De daktent op de 110 heeft een prachtige vakantie ervaring opgeleverd, dat is zeker.
Maar het wat minder gemakkelijk mobiel zijn en de overvolle achterbak noopten tot maatregelen...
Na wat rondneuzen op de Sortout (Martin, Vincent, Paul en anderen: bedankt voor de input!), besloten dat het een Polynorm in plaats van een Sankey moest worden. Gewicht en vorm bepaalden daarbij de doorslag.
En inmiddels staat hij op de oprit! Hard chassis, bak en bodem, een 'normale' haak en al 12V verlichting. Een prima basis voor de op- en ombouw naar een tenttrailer.
Foto-KTODHEDI.jpg --> mod_embed_images_loadimage('0bc8e6a1702d124bbda8904f4d4b2dc9', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fwww.mijnalbum.nl%2FFoto-KTODHEDI.jpg', 'http://www.mijnalbum.nl/Foto-KTODHEDI.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fwww.mijnalbum.nl%2FFoto-KTODHEDI.jpg', '', 15933053, 600, 600, 'Loading image ...', false);
En dus zoek ik nu tips en tricks inzake met name de constructie van de opbouw. Welk materiaal te gebruiken, welke draagconstructie eronder, hoe krijg ik 'waterdichte' deuren, welk deurrubber is het handigst, waar vind ik de juiste scharnieren en sloten, etc.
Tuurlijk is er veel op het net te vinden en de 'standaard' scharnieren en sloten zijn ook gemakkelijk te vinden, maar ik zoek de 'fraaiere' versies.
En ook nog: de wagen heeft geen kenteken en geen ID plaatjes. Kan iemand foto's maken van de ID plaatjes van zijn wagen, zodat ik een beeld krijg hoe die ingedeeld zijn? (ja, ja.. ook die foto's zijn wel op het net te vinden, maar dan zijn ze volstrekt onleesbaar).
Kortom: alle info en alle tips meer dan welkom!
Dank alvast!
Teun met 'Bram' en 'Mudje', een 110 Td5 Stationwagon en een Polynorm kwarttonner
Polynorm
Re: Polynorm
Dan krijg je inderdaad waanzinnig veel informatie, maar niet wat ik zoek...
Ik zoek met name 'bouwtips' omdat ik een verhoogde opbouw wil maken tot circa 1.80 hoog. Dat maakt dat ik de ondertent bij m'n daktent nog steeds 'normaal' kan gebruiken...
Teun met 'Bram' en 'Mudje', een 110 Td5 Stationwagon en een Polynorm kwarttonner
Ik zoek met name 'bouwtips' omdat ik een verhoogde opbouw wil maken tot circa 1.80 hoog. Dat maakt dat ik de ondertent bij m'n daktent nog steeds 'normaal' kan gebruiken...
Teun met 'Bram' en 'Mudje', een 110 Td5 Stationwagon en een Polynorm kwarttonner
Re: Polynorm
Teun, ik zie jou mooie Polynorm aanhanger . Jou vraag kan ik bij deze niet beantwoorden, maar ik wil je wel een tip geven .Denk erom dat de Polynorm 1/4 tons een 50er jaren landbouwas heeft, waarvan de lagers en de (zeer gebrekkige) keerring regelmatig onderhoud nodig heeft zoals nieuw vet, zeker als je er regelmatig lange afstanden met hogere snelheid mee gaat rijden.Je hebt anders kans dat je een wiel compleet met naaf verliest of dat hij vastloopt . In de tijd bij de KL was dit geen probleem ,achter een NEKAF met 60 KM/H , vrijwel geen belading en iedere jaar de naven eraf voor nieuw vet.... De Amerikaanse aanhangers(oa M416) zijn hiervoor wat minder gevoelig . Vr gr Henk B.
Re: Polynorm
Dank Henk!
Dát is nog eens een zeer waardevolle tip! Ik zal het spul eerst eens los halen en opnieuw vetten en van verse keerringen voorzien.
Super! Nog meer van deze prima tips?
Teun met 'Bram' en 'Mudje', een 110 Td5 Stationwagon en een Polynorm kwarttonner
Dát is nog eens een zeer waardevolle tip! Ik zal het spul eerst eens los halen en opnieuw vetten en van verse keerringen voorzien.
Super! Nog meer van deze prima tips?
Teun met 'Bram' en 'Mudje', een 110 Td5 Stationwagon en een Polynorm kwarttonner
Re: Polynorm
Als je bouwtips zoekt moet je zeker eens kijken op
[www.expeditionportal.com]
Daar staan diverse voorbeelden van de constructie die jij voor ogen hebt...
Let op: sommige foto's kun je pas zien nadat je jezelf geregistreerd hebt..
[www.expeditionportal.com]
Daar staan diverse voorbeelden van de constructie die jij voor ogen hebt...
Let op: sommige foto's kun je pas zien nadat je jezelf geregistreerd hebt..