LT95 vervangen voor een ZF auto in een Classic
LT95 vervangen voor een ZF auto in een Classic
Ik heb een ZF 4bak gekocht uit een latere Classic en daarmee wil ik mijn LT95 vervangen. Ik ga van de week de bak ophalen. Waar moet ik op letten bij inbouw?
Ik heb:
- De bak steunen
- andere tunnel
- 'complete automaat' volgens de verkoper.
Weet iemand ergens een how to te vinden?
Gr. Victor
Range Rover 3.5 V8 1975
22526_3882970954647_636428749_n.jpg --> mod_embed_images_loadimage('1a02b5d4079b1b601fa28896ff21be50', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=https%3A%2F%2Ffbcdn-sphotos-c-a.akamaihd.net%2Fhphotos-ak-prn1%2F22526_3882970954647_636428749_n.jpg', 'https://fbcdn-sphotos-c-a.akamaihd.net/hphotos-ak-prn1/22526_3882970954647_636428749_n.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=https%3A%2F%2Ffbcdn-sphotos-c-a.akamaihd.net%2Fhphotos-ak-prn1%2F22526_3882970954647_636428749_n.jpg', '', 15944651, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Ik heb:
- De bak steunen
- andere tunnel
- 'complete automaat' volgens de verkoper.
Weet iemand ergens een how to te vinden?
Gr. Victor
Range Rover 3.5 V8 1975
22526_3882970954647_636428749_n.jpg --> mod_embed_images_loadimage('1a02b5d4079b1b601fa28896ff21be50', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=https%3A%2F%2Ffbcdn-sphotos-c-a.akamaihd.net%2Fhphotos-ak-prn1%2F22526_3882970954647_636428749_n.jpg', 'https://fbcdn-sphotos-c-a.akamaihd.net/hphotos-ak-prn1/22526_3882970954647_636428749_n.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=https%3A%2F%2Ffbcdn-sphotos-c-a.akamaihd.net%2Fhphotos-ak-prn1%2F22526_3882970954647_636428749_n.jpg', '', 15944651, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Re: LT95 vervangen voor een ZF auto in een Classic
incl tussenbak hoop ik...
wat me zo te binnen schiet,
adapterplaat ipv vliegwiel tbv koppelomvormer
schakelmechanisme erbij?
Pook voor tussenbak.
als er een borgwarner aanhangt, voorste aandrijfas is anders
aansluiting voor km teller
handrem
leidingen oliekoeling en oliekoeler/ radiateur met oliekoeler
crossmember
1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 25/09/2012 12:23 door bram-rrc.
wat me zo te binnen schiet,
adapterplaat ipv vliegwiel tbv koppelomvormer
schakelmechanisme erbij?
Pook voor tussenbak.
als er een borgwarner aanhangt, voorste aandrijfas is anders
aansluiting voor km teller
handrem
leidingen oliekoeling en oliekoeler/ radiateur met oliekoeler
crossmember
1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 25/09/2012 12:23 door bram-rrc.
Re: LT95 vervangen voor een ZF auto in een Classic
Incl een LT230 tussenbak. Schakelmechanisme zat erbij. Hij zou plug and play zijn met mijn 3.5 vertelde dus denk dat de adapterplaat erbij zit, oliekoeling zal ik moeten kjiken of die erbij zit. Geloof niet dat er een andere crossmember bij zat. Ik zal je lijstje iedergeval even overschrijven en meenemen van de week.
Re: LT95 vervangen voor een ZF auto in een Classic
ff op googlen, kom je zeker vanalles tegen. is zat gedaan.
succes
succes
Re: LT95 vervangen voor een ZF auto in een Classic
km teller kabel is alleen in geval van een BW tussenbak anders, denk niet dat je een ander crossmember nodig hebt, behalve als je deze ombouw in combinatie met een 3.9 doet want anders past de uitlaat niet meer.
Zou je wel adviseren om de koppelomvormer te laten reviseren, kost geloof ik 120 euro, voorkomt een hoop gedoe, zie het maar als preventief de koppelingsplaat vervangen bij bakwissel.
En als je de bak nog los hebt liggen; ook het oliefilter vervangen.
Handrem is geen probleem, blijft hetzelfde.
Volgens mij heeft alleen de 3.9 met zf bak een koeler in de radiateur, ik heb voor mijn defender een nieuwe radiateur laten maken met gebruikmaking van de bestaande oliekoelers (standaard RR was te breed)
Mocht er geen oliekoeler bij zitten, koop een aftermarket koeler, de orginele zjin nieuw niet te betalen.
Succes!
Eduard
1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 25/09/2012 15:15 door eduard.
Zou je wel adviseren om de koppelomvormer te laten reviseren, kost geloof ik 120 euro, voorkomt een hoop gedoe, zie het maar als preventief de koppelingsplaat vervangen bij bakwissel.
En als je de bak nog los hebt liggen; ook het oliefilter vervangen.
Handrem is geen probleem, blijft hetzelfde.
Volgens mij heeft alleen de 3.9 met zf bak een koeler in de radiateur, ik heb voor mijn defender een nieuwe radiateur laten maken met gebruikmaking van de bestaande oliekoelers (standaard RR was te breed)
Mocht er geen oliekoeler bij zitten, koop een aftermarket koeler, de orginele zjin nieuw niet te betalen.
Succes!
Eduard
1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 25/09/2012 15:15 door eduard.
Re: LT95 vervangen voor een ZF auto in een Classic
Aa ok. Hoop dat de oliekoeler erbij zit. Ik hou gewoon mijn 3.5i blok met carbs. Koppelontvormer reviseren is wel een idee idd.
Re: LT95 vervangen voor een ZF auto in een Classic
Moet ik de versnellingsbak er bovenlangs of onderlangs uithalen? Wat is makkelijker, op een brug sleutelen of niet op een brug?
Re: LT95 vervangen voor een ZF auto in een Classic
Onderlangs met brug in goed uitgeruste garage is het makkelijkste.
Re: LT95 vervangen voor een ZF auto in een Classic
Vergeet ook de kickdownkabel niet en idd onderlangs uitbouwen. En eerst de koppelomvormer in de ak met de lipjes in de oliepomp en dan het geheel tegen het blok en de kopelomvormer vastbouten. Niet de koppelomvormer aan je blok en dan de ak eregen aan dan heb je grote ksns je oliepomp te sloen.
Succes
Succes
Re: LT95 vervangen voor een ZF auto in een Classic
idd,
Onderaan de bellhouse zit een plaatje met 3 boutjes vast.
hier een plaatje voor maken met een bout erin. (even uitmeten). Koppelomvormer erop en borgen voor de montage met de bout in het plaatje.
Onderaan de bellhouse zit een plaatje met 3 boutjes vast.
hier een plaatje voor maken met een bout erin. (even uitmeten). Koppelomvormer erop en borgen voor de montage met de bout in het plaatje.