Vanochtend begonnen een deur uitelkaar te halen, ze hebben een flinke opknapbeurt nodig. Gaat om de safari-deuren (tweede zitrij) van een 110 SW.
Alles tot nu toe vrij goed los kunnen krijgen, maar zit nu met de raamgeleiders en die plastic profielen die daar omheen zitten. Ik krijg er geen beweging in, en met grof geweld ben ik bang frame/skin te beschadigen op precies die plekken waar ze nog wel goed zijn...
Iemand tips? Zit het nog ergens onzichtbaar vast?
Restauratie deuren - verwijderen deurgeleiders, tip?
-
Marc Frencken
Re: Restauratie deuren - verwijderen deurgeleiders, tip?
Dag Michiel,
De metalen raamgeleiders en de daarachter zittende kunststof raam profielen zitten met hele kleine parkertje in het deurframe geschroeft.
Als je deze niet los hebt gedraait dan krijg je de raamgeleiders en de kunststof profilen niet uit de deur.
De plek waar de parkertjes zitten kun je met een zaklampje goed zien als je in de vilten U richt van de raamgeleiders tevens kun je ze met een schroevendraaier voelen als je een trekkende beweging maakt door het raamprofiel. Je schroevendraaier zakt dan in een soort putje.
Misschien heb je wat aan de foto's die ik heb gemaakt van mijn achterdeur restauratie:
[picasaweb.google.com]#
Het is echt wel een behoorlijk klusje maar als je het op je gemak doet dan gaat dat echt wel lukken.
En als de deuren klaar zijn kunnen ze er ook weer een hele tijd tegen.
Mocht je nog tips nodig hebben dan stuur me even een PB-tje.
Groeten,
Marc Frencken
Landrover 110 3.5L V8 CSW "Toller"
[picasaweb.google.nl]...
[picasaweb.google.com]
De metalen raamgeleiders en de daarachter zittende kunststof raam profielen zitten met hele kleine parkertje in het deurframe geschroeft.
Als je deze niet los hebt gedraait dan krijg je de raamgeleiders en de kunststof profilen niet uit de deur.
De plek waar de parkertjes zitten kun je met een zaklampje goed zien als je in de vilten U richt van de raamgeleiders tevens kun je ze met een schroevendraaier voelen als je een trekkende beweging maakt door het raamprofiel. Je schroevendraaier zakt dan in een soort putje.
Misschien heb je wat aan de foto's die ik heb gemaakt van mijn achterdeur restauratie:
[picasaweb.google.com]#
Het is echt wel een behoorlijk klusje maar als je het op je gemak doet dan gaat dat echt wel lukken.
En als de deuren klaar zijn kunnen ze er ook weer een hele tijd tegen.
Mocht je nog tips nodig hebben dan stuur me even een PB-tje.
Groeten,
Marc Frencken
Landrover 110 3.5L V8 CSW "Toller"
[picasaweb.google.nl]...
[picasaweb.google.com]
-
Michiel
Re: Restauratie deuren - verwijderen deurgeleiders, tip?
Hallo Marc,
Blij dat jij reageert, ik had je eerdere fotoreportage al eens uitgebreid bekeken Daar ga ik zeker veel aan hebben.
De parkertjes gevonden (of wat daar van over was), we kunnen weer verder.
Dank!
Michiel
Blij dat jij reageert, ik had je eerdere fotoreportage al eens uitgebreid bekeken Daar ga ik zeker veel aan hebben.
De parkertjes gevonden (of wat daar van over was), we kunnen weer verder.
Dank!
Michiel