Heel moeilijk besluit
Heel moeilijk besluit
Ik sta voor een hele moeilijke beslissing en ik hoop dat mede prikkers mij kunnen helpen. Ik heb een Stage I V8 helemaal opnieuw opgebouwd. Mijn hart en ziel zit er in, het is echt een super wagen. Nu ben ik sinds vorig jaar definitief geemigreerd naar Thailand. Ik heb een mooi boerderijtje met wat rijstgrond, dus een Landrover komt echt fantastisch van pas. Ik heb diverse malen onderzocht of het mogelijk is mijn Stage I V8 naar Thailand te exporteren. Het antwoord is ja het kan en kost heel veel geld, met het risico dat de wagen toch niet in Thailand geregistreerd kan worden. Om nu de auto in Nederland te laten staan en weg te laten kwijnen vindt ik eeuwig zonde. Ik heb er afgelopen jaar helemaal niet in gereden en volgend jaar misschien dat ik er een of twee weken gebruik van maak. Daar wordt de wagen ook niet beter van. In Thailand zijn Landrovers met regelmaat te koop, met name series II en III dus ik kan een Thailand geregistreerde auto kopen en die restaureren. Helaas zijn rijden er in Thailand geen Stage I V8 rond, want dat is toch mijn passie.
Help wat nu te doen, moet ik mijn Stage I V8 in Nederland verkopen en een andere wagen kopen in Thailand, het zal mij zeer doen aan het hart.
Edgar Stage I V8
Help wat nu te doen, moet ik mijn Stage I V8 in Nederland verkopen en een andere wagen kopen in Thailand, het zal mij zeer doen aan het hart.
Edgar Stage I V8
Re: Heel moeilijk besluit
mss auto toch naar thailand verschepen en overbouwen naar een in thailand geregistreerd chassis?
Re: Heel moeilijk besluit
Hallo Edgar,
is het niet mogelijk om alleen je motor op te sturen naar Thailand en die dan in een "Thaise"auto in te bouwen, heb je toch een V8. Hier in Nederland de auto zonder motor verkopen of eventueel een andere motor in te bouwen, bijv. een diesel, verkoopt misschien makkelijker. Dit is allemaal wel veel werk natuurlijk, zeker als je bedenkt dat je project net klaar is.
is het niet mogelijk om alleen je motor op te sturen naar Thailand en die dan in een "Thaise"auto in te bouwen, heb je toch een V8. Hier in Nederland de auto zonder motor verkopen of eventueel een andere motor in te bouwen, bijv. een diesel, verkoopt misschien makkelijker. Dit is allemaal wel veel werk natuurlijk, zeker als je bedenkt dat je project net klaar is.
Re: Heel moeilijk besluit
Edgar, een Land Rover op je boerderij is zoiets als 'back to the roots'. Maar ik weet niet of een V8 daar zo geschikt voor is. In Thailand. Bekijk het vooral eerst praktisch.
En voor zover de emotie een rol speelt, moet je maar bedenken dat V8 niets anders is dan 2 x 4. Je kunt dan ook 2 eenvoudiger auto's rijden.
(maar ja, ik vind 2 cilinders al een hand vol)
cheerz, Mo
1984 Land Rover 110 (powered by Nissan FD35T) VERKOCHT
1976 Magirus-Deutz 170D12
[birgidenmaurice.shareyourstory.nl]
181415.jpg --> mod_embed_images_loadimage('644ddfcd16467a36f59f525d5d9c53d0', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=https%3A%2F%2Fs3-eu-west-1.amazonaws.com%2Fimage.shareyourstory.nl%2F181415.jpg', 'https://s3-eu-west-1.amazonaws.com/image.shareyourstory.nl/181415.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=https%3A%2F%2Fs3-eu-west-1.amazonaws.com%2Fimage.shareyourstory.nl%2F181415.jpg', '', 16009906, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Foto-4MBHFJWP.jpg --> mod_embed_images_loadimage('cb24cc79a47aa321e5482b263dccf11b', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fwww.mijnalbum.nl%2FFoto-4MBHFJWP.jpg', 'http://www.mijnalbum.nl/Foto-4MBHFJWP.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fwww.mijnalbum.nl%2FFoto-4MBHFJWP.jpg', '', 16009906, 600, 600, 'Loading image ...', false);
En voor zover de emotie een rol speelt, moet je maar bedenken dat V8 niets anders is dan 2 x 4. Je kunt dan ook 2 eenvoudiger auto's rijden.
