Ontsteking problemen Ambu 109 serie 2A
Geplaatst: vr 14 sep 2012, 01:50
Afgelopen zaterdag onderweg met de Ambu naar de sortout Zeewolde gestrand met pech.
Startmoter komt voldoende rond dus geen accu dynamo probleem. Ook de brandstof toevoer benzine en LPG geen probleem. Het motorblok 2,25 liter ligt dubbel aan massa, dus ook dit is niet de oorzaak.
ANWB erbij gehaald blijkt er geen vonk op de bougies te komen, geen defecte bobine maar doorslag op de rotor.
T,ja die had ik niet op reserve bij me, nog een aantal telefoontje gepleeg maar helaas zonder succes.
Dus uiteindelijk door een bergingsauto laten afslepen, jammer BBQ gemist.
Zondag met de disco toch nog de sortout bezocht, prachtig weertje gezellige sfeer en de complimenten voor de organisatie.
Tevens een mooie gelegenheid om een nieuwe rotor, bobine, contactpunten en condensator te kopen.
Dindagavond de nieuwe rotor geplaatst en jawel starten lopen, tijdens het proefrijden kreeg ik wel het gevoel dat de onsteking nagesteld moest worden.
Vanavond de ambu weer gestart sloeg direct aan, maar liep niet echt geweldig. Daarna krijg ik hem niet meer aan het lopen. Alles gecontroleerd en opnieuw het zelfde euvel geen vonk op de bougies, bobine getest is oké, contakt stift in de verdelerkap is oké. Zoals ik nu kan vast stellen is opnieuw de (nieuwe) rotor het probleem.
Heeft iemand hier ervaring mee en of kan mij de oorzaak van het probleem uitleggen.
Startmoter komt voldoende rond dus geen accu dynamo probleem. Ook de brandstof toevoer benzine en LPG geen probleem. Het motorblok 2,25 liter ligt dubbel aan massa, dus ook dit is niet de oorzaak.
ANWB erbij gehaald blijkt er geen vonk op de bougies te komen, geen defecte bobine maar doorslag op de rotor.
T,ja die had ik niet op reserve bij me, nog een aantal telefoontje gepleeg maar helaas zonder succes.
Dus uiteindelijk door een bergingsauto laten afslepen, jammer BBQ gemist.
Zondag met de disco toch nog de sortout bezocht, prachtig weertje gezellige sfeer en de complimenten voor de organisatie.
Tevens een mooie gelegenheid om een nieuwe rotor, bobine, contactpunten en condensator te kopen.
Dindagavond de nieuwe rotor geplaatst en jawel starten lopen, tijdens het proefrijden kreeg ik wel het gevoel dat de onsteking nagesteld moest worden.
Vanavond de ambu weer gestart sloeg direct aan, maar liep niet echt geweldig. Daarna krijg ik hem niet meer aan het lopen. Alles gecontroleerd en opnieuw het zelfde euvel geen vonk op de bougies, bobine getest is oké, contakt stift in de verdelerkap is oké. Zoals ik nu kan vast stellen is opnieuw de (nieuwe) rotor het probleem.
Heeft iemand hier ervaring mee en of kan mij de oorzaak van het probleem uitleggen.