MRB vrijstelling oldtimers blijft NIET?
MRB vrijstelling oldtimers blijft NIET?
Net het zojuist vrijgegeven regeerakkoord in PDF erop nageslagen.
Quoting pagina 38:
"De vrijstelling in de motorrijtuigenbelasting voor oldtimers wordt vanuit milieuoverwegingen
afgeschaft."
Download in PDF alhier:
[www.kabinetsformatie2012.nl]
1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 29/10/2012 16:54 door Dixo.
Quoting pagina 38:
"De vrijstelling in de motorrijtuigenbelasting voor oldtimers wordt vanuit milieuoverwegingen
afgeschaft."
Download in PDF alhier:
[www.kabinetsformatie2012.nl]
1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 29/10/2012 16:54 door Dixo.
Re: MRB vrijstelling oldtimers blijft NIET?
--> mod_embed_images_loadimage('06b177b3b47a524104eeb9f61f5c33e4', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fwww.mijnalbum.nl%2FAlbum%3DOX6BMAOX', 'http://www.mijnalbum.nl/Album=OX6BMAOX', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fwww.mijnalbum.nl%2FAlbum%3DOX6BMAOX', '', 16045979, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Wat gaat zo een wagen dan wel niet kosten
Wat gaat zo een wagen dan wel niet kosten
Dompertje (nou ja, zeg maar vette domper dus)
De vreugde van eerder vandaag gaat zoals ik gelezen heb misschien wel voor ons allemaal en een deceptie eindigen.
Ik vrees met grote vrezen dat letterlijk gelezen:
- De vrijstelling in de motorrijtuigenbelasting voor oldtimers wordt vanuit milieuoverwegingen afgeschaft.
Dat ook al belastingvrije gevallen weer gewoon belasting gaan betalen.
Groeten,
Jos
De vreugde van eerder vandaag gaat zoals ik gelezen heb misschien wel voor ons allemaal en een deceptie eindigen.
Ik vrees met grote vrezen dat letterlijk gelezen:
- De vrijstelling in de motorrijtuigenbelasting voor oldtimers wordt vanuit milieuoverwegingen afgeschaft.
Dat ook al belastingvrije gevallen weer gewoon belasting gaan betalen.
Groeten,
Jos
Leuk, heb ik morgenochtend weer wat te discuseren met Diederick
Groeten neef Henk (die zijn zolder aan het verbouwen is)
Groeten neef Henk (die zijn zolder aan het verbouwen is)
Re: En dit is ook een leuke....
108. Verhoging accijnzen (diesel en LPG)
De accijns voor diesel wordt verhoogd met 3 cent per liter en komt daarmee op ongeveer
46 cent per liter. De opbrengst van deze accijnsverhoging, die ingaat per 1-1-2014,
bedraagt 230 mln. De accijns op LPG wordt verhoogd met 7 cent per liter en komt
daarmee op ongeveer 18 cent per liter. De opbrengst van deze accijnsverhoging, die
ingaat per 1-1-2014, bedraagt 50 mln.
De accijns voor diesel wordt verhoogd met 3 cent per liter en komt daarmee op ongeveer
46 cent per liter. De opbrengst van deze accijnsverhoging, die ingaat per 1-1-2014,
bedraagt 230 mln. De accijns op LPG wordt verhoogd met 7 cent per liter en komt
daarmee op ongeveer 18 cent per liter. De opbrengst van deze accijnsverhoging, die
ingaat per 1-1-2014, bedraagt 50 mln.
Het heeft nu al effect, er staan er al ruim 60 TE KOOP op marktplaats.
Iedereen maar eens zijn oldtimer te koop zetten spekt ook de schatkist en marktplaats !
Helaas zal er niemand meer zijn die een dergelijk voertuig gaat kopen. Misschien een fervente Larist die een slechte Laro heeft en die wil opvolgen door een wat betere.
Ik ben bang dat het op de autosloop gewoon ook een "Laro kerkhof" wordt, iets wat tot nu toe in Nederland nauwelijks te vinden was.
