wordt vanuit milieuoverwegingen afgeschaft"
Gaat onder het motto milieu, geen enkele partij zal hier tegenin gaan, dus we gaan dokken.
Einde hobby voor mij dus, nog iemand interesse in een mooie SIII 1977 met LPG?
Cor
Re: Oh, Oh we zijn het haasje: einde vrijstelling motorvoortuige
Het spreekt een beetje tegen wat net een post eerder geplaatst is..
vreemde zaak dus
vreemde zaak dus
Re: Oh, Oh we zijn het haasje: einde vrijstelling motorvoortuige
ben toch benieuwd m.i.v. wanneer ze dit willen gaan doorvoeren en wat dan het belastingtarief wordt ..... zullen vast nog wel uitzonderingen op komen maar ja dat is ook maar een speculatie....
zou zonde zijn van een heleboel leuke wagens en er zullen daarmee ook vele bedrijven gaan vallen denk ik.....
"Pamela"
Series III '88 - 1980 -LHD
&
"Crocky"
Defender 110 200TDI - 1983 - RHD
(Zuid Limburg)
"Leef vandaag alsof deze dag de laatste zou zijn...... "
[www.scoutinglaros.nl]
zou zonde zijn van een heleboel leuke wagens en er zullen daarmee ook vele bedrijven gaan vallen denk ik.....
"Pamela"
Series III '88 - 1980 -LHD
&
"Crocky"
Defender 110 200TDI - 1983 - RHD
(Zuid Limburg)
"Leef vandaag alsof deze dag de laatste zou zijn...... "
[www.scoutinglaros.nl]
Re: Oh, Oh we zijn het haasje: einde vrijstelling motorvoortuige
komt nog wel meer niet zo goed op onze paden:
108. Verhoging accijnzen (diesel en LPG)
De accijns voor diesel wordt verhoogd met 3 cent per liter en komt daarmee op ongeveer 46 cent per liter. De opbrengst van deze accijnsverhoging, die ingaat per 1-1-2014, bedraagt 230 mln. De accijns op LPG wordt verhoogd met 7 cent per liter en komt daarmee op ongeveer 18 cent per liter. De opbrengst van deze accijnsverhoging, die ingaat per 1-1-2014, bedraagt 50 mln.
108. Verhoging accijnzen (diesel en LPG)
De accijns voor diesel wordt verhoogd met 3 cent per liter en komt daarmee op ongeveer 46 cent per liter. De opbrengst van deze accijnsverhoging, die ingaat per 1-1-2014, bedraagt 230 mln. De accijns op LPG wordt verhoogd met 7 cent per liter en komt daarmee op ongeveer 18 cent per liter. De opbrengst van deze accijnsverhoging, die ingaat per 1-1-2014, bedraagt 50 mln.
Re: Oh, Oh we zijn het haasje: einde vrijstelling motorvoortuige
Alles om laten keuren tot het kwart tarief.
Re: Oh, Oh we zijn het haasje: einde vrijstelling motorvoortuige
Ja, en die RRC van mij, waar ik jaren voor gespaard heb, die wordt ineens gedecimeerd in waarde... Mag ik dat nog ergens compenseren in mijn aangifte volgend jaar of zo?
Re: Oh, Oh we zijn het haasje: einde vrijstelling motorvoortuige
volgens de gegevens zou het pas in 2014 in gaan, dus nog een jaartje genieten
Re: Oh, Oh we zijn het haasje: einde vrijstelling motorvoortuige
Het enige dat me nog een beetje hoop geeft is dat ze bedoelen dat toch de nieuwe oldtimers (dus vanaf 1987 zeg maar) niet meer vrijgesteld worden... Is het niet zo dat een eenmaal afgegeven vrijstelling niet teruggedraaid kan worden?
Re: Oh, Oh we zijn het haasje: einde vrijstelling motorvoortuige
Geert Oude Luttighuis Schreef:
-------------------------------------------------------
> Het enige dat me nog een beetje hoop geeft is dat
> ze bedoelen dat toch de nieuwe oldtimers (dus
> vanaf 1987 zeg maar) niet meer vrijgesteld
> worden... Is het niet zo dat een eenmaal afgegeven
> vrijstelling niet teruggedraaid kan worden?
Ik hoop het met je mee Geert maar vrees dat ze hier alles kunnen maken.....
-------------------------------------------------------
> Het enige dat me nog een beetje hoop geeft is dat
> ze bedoelen dat toch de nieuwe oldtimers (dus
> vanaf 1987 zeg maar) niet meer vrijgesteld
> worden... Is het niet zo dat een eenmaal afgegeven
> vrijstelling niet teruggedraaid kan worden?
Ik hoop het met je mee Geert maar vrees dat ze hier alles kunnen maken.....
Re: Oh, Oh we zijn het haasje: einde vrijstelling motorvoortuige
Niet meteen beginnen met huilen. Ik wil eerst weten hoe het uitgewerkt gaat worden.
Het zal mij niets verbazen als dit idee ingegeven is door het grote aantal diesel auto's van bouwjaar 85-86 wat de laatste tijd uit Duitsland geïmporteerd wordt en wordt gebruikt als daaglijks vervoer.
De FEHAC heeft een lobbie in Den Haag. Ik wil weten wat zij er op te zeggen hebben en (proberen) te doen om dit tegen te houden.
Het zal mij ook niet verbazen als de maatregel gaat gelden voor alle nieuw te importeren auto's.
Aan de andere kant wordt schorsen voor langer dan een jaar mogelijk.
Pike
grotemarkt5a.jpg --> mod_embed_images_loadimage('a5369440d74e8bf5e846da3761038068', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fwww.13afdra.nl%2Fimages%2Fgrotemarkt5a.jpg', 'http://www.13afdra.nl/images/grotemarkt5a.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fwww.13afdra.nl%2Fimages%2Fgrotemarkt5a.jpg', '', 16046003, 600, 600, 'Loading image ...', false);
On the eighth day God created Land Rover.
Het zal mij niets verbazen als dit idee ingegeven is door het grote aantal diesel auto's van bouwjaar 85-86 wat de laatste tijd uit Duitsland geïmporteerd wordt en wordt gebruikt als daaglijks vervoer.
De FEHAC heeft een lobbie in Den Haag. Ik wil weten wat zij er op te zeggen hebben en (proberen) te doen om dit tegen te houden.
Het zal mij ook niet verbazen als de maatregel gaat gelden voor alle nieuw te importeren auto's.
Aan de andere kant wordt schorsen voor langer dan een jaar mogelijk.