(maar ja, ik vind 2 cilinders al een hand vol)
cheerz, Mo
1984 Land Rover 110 (powered by Nissan FD35T) VERKOCHT
1976 Magirus-Deutz 170D12
[birgidenmaurice.shareyourstory.nl]
181415.jpg --> mod_embed_images_loadimage('644ddfcd16467a36f59f525d5d9c53d0', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=https%3A%2F%2Fs3-eu-west-1.amazonaws.com%2Fimage.shareyourstory.nl%2F181415.jpg', 'https://s3-eu-west-1.amazonaws.com/image.shareyourstory.nl/181415.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=https%3A%2F%2Fs3-eu-west-1.amazonaws.com%2Fimage.shareyourstory.nl%2F181415.jpg', '', 16009906, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Foto-4MBHFJWP.jpg --> mod_embed_images_loadimage('cb24cc79a47aa321e5482b263dccf11b', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fwww.mijnalbum.nl%2FFoto-4MBHFJWP.jpg', 'http://www.mijnalbum.nl/Foto-4MBHFJWP.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fwww.mijnalbum.nl%2FFoto-4MBHFJWP.jpg', '', 16009906, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Re: Heel moeilijk besluit
Je geeft zelf aan dat een V8 daar niet rijd, denk eens aan de onderdelen, Ze zijn toch al niet of nauwelijks te vinden.
Zou de auto verkopen een goede levert toch aardig wat knaken op, voor dat geld heb je daar misschien wel een hele mooie.
Jo
Zou de auto verkopen een goede levert toch aardig wat knaken op, voor dat geld heb je daar misschien wel een hele mooie.
Jo
Re: Heel moeilijk besluit
Edgar, misschien nog iets om te overwegen. Onze auto's worden naar Gambia verscheept, alleen diesels. Een V8 is een heerlijke motor maar zal in Gambia al bij het eerste regenseizoen alleen maar problemen geven. Vandaar dat wij alleen diesels meenemen. Weet niet hoe het klimaat in Thailand is dus kan niets over regen of vocht zeggen. Ander punt van overweging: exporteren is ook niet gratis, het geld wat je bespaart kun je daar in een nieuw Landrover-project stoppen.
Wim/Sil
handtekeningserie88.jpg --> mod_embed_images_loadimage('6d1483f4ca3ab69851489873fbd082a9', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fwww.dewisser.nl%2Fimages%2Fhandtekeningserie88.jpg', 'http://www.dewisser.nl/images/handtekeningserie88.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fwww.dewisser.nl%2Fimages%2Fhandtekeningserie88.jpg', '', 16010235, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Restauratie Land Rover Serie III
Wim/Sil
handtekeningserie88.jpg --> mod_embed_images_loadimage('6d1483f4ca3ab69851489873fbd082a9', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fwww.dewisser.nl%2Fimages%2Fhandtekeningserie88.jpg', 'http://www.dewisser.nl/images/handtekeningserie88.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fwww.dewisser.nl%2Fimages%2Fhandtekeningserie88.jpg', '', 16010235, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Restauratie Land Rover Serie III
Re: Heel moeilijk besluit
Plus, je weet nu hoe het moet en vooral waar je op moet letten bij aanschaf. Hoewel V8 leuk is, is het mischien meer op zijn plek om daar te gaan dieselen. (wat ik zelf ook heel leuik vind..)
Rickske
14444.jpg --> mod_embed_images_loadimage('41ebd3f3bd267c0823c128c9ebb9d6a9', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Flandrover.startpagina.nl%2Fsmoelenboek%2Ffotos%2Flandrover%2F14444.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/smoelenboek/fotos/landrover/14444.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Flandrover.startpagina.nl%2Fsmoelenboek%2Ffotos%2Flandrover%2F14444.jpg', '', 16010266, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Uiteraard kan ik strax in 2014 niet voor beiden de belasting ophoesten..
