Wat een takke klus.

Archief van het geliefde Land Rover prikbord (alleen lezen)
Chris

Wat een takke klus.

Bericht door Chris »

Vandaag de distributieriem vervangen van mijn 2.5 td in de ninety.
Wat zat die poelie en trillingsdemper vast, van het begin tot het eind ging die zwaar.
De poelie is helaas gesneuveld € 71,- lichter, de trillingsdemper hebben we gelukkig heel gehouden €129,- ex.
Gelukkig zit budgetparts in de beurt en had de poelie op de plank liggen.
Na 6 uurtjes sleutelen kon ik weer rustig naar huis rijden.
Wel weer een ervaring rijker.
Op naar de volgende klus, de carterventilatie op een fatsoenlijke manier aansluiten.

Chris,
Bart van Dessel

Re: Wat een takke klus.

Bericht door Bart van Dessel »

Goed gereedschap is goedkoper dan een nieuwe poelie, daar ben ik ook een keer te laat achter gekomen. Ik heb een keer een 200 tdi poelie om zeep geholpen, had jarenlang de tijd om dmv veel modder en vocht zich met roest te kunnen hechten. Budget Parts was toen ook m'n reddende engel!

Gr, Bart
Hendrik "Blue-Box"

Re: Wat een takke klus.

Bericht door Hendrik "Blue-Box" »

Over carterventilatie gesproken..........
Lekt deze ook achter bij de nokkenas?

klik

Met groet,
Hendrik “Blue-Box”

veel foto's van onze nieuwe plek in Frankrijk: www.swane.fr
En natuurlijk de Land Rover foto's

mini5.jpg --> mod_embed_images_loadimage('1063bb4b9db86b21c255b8e76034c7e6', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fwww.swane.nl%2FHendrik%2Ffoto%2Fbluebox%2Fmini5.jpg', 'http://www.swane.nl/Hendrik/foto/bluebox/mini5.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fwww.swane.nl%2FHendrik%2Ffoto%2Fbluebox%2Fmini5.jpg', '', 15998111, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Chris

Re: Wat een takke klus.

Bericht door Chris »

Nee, dat doet ie niet.
Uiteraard ben ik indertijd boven aan begonnen met schoonmaken en ontvetten alvorens ik ook maar ergens een sleutel op ging zetten.
Eerst heb ik de klepdeksel pakking vervangen, zonder resultaat.
De vorige eigenaar had de carter ontluchtingsslang in het linkervoorscherm gegooid naast het luchtfilter wat daar ook ergens lag te rollenbollen.
Uiteraard heb ik eerst netjes een echt luchtfilter gemonteerd en toen een aansluiting gemaakt tussen turbo en filter voor de carter ontluchting.
Aangezien ik de olielekkage had gevonden tussen kop en motorblok, heb ik de kop verwijdert, en ja hoor pakking had gelekt, het leek erop dat één en ander niet goed was vastgedraaid.
In de kop heb ik de voorkamers vervangen en de klepseals vervangen en de kleppen geslepen, alles weer gemonteerd , weg lekkage tussen kop en blok.
Lekker gereden, lekkage tussen belhouse en koppelingshuis.
Lang over nagedacht, toen de carterontluchting weer los gemaakt, en vandaag een carter ontluchting gemonteerd van een Volvo v40 met olie afscheider.
Vanmiddag weer even gereden, en zo te zien is de lekkage tussen belhouse en koppelingshuis minder, want er lag na een uur nog geen druppel onder.
Waar wel olie uitkwam was een klepdeksel bout, en wel de middelste, op zich een goed teken want de olie blijft nu tenminste weer in de motor en niet via de sterk zuigende carterontluchting en turbo naar het inlaat spruitstuk.
Ik heb even een mooie rubberring geslagen uit een plaatje rubber van een mm of 3 en deze er tussen gelegd en stevig aangedraaid.
Hoop morgen weer even te kunnen proberen.
weet niet of iemand dit wel wilde weten, maar ik ben het kwijt, doe er je voordeel mee.

Gr Chris
Plaats reactie