Pike
grotemarkt5a.jpg --> mod_embed_images_loadimage('a5369440d74e8bf5e846da3761038068', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fwww.13afdra.nl%2Fimages%2Fgrotemarkt5a.jpg', 'http://www.13afdra.nl/images/grotemarkt5a.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fwww.13afdra.nl%2Fimages%2Fgrotemarkt5a.jpg', '', 16046003, 600, 600, 'Loading image ...', false);
On the eighth day God created Land Rover.
Re: Oh, Oh we zijn het haasje: einde vrijstelling motorvoortuige
Hoi,
Afspraken met een regering hebben nul-en-geen-waarde. Kijk maar naar het pensioenakkoord wat er was. Gewoon van tafel geveegd.
Ben bang dat de hobby erg duur gaat worden en de auto lang geschorst gaat worden op jaarbasis. € 77,- per maand geef ik liever aan onderdelen/opschmuck uit i.p.v. dat gapende belasting gat.
Groeten,
Jos
Afspraken met een regering hebben nul-en-geen-waarde. Kijk maar naar het pensioenakkoord wat er was. Gewoon van tafel geveegd.
Ben bang dat de hobby erg duur gaat worden en de auto lang geschorst gaat worden op jaarbasis. € 77,- per maand geef ik liever aan onderdelen/opschmuck uit i.p.v. dat gapende belasting gat.
Groeten,
Jos
Re: Oh, Oh we zijn het haasje: einde vrijstelling motorvoortuige
Ben ik blij dat die van mij als kampeerwagen op kenteken staat! Blijft ze in elk geval enigszins betaalbaar als dit zich door zet!
Re: Oh, Oh we zijn het haasje: einde vrijstelling motorvoortuige
Doet nu allemaal niet zo verbaasd.
Dit zat er toch allang aan te komen.
Betty blijft wat mij betreft gewoon mijn dagelijkse auto.
Groet.
Eric.
Foto-S36C8XEB.jpg --> mod_embed_images_loadimage('a669f6df897ff819886b9d4c63c8ae43', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fwww.mijnalbum.nl%2FFoto-S36C8XEB.jpg', 'http://www.mijnalbum.nl/Foto-S36C8XEB.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fwww.mijnalbum.nl%2FFoto-S36C8XEB.jpg', '', 16046017, 600, 600, 'Loading image ...', false);
1tonsquash2.gif --> mod_embed_images_loadimage('14b97ec304beede05b4bc119d739b4a4', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Froverlanders.bc.ca%2Froverforum%2Fimages%2Fsmilies%2F1tonsquash2.gif', 'http://roverlanders.bc.ca/roverforum/images/smilies/1tonsquash2.gif', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Froverlanders.bc.ca%2Froverforum%2Fimages%2Fsmilies%2F1tonsquash2.gif', '', 16046017, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Dit zat er toch allang aan te komen.
Betty blijft wat mij betreft gewoon mijn dagelijkse auto.
Groet.
Eric.
Foto-S36C8XEB.jpg --> mod_embed_images_loadimage('a669f6df897ff819886b9d4c63c8ae43', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fwww.mijnalbum.nl%2FFoto-S36C8XEB.jpg', 'http://www.mijnalbum.nl/Foto-S36C8XEB.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fwww.mijnalbum.nl%2FFoto-S36C8XEB.jpg', '', 16046017, 600, 600, 'Loading image ...', false);
1tonsquash2.gif --> mod_embed_images_loadimage('14b97ec304beede05b4bc119d739b4a4', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Froverlanders.bc.ca%2Froverforum%2Fimages%2Fsmilies%2F1tonsquash2.gif', 'http://roverlanders.bc.ca/roverforum/images/smilies/1tonsquash2.gif', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Froverlanders.bc.ca%2Froverforum%2Fimages%2Fsmilies%2F1tonsquash2.gif', '', 16046017, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Re: Oh, Oh we zijn het haasje: einde vrijstelling motorvoortuige
even afwachten dus
Landrover Lightweight type 88 1978
NetNait "less is more" [www.mijnalbum.nl]
Landrover Lightweight type 88 1978
NetNait "less is more" [www.mijnalbum.nl]
Re: Oh, Oh we zijn het haasje: einde vrijstelling motorvoortuige
Ouch...... het zat er inderdaad aan te komen, het stond in elk verkiezingsprogramma; en met de laatste " onderzoeken" uit augustus die laatst in het nieuws waren is de justificatie er ook (weer). Doet toch zeer. Bovendien is het een relatief kleine groep die getroffen wordt; en dat is toch makkelijker voor de politiek..
Overigens heb ik er de laatste tijd eens op gelet en het aantal mercedessen/BMW uit de jaren 80 met een nieuw kenteken is idd opvallend. Tussen Leijmuiden en Gouda kwam ik er al 5 tegen.... Helemaal ongelijk hebben ze dus niet.
Het is alleen jammer dat zoals zo vaak de echte liefhebbers hier de dupe van gaan worden.
Met een beetje geluk komt er nog wel iets van een overgangsverhaal, of een soort "dagenkaart" voor de echte liefhebbers. Of b.v. alles voor jaar X belastingvrij houden en alles daarna in de belasting....
Er zijn wel mogelijkheden, maar dat er wat gaat gebeuren is (was) wel duidelijk) Afwachten maar.
G
1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 29/10/2012 18:29 door G-men (Gargamel).
Overigens heb ik er de laatste tijd eens op gelet en het aantal mercedessen/BMW uit de jaren 80 met een nieuw kenteken is idd opvallend. Tussen Leijmuiden en Gouda kwam ik er al 5 tegen.... Helemaal ongelijk hebben ze dus niet.
Het is alleen jammer dat zoals zo vaak de echte liefhebbers hier de dupe van gaan worden.
Met een beetje geluk komt er nog wel iets van een overgangsverhaal, of een soort "dagenkaart" voor de echte liefhebbers. Of b.v. alles voor jaar X belastingvrij houden en alles daarna in de belasting....
Er zijn wel mogelijkheden, maar dat er wat gaat gebeuren is (was) wel duidelijk) Afwachten maar.
G
1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 29/10/2012 18:29 door G-men (Gargamel).
Re: Oh, Oh we zijn het haasje: einde vrijstelling motorvoortuige
Hoi,
Ik was net inderdaad weer aan de oude 60-dagen kaart aan het denken, alleen het controle apparaat was toen veel intensiever. Er reden vele tientallen foto-auto's (veel Renault 12 uitvoeringen met zo een toeter naar recht gericht als ze reden en naar links als ze stil stonden) rond in Nederland. Nu zijn er maar een paar controle auto's actief. De laatste 10 jaar heb ik er één kunnen waarnemen.
Voor de hobbyist is dit 60-dagen in de regel voldoende.