1978 Series3 109 Stawag 2,25Diesel 5brg "Burro"
1979 Range Rover Classic 3,5L V8 LPG "Amarillo"
Rickske
14444.jpg --> mod_embed_images_loadimage('41ebd3f3bd267c0823c128c9ebb9d6a9', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Flandrover.startpagina.nl%2Fsmoelenboek%2Ffotos%2Flandrover%2F14444.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/smoelenboek/fotos/landrover/14444.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Flandrover.startpagina.nl%2Fsmoelenboek%2Ffotos%2Flandrover%2F14444.jpg', '', 16010266, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Uiteraard kan ik strax in 2014 niet voor beiden de belasting ophoesten..
1978 Series3 109 Stawag 2,25Diesel 5brg "Burro"
1979 Range Rover Classic 3,5L V8 LPG "Amarillo"
Re: Heel moeilijk besluit
Ja het is duidelijk dat je helemaal gek bent van de auto (en terecht!) dus ik zou serieus onderzoeken wat nou precies de risico's zijn om hem te importeren, maw onder welke omstandigheden kun je hem wél importeren. Dat uitzoeken bij de thaise 'rdw'.
Als het niet mogelijk is om hem te importeren (of te duur wordt) zou ik hem verkopen (met pijn in je hart uiteraard) omdat hij inderdaad nog best een mooi bedrrag oplevert dan. Ik zou hem niet uit elkaar halen en bijvoorbeeld de V8 op een thaise auto gaan bouwen. Het gaat bij een stage one immers niet alleen om de V8 en het is ook gewoon zonde van alle tijd en moeite nu hij goed is.
Van dat geld zou je in Thailand iets anders leuks kunnen kopen, waarbij de verkrijgbaarheid van onderdelen ook wellicht beter uitpakt bij een reguliere series of tdi motor. Veel succes met je keuze igg
Marc Camprover 109 Stage One V8
Als het niet mogelijk is om hem te importeren (of te duur wordt) zou ik hem verkopen (met pijn in je hart uiteraard) omdat hij inderdaad nog best een mooi bedrrag oplevert dan. Ik zou hem niet uit elkaar halen en bijvoorbeeld de V8 op een thaise auto gaan bouwen. Het gaat bij een stage one immers niet alleen om de V8 en het is ook gewoon zonde van alle tijd en moeite nu hij goed is.
Van dat geld zou je in Thailand iets anders leuks kunnen kopen, waarbij de verkrijgbaarheid van onderdelen ook wellicht beter uitpakt bij een reguliere series of tdi motor. Veel succes met je keuze igg
Marc Camprover 109 Stage One V8
Re: Heel moeilijk besluit
Hoewel ongetwijfeld een heel moeilijk besluit zou ik toch je verstand volgen en gaan voor een auto waar de onderdelen in Thailand goed verkrijgbaar zijn.
Zoals eerder geschreven is de V8 niet echt gebouwd op de hoeveelheid vocht die daar kan vallen.
Sterkte met je keus.
Apke
Beheerder PrikkersWinkel
larrie-nu.jpg --> mod_embed_images_loadimage('50fec20d64a63d29d2a94fde4cb7d4b5', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fwww.matteman.nl%2Fimages%2Flarrie-nu.jpg', 'http://www.matteman.nl/images/larrie-nu.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fwww.matteman.nl%2Fimages%2Flarrie-nu.jpg', '', 16011412, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Larrie - Serie III 109 Stawag (in onderhoud)
Duck - Disco 2 TD5 (voorlopige naam)
Zoals eerder geschreven is de V8 niet echt gebouwd op de hoeveelheid vocht die daar kan vallen.
Sterkte met je keus.
