Koppelings Series 3 2.25D
Koppelings Series 3 2.25D
Goedemiddag,
Hierbij nog even een koppelingsvraagje over een series 3 2.25 uit 1967?? Ik heb er een ander blok ingebouwd en meteen de koppeling + druklager vervangen. De motor loopt nu prima. Ik heb alleen geen koppeling. Als ik met draaiende motor en ingetrapte koppeling probeer te schakelen in t tandenpoetsen. Starten in de versnelling met koppeling in is springen. Ik heb t inspectieplaatje boven op t belhouse verwijderd. Het druklager + drukgroep word wel bediend. (ingedrukt bij intrappen koppeling) Maar naar mijn idee niet vergenoeg?? Ik heb op de ouderwetse manier ontlucht. Maakt de stand van die rode / gele pook nog uit? Lijkt met toch niet?? Iemand nog ideen of suggesties? Ik word een beetje zat van deze 88.
Groet,
Tim
Hierbij nog even een koppelingsvraagje over een series 3 2.25 uit 1967?? Ik heb er een ander blok ingebouwd en meteen de koppeling + druklager vervangen. De motor loopt nu prima. Ik heb alleen geen koppeling. Als ik met draaiende motor en ingetrapte koppeling probeer te schakelen in t tandenpoetsen. Starten in de versnelling met koppeling in is springen. Ik heb t inspectieplaatje boven op t belhouse verwijderd. Het druklager + drukgroep word wel bediend. (ingedrukt bij intrappen koppeling) Maar naar mijn idee niet vergenoeg?? Ik heb op de ouderwetse manier ontlucht. Maakt de stand van die rode / gele pook nog uit? Lijkt met toch niet?? Iemand nog ideen of suggesties? Ik word een beetje zat van deze 88.
Groet,
Tim
Re: Koppelings Series 3 2.25D
Aan je mastercylinder bovenin zit een doosje met daarin een stuk schroefdraad waar weer je bedieningkneuteltje aan zit. Is deze goed afgesteld?
En ja, dat ding zit hopeloos onder je wing. Remcylinder eraf halen, remservo met pedaal eruit nemen, koppelingspedaal losbouten en de boel onderuit naar voren draaien. Kan je er makkelijk bij. Voor het afstellen kun je wel 1/8 slagje maken....'t is een pokkewerk, maar je kunt niets uitsluiten. Tenzij je RHD hebt. Dan is het een makkie.
suc6
mvg Hans
En ja, dat ding zit hopeloos onder je wing. Remcylinder eraf halen, remservo met pedaal eruit nemen, koppelingspedaal losbouten en de boel onderuit naar voren draaien. Kan je er makkelijk bij. Voor het afstellen kun je wel 1/8 slagje maken....'t is een pokkewerk, maar je kunt niets uitsluiten. Tenzij je RHD hebt. Dan is het een makkie.
suc6
mvg Hans
Re: Koppelings Series 3 2.25D
serie 3 uit 1967 is wel een heel erg vroege 3 , het is vast een serie 2a , eerste versnelling niet gesynchroniseerd en de rest wel.
De platen voor een serie 2/2a zijn volgens mij 9 inch en die van een serie 3 zijn 9.5 inch . Daarnaast zijn er verschillen in platen/drulgroepen voor een 2 benzine -2a benzine / 2a diesel en 2a/3 benzine/diesel , ze zijn namelijk overgegaan van 9 naar 9.5 inch dus misschien heb je de verkeerde set gebruikt / gemonteerd .
Is het wel de goede set dan verwacht ik dat de gaffel eruit is geschoten tijdens de montage of krom is .
Als de set goed ontlucht is - ook ouderwets met 2 man - moet het daar niet aan liggen ......of je koppeling master/slave moet net op dat moment de geest hebben gegeven waardoor de slag te klein wordt door lekkage en geen druk op kan bouwen , erg veel toeval.
jullie gebruiken natuurlijk nooit paddock spul maar t is wel makkelijk om te zien wat je nodig bent
[www.paddockspares.com]
De platen voor een serie 2/2a zijn volgens mij 9 inch en die van een serie 3 zijn 9.5 inch . Daarnaast zijn er verschillen in platen/drulgroepen voor een 2 benzine -2a benzine / 2a diesel en 2a/3 benzine/diesel , ze zijn namelijk overgegaan van 9 naar 9.5 inch dus misschien heb je de verkeerde set gebruikt / gemonteerd .