We wachten af,
Jos
Ik was net inderdaad weer aan de oude 60-dagen kaart aan het denken, alleen het controle apparaat was toen veel intensiever. Er reden vele tientallen foto-auto's (veel Renault 12 uitvoeringen met zo een toeter naar recht gericht als ze reden en naar links als ze stil stonden) rond in Nederland. Nu zijn er maar een paar controle auto's actief. De laatste 10 jaar heb ik er één kunnen waarnemen.
Voor de hobbyist is dit 60-dagen in de regel voldoende.
We wachten af,
Jos
Re: Oh, Oh we zijn het haasje: einde vrijstelling motorvoortuige
Daarom is het goed, dat er old-timerclubs en merkenclubs zijn. gr. Juppe.
Re: Oh, Oh we zijn het haasje: einde vrijstelling motorvoortuige
En hij was er nog zo zeker van dat het niet weer ter discusie kwam, tijdens zijn ambts periode.
Zie IENM/BSK-2012/161376 laatste stukske,
Groeten Hans Blackberry T
Zie IENM/BSK-2012/161376 laatste stukske,
Groeten Hans Blackberry T
Re: Oh, Oh we zijn het haasje: einde vrijstelling motorvoortuige
milieumaatregel my ass... Als ik mn vervuilende 2,25d die overigens prima door de roetmeting komt wegdoe en een nieuwerwetse bak met 500pk heeft t millieu meer te lijden.. al is t alleen maar aan productiekosten van t apparaat..... Zo lang mogelijk gebruiken is het advies. Is verkapte sponsoring aan de automobiel industrie. net als die regeling dat je 100 euro terug kreeg als je je oude auto liet vernietigen en een nieuwe kocht...
Als je een regel wilt veranderen prima, maar gebruik kloppende redenen..
Rickske
14444.jpg --> mod_embed_images_loadimage('e7fae235efbac43b93356ded26f07ad5', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Flandrover.startpagina.nl%2Fsmoelenboek%2Ffotos%2Flandrover%2F14444.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/smoelenboek/fotos/landrover/14444.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Flandrover.startpagina.nl%2Fsmoelenboek%2Ffotos%2Flandrover%2F14444.jpg', '', 16046487, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Uiteraard kan ik strax in 2014 niet voor beiden de belasting ophoesten..
1978 Series3 109 Stawag 2,25Diesel 5brg "Burro"
1979 Range Rover Classic 3,5L V8 LPG "Amarillo"
Als je een regel wilt veranderen prima, maar gebruik kloppende redenen..
Rickske
14444.jpg --> mod_embed_images_loadimage('e7fae235efbac43b93356ded26f07ad5', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Flandrover.startpagina.nl%2Fsmoelenboek%2Ffotos%2Flandrover%2F14444.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/smoelenboek/fotos/landrover/14444.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Flandrover.startpagina.nl%2Fsmoelenboek%2Ffotos%2Flandrover%2F14444.jpg', '', 16046487, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Uiteraard kan ik strax in 2014 niet voor beiden de belasting ophoesten..
1978 Series3 109 Stawag 2,25Diesel 5brg "Burro"
1979 Range Rover Classic 3,5L V8 LPG "Amarillo"
Re: Oh, Oh we zijn het haasje: einde vrijstelling motorvoortuige
En ik nu maar denken dat duurzaam produceren goed zou zijn voor het milieu.
Mijn oldtimer is een typisch geval van een duurzaam geproduceerde auto, 1 maal productiekosten en vervolgens 28 jaar gebruiken. Volgens mij dus duurzaam.
Nu heb ik het dus weer verkeerd begrepen. De plastic wegwerp auto's die iedere 3 jaar van nieuwe accu's voorzien moeten worden en na 8 a 10 jaar volledig zijn afgeschreven en rijp voor de sloop zijn dus milieuvriendelijk ???
OK, een 2.25 of een 2.5 ltr diesel is niet bepaald het schoonste blok wat ze bij Landrover hebben geproduceerd, maar wat gebeurd er als ik mijn oldtimer van een modernere motor wil voorzien?
Juist, ik loop tegen een muur van regeltjes en wetjes aan.
Mag dus ook niet.
Gaan we nu echt voor een paar kl@te euro's de liefhebbers van oldtimers pesten?
Niets tegen de Grieken, Portugezen, Ieren, en andere hulpbehoevende landen, maar als ik zie hoeveel er daar naartoe wordt gepompt, dan zijn de opbrengsten van deze pesterij toch slechts een schijntje.
Ik zie dit dan ook als de zoveelste poging om automobilisten te pesten.
Apke
Beheerder PrikkersWinkel
larrie-nu.jpg --> mod_embed_images_loadimage('f52c354a640d2ea2d8608c16b3c6c15c', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fwww.matteman.nl%2Fimages%2Flarrie-nu.jpg', 'http://www.matteman.nl/images/larrie-nu.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fwww.matteman.nl%2Fimages%2Flarrie-nu.jpg', '', 16046569, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Larrie - Serie III 109 Stawag (in onderhoud)
Duck - Disco 2 TD5 (voorlopige naam)
Mijn oldtimer is een typisch geval van een duurzaam geproduceerde auto, 1 maal productiekosten en vervolgens 28 jaar gebruiken. Volgens mij dus duurzaam.
Nu heb ik het dus weer verkeerd begrepen. De plastic wegwerp auto's die iedere 3 jaar van nieuwe accu's voorzien moeten worden en na 8 a 10 jaar volledig zijn afgeschreven en rijp voor de sloop zijn dus milieuvriendelijk ???
OK, een 2.25 of een 2.5 ltr diesel is niet bepaald het schoonste blok wat ze bij Landrover hebben geproduceerd, maar wat gebeurd er als ik mijn oldtimer van een modernere motor wil voorzien?
Juist, ik loop tegen een muur van regeltjes en wetjes aan.
Mag dus ook niet.
Gaan we nu echt voor een paar kl@te euro's de liefhebbers van oldtimers pesten?
Niets tegen de Grieken, Portugezen, Ieren, en andere hulpbehoevende landen, maar als ik zie hoeveel er daar naartoe wordt gepompt, dan zijn de opbrengsten van deze pesterij toch slechts een schijntje.
Ik zie dit dan ook als de zoveelste poging om automobilisten te pesten.
Apke
Beheerder PrikkersWinkel
larrie-nu.jpg --> mod_embed_images_loadimage('f52c354a640d2ea2d8608c16b3c6c15c', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fwww.matteman.nl%2Fimages%2Flarrie-nu.jpg', 'http://www.matteman.nl/images/larrie-nu.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fwww.matteman.nl%2Fimages%2Flarrie-nu.jpg', '', 16046569, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Larrie - Serie III 109 Stawag (in onderhoud)
Duck - Disco 2 TD5 (voorlopige naam)
Re: Oh, Oh we zijn het haasje: einde vrijstelling motorvoortuige
@ Apke : Pesten heeft er niets mee te maken, het is een kleine doelgroep; dus het grootste deel van Nederland is het ermee eens. En het levert een paar honderd miljoen op.....
