Olielampje brandt bij stationair toerental
Olielampje brandt bij stationair toerental
Beste landrover liefhebbers,
Ik ben in het bezit van een 110 defender met een 200 tdi.
Nu is het geval dat het olie lampje, bij warme motor, oplicht al knipperend bij stationair toerental.
Als ik ga rijden gaat het rode lampje uit. Sta ik weer stil begint hij weer ongelijk matig te knipperen.......
Heeft iemand een tip, olie pijl is goed.
Gr bernd
Ik ben in het bezit van een 110 defender met een 200 tdi.
Nu is het geval dat het olie lampje, bij warme motor, oplicht al knipperend bij stationair toerental.
Als ik ga rijden gaat het rode lampje uit. Sta ik weer stil begint hij weer ongelijk matig te knipperen.......
Heeft iemand een tip, olie pijl is goed.
Gr bernd
Re: Olielampje brandt bij stationair toerental
begin is met de oliedruksensor te vervangen die willen nog wel is kapot gaan bij de 200tdi blokken. Heb het zelf ook gehad alleen dan bij lage toeren/ langzaam rijden
Re: Olielampje brandt bij stationair toerental
Eerst die sensor maar is doen overlijden wel meer niks bijzonders is zo vervangen en redelijk goedkoop dus het proberen waard
Re: Olielampje brandt bij stationair toerental
Hoe zou het kunnen dat het lampje uit gaat als ik blijf rijden? Krijgt de pomp meer kracht tijdens het rijden? Of reageert de sensor anders?
Re: Olielampje brandt bij stationair toerental
klopt, altijd eerst de schakelaar vervangen, membraan word vaak poreus
maar voor het geval dat, niet met de auto gaan halen als het niet om de hoek is, er is natuurlijk altijd een kans dat het wel op iets ernstig duid
voorjamaar-1.jpg --> mod_embed_images_loadimage('25702c1f5feaeb1d7b078ae3950f08b2', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fi1207.photobucket.com%2Falbums%2Fbb477%2Fsjeroens%2Fvoorjamaar-1.jpg', 'http://i1207.photobucket.com/albums/bb477/sjeroens/voorjamaar-1.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fi1207.photobucket.com%2Falbums%2Fbb477%2Fsjeroens%2Fvoorjamaar-1.jpg', '', 16043245, 600, 600, 'Loading image ...', false);
maar voor het geval dat, niet met de auto gaan halen als het niet om de hoek is, er is natuurlijk altijd een kans dat het wel op iets ernstig duid
voorjamaar-1.jpg --> mod_embed_images_loadimage('25702c1f5feaeb1d7b078ae3950f08b2', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fi1207.photobucket.com%2Falbums%2Fbb477%2Fsjeroens%2Fvoorjamaar-1.jpg', 'http://i1207.photobucket.com/albums/bb477/sjeroens/voorjamaar-1.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fi1207.photobucket.com%2Falbums%2Fbb477%2Fsjeroens%2Fvoorjamaar-1.jpg', '', 16043245, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Re: Olielampje brandt bij stationair toerental
Het lampje gaat ook uit als je wat gas geeft en geen meter rijdt - zo gok ik.
De oliepomp draait sneller bij meer toeren en dus bouwt de pomp een hogere druk op.
Marc
De oliepomp draait sneller bij meer toeren en dus bouwt de pomp een hogere druk op.
Marc
Re: Olielampje brandt bij stationair toerental
Als die schakelaar niet werkt blijft de lamp of branden of ze gaat niet meer uit. De kans dat het schakelpunt 1 bar hoger komt te liggen lijkt me hoogst onwaarschijnlijk. Ik zou als eerste de echte oliedruk gaan meten en daar mijn conclusies uit trekken.
Ik verbaas mij elke keer weer over het gemak waarmee jullie hier een knipperend olielampje oplossen met een nieuwe oliedrukschakelaar. Waarom niet investeren in een goede oliedrukmeting en echt weten waar je mee rond rijdt. Het oliedruklampje gaat uit bij een paar tienden van een bar. Voor een goed werkend smeersysteem heb je enkele bar's nodig.
Met vriendelijke groeten
Wim Janssen
Land Rover 110 CSW V8 1983 "William"
Land Rover Series II 1959 "The Mrs"
[picasaweb.google.com]
Ik verbaas mij elke keer weer over het gemak waarmee jullie hier een knipperend olielampje oplossen met een nieuwe oliedrukschakelaar. Waarom niet investeren in een goede oliedrukmeting en echt weten waar je mee rond rijdt. Het oliedruklampje gaat uit bij een paar tienden van een bar. Voor een goed werkend smeersysteem heb je enkele bar's nodig.