Apke
Beheerder PrikkersWinkel
larrie-nu.jpg --> mod_embed_images_loadimage('50fec20d64a63d29d2a94fde4cb7d4b5', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fwww.matteman.nl%2Fimages%2Flarrie-nu.jpg', 'http://www.matteman.nl/images/larrie-nu.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fwww.matteman.nl%2Fimages%2Flarrie-nu.jpg', '', 16011412, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Larrie - Serie III 109 Stawag (in onderhoud)
Duck - Disco 2 TD5 (voorlopige naam)
Re: Heel moeilijk besluit
Fantastisch thailand,
Weet niet waar je precies zit, maar op de eilanden phangan en samui hebben we met suzuki's gereden. modelletje 110 pick up zo' n beetje. Ook met een Vitara. Ik was daar erg tevreden over vooral als de paden in modder veranderen is een lichtere auto vaak aan te raden. Snap de passie, maar denk dat je met een japannertje ook qua onderdelen natuurlijk veel beter af bent lokaal. Ik moet `zeggen dat ik erg weinig laro's heb gezien. Verschepen kost een vermogen, als je het wil doen is wellicht via singapore een interessantere optie dan via bangkok, maar houdt er rekening mee dat je ook nog een soort importheffing betaald, zo schermen dit soort landen hun markt af.
Even een stukje tekst:
Importing a car into Thailand, whether new or used, for personal use or for sale, you must pay taxes and duties and thes duties can be excessive up to 300% so be warned. You bring the car in at your own risk and the car tarrif is based on what the Thai Customs think not what you may think.
Su(cces)zuki
Weet niet waar je precies zit, maar op de eilanden phangan en samui hebben we met suzuki's gereden. modelletje 110 pick up zo' n beetje. Ook met een Vitara. Ik was daar erg tevreden over vooral als de paden in modder veranderen is een lichtere auto vaak aan te raden. Snap de passie, maar denk dat je met een japannertje ook qua onderdelen natuurlijk veel beter af bent lokaal. Ik moet `zeggen dat ik erg weinig laro's heb gezien. Verschepen kost een vermogen, als je het wil doen is wellicht via singapore een interessantere optie dan via bangkok, maar houdt er rekening mee dat je ook nog een soort importheffing betaald, zo schermen dit soort landen hun markt af.
Even een stukje tekst:
Importing a car into Thailand, whether new or used, for personal use or for sale, you must pay taxes and duties and thes duties can be excessive up to 300% so be warned. You bring the car in at your own risk and the car tarrif is based on what the Thai Customs think not what you may think.
Su(cces)zuki
Re: Heel moeilijk besluit
Een nieuw leven opbouwen ergens anders brengt met zich mee dat je het vorige afsluit. Tuurlijk doet dat pijn, maar wat voor pijn is dat? Als je je bedenkt dat er iemand anders in rondrijdt die er tevreden mee is? Als je er iemand gelukkig mee gemaakt hebt?
Als je je daar niet overheen kunt zetten, verkoop de boerderij in Thailand en ga weer hierwonen.
Ik denk dat je bij het laatste zegt "ja daaaahag, dat doe ik niet." En dus.... neem afscheid van niet alleen ons land, maar ook van een stuk blik waar iemand anders ook een enorme glimlach van kan krijgen. Want een Land Rover is een auto met glimlach-garantie...
Sander Lelieveld
Snorkel, een 200tdi Symphonie op 24V
Snorkel.Runde.NL
Als je je daar niet overheen kunt zetten, verkoop de boerderij in Thailand en ga weer hierwonen.
Ik denk dat je bij het laatste zegt "ja daaaahag, dat doe ik niet." En dus.... neem afscheid van niet alleen ons land, maar ook van een stuk blik waar iemand anders ook een enorme glimlach van kan krijgen. Want een Land Rover is een auto met glimlach-garantie...
Sander Lelieveld
Snorkel, een 200tdi Symphonie op 24V
Snorkel.Runde.NL
Re: Heel moeilijk besluit
Weet niet of je weet wat de kosten zijn van transport en invoeren etc. Maar wij zijn ongeveer 3000 Euro per auto kwijt. Dat is vervoer in een zeecontainer, invoerkosten, wegenbelasting, op naam zetten, testing fee ( apk) verzekering. Dus kant en klaar. Omdat het terreinauto's zijn betalen we een smak meer dan voor een gewone personen auto. Je kunt er ook voor kiezen om te transporteren via RORO (Roll On, Roll Off) op het dek van een schip. Dit raad ik af omdat de kans zeer groot is dat je je auto opengebroken en zwaar beschadigt terugkrijgt.
Dit even ter info.