Gewoon rekenwerk dus.
1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 29/10/2012 19:51 door G-men (Gargamel).
Gewoon rekenwerk dus.
1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 29/10/2012 19:51 door G-men (Gargamel).
Re: Oh, Oh we zijn het haasje: einde vrijstelling motorvoortuige
Beste mede-larorijders, of beter gezegd larolijders,
Als dit echt werkelijkheid wordt, dan zullen vele liefhebbers hun oldtimer niet meer kunnen bekostigen.
Ik heb mijn laro gekocht op basis van bestaande regelgeving, anders was het niet in mijn budget toepasbaar..
Zeg het anders: Ik heb een investering gedaan op basis van rationele overwegingen rekening houdend met
geldende spelregels. Dan mag je van een overheid verwachten dat zij de spelregels niet tussentijds veranderen.
Vergelijk het met een voetbalwedstrijd waarin de gangbare spelregels tijdens de wedstrijd plotseling veranderen.
Dat is ook ondenkbaar. Dan zal de FIFA optreden. Er moet een machtige lobby opstaan om deze maatregel
voor bestaande oldtimerrijders te dwarsbomen. Landroverrijders verenigt U !!
Ten eerste zal mijn investering, lees spaarcentjes direct in waarde kelderen door deze maatregel.
Ten tweede is mijn hobby per direct ontnomen.
Ten derde kunnen diverse landrovertoeleveringsbedrijven hun deuren sluiten.
Ten vierde zal ik nooit meer op een politieke partij gaan stemmen, ik heb daarin nog nooit verzaakt.
Ten vijfde is de overheid, nu weet ik het zeker, geen betrouwbare "zaken"partner meer en zal dat voor mij ook nooit meer worden.
Misschien kunnen jullie nog wel een paar punten opnoemen, echter mijn stemming is nu tot een dieptepunt gedaald.
Mijn rationeel denkvermogen is aangetast.
Met treurende groet, Paul
Als dit echt werkelijkheid wordt, dan zullen vele liefhebbers hun oldtimer niet meer kunnen bekostigen.
Ik heb mijn laro gekocht op basis van bestaande regelgeving, anders was het niet in mijn budget toepasbaar..
Zeg het anders: Ik heb een investering gedaan op basis van rationele overwegingen rekening houdend met
geldende spelregels. Dan mag je van een overheid verwachten dat zij de spelregels niet tussentijds veranderen.
Vergelijk het met een voetbalwedstrijd waarin de gangbare spelregels tijdens de wedstrijd plotseling veranderen.
Dat is ook ondenkbaar. Dan zal de FIFA optreden. Er moet een machtige lobby opstaan om deze maatregel
voor bestaande oldtimerrijders te dwarsbomen. Landroverrijders verenigt U !!
Ten eerste zal mijn investering, lees spaarcentjes direct in waarde kelderen door deze maatregel.
Ten tweede is mijn hobby per direct ontnomen.
Ten derde kunnen diverse landrovertoeleveringsbedrijven hun deuren sluiten.
Ten vierde zal ik nooit meer op een politieke partij gaan stemmen, ik heb daarin nog nooit verzaakt.
Ten vijfde is de overheid, nu weet ik het zeker, geen betrouwbare "zaken"partner meer en zal dat voor mij ook nooit meer worden.
Misschien kunnen jullie nog wel een paar punten opnoemen, echter mijn stemming is nu tot een dieptepunt gedaald.
Mijn rationeel denkvermogen is aangetast.
Met treurende groet, Paul
Re: Oh, Oh we zijn het haasje: einde vrijstelling motorvoortuige
In het artikel van Autoweek wordt geschreven over 156 milioen aan opbrengsten. Tegelijkertijd willen ze de nodige accijnzen gaan verhogen, ik verwacht dat dit meer opbrengt dan de milioenen van de oldtimer belasting.
Ik heb echt het idee dat het een druppel op de gloeiende plaat is die als uitwerking heeft dat er vele mensen hun hobby niet meer kunnen betalen, hun investering drastisch in waarde zien dalen en uiteindelijk de kop zal kosten aan verschillende (kleine) ondernemers.
Apke
Beheerder PrikkersWinkel
larrie-nu.jpg --> mod_embed_images_loadimage('7cf1ed0747a465a4b58d6cb13125b70f', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fwww.matteman.nl%2Fimages%2Flarrie-nu.jpg', 'http://www.matteman.nl/images/larrie-nu.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fwww.matteman.nl%2Fimages%2Flarrie-nu.jpg', '', 16046634, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Larrie - Serie III 109 Stawag (in onderhoud)
Duck - Disco 2 TD5 (voorlopige naam)
Ik heb echt het idee dat het een druppel op de gloeiende plaat is die als uitwerking heeft dat er vele mensen hun hobby niet meer kunnen betalen, hun investering drastisch in waarde zien dalen en uiteindelijk de kop zal kosten aan verschillende (kleine) ondernemers.
Apke
Beheerder PrikkersWinkel
larrie-nu.jpg --> mod_embed_images_loadimage('7cf1ed0747a465a4b58d6cb13125b70f', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fwww.matteman.nl%2Fimages%2Flarrie-nu.jpg', 'http://www.matteman.nl/images/larrie-nu.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fwww.matteman.nl%2Fimages%2Flarrie-nu.jpg', '', 16046634, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Larrie - Serie III 109 Stawag (in onderhoud)
Duck - Disco 2 TD5 (voorlopige naam)
Re: Oh, Oh we zijn het haasje: einde vrijstelling motorvoortuige
dit menen jullie toch niet he mijn 110 zou nog 1 jaartje moeten en dan zou ie belastingvrij worden en nu passen die regerings asshole,s regels weer aan zit ik,met een pas ingebouwde gasinsta en een hoop investering om om m,n v8je weer mooi en netjes te krijgen dit kunnen ze toch niet maken oprotten met die nieuwe regering zeg ik .
denk dat we een petitie moeten teken en deze naar ze toe moeten laten komen als hobbyist worden we allemaal getroffen dit is toch te erg voor woorden .......
denk dat we een petitie moeten teken en deze naar ze toe moeten laten komen als hobbyist worden we allemaal getroffen dit is toch te erg voor woorden .......
