Hallo Allemaal,
Ik ben nieuw op dit form. Ik volgde de berichten al een tijdje, maar dacht "ik meld me nu maar eens aan". Ik woon in het Noorden omgeving Drachten / Gorredijk. Ik ben in het bezit van een 110 rhd, 2.5 n/a diesel, ex mod. uit 1984. Ik gebruik hem hoofdzakelijk om een paarden trailer te trekken en dat gaat inprincipe goed. Alleen als ik er twee paarden in heb en wat tegen wind ga ik op de snelweg niet harder dan 65 km op de tomtom. Dat rijdt niet zo prettig. Tevens heeft de 2.5 n/a nogal wat carterdruk, verder loopt hij prima en gebruikt heel weinig olie en start goed. Nu heb ik een tijdje geleden een complete discovery 1 gekocht met een 200tdi motor als donor auto. Graag zou ik deze motor in de 110 willen bouwen. Zelf heb ik daar de sleutelruimte niet voor en niet het goede gereedschap.Ook is de beschikbare tijd een probleem. Nu heb ik begrepen dat iemand met ervaring de motor in een dag of twee inbouwt, mist alles voor handen is etc. (klopt dat ?) Ik had iemand op het oog om dit samen mee te doen, maar die heeft op dit moment geen tijd. Het zou het mooiste zijn als hij voor 28 oktober is omgebouwd, aangezien ik dan een stuk moet rijden met twee paarden in de trailer. Nu komt de vraag; weet iemand een adres waar ik voor een redelijk bedrag de motor kan laten inbouwen? zoals gezegd is er een complete Discovery 1 beschikbaar. Het liefste zou ik ook de stuurbekrachtiging over bouwen, maar dat kan later misschien ook nog. De Discovery is LHD. Uiteraard ben ik bereid om te helpen en stel ik het op prijs als dit mogeljik is. Ik hoor graag van jullie.
Groet,
Barend