Wim/Sil
handtekeningserie88.jpg --> mod_embed_images_loadimage('7d264cedb3f9dd4ea78c7e7da1b00a5d', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fwww.dewisser.nl%2Fimages%2Fhandtekeningserie88.jpg', 'http://www.dewisser.nl/images/handtekeningserie88.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fwww.dewisser.nl%2Fimages%2Fhandtekeningserie88.jpg', '', 16012840, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Restauratie Land Rover Serie III
Dit even ter info.
Wim/Sil
handtekeningserie88.jpg --> mod_embed_images_loadimage('7d264cedb3f9dd4ea78c7e7da1b00a5d', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fwww.dewisser.nl%2Fimages%2Fhandtekeningserie88.jpg', 'http://www.dewisser.nl/images/handtekeningserie88.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fwww.dewisser.nl%2Fimages%2Fhandtekeningserie88.jpg', '', 16012840, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Restauratie Land Rover Serie III
Re: Heel moeilijk besluit
Probeer een exportbedrijf de meeste containers gaan leeg naar china of in ieder geval die kant op ze zijn vaak blij met een vrachtje
Gr. Joop
stageone.jpg --> mod_embed_images_loadimage('cb731f8053145e77cdd9284391d601af', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fwww.dales-it.nl%2Fstageone.jpg', 'http://www.dales-it.nl/stageone.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fwww.dales-it.nl%2Fstageone.jpg', '', 16013100, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Gr. Joop
stageone.jpg --> mod_embed_images_loadimage('cb731f8053145e77cdd9284391d601af', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fwww.dales-it.nl%2Fstageone.jpg', 'http://www.dales-it.nl/stageone.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fwww.dales-it.nl%2Fstageone.jpg', '', 16013100, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Re: Heel moeilijk besluit
Bedankt voor zoveel reacties.
Ik woon in het noord oosten van Thailand. Er rijden daar nog redelijk wat Landrovers rond. Verder is het pick-up land bij uitstek. Een landrover komt daar prachtig tot zijn recht. Mijn Landrover exporteren daar krijg ik een steeds harder hoofd in i.v.m. de toch aanzienlijke kosten en risico's. Het ding in onderdelen versturen is een optie, ben ik nog aan het bestuderen, maar daar zitten ook risicos's aan en is weer een hoop werk. Ik terug komen naar Nederland, nou nee ik denk het niet. Ik heb lekker een paar honden los open op mijn erf, s;avonds bbq aan, koud biertje en naar de sterren kijken. Graadje of 22, 23. Fikkie stoken in mijn eigen tuin wanneer ik dat wil, geen stomme regeltjes, heerlijk.
Eigenlijk mijn grootste hobbel is dat ik gewoon een originele Stage I V8 wil. Die van mij is in top conditie met de juiste mechanische modificaties die ik Thailand nooit gedaan krijg. Hi torque nokken as, water dichte ontsteking, hoge compressie zuigers in combinatie met de juiste Amerikaanse carburateurs. Versnellings bak is proffesioneel overhaald in de UK en in elkaar gesleuteld met de Engelse SAS militaire specificaties. Met mijn V8 kabbel je rustig over de snelweg met 100km/h zonder oordoppen. In het terrein is het een beest.
Het transport van NL naar Thailand is geen issue. Het ding ingeklaard en op de weg krijgen is het probleem. Als iemand nog ideeen heeft of tips, laat het weten. Het is en blijft een moeilijk besluit.
Edgar Stage I V8
Ik woon in het noord oosten van Thailand. Er rijden daar nog redelijk wat Landrovers rond. Verder is het pick-up land bij uitstek. Een landrover komt daar prachtig tot zijn recht. Mijn Landrover exporteren daar krijg ik een steeds harder hoofd in i.v.m. de toch aanzienlijke kosten en risico's. Het ding in onderdelen versturen is een optie, ben ik nog aan het bestuderen, maar daar zitten ook risicos's aan en is weer een hoop werk. Ik terug komen naar Nederland, nou nee ik denk het niet. Ik heb lekker een paar honden los open op mijn erf, s;avonds bbq aan, koud biertje en naar de sterren kijken. Graadje of 22, 23. Fikkie stoken in mijn eigen tuin wanneer ik dat wil, geen stomme regeltjes, heerlijk.