Met vriendelijke groeten
Wim Janssen
Land Rover 110 CSW V8 1983 "William"
Land Rover Series II 1959 "The Mrs"
[picasaweb.google.com]
Re: Olielampje brandt bij stationair toerental
Marc-my-Words Schreef:
-------------------------------------------------------
> Het lampje gaat ook uit als je wat gas geeft en
> geen meter rijdt - zo gok ik.
> De oliepomp draait sneller bij meer toeren en dus
> bouwt de pomp een hogere druk op.
>
> Marc
Dus, hoogst waarschijnlijk oliepomp en/ of druksensor aan vervanging toe??
Of kunnen het nog andere zaken zijn?
In iedergeval allen bedankt voor de reacties
Bernd
-------------------------------------------------------
> Het lampje gaat ook uit als je wat gas geeft en
> geen meter rijdt - zo gok ik.
> De oliepomp draait sneller bij meer toeren en dus
> bouwt de pomp een hogere druk op.
>
> Marc
Dus, hoogst waarschijnlijk oliepomp en/ of druksensor aan vervanging toe??
Of kunnen het nog andere zaken zijn?
In iedergeval allen bedankt voor de reacties
Bernd
Re: Olielampje brandt bij stationair toerental
't Kan ook nog te dunne olie zijn.
Marc
Marc
Re: Olielampje brandt bij stationair toerental
Of een vastzittend overdrukventiel in de oliepomp.
Of versleten krukas en/of drijfstanglagers.
Groet.
Eric.
Foto-S36C8XEB.jpg --> mod_embed_images_loadimage('5755a98458ff4dc7027bd34f8bb945e3', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fwww.mijnalbum.nl%2FFoto-S36C8XEB.jpg', 'http://www.mijnalbum.nl/Foto-S36C8XEB.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fwww.mijnalbum.nl%2FFoto-S36C8XEB.jpg', '', 16043722, 600, 600, 'Loading image ...', false);
1tonsquash2.gif --> mod_embed_images_loadimage('36e3b6ce26603b8f52760f95e447e05b', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Froverlanders.bc.ca%2Froverforum%2Fimages%2Fsmilies%2F1tonsquash2.gif', 'http://roverlanders.bc.ca/roverforum/images/smilies/1tonsquash2.gif', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Froverlanders.bc.ca%2Froverforum%2Fimages%2Fsmilies%2F1tonsquash2.gif', '', 16043722, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Of versleten krukas en/of drijfstanglagers.
Groet.
Eric.
Foto-S36C8XEB.jpg --> mod_embed_images_loadimage('5755a98458ff4dc7027bd34f8bb945e3', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fwww.mijnalbum.nl%2FFoto-S36C8XEB.jpg', 'http://www.mijnalbum.nl/Foto-S36C8XEB.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fwww.mijnalbum.nl%2FFoto-S36C8XEB.jpg', '', 16043722, 600, 600, 'Loading image ...', false);
1tonsquash2.gif --> mod_embed_images_loadimage('36e3b6ce26603b8f52760f95e447e05b', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Froverlanders.bc.ca%2Froverforum%2Fimages%2Fsmilies%2F1tonsquash2.gif', 'http://roverlanders.bc.ca/roverforum/images/smilies/1tonsquash2.gif', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Froverlanders.bc.ca%2Froverforum%2Fimages%2Fsmilies%2F1tonsquash2.gif', '', 16043722, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Re: Olielampje brandt bij stationair toerental
wim wat jou onwaarschijnlijk lijkt kan toch echt waar te zijn.
als het membraan poreus word in de schakelaar krijg je dit verschijnsel en voor de duidelijkheid ik heb het zelf ondervonden, nieuwe schakelaar was de oplossing!! heb 500 km peentjes gezweet want die afstand moest ik nog rijden met een steeds vaker aangaand olie lampje, geen leuke ervaring
zal het je uitleggen
membraan lekt een beetje dus er komt olie achter en dan kan de schakelaar niet meer ingedrukt worden door de olie druk, dit gaat zeer geleidelijk slechter. ik heb de schakelaar open gezaagd om het te bekijken.
en nog iets, als je goed leest zegt niemand "met gemak" deze oplossing, er word duidelijk op gewezen dat het het eerste punt is om naar te kijken.