Re: Oh, Oh we zijn het haasje: einde vrijstelling motorvoortuige
We kunnen er lang of kort over discussiëren maar 153 miljoen per jaar gemiddeld is een hoop geld, als je ziet dat ze de accijnzen verhogen (3 cent per liter diesel en 7 cent per liter LPG) en verwachten dat dat 280 miljoen op zou moeten leveren, is die 153 voor "dat kleine clubje" eigenlijk best een behoorlijke smak geld....
Nee ik ben er alles behalve blij mee, en idd jammer dat dat vooral komt door de "misbruikers" en nee ik zal wel blind geweest zijn maar had het niet zo drastisch aan zien komen, zeker niet nadat men die 1987 regel aan nam.
Begrijpen doe ik het, maar het zal me wel (grotendeels van) mijn hobby gaan kosten vrees ik..... en dat was natuurlijk niet de bedoeling van de investeringen van de afgelopen vele jaren.... werkend naar een toekomst met een gave auto waar veel tijd en geld in geïnvesteerd is met de gedachte dat je dan kunt genieten van dat alles.... het tegendeel lijkt er aan te komen.... maar misschien valt het mee en was het anders door andere (te) hoge (on)kosten niet meer mogelijk geweest of lijkt het allemaal wel mee te vallen.... speculeren, gokken, raden, mopperen, lachen, etc etc.... we zullen zien wat het gaat worden.
Laten we in alle gevallen genieten van alles zolang het mogelijk is!
#praatzichzelfgoedemoedin
Nee ik ben er alles behalve blij mee, en idd jammer dat dat vooral komt door de "misbruikers" en nee ik zal wel blind geweest zijn maar had het niet zo drastisch aan zien komen, zeker niet nadat men die 1987 regel aan nam.
Begrijpen doe ik het, maar het zal me wel (grotendeels van) mijn hobby gaan kosten vrees ik..... en dat was natuurlijk niet de bedoeling van de investeringen van de afgelopen vele jaren.... werkend naar een toekomst met een gave auto waar veel tijd en geld in geïnvesteerd is met de gedachte dat je dan kunt genieten van dat alles.... het tegendeel lijkt er aan te komen.... maar misschien valt het mee en was het anders door andere (te) hoge (on)kosten niet meer mogelijk geweest of lijkt het allemaal wel mee te vallen.... speculeren, gokken, raden, mopperen, lachen, etc etc.... we zullen zien wat het gaat worden.
Laten we in alle gevallen genieten van alles zolang het mogelijk is!
#praatzichzelfgoedemoedin
Re: Oh, Oh we zijn het haasje: einde vrijstelling motorvoortuige
Van mij mag zo de 60 dagen kaart terug!
Re: Oh, Oh we zijn het haasje: einde vrijstelling motorvoortuige
Zou een mooie optie voor oldtimers zijn
Apke
Beheerder PrikkersWinkel
larrie-nu.jpg --> mod_embed_images_loadimage('5d832f3e178a7a85fecaa628fdb3f6c5', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fwww.matteman.nl%2Fimages%2Flarrie-nu.jpg', 'http://www.matteman.nl/images/larrie-nu.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fwww.matteman.nl%2Fimages%2Flarrie-nu.jpg', '', 16046831, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Larrie - Serie III 109 Stawag (in onderhoud)
Duck - Disco 2 TD5 (voorlopige naam)
Apke
Beheerder PrikkersWinkel
larrie-nu.jpg --> mod_embed_images_loadimage('5d832f3e178a7a85fecaa628fdb3f6c5', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fwww.matteman.nl%2Fimages%2Flarrie-nu.jpg', 'http://www.matteman.nl/images/larrie-nu.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fwww.matteman.nl%2Fimages%2Flarrie-nu.jpg', '', 16046831, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Larrie - Serie III 109 Stawag (in onderhoud)
Duck - Disco 2 TD5 (voorlopige naam)
Re: Oh, Oh we zijn het haasje: einde vrijstelling motorvoortuige
gewoon je verzekering door laten lopen en de laro schorsen.
Dan lekker rond blijven rijden.
Wat is nou de kans dat je gepakt wordt en de boete die je dan kwijt bent!
haha
Dan lekker rond blijven rijden.
Wat is nou de kans dat je gepakt wordt en de boete die je dan kwijt bent!
haha
Re: Oh, Oh we zijn het haasje: einde vrijstelling motorvoortuige
[www.groenopweg.nl]
Zie laatste regel.... Dit biedt (iig één jaar) hoop....
Zie laatste regel.... Dit biedt (iig één jaar) hoop....
Re: Oh, Oh we zijn het haasje: einde vrijstelling motorvoortuige
als iedereen dat doet controleren ze snel genoeg alleen op oldtimers..
Helaas betekend dit voor mij einde Landrovers als het niet weer teruggedraaid word of niet geld voor autos die al lang wegenbelastingvrij zijn.
Rickske
14444.jpg --> mod_embed_images_loadimage('7dcebba9fe5fe7e4f9038a7e2bd9ff0b', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Flandrover.startpagina.nl%2Fsmoelenboek%2Ffotos%2Flandrover%2F14444.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/smoelenboek/fotos/landrover/14444.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Flandrover.startpagina.nl%2Fsmoelenboek%2Ffotos%2Flandrover%2F14444.jpg', '', 16047024, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Uiteraard kan ik strax in 2014 niet voor beiden de belasting ophoesten..
1978 Series3 109 Stawag 2,25Diesel 5brg "Burro"
1979 Range Rover Classic 3,5L V8 LPG "Amarillo"
Helaas betekend dit voor mij einde Landrovers als het niet weer teruggedraaid word of niet geld voor autos die al lang wegenbelastingvrij zijn.
Rickske
14444.jpg --> mod_embed_images_loadimage('7dcebba9fe5fe7e4f9038a7e2bd9ff0b', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Flandrover.startpagina.nl%2Fsmoelenboek%2Ffotos%2Flandrover%2F14444.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/smoelenboek/fotos/landrover/14444.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Flandrover.startpagina.nl%2Fsmoelenboek%2Ffotos%2Flandrover%2F14444.jpg', '', 16047024, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Uiteraard kan ik strax in 2014 niet voor beiden de belasting ophoesten..
1978 Series3 109 Stawag 2,25Diesel 5brg "Burro"
1979 Range Rover Classic 3,5L V8 LPG "Amarillo"
Re: Oh, Oh we zijn het haasje: einde vrijstelling motorvoortuige
zullen onze auto's strax ook wel nix meer waard zijn dan.. iedereen verkoopt dan zn oldtimer wiens prijs jarenlang een stuk hoger lag dan ie waard was door het "belastingvrij"kopje
Rickske
14444.jpg --> mod_embed_images_loadimage('60d58e6c2617210a8321992abcbf00ee', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Flandrover.startpagina.nl%2Fsmoelenboek%2Ffotos%2Flandrover%2F14444.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/smoelenboek/fotos/landrover/14444.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Flandrover.startpagina.nl%2Fsmoelenboek%2Ffotos%2Flandrover%2F14444.jpg', '', 16047030, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Uiteraard kan ik strax in 2014 niet voor beiden de belasting ophoesten..