Eigenlijk mijn grootste hobbel is dat ik gewoon een originele Stage I V8 wil. Die van mij is in top conditie met de juiste mechanische modificaties die ik Thailand nooit gedaan krijg. Hi torque nokken as, water dichte ontsteking, hoge compressie zuigers in combinatie met de juiste Amerikaanse carburateurs. Versnellings bak is proffesioneel overhaald in de UK en in elkaar gesleuteld met de Engelse SAS militaire specificaties. Met mijn V8 kabbel je rustig over de snelweg met 100km/h zonder oordoppen. In het terrein is het een beest.
Het transport van NL naar Thailand is geen issue. Het ding ingeklaard en op de weg krijgen is het probleem. Als iemand nog ideeen heeft of tips, laat het weten. Het is en blijft een moeilijk besluit.
Edgar Stage I V8
Re: Heel moeilijk besluit
kan je daar veel 100km/h rijden? Anders lekker een ander 4x4 daar kopen. V8 hebben en niet kunnen lostrekken is pas marteling! Verder snap ik het helemaal om naar een ander land te emigreren en daar een boerderijtje op te bouwen. In NL maken ze je het liefst alles of onmogelijk of iniedergeval heel erg moeilijk en niet winstgevend.
Rickske
14444.jpg --> mod_embed_images_loadimage('9bb2a185fa7c93b17cb475785452ffea', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Flandrover.startpagina.nl%2Fsmoelenboek%2Ffotos%2Flandrover%2F14444.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/smoelenboek/fotos/landrover/14444.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Flandrover.startpagina.nl%2Fsmoelenboek%2Ffotos%2Flandrover%2F14444.jpg', '', 16015706, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Uiteraard kan ik strax in 2014 niet voor beiden de belasting ophoesten..
1978 Series3 109 Stawag 2,25Diesel 5brg "Burro"
1979 Range Rover Classic 3,5L V8 LPG "Amarillo"
Rickske
14444.jpg --> mod_embed_images_loadimage('9bb2a185fa7c93b17cb475785452ffea', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Flandrover.startpagina.nl%2Fsmoelenboek%2Ffotos%2Flandrover%2F14444.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/smoelenboek/fotos/landrover/14444.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Flandrover.startpagina.nl%2Fsmoelenboek%2Ffotos%2Flandrover%2F14444.jpg', '', 16015706, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Uiteraard kan ik strax in 2014 niet voor beiden de belasting ophoesten..
1978 Series3 109 Stawag 2,25Diesel 5brg "Burro"
1979 Range Rover Classic 3,5L V8 LPG "Amarillo"
Re: Heel moeilijk besluit
Misschien eens informeren bij je mede landers hoe zij dat hebben gedaan? [landrover.startpagina.nl]
Groeten neef Henk
Groeten neef Henk
Re: Heel moeilijk besluit
Hoe moeilijk het ook is, denk ik dat je het beste je Stage One hier in NL aan een liefhebber kunt verkopen.
René
(die wel oren heeft om weer een Stage One te hebben)
René
109 serie III StaWag
René
(die wel oren heeft om weer een Stage One te hebben)
René
109 serie III StaWag
Re: Heel moeilijk besluit
als het makkelijker/goedkoper is om van uit Singapore te importeren de volgende link
Jo
Jo
Re: Heel moeilijk besluit
Via een buurland de grens over rijden, en thuisgekomen de kentekenplaten van een plaatselijke Land Rover erophangen.
Officiëler zou je het verhaal nog kunnen vertellen aan lokale veldwachter onder het genot van een biertje of whisky... Of gaat dat daar niet zo makkelijk?
1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 20/10/2012 10:46 door Dixo.
Officiëler zou je het verhaal nog kunnen vertellen aan lokale veldwachter onder het genot van een biertje of whisky... Of gaat dat daar niet zo makkelijk?
1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 20/10/2012 10:46 door Dixo.