als er verder geen aanwijzingen zijn van een slechte motor of het bouwjaar waarvan de bout in de pomp losgaat is de investering in een dure oliedrukmeter overbodig als het met een nieuw schakelaartje opgelost is.
hoop dat je met deze uitleg iets minder "verbaast" bent
voorjamaar-1.jpg --> mod_embed_images_loadimage('77d0805e4aab03a09d60a376e23aeb5f', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fi1207.photobucket.com%2Falbums%2Fbb477%2Fsjeroens%2Fvoorjamaar-1.jpg', 'http://i1207.photobucket.com/albums/bb477/sjeroens/voorjamaar-1.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fi1207.photobucket.com%2Falbums%2Fbb477%2Fsjeroens%2Fvoorjamaar-1.jpg', '', 16043919, 600, 600, 'Loading image ...', false);
1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 28/10/2012 23:13 door jamaar.
als het membraan poreus word in de schakelaar krijg je dit verschijnsel en voor de duidelijkheid ik heb het zelf ondervonden, nieuwe schakelaar was de oplossing!! heb 500 km peentjes gezweet want die afstand moest ik nog rijden met een steeds vaker aangaand olie lampje, geen leuke ervaring
zal het je uitleggen
membraan lekt een beetje dus er komt olie achter en dan kan de schakelaar niet meer ingedrukt worden door de olie druk, dit gaat zeer geleidelijk slechter. ik heb de schakelaar open gezaagd om het te bekijken.
en nog iets, als je goed leest zegt niemand "met gemak" deze oplossing, er word duidelijk op gewezen dat het het eerste punt is om naar te kijken.
als er verder geen aanwijzingen zijn van een slechte motor of het bouwjaar waarvan de bout in de pomp losgaat is de investering in een dure oliedrukmeter overbodig als het met een nieuw schakelaartje opgelost is.
hoop dat je met deze uitleg iets minder "verbaast" bent
voorjamaar-1.jpg --> mod_embed_images_loadimage('77d0805e4aab03a09d60a376e23aeb5f', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fi1207.photobucket.com%2Falbums%2Fbb477%2Fsjeroens%2Fvoorjamaar-1.jpg', 'http://i1207.photobucket.com/albums/bb477/sjeroens/voorjamaar-1.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fi1207.photobucket.com%2Falbums%2Fbb477%2Fsjeroens%2Fvoorjamaar-1.jpg', '', 16043919, 600, 600, 'Loading image ...', false);
1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 28/10/2012 23:13 door jamaar.
Re: Olielampje brandt bij stationair toerental
Een nieuwe oliedruksensor kán het probleem verhelpen. Van de week hier nog een RRC gehad met 200TDI waar het alleen de sensor bleek te zijn.
Helaas heeft de 200TDI wel een standaarkwaal, dan verschuift het achterste lager van de nokkenas waardoor je veel oliedruk verliest. Komt helaas relatief vaak voor en dan moet je blok uit elkaar.
Helaas heeft de 200TDI wel een standaarkwaal, dan verschuift het achterste lager van de nokkenas waardoor je veel oliedruk verliest. Komt helaas relatief vaak voor en dan moet je blok uit elkaar.
Re: Olielampje brandt bij stationair toerental
Nee, ik ben nog steeds verbaast. Uit ervaring weet ik dat het schakelpunt van de kwalitatief zeer slechte schakelaars heel verschillend is. De schakelaar in mijn eigen auto schakelt tussen de 0,2 en 0,3 bar. Ik heb ze echter ook gezien (Nieuw) die bij 0,5 bar schakelden.
Dus mijn olielampje brandt omdat de echte oliedruk nog maar 0,4 bar is en het schakelpunt van mijn schakelaar 0,5 bar. Ik zet er een nieuwe in met een schakelpunt van 0,3 bar en het lampje gaat uit. Probleem opgelost!!!
Nee, want ik heb nog steeds een veel te lage oliedruk. Daarom zou ik bij brandende olielampjes eerst altijd de oliedruk meten. Die investering hoeft trouwens niet zo hoog te zijn want een redelijk goede manometer in RVS uitvoering met een glycerinevulling voor een rustig afleesbeeld kost ca. 20,- Euro. Daar komen dan nog twee slangpilaartjes, twee slangklemmen en een stuk slang bij en je bent voor 30,- á 35,- Euro klaar. En vanaf nu heb je heel waardevolle informatie over de toestand van je motor.
