hallo
mijn 110 200tdi (discoblok) lekt olie tussen de koppakking door naar buiten toe. nu las ik in het archief al dat ze wel vaker zweten maar dit is me te gek af.
is dit een geval van typische zuinigheid en de verkeerde goedkope koppaking bestellen en zo ja welke is dan wel goed? of een te hoge koelwater temp? de temperatuur sensor voor de elektrische fan gaat aan bij 92 graden, te hoog voor een 200tdi?
groeten jeroen
200tdi koppakking
Re: 200tdi koppakking
kan verschillende redenen hebben. 200Tdi lekt vaker naar buiten (olie).
Kop eraf halen, nieuwe pakking halen in de juiste dikte (letten op aantal gaatjes of juist geen gaatjes) kop laten vlakken en afpersen en dan alles weer terug monteren met de juiste aanhaal momenten en hoek
Kop eraf halen, nieuwe pakking halen in de juiste dikte (letten op aantal gaatjes of juist geen gaatjes) kop laten vlakken en afpersen en dan alles weer terug monteren met de juiste aanhaal momenten en hoek
Re: 200tdi koppakking
hoi
kop is er 500 km geleden af geweest voor controle, laten vlakken en klep zitting schade en lekke koppakking . wil het nu wel graag goed doen en van het gelek af zijn op de oprit.
groeten jeroen
kop is er 500 km geleden af geweest voor controle, laten vlakken en klep zitting schade en lekke koppakking . wil het nu wel graag goed doen en van het gelek af zijn op de oprit.
groeten jeroen