Re: Heel moeilijk besluit
[www.hotelhelios-malang.com]
Iemand waarmee ik een tour op middenjava heb gemaakt. Via hun kun je wel aan adres landrover sleutelaar ter plaatse komen. Hij knapt vanaf chassis landrovers op. Route midden java naar noord thailand lijkt me goed te doen, schat een dag of 10 rijden.... Is wellicht een optie. Hij importeert auto's vanuit engeland. Als je meer info wil, wil ik mijn best wel doen om terug te zoeken hoe die knaap heet. Dan zou wellicht de optie zijn hier verkopen en op midden java auto kopen en dan via maleisie naar thailand reizen.... Lijkt me overigens een geweldige tocht, maar wellicht kun je dan net zo goed iets in thailand kopen. Laos en Vietnam zijn in ieder geval peperduur voor dit soort spullen. In Vietnam geen enkele landrover gezien. Leggen daar overigens allemaal toyota blokken en transmissie erin... Maar toyota zal best een v8 hebben.
Je vroeg om ideeen....
2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 20/10/2012 17:41 door Larosaurus.
Iemand waarmee ik een tour op middenjava heb gemaakt. Via hun kun je wel aan adres landrover sleutelaar ter plaatse komen. Hij knapt vanaf chassis landrovers op. Route midden java naar noord thailand lijkt me goed te doen, schat een dag of 10 rijden.... Is wellicht een optie. Hij importeert auto's vanuit engeland. Als je meer info wil, wil ik mijn best wel doen om terug te zoeken hoe die knaap heet. Dan zou wellicht de optie zijn hier verkopen en op midden java auto kopen en dan via maleisie naar thailand reizen.... Lijkt me overigens een geweldige tocht, maar wellicht kun je dan net zo goed iets in thailand kopen. Laos en Vietnam zijn in ieder geval peperduur voor dit soort spullen. In Vietnam geen enkele landrover gezien. Leggen daar overigens allemaal toyota blokken en transmissie erin... Maar toyota zal best een v8 hebben.
Je vroeg om ideeen....
2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 20/10/2012 17:41 door Larosaurus.
Re: Heel moeilijk besluit
René de Geeter Schreef:
-------------------------------------------------------
> René
> (die wel oren heeft om weer een Stage One te
> hebben)
Ik eigenlijk ook wel.
fb
-------------------------------------------------------
> René
> (die wel oren heeft om weer een Stage One te
> hebben)
Ik eigenlijk ook wel.
fb
Re: Heel moeilijk besluit
Hi Dixo,
Je wilt niet weten wat er allemaal mogelijk is met de lokale veldwachter. Hij komt bij mij thuis regelmatig een flesje Loas Wiskey opdrinken. Het ding het land inkrijgen is echt het probleem, heb al diverse mede Nederlanders gevraagd. De minst riskante oplossing is uit elkaar sleutelen en in onderdelen op sturen. Dan een lokale landrover kopen en daar het chasis nummer afslijpen en die op mijn landrover te plakken. Met mijn lokale veldwachter komt zoiets helemaal goed.
Maar het is en blijft een hoop werk. En het opsturen van al die spullen is ook niet gratis.
Edgar Stage I V8
Je wilt niet weten wat er allemaal mogelijk is met de lokale veldwachter. Hij komt bij mij thuis regelmatig een flesje Loas Wiskey opdrinken. Het ding het land inkrijgen is echt het probleem, heb al diverse mede Nederlanders gevraagd. De minst riskante oplossing is uit elkaar sleutelen en in onderdelen op sturen. Dan een lokale landrover kopen en daar het chasis nummer afslijpen en die op mijn landrover te plakken. Met mijn lokale veldwachter komt zoiets helemaal goed.
Maar het is en blijft een hoop werk. En het opsturen van al die spullen is ook niet gratis.
Edgar Stage I V8
Re: Heel moeilijk besluit
Ik werk momenteel in Indonesie, midden Borneo. In Indonesie rijden 13 Stage I V8 die zijn toen der tijd allemaal verkocht aan het leger. Als ik de wagen importeer vanuit Indonesie zit ik weer met het zelfde probleem, import tax in Thailand. In Thailand zijn voldoende Landrovers verkrijgbaar, maar ik ben nog opzoek naar die ene V8. Het is nu eenmaal zo alsje eenmaal een V8 gewend bent wil je niet anders.
Groeten
Edgar Stage I V8
Groeten
Edgar Stage I V8
Re: Heel moeilijk besluit
Hi Rene,
Als je een liefhebber bent en serieus intresse mijn email adres is ekobus@gmail.com. Ik heb nog steeds de knoop niet doorgehakt, maar begin er wel serieus aan te denken.