1978 Series3 109 Stawag 2,25Diesel 5brg "Burro"
1979 Range Rover Classic 3,5L V8 LPG "Amarillo"
Rickske
14444.jpg --> mod_embed_images_loadimage('60d58e6c2617210a8321992abcbf00ee', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Flandrover.startpagina.nl%2Fsmoelenboek%2Ffotos%2Flandrover%2F14444.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/smoelenboek/fotos/landrover/14444.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Flandrover.startpagina.nl%2Fsmoelenboek%2Ffotos%2Flandrover%2F14444.jpg', '', 16047030, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Uiteraard kan ik strax in 2014 niet voor beiden de belasting ophoesten..
1978 Series3 109 Stawag 2,25Diesel 5brg "Burro"
1979 Range Rover Classic 3,5L V8 LPG "Amarillo"
Re: Oh, Oh we zijn het haasje: einde vrijstelling motorvoortuige
Ik ga er als nog vanuit dat er wel ergens een regeltje zal komen over de bestaande exemplaren , en misschien worden die 30 jaar weer 25 jaar.
Zoniet laten we dan met alle oldtimers die dit land rijk is de rit naar Den haag maken en onze hobby te koop zetten op het binnen hof, hebben we in elk geval nog een leuke dag.
Wisten jullie trouwens dat het Mark Rutte zelf ook raakt, hij heeft een oldtimer Saab, het verschil is alleen dat hij het niet zo zal merken.
Laten we hopen dat het allemaal niet zover komt, er zijn wel meer dingen gezegd in diverse regeerakkoorden.
Iemand een idee of er nog iets over vaarbelasting wordt gezegd.
Anders wordt ik dubbel genaaid.
Chris
Zoniet laten we dan met alle oldtimers die dit land rijk is de rit naar Den haag maken en onze hobby te koop zetten op het binnen hof, hebben we in elk geval nog een leuke dag.
Wisten jullie trouwens dat het Mark Rutte zelf ook raakt, hij heeft een oldtimer Saab, het verschil is alleen dat hij het niet zo zal merken.
Laten we hopen dat het allemaal niet zover komt, er zijn wel meer dingen gezegd in diverse regeerakkoorden.
Iemand een idee of er nog iets over vaarbelasting wordt gezegd.
Anders wordt ik dubbel genaaid.
Chris
Re: Oh, Oh we zijn het haasje: einde vrijstelling motorvoortuige
Denk nog even terug aan de regeling afschaf grijs kenteken uit 2004 .
Toen was er ook geen overgangs regelings.........
Toen was er ook geen overgangs regelings.........
Re: Oh, Oh we zijn het haasje: einde vrijstelling motorvoortuige
Ik verwacht eigenlijk dat het een soort regeling gaat worden waarin mensen die een oldtimer als enigste auto bezitten daar wegenbelasting voor gaan betalen. En waarbij auto's die nu belastingvrij zouden moeten worden gezien hun leeftijd dit niet meer worden.
Re: Oh, Oh we zijn het haasje: einde vrijstelling motorvoortuige
Chris Schreef:
-------------------------------------------------------
> Ik ga er als nog vanuit dat er wel ergens een
> regeltje zal komen over de bestaande exemplaren ,
> en misschien worden die 30 jaar weer 25 jaar.
> Zoniet laten we dan met alle oldtimers die dit
> land rijk is de rit naar Den haag maken en onze
> hobby te koop zetten op het binnen hof, hebben we
> in elk geval nog een leuke dag.
> Wisten jullie trouwens dat het Mark Rutte zelf ook
> raakt, hij heeft een oldtimer Saab, het verschil
> is alleen dat hij het niet zo zal merken.
> Laten we hopen dat het allemaal niet zover komt,
> er zijn wel meer dingen gezegd in diverse
> regeerakkoorden.
>
> Iemand een idee of er nog iets over vaarbelasting
> wordt gezegd.
> Anders wordt ik dubbel genaaid.
>
> Chris
Voor M. Rutte met zijn Balkenende-norm-salaris zal het allemaal wel worst wezen.
En ... een goed idee: Vaarbelasting, en straks ook nog Fietsbelasting (of worden daar de 25 jarigen weer belastingvrij?).
Marc
-------------------------------------------------------
> Ik ga er als nog vanuit dat er wel ergens een
> regeltje zal komen over de bestaande exemplaren ,
> en misschien worden die 30 jaar weer 25 jaar.
> Zoniet laten we dan met alle oldtimers die dit
> land rijk is de rit naar Den haag maken en onze
> hobby te koop zetten op het binnen hof, hebben we
> in elk geval nog een leuke dag.
> Wisten jullie trouwens dat het Mark Rutte zelf ook
> raakt, hij heeft een oldtimer Saab, het verschil
> is alleen dat hij het niet zo zal merken.
> Laten we hopen dat het allemaal niet zover komt,
> er zijn wel meer dingen gezegd in diverse
> regeerakkoorden.
>
> Iemand een idee of er nog iets over vaarbelasting
> wordt gezegd.
> Anders wordt ik dubbel genaaid.
>
> Chris
Voor M. Rutte met zijn Balkenende-norm-salaris zal het allemaal wel worst wezen.
En ... een goed idee: Vaarbelasting, en straks ook nog Fietsbelasting (of worden daar de 25 jarigen weer belastingvrij?).
Marc
Re: Oh, Oh we zijn het haasje: einde vrijstelling motorvoortuige
Het is er inderdaad nog lang niet, op de site van fehac staat een treffend stukje. De vermeende opbrengst zal zwaar tegenvallen omdat maar weinig mensen bereid zijn daadwerkelijk belasting te gaan betalen. De meeste zullen de auto opschorten of verkopen.
Er zal nog wel de nodige lobby plaatsvinden. Goede reden om eens lid te worden van de fehac, ik heb meer oldtimers dus heb er wel belang bij zeg maar.
Groet, Art
Er zal nog wel de nodige lobby plaatsvinden. Goede reden om eens lid te worden van de fehac, ik heb meer oldtimers dus heb er wel belang bij zeg maar.
Groet, Art
Re: Oh, Oh we zijn het haasje: einde vrijstelling motorvoortuige
Grijskenteken regeling was idd geen overgangsregering koste me ook een hoop geld !
Ik rijd mijn oldtimer alleen in het weekend en de rest van de tijd staat hij stil , het is mijn enigste auto waar ook een hoop geld in zit inmiddels , als de regeling er door komt kan ik m ook niet meer bekostigen !
