Gevolgen backfire ?

Archief van het geliefde Land Rover prikbord (alleen lezen)
Johannes

Gevolgen backfire ?

Bericht door Johannes »

Voorgeschiedenis : SII militair blok 2.25L op lpg.
- omdat vermogen begon terug te lopen de contactpuntjes gesteld mbv meter, stond te laag nl 20 graden, daarna perfect lopen.
- na poos ploffen uit de uitlaat, met garage-stroboscoop bleek de timing op 30+ graden voor te staan ( dus links tov de pointer ), op 8 graden gezet, liep daarna stationair wat onrustig maar met gas bij als een speer. De verdeler bleek niet echt vast op het blok te staan.
- na verloop van tijd vaker ploffen uit de uitlaat bij optrekken, en nu vandaag gigantische knallen bij starten en nu wil die dus niets meer, dwz slaat niet aan op gas of benzine.

Met ouderwetse stroboscoop tussen verdeler en 1 cyl ( dwz vooraan bij de radiator ) kan ik zien dat hij nog wel een puls geeft, dus de bobine lijkt nog ok.
Het rare is wel dat met de poelie op 8 graden ik verwacht had dat de verdeler naar cylinder 1 zou wijzen, maar die wijst nu echt naar cylinder 4 (bij schutbord ).

Kan door die backfire de hele zaak 'een tandje verzet zijn' o.i.d. ? Of iemand een suggestie ?

Bvd, Johannes
Wim Janssen

Re: Gevolgen backfire ?

Bericht door Wim Janssen »

QuoteHet rare is wel dat met de poelie op 8 graden ik verwacht had dat de verdeler naar cylinder 1 zou wijzen, maar die wijst nu echt naar cylinder 4 (bij schutbord ).
Heb je cilinder 1 wel in de compressieslag staan? Als cilinder 1 in de uitlaatslag staat, dan staat cilinder 4 in de compressieslag en dan moet daar inderdaad de rotor naar wijzen.

groeten
Wim Janssen
Plaats reactie