Met vriendelijke groeten
Wim Janssen
Land Rover 110 CSW V8 1983 "William"
Land Rover Series II 1959 "The Mrs"
[picasaweb.google.com]
Dus mijn olielampje brandt omdat de echte oliedruk nog maar 0,4 bar is en het schakelpunt van mijn schakelaar 0,5 bar. Ik zet er een nieuwe in met een schakelpunt van 0,3 bar en het lampje gaat uit. Probleem opgelost!!!
Nee, want ik heb nog steeds een veel te lage oliedruk. Daarom zou ik bij brandende olielampjes eerst altijd de oliedruk meten. Die investering hoeft trouwens niet zo hoog te zijn want een redelijk goede manometer in RVS uitvoering met een glycerinevulling voor een rustig afleesbeeld kost ca. 20,- Euro. Daar komen dan nog twee slangpilaartjes, twee slangklemmen en een stuk slang bij en je bent voor 30,- á 35,- Euro klaar. En vanaf nu heb je heel waardevolle informatie over de toestand van je motor.
Met vriendelijke groeten
Wim Janssen
Land Rover 110 CSW V8 1983 "William"
Land Rover Series II 1959 "The Mrs"
[picasaweb.google.com]
Re: Olielampje brandt bij stationair toerental
Dus oliedruk sensor vervangen en ja het kan net het verschil zijn bij een oude schakelaar (ook tegen water kunnen ze heel slecht)
Ik heb het ook aan de hand gehad Wim dus ook ik spreek uit ervaring (heb ze zelfs op voorraad liggen)
Ik heb het ook aan de hand gehad Wim dus ook ik spreek uit ervaring (heb ze zelfs op voorraad liggen)
Re: Olielampje brandt bij stationair toerental
Het lag blijkbaar NIET aan de sensor heb ik begrepen, dus:
1. of de oliepomp kaduk (zit die trouwens in het carterhuis bij een 200Tdi?)
2. Krukas/ drijfstang versleten?
3. of toch eerst maar een goede oliedrukmeting doen bij de garage?
1. of de oliepomp kaduk (zit die trouwens in het carterhuis bij een 200Tdi?)
2. Krukas/ drijfstang versleten?
3. of toch eerst maar een goede oliedrukmeting doen bij de garage?
Re: Olielampje brandt bij stationair toerental
Nr 3 en wel thuis. Niet meer naar een garage rijden dus.
Arnold.
Arnold.
Re: Olielampje brandt bij stationair toerental
idd nummer 3 en gewoon zelf vervangen is heel simpel. Stekkertje los op sensor dop of sleutel erop zetten en draaien maar (kan een beetje olie mee uit komen) dus even een doekje er onder houden
Re: Olielampje brandt bij stationair toerental
Oliedruk sensor is vervangen, euvel nog niet verholpen.
Bij warme motor licht hij weer zachtjes op.
Morgen probeer ik even een oliedruk meting te laten verrichten.
maar dan..........meting zal ook bij optie 1 en 2 een lage waarde aangeven, dus krukas defect of oliepomp in mindere staat.
Is er een diagnose te stellen met een oliedruk meting, wat weet ik straks?? Hij loopt stil en soepel en sprint naar de 100 km/uur, zonder bijgeluiden. (niet dat ik nu nog rijdt met hem, maar dat was voor ik in de gaten had dat er een plakbandje op het olielampje was geplakt.....
Is het normaal als ik met de 200 TDI vol gas geef er een pluim uit de uitlaat komt? (en ook bij het starten) als hij stationair loopt zie ik niks.
Bij warme motor licht hij weer zachtjes op.
Morgen probeer ik even een oliedruk meting te laten verrichten.
maar dan..........meting zal ook bij optie 1 en 2 een lage waarde aangeven, dus krukas defect of oliepomp in mindere staat.
Is er een diagnose te stellen met een oliedruk meting, wat weet ik straks?? Hij loopt stil en soepel en sprint naar de 100 km/uur, zonder bijgeluiden. (niet dat ik nu nog rijdt met hem, maar dat was voor ik in de gaten had dat er een plakbandje op het olielampje was geplakt.....
Is het normaal als ik met de 200 TDI vol gas geef er een pluim uit de uitlaat komt? (en ook bij het starten) als hij stationair loopt zie ik niks.
Re: Olielampje brandt bij stationair toerental
Dag, inmiddels de druk gecontroleerd en deze is niet goed,
Koude motor stationair 3 bar
Koude motor opmtoeren 3-4 bar
Warme motor stationair 0,5 bar
Warme motor op toeren 2,5 bar.
