PS-pomp

Archief van het geliefde Land Rover prikbord (alleen lezen)
Henk Krijnen

PS-pomp

Bericht door Henk Krijnen »

Ik ben op zoek naar een PS-pomp voor een 110 RHD. Het is geen NTC 8289 of 9198, ook geen ANR 2003, aangezien zowel de zuig- als de perszijde aan de achterkant zitten. Wie helpt mij op weg. Al heb ik maar het juiste type en merk dan kom ik al verder. Op beide Marktplaatsen heb al ik een advertentie gezet. De 110 waar hij voor bestemd is is nogal een kloon. Er zit een Perkins motor in en heeft een ooit nieuw chassisnummer gekregen, dat maakt het zoeken er niet makkelijker op. Hoop dat iemand mij verder kan helpen.

[link.marktplaats.nl]
jamaar

Re: PS-pomp

Bericht door jamaar »

waarschijnlijk vind je dit niet zo maar want het kan van alles afkomen
weet niet wat er aan mankeert maar een keerring kan je meestal zelf vervagen en als er meer aan mankeert zou ik er mee naar een goede hydrauliek bedrijf gaan, meestal weten die wel een oplossing
het is namelijk gewoon een hydrauliek pomp

voorjamaar-1.jpg --> mod_embed_images_loadimage('a661584bde93fd4a98d032360dcaf534', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fi1207.photobucket.com%2Falbums%2Fbb477%2Fsjeroens%2Fvoorjamaar-1.jpg', 'http://i1207.photobucket.com/albums/bb477/sjeroens/voorjamaar-1.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fi1207.photobucket.com%2Falbums%2Fbb477%2Fsjeroens%2Fvoorjamaar-1.jpg', '', 16018142, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Henk Krijnen

jamaar Schreef:
-------------------------------------------------------
> waarschijnlijk vind je dit niet zo maar want het
> kan van alles afkomen
> weet niet wat er aan mankeert maar een keerring
> kan je meestal zelf vervagen en als er meer aan
> mankeert zou ik er mee naar een goede hydrauliek
> bedrijf gaan, meestal weten die wel een oplossing
>
> het is namelijk gewoon een hydrauliek pomp

Bedankt voor je reactie.
Tja, als er zo weinig reacties komen zal ik dat misschien wel moeten. Huis is wel enigszins beschadigd omdat iemand hem geprobeerd heeft te openen..
Groet, Henk
sander "one10"

Bericht door sander "one10" »

Lijkt op de gewone pas pomp , heb je m al open gehad ? De kap die erover schuift is vrij universeel .
Heb toentertijd ook van 2pompen 1 gemaakt , kan je niet kijken bij je vin nummer wat er origineel in zit ?
Achteraf bleek dat bij mij ook de originele pomp was over gezet naar het andere blok !
Weet niet welke pomp het is maar lijkt op de pas pomp !

Succes

Groetjes

sander

110 1984 (2.7diesel Nissan is er uit) 300tdi met r380 en 1:4 tussen bak , proefrit was zeer geslaagd

Henk Krijnen

Henk Krijnen Schreef:
> Ik ben op zoek naar een PS-pomp voor een 110 RHD.
> Het is geen NTC 8289 of 9198, ook geen ANR 2003,
> aangezien zowel de zuig- als de perszijde aan de
> achterkant zitten. Wie helpt mij op weg. Al heb ik
> maar het juiste type en merk dan kom ik al verder.
> Op beide Marktplaatsen heb al ik een advertentie
> gezet. De 110 waar hij voor bestemd is is nogal
> een kloon. Er zit een Perkins motor in en heeft
> een ooit nieuw chassisnummer gekregen, dat maakt
> het zoeken er niet makkelijker op. Hoop dat iemand
> mij verder kan helpen.
>
> [link.marktplaats.nl]

Weet inmiddels het juiste bouwjaar van de auto: 1987. Nu nog een goed werkende pomp vinden. Eventueel om van twee een te maken.
Bart van Dessel

Bericht door Bart van Dessel »

Hoi Henk,

een foto helpt wellicht ook, dadelijk heeft iemand er eentje in z'n schuur liggen, je weet maar nooit. Er zijn handelaren die veel auto's uit de UK halen die omgebouwd worden zoals RRC's, soms ligt er zo'n Perkins in. Handelaren zitten in Nederh d. Berg, Almere (Ro5 of zoiets) en evt. Paul Stroink.

gr, Bart
henjk Krijnen

Bericht door henjk Krijnen »

Bart van Dessel Schreef:
> Hoi Henk,
>
> een foto helpt wellicht ook, dadelijk heeft iemand
> er eentje in z'n schuur liggen, je weet maar
> nooit. Er zijn handelaren die veel auto's uit de
> UK halen die omgebouwd worden zoals RRC's, soms
> ligt er zo'n Perkins in. Handelaren zitten in
> Nederh d. Berg, Almere (Ro5 of zoiets) en evt.
> Paul Stroink.
>
> gr, Bart

Hoi Bart,
Weet niet hoe ik hier een foto bij kan zetten. Heb wel in mijn eerste bericht een link naar beide marktplaatsen gezet.
Ga verder met de zoektocht.
Groet, Henk
Erik

Bericht door Erik »

Begrijp ik dat je een dieselpomp zoekt voor een Perkins blok in laro ?
Ik heb ook een Perkins 2.0 TD blok in mn laro en twee reserve pompen maar laro gaat binnekort weg en dus ook die pompen niet meer nodig..

Gr erik
Henk Krijnen

Inmiddels het PS-probleem opgelost bij de 110.
In het oude stalen reservoir zat, om lekkage langs de deksel te voorkomen, een stuk binnenband. Schijnbaar is dat er ooit ingevallen en toevallig kwam ik het gisteren tegen op de bodem van het vaatje. Dit heeft dus steeds de aanvoer naar de pomp afgesloten.
Geen pomp meer nodig dus.
Bedankt voor de reacties en voor iedereen: een goed (o.a. Landrover) jaar in 2013!!
Henk
Plaats reactie