Is het wel de goede set dan verwacht ik dat de gaffel eruit is geschoten tijdens de montage of krom is .
Als de set goed ontlucht is - ook ouderwets met 2 man - moet het daar niet aan liggen ......of je koppeling master/slave moet net op dat moment de geest hebben gegeven waardoor de slag te klein wordt door lekkage en geen druk op kan bouwen , erg veel toeval.
jullie gebruiken natuurlijk nooit paddock spul maar t is wel makkelijk om te zien wat je nodig bent
[www.paddockspares.com]
Re: Koppelings Series 3 2.25D
Gert Schreef:
-------------------------------------------------------
> serie 3 uit 1967 is wel een heel erg vroege 3 ,
> het is vast een serie 2a , eerste versnelling niet
> gesynchroniseerd en de rest wel.
>
> De platen voor een serie 2/2a zijn volgens mij 9
> inch en die van een serie 3 zijn 9.5 inch .
> Daarnaast zijn er verschillen in
> platen/drulgroepen voor een 2 benzine -2a benzine
> / 2a diesel en 2a/3 benzine/diesel , ze zijn
> namelijk overgegaan van 9 naar 9.5 inch dus
> misschien heb je de verkeerde set gebruikt /
> gemonteerd .
> Is het wel de goede set dan verwacht ik dat de
> gaffel eruit is geschoten tijdens de montage of
> krom is .
> Als de set goed ontlucht is - ook ouderwets met 2
> man - moet het daar niet aan liggen ......of je
> koppeling master/slave moet net op dat moment de
> geest hebben gegeven waardoor de slag te klein
> wordt door lekkage en geen druk op kan bouwen ,
> erg veel toeval.
>
> jullie gebruiken natuurlijk nooit paddock spul
> maar t is wel makkelijk om te zien wat je nodig
> bent
>
> [www.paddockspares.com]
> /land-rover-series-2-and-3/clutch.html
Bij de LT76 van de II/IIa zijn de 1 en 2 niet gesynchroniseerd en de 3 en 4 wel.
Bij de serie II/IIa komt zowel de 9 inch koppeling als de 9,5 inch koppeling voor alleen is de drukgroep van de 9,5 inch koppeling van een serie II/IIa wel anders dan 9,5 inch van een serie III.
Waar het omslagpunt(jaartal) precies ligt weet ik zo uit mijn hoofd niet. Dat zou ik ff op moeten zoeken.
Serie II/IIa 9 inch
DA2369-SERIES-2A-9-CLUTCH-KIT.jpg --> mod_embed_images_loadimage('cf071682e62535e12f13ec2515101bb0', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fwww.lrseries.com%2Fresources%2Fuser%2Fd023a42548d79b41159e8061c914c96784b28da4%2FDA2369-SERIES-2A-9-CLUTCH-KIT.jpg', 'http://www.lrseries.com/resources/user/d023a42548d79b41159e8061c914c96784b28da4/DA2369-SERIES-2A-9-CLUTCH-KIT.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fwww.lrseries.com%2Fresources%2Fuser%2Fd023a42548d79b41159e8061c914c96784b28da4%2FDA2369-SERIES-2A-9-CLUTCH-KIT.jpg', '', 15894234, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Serie IIa 9 1/2 inch
--> mod_embed_images_loadimage('db4d8c6136f53f3d78c53e23bf0467bc', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Flandrover.startpagina.nl%2Fprikbord%2Faddon.php%3F1162%2Cmodule%3Dembed_images%2Curl%3Dhttp%253A%252F%252Fwww.lrseries.com%252Fresources%252Fuser%252F310a3b1705730f7774ed008f83f0ec9b21293ff9%252F571228-CLUTCH-COVER-ASSY.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fwww.lrseries.com%2Fresources%2Fuser%2F310a3b1705730f7774ed008f83f0ec9b21293ff9%2F571228-CLUTCH-COVER-ASSY.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Flandrover.startpagina.nl%2Fprikbord%2Faddon.php%3F1162%2Cmodule%3Dembed_images%2Curl%3Dhttp%253A%252F%252Fwww.lrseries.com%252Fresources%252Fuser%252F310a3b1705730f7774ed008f83f0ec9b21293ff9%252F571228-CLUTCH-COVER-ASSY.jpg', '', 15894234, 600, 600, 'Loading image ...', false);
SerieIII 9 1/2 inch
--> mod_embed_images_loadimage('1de5bb4657e2eba168369ff60888895a', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Flandrover.startpagina.nl%2Fprikbord%2Faddon.php%3F1162%2Cmodule%3Dembed_images%2Curl%3Dhttp%253A%252F%252Fwww.lrseries.com%252Fresources%252Fuser%252Fbfb85bf56dfacbf22e4328ec3178283f4f6e7f22%252FSTC8363-SERIES-3-CLUTCH-KIT.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fwww.lrseries.com%2Fresources%2Fuser%2Fbfb85bf56dfacbf22e4328ec3178283f4f6e7f22%2FSTC8363-SERIES-3-CLUTCH-KIT.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Flandrover.startpagina.nl%2Fprikbord%2Faddon.php%3F1162%2Cmodule%3Dembed_images%2Curl%3Dhttp%253A%252F%252Fwww.lrseries.com%252Fresources%252Fuser%252Fbfb85bf56dfacbf22e4328ec3178283f4f6e7f22%252FSTC8363-SERIES-3-CLUTCH-KIT.jpg', '', 15894234, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Groet.
