Polynorm
Geplaatst: vr 21 sep 2012, 13:26
De daktent op de 110 heeft een prachtige vakantie ervaring opgeleverd, dat is zeker.
Maar het wat minder gemakkelijk mobiel zijn en de overvolle achterbak noopten tot maatregelen...
Na wat rondneuzen op de Sortout (Martin, Vincent, Paul en anderen: bedankt voor de input!), besloten dat het een Polynorm in plaats van een Sankey moest worden. Gewicht en vorm bepaalden daarbij de doorslag.
En inmiddels staat hij op de oprit! Hard chassis, bak en bodem, een 'normale' haak en al 12V verlichting. Een prima basis voor de op- en ombouw naar een tenttrailer.
Foto-KTODHEDI.jpg --> mod_embed_images_loadimage('0bc8e6a1702d124bbda8904f4d4b2dc9', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fwww.mijnalbum.nl%2FFoto-KTODHEDI.jpg', 'http://www.mijnalbum.nl/Foto-KTODHEDI.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fwww.mijnalbum.nl%2FFoto-KTODHEDI.jpg', '', 15933053, 600, 600, 'Loading image ...', false);
En dus zoek ik nu tips en tricks inzake met name de constructie van de opbouw. Welk materiaal te gebruiken, welke draagconstructie eronder, hoe krijg ik 'waterdichte' deuren, welk deurrubber is het handigst, waar vind ik de juiste scharnieren en sloten, etc.
Tuurlijk is er veel op het net te vinden en de 'standaard' scharnieren en sloten zijn ook gemakkelijk te vinden, maar ik zoek de 'fraaiere' versies.
En ook nog: de wagen heeft geen kenteken en geen ID plaatjes. Kan iemand foto's maken van de ID plaatjes van zijn wagen, zodat ik een beeld krijg hoe die ingedeeld zijn? (ja, ja.. ook die foto's zijn wel op het net te vinden, maar dan zijn ze volstrekt onleesbaar).
Kortom: alle info en alle tips meer dan welkom!
Dank alvast!
Teun met 'Bram' en 'Mudje', een 110 Td5 Stationwagon en een Polynorm kwarttonner
Maar het wat minder gemakkelijk mobiel zijn en de overvolle achterbak noopten tot maatregelen...
Na wat rondneuzen op de Sortout (Martin, Vincent, Paul en anderen: bedankt voor de input!), besloten dat het een Polynorm in plaats van een Sankey moest worden. Gewicht en vorm bepaalden daarbij de doorslag.
En inmiddels staat hij op de oprit! Hard chassis, bak en bodem, een 'normale' haak en al 12V verlichting. Een prima basis voor de op- en ombouw naar een tenttrailer.
Foto-KTODHEDI.jpg --> mod_embed_images_loadimage('0bc8e6a1702d124bbda8904f4d4b2dc9', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fwww.mijnalbum.nl%2FFoto-KTODHEDI.jpg', 'http://www.mijnalbum.nl/Foto-KTODHEDI.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fwww.mijnalbum.nl%2FFoto-KTODHEDI.jpg', '', 15933053, 600, 600, 'Loading image ...', false);
En dus zoek ik nu tips en tricks inzake met name de constructie van de opbouw. Welk materiaal te gebruiken, welke draagconstructie eronder, hoe krijg ik 'waterdichte' deuren, welk deurrubber is het handigst, waar vind ik de juiste scharnieren en sloten, etc.
Tuurlijk is er veel op het net te vinden en de 'standaard' scharnieren en sloten zijn ook gemakkelijk te vinden, maar ik zoek de 'fraaiere' versies.
En ook nog: de wagen heeft geen kenteken en geen ID plaatjes. Kan iemand foto's maken van de ID plaatjes van zijn wagen, zodat ik een beeld krijg hoe die ingedeeld zijn? (ja, ja.. ook die foto's zijn wel op het net te vinden, maar dan zijn ze volstrekt onleesbaar).
Kortom: alle info en alle tips meer dan welkom!
Dank alvast!
Teun met 'Bram' en 'Mudje', een 110 Td5 Stationwagon en een Polynorm kwarttonner