Edgar Stage I V8
Als je een liefhebber bent en serieus intresse mijn email adres is ekobus@gmail.com. Ik heb nog steeds de knoop niet doorgehakt, maar begin er wel serieus aan te denken.
Edgar Stage I V8
Re: Heel moeilijk besluit
Die had ik al gezien, maar is mij te slecht, heb helaas geen tijd om er een op te knappen.
Hij moet dus al in goede staat zijn.
fb
Hij moet dus al in goede staat zijn.
fb
Re: Heel moeilijk besluit
Edgar Schreef:
-------------------------------------------------------
> Ik werk momenteel in Indonesie, midden Borneo. In
> Indonesie rijden 13 Stage I V8 die zijn toen der
> tijd allemaal verkocht aan het leger. Als ik de
> wagen importeer vanuit Indonesie zit ik weer met
> het zelfde probleem, import tax in Thailand. In
> Thailand zijn voldoende Landrovers verkrijgbaar,
> maar ik ben nog opzoek naar die ene V8. Het is nu
> eenmaal zo alsje eenmaal een V8 gewend bent wil je
> niet anders.
>
> Groeten
>
> Edgar Stage I V8
Je geeft zelf aan dat je niet zonder die ene kan ... dan moet je de import tax manmoedig dragen.
Je geeft ook aan dat een V8 niet echt algemeen is die ZO-Azië ... dat zou voor mij een reden zijn om het voorgaande nog tegen het licht te houden.
Misschien kan je wel zonder die auto waar je niet zonder kan als die mooie auto steeds stil staat vanwege aanhoudend gedoe.
Voorzie je geen gedoe, dan gewoon doen.
Marc
-------------------------------------------------------
> Ik werk momenteel in Indonesie, midden Borneo. In
> Indonesie rijden 13 Stage I V8 die zijn toen der
> tijd allemaal verkocht aan het leger. Als ik de
> wagen importeer vanuit Indonesie zit ik weer met
> het zelfde probleem, import tax in Thailand. In
> Thailand zijn voldoende Landrovers verkrijgbaar,
> maar ik ben nog opzoek naar die ene V8. Het is nu
> eenmaal zo alsje eenmaal een V8 gewend bent wil je
> niet anders.
>
> Groeten
>
> Edgar Stage I V8
Je geeft zelf aan dat je niet zonder die ene kan ... dan moet je de import tax manmoedig dragen.
Je geeft ook aan dat een V8 niet echt algemeen is die ZO-Azië ... dat zou voor mij een reden zijn om het voorgaande nog tegen het licht te houden.
Misschien kan je wel zonder die auto waar je niet zonder kan als die mooie auto steeds stil staat vanwege aanhoudend gedoe.
Voorzie je geen gedoe, dan gewoon doen.
Marc
Re: Heel moeilijk besluit
Ik heb 18 jaar in Thailand gewoond, ben daarna geemigreerd naar Nederland.
Heb in de tijd daar op een in onderdelen ingevoerde, later weer opgebouwde dikke motor gereden (Yamaha XS1100LG).
Het is me nooit gelukt om hem op kenteken te krijgen, heb er toen maar een kenteken van een andere motor opgehangen en nooit problemen gehad.
Btw ik zou er wel heen willen rijden met mijn Series. Moet kunnen, in 1997 heeft de vorige eigenaar van mijn Series er mee naar Peking gereden. Maar alleen met 1 auto lijkt me riskant.
Ik woonde in Mahasarakham.
Sawasdee
Rien
Heb in de tijd daar op een in onderdelen ingevoerde, later weer opgebouwde dikke motor gereden (Yamaha XS1100LG).
Het is me nooit gelukt om hem op kenteken te krijgen, heb er toen maar een kenteken van een andere motor opgehangen en nooit problemen gehad.
Btw ik zou er wel heen willen rijden met mijn Series. Moet kunnen, in 1997 heeft de vorige eigenaar van mijn Series er mee naar Peking gereden. Maar alleen met 1 auto lijkt me riskant.
Ik woonde in Mahasarakham.
Sawasdee
Rien