Eric.
Foto-S36C8XEB.jpg --> mod_embed_images_loadimage('d829b47698c1660580546165a88e6559', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fwww.mijnalbum.nl%2FFoto-S36C8XEB.jpg', 'http://www.mijnalbum.nl/Foto-S36C8XEB.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fwww.mijnalbum.nl%2FFoto-S36C8XEB.jpg', '', 15894234, 600, 600, 'Loading image ...', false);
1tonsquash2.gif --> mod_embed_images_loadimage('e224c2bbfa524f984359e99b90d2d4e4', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Froverlanders.bc.ca%2Froverforum%2Fimages%2Fsmilies%2F1tonsquash2.gif', 'http://roverlanders.bc.ca/roverforum/images/smilies/1tonsquash2.gif', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Froverlanders.bc.ca%2Froverforum%2Fimages%2Fsmilies%2F1tonsquash2.gif', '', 15894234, 600, 600, 'Loading image ...', false);
2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 08/09/2012 20:58 door Eric&Betty Boop.
-------------------------------------------------------
> serie 3 uit 1967 is wel een heel erg vroege 3 ,
> het is vast een serie 2a , eerste versnelling niet
> gesynchroniseerd en de rest wel.
>
> De platen voor een serie 2/2a zijn volgens mij 9
> inch en die van een serie 3 zijn 9.5 inch .
> Daarnaast zijn er verschillen in
> platen/drulgroepen voor een 2 benzine -2a benzine
> / 2a diesel en 2a/3 benzine/diesel , ze zijn
> namelijk overgegaan van 9 naar 9.5 inch dus
> misschien heb je de verkeerde set gebruikt /
> gemonteerd .
> Is het wel de goede set dan verwacht ik dat de
> gaffel eruit is geschoten tijdens de montage of
> krom is .
> Als de set goed ontlucht is - ook ouderwets met 2
> man - moet het daar niet aan liggen ......of je
> koppeling master/slave moet net op dat moment de
> geest hebben gegeven waardoor de slag te klein
> wordt door lekkage en geen druk op kan bouwen ,
> erg veel toeval.
>
> jullie gebruiken natuurlijk nooit paddock spul
> maar t is wel makkelijk om te zien wat je nodig
> bent
>
> [www.paddockspares.com]
> /land-rover-series-2-and-3/clutch.html
Bij de LT76 van de II/IIa zijn de 1 en 2 niet gesynchroniseerd en de 3 en 4 wel.
Bij de serie II/IIa komt zowel de 9 inch koppeling als de 9,5 inch koppeling voor alleen is de drukgroep van de 9,5 inch koppeling van een serie II/IIa wel anders dan 9,5 inch van een serie III.
Waar het omslagpunt(jaartal) precies ligt weet ik zo uit mijn hoofd niet. Dat zou ik ff op moeten zoeken.