Buiten de bedrijven in Nederland die hun geld aan Old-timers verdienen, zal er in de UK ook een flinke daling van afzet gaan plaatsvinden. In de UK gaat er volgens mij meer dan een miljard om aan onderdelen voor Old-timers en daarvan een behoorlijk deel naar Nederland.
Ik hoop dat er op een of andere manier iemand in Den Haag tot inzicht komt en zich niet verkijkt op die stomme rekenmodellen, waarbij er vanuit wordt gegaan dat iedereen die nu een old-timer heeft gewoon belasting gaat betalen. No-Way, een hoop wordt geschorst, een hoop naar de sloop of voor een paar centen over de grens verkocht.
Tussenresultaat: de Old-timer aantallen worden gedecimeerd. Weg gecalculeerde belasting opbrengsten.
Wat erger is, weg benzine accijns die wij met onze hobby toch maar allemaal betalen.
Totaal generaal: negatief bedrag ofwel geen opbrengsten meer uit de hobbywereld.
Groeten,
Jos
Ik ben bang dat het op de autosloop gewoon ook een "Laro kerkhof" wordt, iets wat tot nu toe in Nederland nauwelijks te vinden was.
Buiten de bedrijven in Nederland die hun geld aan Old-timers verdienen, zal er in de UK ook een flinke daling van afzet gaan plaatsvinden. In de UK gaat er volgens mij meer dan een miljard om aan onderdelen voor Old-timers en daarvan een behoorlijk deel naar Nederland.
Ik hoop dat er op een of andere manier iemand in Den Haag tot inzicht komt en zich niet verkijkt op die stomme rekenmodellen, waarbij er vanuit wordt gegaan dat iedereen die nu een old-timer heeft gewoon belasting gaat betalen. No-Way, een hoop wordt geschorst, een hoop naar de sloop of voor een paar centen over de grens verkocht.
Tussenresultaat: de Old-timer aantallen worden gedecimeerd. Weg gecalculeerde belasting opbrengsten.
Wat erger is, weg benzine accijns die wij met onze hobby toch maar allemaal betalen.
Totaal generaal: negatief bedrag ofwel geen opbrengsten meer uit de hobbywereld.
Groeten,
Jos
gerritenjettie@hotmail.com Schreef:
-------------------------------------------------------
> Het heeft nu al effect, er staan er al ruim 60 TE
> KOOP op marktplaats.
Stemmingmakerij. Die staan er altijd wel... er staan er pas een paar van de afgelopen week...
G
-------------------------------------------------------
> Het heeft nu al effect, er staan er al ruim 60 TE
> KOOP op marktplaats.
Stemmingmakerij. Die staan er altijd wel... er staan er pas een paar van de afgelopen week...
G
Realistisch bekeken...
Wat er dan ook de definitieve regelgeving gaat worden, de schijnzekerheid die we hadden met de vrijstelling is door de bovengenoemde zin gequote uit het regeerakkoord nu omgezet in onzekerheid. En die onzekerheid gaat sowieso de waarde van de auto's die mogelijk erdoor geraakt gaan worden, niet positief beïnvloeden.
Ook al komt er een tussenoplossing, een volgend kabinet zal het niet meer terug gaan draaien en alleen gelijkhouden danwel verergeren.
En mocht men er in een hypothetisch geval er door een lobby er op de korte termijn in slagen om de huidige situatie geheel, deels of grotendeels te behouden, dan is de onzekerheid voor de lange termijn sowieso niet goed voor de waarde van veel auto's.
Wat er dan ook de definitieve regelgeving gaat worden, de schijnzekerheid die we hadden met de vrijstelling is door de bovengenoemde zin gequote uit het regeerakkoord nu omgezet in onzekerheid. En die onzekerheid gaat sowieso de waarde van de auto's die mogelijk erdoor geraakt gaan worden, niet positief beïnvloeden.
Ook al komt er een tussenoplossing, een volgend kabinet zal het niet meer terug gaan draaien en alleen gelijkhouden danwel verergeren.
En mocht men er in een hypothetisch geval er door een lobby er op de korte termijn in slagen om de huidige situatie geheel, deels of grotendeels te behouden, dan is de onzekerheid voor de lange termijn sowieso niet goed voor de waarde van veel auto's.