Volgens garage, de oliepomp vervangen icm olie, filter en schalen van drijfstangen versleten.
Hoeveel werk is het om de schalen van de drijfstangen te vervangen? Ik hoor dat dat vanaf de carterpan te herstellen is.
Koude motor stationair 3 bar
Koude motor opmtoeren 3-4 bar
Warme motor stationair 0,5 bar
Warme motor op toeren 2,5 bar.
Volgens garage, de oliepomp vervangen icm olie, filter en schalen van drijfstangen versleten.
Hoeveel werk is het om de schalen van de drijfstangen te vervangen? Ik hoor dat dat vanaf de carterpan te herstellen is.
Re: Olielampje brandt bij stationair toerental
Drijfstang lagers zijn via carterpan wel te doen. Maar ik zou dan ook direct krukaslagers doen. En weet je zeker dat je de Reactie van Paul Stroink niet aan de hand hebt?
Rickske
14444.jpg --> mod_embed_images_loadimage('1473fe7f34f65601af3c93363a393141', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Flandrover.startpagina.nl%2Fsmoelenboek%2Ffotos%2Flandrover%2F14444.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/smoelenboek/fotos/landrover/14444.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Flandrover.startpagina.nl%2Fsmoelenboek%2Ffotos%2Flandrover%2F14444.jpg', '', 16071031, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Uiteraard kan ik strax in 2014 niet voor beiden de belasting ophoesten..
1978 Series3 109 Stawag 2,25Diesel 5brg "Burro"
1979 Range Rover Classic 3,5L V8 LPG "Amarillo"
Rickske
14444.jpg --> mod_embed_images_loadimage('1473fe7f34f65601af3c93363a393141', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Flandrover.startpagina.nl%2Fsmoelenboek%2Ffotos%2Flandrover%2F14444.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/smoelenboek/fotos/landrover/14444.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Flandrover.startpagina.nl%2Fsmoelenboek%2Ffotos%2Flandrover%2F14444.jpg', '', 16071031, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Uiteraard kan ik strax in 2014 niet voor beiden de belasting ophoesten..
1978 Series3 109 Stawag 2,25Diesel 5brg "Burro"
1979 Range Rover Classic 3,5L V8 LPG "Amarillo"
Re: Olielampje brandt bij stationair toerental
Hij gaat terug naar de garage waar ik hem gekocht heb. Zal onder handen genonomen worden. Dank voor alle tips.
Re: Olielampje brandt bij stationair toerental
Laat je ons als hij klaar is nog wel weten waar het nou aan lag?
Re: Olielampje brandt bij stationair toerental
Ja ik zal het laten weten! Zal wel even duren
Re: Olielampje brandt bij stationair toerental
Nou, we zijn eruit.
De motor gaat eruit en gaat aan de bovenkant en aan de onderkant helemaal los.
Schalen worden vervangen oliepomp, waterpomp distributieriem etc.
Krukas wordt nagekeken, zoals jullie al hebben aangegeven.
Allemaal hartelijk bedankt voor de tips.
Ik laat weten als hij weer loopt als een nieuwe.
De motor gaat eruit en gaat aan de bovenkant en aan de onderkant helemaal los.
Schalen worden vervangen oliepomp, waterpomp distributieriem etc.
Krukas wordt nagekeken, zoals jullie al hebben aangegeven.
Allemaal hartelijk bedankt voor de tips.
Ik laat weten als hij weer loopt als een nieuwe.
Re: Olielampje brandt bij stationair toerental
hoi
wat ik nog niet gelezen heb.
bij een 300tdi, en waarom dan niet bij de 200tdi, komt het wel eens voor dat de klep in de olie filter niet goed is.
het zou wel heel simpel zijn als je met een nieuwe olie filter ervan af bent.
de kwaal, na een autoweg rit, plots stationeer laten draaien, gaat olie lampje aan.
ook bij orgineele filters.
ik zeg niet dat dit het bij jou ook is.
gr pascal
wat ik nog niet gelezen heb.
bij een 300tdi, en waarom dan niet bij de 200tdi, komt het wel eens voor dat de klep in de olie filter niet goed is.
het zou wel heel simpel zijn als je met een nieuwe olie filter ervan af bent.
de kwaal, na een autoweg rit, plots stationeer laten draaien, gaat olie lampje aan.
ook bij orgineele filters.
ik zeg niet dat dit het bij jou ook is.
