Remlichten doen het niet

Archief van het geliefde Land Rover prikbord (alleen lezen)
Roelof

Remlichten doen het niet

Bericht door Roelof »

Remlichten van mijn Lightweight , 24 volt, doen het niet. De zekering is in orde, de lampjes zijn niet stuk.
Ik heb geen spanning op de remlichtschakelaar, wie weet wat?

Roelof
Leroy

Re: Remlichten doen het niet

Bericht door Leroy »

Hallo Roelof,

Ik heb problemen gehad met de militaire licht schakelaar. De contacten daarvan waren erg slecht.
Deze zet spanning op de remschakelaar. Dit was bij een 109 Ambu 24v, kan dit een oorzaak zijn bij de lightweight?

Groet Leroy

109 ambulance Alice
Rudolff

Bericht door Rudolff »

Als je de elektrische aansluitingen van je rempedaal even loskoppelt en met elkaar verbindt moeten de remlichten gaan branden. Zoniet dan zit de storing in de bedrading naar je rempedaal toe of naar de lampen. Als de bedrading wilt meten, begin je met de minpool van de meter aan massa en de pluspool VOOR de zekering. Als je dan spanning meet, NA de zekering. Nog steeds spanning? Dan naar de schakelaar van je pedaal. Zo het hele circuit afgaan. Ergens verlies je de spanning en weet je in welke draad het mis is. Controleer ook de massakontakten van je fittingen, die zijn redelijk gevoelig voor corrosie. Succes!

Ruud
mvd1968

Bericht door mvd1968 »

Eerste wat ik bedenk is je remlichtschakelaar.
Frans Bonnes

Bericht door Frans Bonnes »

Als het een Engelse LW is, en je verlichtingsschakelaar staat in de verkeerde stand, doen de remlichten het ook niet.

fb
Plaats reactie