Serie II/IIa 9 inch
DA2369-SERIES-2A-9-CLUTCH-KIT.jpg --> mod_embed_images_loadimage('cf071682e62535e12f13ec2515101bb0', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fwww.lrseries.com%2Fresources%2Fuser%2Fd023a42548d79b41159e8061c914c96784b28da4%2FDA2369-SERIES-2A-9-CLUTCH-KIT.jpg', 'http://www.lrseries.com/resources/user/d023a42548d79b41159e8061c914c96784b28da4/DA2369-SERIES-2A-9-CLUTCH-KIT.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fwww.lrseries.com%2Fresources%2Fuser%2Fd023a42548d79b41159e8061c914c96784b28da4%2FDA2369-SERIES-2A-9-CLUTCH-KIT.jpg', '', 15894234, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Serie IIa 9 1/2 inch
--> mod_embed_images_loadimage('db4d8c6136f53f3d78c53e23bf0467bc', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Flandrover.startpagina.nl%2Fprikbord%2Faddon.php%3F1162%2Cmodule%3Dembed_images%2Curl%3Dhttp%253A%252F%252Fwww.lrseries.com%252Fresources%252Fuser%252F310a3b1705730f7774ed008f83f0ec9b21293ff9%252F571228-CLUTCH-COVER-ASSY.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fwww.lrseries.com%2Fresources%2Fuser%2F310a3b1705730f7774ed008f83f0ec9b21293ff9%2F571228-CLUTCH-COVER-ASSY.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Flandrover.startpagina.nl%2Fprikbord%2Faddon.php%3F1162%2Cmodule%3Dembed_images%2Curl%3Dhttp%253A%252F%252Fwww.lrseries.com%252Fresources%252Fuser%252F310a3b1705730f7774ed008f83f0ec9b21293ff9%252F571228-CLUTCH-COVER-ASSY.jpg', '', 15894234, 600, 600, 'Loading image ...', false);
SerieIII 9 1/2 inch
--> mod_embed_images_loadimage('1de5bb4657e2eba168369ff60888895a', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Flandrover.startpagina.nl%2Fprikbord%2Faddon.php%3F1162%2Cmodule%3Dembed_images%2Curl%3Dhttp%253A%252F%252Fwww.lrseries.com%252Fresources%252Fuser%252Fbfb85bf56dfacbf22e4328ec3178283f4f6e7f22%252FSTC8363-SERIES-3-CLUTCH-KIT.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fwww.lrseries.com%2Fresources%2Fuser%2Fbfb85bf56dfacbf22e4328ec3178283f4f6e7f22%2FSTC8363-SERIES-3-CLUTCH-KIT.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Flandrover.startpagina.nl%2Fprikbord%2Faddon.php%3F1162%2Cmodule%3Dembed_images%2Curl%3Dhttp%253A%252F%252Fwww.lrseries.com%252Fresources%252Fuser%252Fbfb85bf56dfacbf22e4328ec3178283f4f6e7f22%252FSTC8363-SERIES-3-CLUTCH-KIT.jpg', '', 15894234, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Groet.
Eric.
Foto-S36C8XEB.jpg --> mod_embed_images_loadimage('d829b47698c1660580546165a88e6559', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fwww.mijnalbum.nl%2FFoto-S36C8XEB.jpg', 'http://www.mijnalbum.nl/Foto-S36C8XEB.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fwww.mijnalbum.nl%2FFoto-S36C8XEB.jpg', '', 15894234, 600, 600, 'Loading image ...', false);
1tonsquash2.gif --> mod_embed_images_loadimage('e224c2bbfa524f984359e99b90d2d4e4', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Froverlanders.bc.ca%2Froverforum%2Fimages%2Fsmilies%2F1tonsquash2.gif', 'http://roverlanders.bc.ca/roverforum/images/smilies/1tonsquash2.gif', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Froverlanders.bc.ca%2Froverforum%2Fimages%2Fsmilies%2F1tonsquash2.gif', '', 15894234, 600, 600, 'Loading image ...', false);
2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 08/09/2012 20:58 door Eric&Betty Boop.
Re: Koppelings Series 3 2.25D
Hans,
voor het de- en monteren van de master-koppelingcilinder hoeven de remdelen NIET los.
Als je de modderplaat (in het voorscherm) demonteert kan je overal bij.........
Het is maar een tip die veel tijd bespaart.......