gr pascal
Re: Olielampje brandt bij stationair toerental
De oliedruk meting heeft uitgewezen dat het meer is dan dunne olie of een kapotte olie filter,
Hij heeft druk verlies en als ik alle meldingen hierboven lees incl alle youtube filmpjes en google berichten van andere forums kan ik wel concluderen dat de schaaltjes aan vervanging toe zijn, besluit staat vast, ik ga deze 200 tdi motor weer perfect maken
Hij heeft druk verlies en als ik alle meldingen hierboven lees incl alle youtube filmpjes en google berichten van andere forums kan ik wel concluderen dat de schaaltjes aan vervanging toe zijn, besluit staat vast, ik ga deze 200 tdi motor weer perfect maken
Re: Olielampje brandt bij stationair toerental
Same here. Allerlei einge verdenkingen over oliedruk, werd er zenuwachtig van, maar het simeplweg vervangen v an de sensor deed het lampje neit meer branden bij lopende motor.
Dat is het nadeel he, van een waarschuwingslamp. Wat zegt het precies als die aangaat?
Overigens.. Heb je verder aanwijzingen dat er met oliedruk iets mis kan zijn? Dat is natuurlijk wel belangrijk, dat zou namelijk niet mogen.
Sander Lelieveld
Snorkel, een 200tdi Symphonie op 24V
Snorkel.Runde.NL
1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 09/11/2012 11:20 door Puffino.
Dat is het nadeel he, van een waarschuwingslamp. Wat zegt het precies als die aangaat?

Overigens.. Heb je verder aanwijzingen dat er met oliedruk iets mis kan zijn? Dat is natuurlijk wel belangrijk, dat zou namelijk niet mogen.
Sander Lelieveld
Snorkel, een 200tdi Symphonie op 24V
Snorkel.Runde.NL
1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 09/11/2012 11:20 door Puffino.
Re: Olielampje brandt bij stationair toerental
gaat niet lukken met de huidige stand van de techniek
je gaat de periode zo lang mogelijk verlengen tot hij weer stuk gaat en ik hoop dat dat heeeeeeeeeeeeeel lang wordt
succes en veel sleutel plezier
voorjamaar-1.jpg --> mod_embed_images_loadimage('f2f4f3eff8e9be93b39c1ac135cd6510', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fi1207.photobucket.com%2Falbums%2Fbb477%2Fsjeroens%2Fvoorjamaar-1.jpg', 'http://i1207.photobucket.com/albums/bb477/sjeroens/voorjamaar-1.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fi1207.photobucket.com%2Falbums%2Fbb477%2Fsjeroens%2Fvoorjamaar-1.jpg', '', 16077972, 600, 600, 'Loading image ...', false);
je gaat de periode zo lang mogelijk verlengen tot hij weer stuk gaat en ik hoop dat dat heeeeeeeeeeeeeel lang wordt
succes en veel sleutel plezier
voorjamaar-1.jpg --> mod_embed_images_loadimage('f2f4f3eff8e9be93b39c1ac135cd6510', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fi1207.photobucket.com%2Falbums%2Fbb477%2Fsjeroens%2Fvoorjamaar-1.jpg', 'http://i1207.photobucket.com/albums/bb477/sjeroens/voorjamaar-1.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fi1207.photobucket.com%2Falbums%2Fbb477%2Fsjeroens%2Fvoorjamaar-1.jpg', '', 16077972, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Re: Olielampje brandt bij stationair toerental
Ja daarom goed aanpakken! Wil er nog lang van genieten, en hoop dat de regering de mrb herziet en dan maar de 60 dagen kaart in voert
Re: Olielampje brandt bij stationair toerental
Ahhhh heerlijk de laro 110 is weer perfect!
Wat het was?
Oliepomp, filter, olie vervangen en alle lagers van de krukas vervangen. Hij loopt als een zonnetje en de oliedruk is weer prima. Dus inderdaad zoals diverse hadden aangegeven, lagers versleten.
Dank voor alle advies.
Heb weer heerlijk gereden vandaag, altijd spannend, voor het eerst met warme motor stationair voor het stoplicht wachten. Haha. Lampje bleef gelukkig uit
Groeten bernd
Wat het was?
Oliepomp, filter, olie vervangen en alle lagers van de krukas vervangen. Hij loopt als een zonnetje en de oliedruk is weer prima. Dus inderdaad zoals diverse hadden aangegeven, lagers versleten.
Dank voor alle advies.
Heb weer heerlijk gereden vandaag, altijd spannend, voor het eerst met warme motor stationair voor het stoplicht wachten. Haha. Lampje bleef gelukkig uit
Groeten bernd