Er is misschien nog wel enig respijt tot 2014 maar dan nog .
Ik weet wel er is nog geen definitieve beslissing genomen maar toch !
Het is iig geen leuk vooruitzicht als dit werkelijkheid word !
Wederom afwachten....
Ik rijd mijn oldtimer alleen in het weekend en de rest van de tijd staat hij stil , het is mijn enigste auto waar ook een hoop geld in zit inmiddels , als de regeling er door komt kan ik m ook niet meer bekostigen !
Er is misschien nog wel enig respijt tot 2014 maar dan nog .
Ik weet wel er is nog geen definitieve beslissing genomen maar toch !
Het is iig geen leuk vooruitzicht als dit werkelijkheid word !
Wederom afwachten....
Re: Oh, Oh we zijn het haasje: einde vrijstelling motorvoortuige
We zullen zien,emigreren naar een mooi land?
Re: Oh, Oh we zijn het haasje: einde vrijstelling motorvoortuige
Met alle landrover oldtimers en eigenaren ik ben voor !
Re: Oh, Oh we zijn het haasje: einde vrijstelling motorvoortuige
ja toen had ik ook NET mn eerste autotje gekocht.. je raad t al grijs kenteken werdt duur kenteken voor mij.. en de auto ineens dik 1000 euro minder waard..
Re: Oh, Oh we zijn het haasje: einde vrijstelling motorvoortuige
De vaarbelasting is al in diverse regeringen ter sprake gebracht. En even zovele keren door de Hoge Raad naar het rijk der fabelen verwezen.
Registratie en handhaving is erg lastig, en de uiteindelijke inning van vaarbelasting zou meer gaan kosten dan het zou opbrengen.
Regelgeving, was eerst koperhoudende antifouling vanwege "het miljeu" not done, het mag er nu weer vrijelijk opgesmeerd worden.
De vuilwatertank, ook vanwege "het miljeu", moet in de boot, maar er wordt niet gehandhaafd. Echte symbool politiek (NB Chemisch toiletje mag ook.)
Verder hebben veel van onze regenten een bootje......
Even flink googelen op vaarbelasting, dat geeft een beetje helderheid.
Wat onze oldtimers - in het algemeen- aangaat, zal de soep wel niet zo heet gegeten worden.
Maar al met al, onze (r)overheid is nog onbetrouwbaarder dan ons geliefde automerk
mvg Hans
Registratie en handhaving is erg lastig, en de uiteindelijke inning van vaarbelasting zou meer gaan kosten dan het zou opbrengen.
Regelgeving, was eerst koperhoudende antifouling vanwege "het miljeu" not done, het mag er nu weer vrijelijk opgesmeerd worden.
De vuilwatertank, ook vanwege "het miljeu", moet in de boot, maar er wordt niet gehandhaafd. Echte symbool politiek (NB Chemisch toiletje mag ook.)
Verder hebben veel van onze regenten een bootje......
Even flink googelen op vaarbelasting, dat geeft een beetje helderheid.
Wat onze oldtimers - in het algemeen- aangaat, zal de soep wel niet zo heet gegeten worden.
Maar al met al, onze (r)overheid is nog onbetrouwbaarder dan ons geliefde automerk
mvg Hans
Re: Oh, Oh we zijn het haasje: einde vrijstelling motorvoortuige
Ik begin 'm ook flink te knijpen.......ik heb er een stuk of 10......als alles doorgaat wat ze van plan zijn dat doek ik m'n bedrijfje op en ga emigreren en neem Vera mee.....
Gr, Bart
Gr, Bart
Re: Oh, Oh we zijn het haasje: einde vrijstelling motorvoortuige
Liever Australië dan zit me stuur al goed 

Re: Oh, Oh we zijn het haasje: einde vrijstelling motorvoortuige
@Bart: passage over de Vera-belasting nog niet gelezen, zeker?
Maar ik word al iets rustiger, rationele vermogen komt langzaam terug, zeg maar. We kunnen sowieso nog nergens van uit gaan, want de definitieve uitwerking moet nog plaatsvinden. Maar waar ik hierboven lees dat het definitieve besluit nog niet is gevallen: dat is dus wél zo.
Maar als ik uitga van wat nu te lezen is, denk ik het volgende:
op basis van het regeerakkoord kun je twee conlusies trekken:
1. de wegenbelasting wordt met terugwerkende kracht ingevoerd voor alle oldtimers
(uitleg: indien dit met verloop zou gebeuren zou er in mijn ogen in het eerste jaar van toepassing een grote klapper worden gemaakt, terwijl het regeerakkoord uitgaat van circa 150 miljoen extra opbrengsten in het eerste jaar en dat blijft stabiel in de jaren erna)
2. nieuwe vrijstellingen worden niet meer verleend, en dit gaat in per 1-1-2014
(uitleg: in 2013 staan nog geen opbrengsten opgenomen, en er is dus sprake van een constante inkomstengrootte)
getallen
Overige belastingen en premies 2013 2014 2015 2016 2017 struc
105 Vervallen vrijstelling oldtimers -156 -155 -154 -153 -153
Geeft mij dus het idee dat conclusie 2 waarschijnlijker is dan conclusie 1?
Maar toegegeven, hier spreekt ook (vooral) hoop...
Maar ik word al iets rustiger, rationele vermogen komt langzaam terug, zeg maar. We kunnen sowieso nog nergens van uit gaan, want de definitieve uitwerking moet nog plaatsvinden. Maar waar ik hierboven lees dat het definitieve besluit nog niet is gevallen: dat is dus wél zo.
Maar als ik uitga van wat nu te lezen is, denk ik het volgende:
op basis van het regeerakkoord kun je twee conlusies trekken:
1. de wegenbelasting wordt met terugwerkende kracht ingevoerd voor alle oldtimers
(uitleg: indien dit met verloop zou gebeuren zou er in mijn ogen in het eerste jaar van toepassing een grote klapper worden gemaakt, terwijl het regeerakkoord uitgaat van circa 150 miljoen extra opbrengsten in het eerste jaar en dat blijft stabiel in de jaren erna)
2. nieuwe vrijstellingen worden niet meer verleend, en dit gaat in per 1-1-2014
(uitleg: in 2013 staan nog geen opbrengsten opgenomen, en er is dus sprake van een constante inkomstengrootte)
getallen
Overige belastingen en premies 2013 2014 2015 2016 2017 struc
105 Vervallen vrijstelling oldtimers -156 -155 -154 -153 -153
Geeft mij dus het idee dat conclusie 2 waarschijnlijker is dan conclusie 1?
