Diff lock RRC + lampje
Geplaatst: ma 27 aug 2012, 23:51
Mmmm, als beginner in het LandRover/4WD-wereldje knaagt er iets aan mij.
Ik heb zojuist een band gewisseld bij mijn RRC, en ik kon mij herinneren dat ik vóór het opkrikken de difflock moest activeren. Dat heb ik dus ook gedaan... Wissel ging prima, maar vervolgens.
Pookje gaat prima uit de Lock-positie, maar ik voel geen 'klik' bij het schakelen naar H (ook niet naar L overigens). Met enig wriemelen met het pookje had ik wel het onderscheid tussen géén of wél aandrijving, dus er wordt wel geschakeld. Maar het difflock-lampje op het dash blijft wel branden...
Nou dacht ik gehoord/gelezen te hebben dat dat lampje met rijden uitgaat, maar staat hier een afstand/snelheid voor? Ik durf niet zo goed de gewone weg op te rijden om vervolgens op één van de vele rotondes die ons land rijk is mijn tussenbak (of iets anders) kapot te rijden.
Daarom de volgende hulpvraagjes:
* hoor ik een klik te horen/voelen bij het schakelen naar hoge of lage gearing?
* bij welke snelheid/afstand hoort het difflock-lampje uit te schakelen, als de difflock inderdaad disengaged is?
* wat maak ik kapot door met ingeschakeld difflock op de openbare weg te rijden?
Alvast bedankt voor jullie hulp, tips en/of geruststellingen!
Groet, Geert
Ik heb zojuist een band gewisseld bij mijn RRC, en ik kon mij herinneren dat ik vóór het opkrikken de difflock moest activeren. Dat heb ik dus ook gedaan... Wissel ging prima, maar vervolgens.
Pookje gaat prima uit de Lock-positie, maar ik voel geen 'klik' bij het schakelen naar H (ook niet naar L overigens). Met enig wriemelen met het pookje had ik wel het onderscheid tussen géén of wél aandrijving, dus er wordt wel geschakeld. Maar het difflock-lampje op het dash blijft wel branden...
Nou dacht ik gehoord/gelezen te hebben dat dat lampje met rijden uitgaat, maar staat hier een afstand/snelheid voor? Ik durf niet zo goed de gewone weg op te rijden om vervolgens op één van de vele rotondes die ons land rijk is mijn tussenbak (of iets anders) kapot te rijden.
Daarom de volgende hulpvraagjes:
* hoor ik een klik te horen/voelen bij het schakelen naar hoge of lage gearing?
* bij welke snelheid/afstand hoort het difflock-lampje uit te schakelen, als de difflock inderdaad disengaged is?
* wat maak ik kapot door met ingeschakeld difflock op de openbare weg te rijden?
Alvast bedankt voor jullie hulp, tips en/of geruststellingen!
Groet, Geert