Met groet,
Hendrik “Blue-Box”
veel foto's van onze nieuwe plek in Frankrijk: www.swane.fr
En natuurlijk de Land Rover foto's
mini5.jpg --> mod_embed_images_loadimage('c5a0444c83d84bc6375be4f81537395a', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fwww.swane.nl%2FHendrik%2Ffoto%2Fbluebox%2Fmini5.jpg', 'http://www.swane.nl/Hendrik/foto/bluebox/mini5.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fwww.swane.nl%2FHendrik%2Ffoto%2Fbluebox%2Fmini5.jpg', '', 15894762, 600, 600, 'Loading image ...', false);
voor het de- en monteren van de master-koppelingcilinder hoeven de remdelen NIET los.
Als je de modderplaat (in het voorscherm) demonteert kan je overal bij.........
Het is maar een tip die veel tijd bespaart.......
Met groet,
Hendrik “Blue-Box”
veel foto's van onze nieuwe plek in Frankrijk: www.swane.fr
En natuurlijk de Land Rover foto's
mini5.jpg --> mod_embed_images_loadimage('c5a0444c83d84bc6375be4f81537395a', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fwww.swane.nl%2FHendrik%2Ffoto%2Fbluebox%2Fmini5.jpg', 'http://www.swane.nl/Hendrik/foto/bluebox/mini5.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fwww.swane.nl%2FHendrik%2Ffoto%2Fbluebox%2Fmini5.jpg', '', 15894762, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Re: Koppelings Series 3 2.25D
Bedankt voor de reactie's tot nu toe. Ik heb het bouwjaar even gechecked maar dat moet 1974 zijn. Het is dus wel een Series 3. Heb ook dezelfde clutchkit gebruikt als Erik hierboven laat zien. (heb deze uiteraard vergeleken met de oude en deze was t zelfde) Ik denk dat ik dus nog maar een keer ga ontluchten en eventueel afstellen.
Groet,
Tim
Groet,
Tim
Re: Koppelings Series 3 2.25D
Zo hier ben ik weer, Koppeling nogmaals ontlucht en t stelboutje op de hoofdkoppelingscilinder helemaal uitgedraaid. Dit heeft tot resultaat gehad dat ik de auto nu wel kan starten in de versnelling en met koppeling in. Hierbij moet ik wel de rem stevig indrukken anders gaat hij rijden. (koppeling komt dus niet volledig vrij) Wat is wijsheid? Hoofdcilinder vervangen (slave is al nieuw) of zou de gaffel toch krom zijn?
Groet,
Tim
Groet,
Tim
Re: Koppelings Series 3 2.25D
Quotestelboutje op de hoofdkoppelingscilinder helemaal uitgedraaid
Ik denk niet of dit goed gaat.
Helemaal uitgedraaid zou kunnen betekenen dat je geen vrije slag meer hebt en daardoor er geen open verbinding is tussen het voorraad potje en de cilinder zelf.
normaal gesproken kom je halverwege het schroefdraad uit.
Het beste kan je gewoon het werkplaatshandboek aanhouden, daar staat het goed in beschreven.......
Met groet,
Hendrik “Blue-Box”
veel foto's van onze nieuwe plek in Frankrijk: www.swane.fr
En natuurlijk de Land Rover foto's
mini5.jpg --> mod_embed_images_loadimage('810fa5eef5f971362eb50838839e1b65', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fwww.swane.nl%2FHendrik%2Ffoto%2Fbluebox%2Fmini5.jpg', 'http://www.swane.nl/Hendrik/foto/bluebox/mini5.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fwww.swane.nl%2FHendrik%2Ffoto%2Fbluebox%2Fmini5.jpg', '', 15934075, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Ik denk niet of dit goed gaat.
Helemaal uitgedraaid zou kunnen betekenen dat je geen vrije slag meer hebt en daardoor er geen open verbinding is tussen het voorraad potje en de cilinder zelf.
normaal gesproken kom je halverwege het schroefdraad uit.
Het beste kan je gewoon het werkplaatshandboek aanhouden, daar staat het goed in beschreven.......
Met groet,
Hendrik “Blue-Box”
veel foto's van onze nieuwe plek in Frankrijk: www.swane.fr
En natuurlijk de Land Rover foto's
mini5.jpg --> mod_embed_images_loadimage('810fa5eef5f971362eb50838839e1b65', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fwww.swane.nl%2FHendrik%2Ffoto%2Fbluebox%2Fmini5.jpg', 'http://www.swane.nl/Hendrik/foto/bluebox/mini5.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fwww.swane.nl%2FHendrik%2Ffoto%2Fbluebox%2Fmini5.jpg', '', 15934075, 600, 600, 'Loading image ...', false);