Maar toegegeven, hier spreekt ook (vooral) hoop...
Re: Oh, Oh we zijn het haasje: einde vrijstelling motorvoortuige
De zogenaamde 150 miljoen extra inkomsten komen er natuurlijk niet. De meeste mensen willen (of kunnen) niet zo veel gaan betalen voor hun hobby. De mensen die in een oude mercedes 190d rijden als dagelijkse auto hebben bovendien waarschijnlijk niet genoeg geld om de belasting op te brengen.
Daarbij zullen honderden gespecialiseerde bedrijven niet meer kunnen bestaan, dit zal vele honderden banen kosten. Deze mensen komen mogelijk in de ww of krijgen een ander soort uitkering. Deze kosten zullen veel hoger zijn dan dat beetje wat zal binnenkomen van de paar mensen die bereid zijn belasting voor hun hobby object te gaan betalen.
Ik heb privé een groot aantal belastingvrije Land Rovers en Range Rovers die bij elkaar nog geen 1000km per jaar maken, daarvoor ga ik uiteraard geen belasting betalen. Ik heb bovendien ook nog diverse auto's waar ik gewoon belasting voor betaal die ook nauwelijks gebruikt worden.
Over mijn voorraad auto's in mijn bedrijf (meestal rond de 50) zal ik het maar helemaal niet hebben.
Ik ga er vooralsnog van uit dat er toch nog een oplossing gevonden zal worden. Eerst maar eens hopen dat de Fehac iets kan doen, anders zullen we ons als oldtimerbezitters toch moeten gaan verenigen om zo druk te kunnen uitoefenen.
Als de nieuwe regels nou echt iets zouden opleveren, maar het moet toch mogelijk zijn de regering te laten inzien dat het eigenlijk geld kost in plaats van dat het wat oplevert.
Een kilometerheffing zou het eerlijkste zijn, wie kilometers maakt betaalt.
Het is toch belachelijk dat een bluemotion polootje straks meer dan 100000 km per jaar gratis mag rondrijden terwijl een oldtimer die vrijwel alleen in de garage staat voor de kilometers van de zakelijk veelrijder moet gaan opdraaien. Die autootjes mogen dan relatief milieuvriendelijk zijn, bij de hoge kilometrages die ze in de regel maken zijn ze echt wel milieubelastender dan de paar oldtimerkilometers.
Daarbij zullen honderden gespecialiseerde bedrijven niet meer kunnen bestaan, dit zal vele honderden banen kosten. Deze mensen komen mogelijk in de ww of krijgen een ander soort uitkering. Deze kosten zullen veel hoger zijn dan dat beetje wat zal binnenkomen van de paar mensen die bereid zijn belasting voor hun hobby object te gaan betalen.
Ik heb privé een groot aantal belastingvrije Land Rovers en Range Rovers die bij elkaar nog geen 1000km per jaar maken, daarvoor ga ik uiteraard geen belasting betalen. Ik heb bovendien ook nog diverse auto's waar ik gewoon belasting voor betaal die ook nauwelijks gebruikt worden.
Over mijn voorraad auto's in mijn bedrijf (meestal rond de 50) zal ik het maar helemaal niet hebben.
Ik ga er vooralsnog van uit dat er toch nog een oplossing gevonden zal worden. Eerst maar eens hopen dat de Fehac iets kan doen, anders zullen we ons als oldtimerbezitters toch moeten gaan verenigen om zo druk te kunnen uitoefenen.
Als de nieuwe regels nou echt iets zouden opleveren, maar het moet toch mogelijk zijn de regering te laten inzien dat het eigenlijk geld kost in plaats van dat het wat oplevert.
Een kilometerheffing zou het eerlijkste zijn, wie kilometers maakt betaalt.
Het is toch belachelijk dat een bluemotion polootje straks meer dan 100000 km per jaar gratis mag rondrijden terwijl een oldtimer die vrijwel alleen in de garage staat voor de kilometers van de zakelijk veelrijder moet gaan opdraaien. Die autootjes mogen dan relatief milieuvriendelijk zijn, bij de hoge kilometrages die ze in de regel maken zijn ze echt wel milieubelastender dan de paar oldtimerkilometers.
Re: Oh, Oh we zijn het haasje: einde vrijstelling motorvoortuige
Hoewel met je eens, Paul, denk ik dat de inkomsten vooral bij elkaar te becijferen zijn doordat mensen eerder afscheid zullen nemen van hun carros, en een nieuwe zullen kopen. Ziehier dan ook de werkelijke reden (verdekt onder noemer milieu omdat nieuwe auto's minder milieubelastend zouden zijn dan oude), namelijk geld in de vorm van omzet en BPM e.d.
Daarmee dus weliswaar wat klappen in de wereld van de oude automobielhandel (specialisten, kleine garages), maar ook een stimulans voor de nieuwe automobielhandel (dus grosso modo geen banenverlies, de monteur die aan oude Citroëns sleutelt vanuit passie moet maar autowasser worden van de nieuwe Citroën-dealer op de regionale autoboulevard).
Daarmee dus weliswaar wat klappen in de wereld van de oude automobielhandel (specialisten, kleine garages), maar ook een stimulans voor de nieuwe automobielhandel (dus grosso modo geen banenverlies, de monteur die aan oude Citroëns sleutelt vanuit passie moet maar autowasser worden van de nieuwe Citroën-dealer op de regionale autoboulevard).
Re: Oh, Oh we zijn het haasje: einde vrijstelling motorvoortuige
Het zat er gewoon aan te komen. Doordat er zoveel oude, vuile, autos uit het buitenland worden gehaald kon deze maatregel niet uitblijven. Een import beperking is niet mogelijk vanwege het vrije handels verdrag binnen de EU dus gaat men het op deze manier indammen. Is toch een logisch gevolg van wat er de afgelopen jaren is gebeurd, mensen rijden in een oldtimer als normale gebruiks auto en daar was de regeling van belasting vrijstelling nooit voor bedoeld. Ik vind het ook niet leuk maar we hebben het aan ons zelf te danken. En vooral voor de echte oldtimer bezitters is het extra zuur want zij zijn echt de dupe van dit alles.
Re: Oh, Oh we zijn het haasje: einde vrijstelling motorvoortuige
Ik sluit me aan bij wat paul hier schrijft.
Afschaffen betekend dat er veel bedrijven en bedrijfjes die hiervan bestaan gaan vallen.
Ik ben er voorstander van om met oldtimer nederland het binnenhof op te gaan.
Pure broodroof
Afschaffen betekend dat er veel bedrijven en bedrijfjes die hiervan bestaan gaan vallen.
Ik ben er voorstander van om met oldtimer nederland het binnenhof op te gaan.
Pure broodroof