Weet dat er al veel over geschreven is maar kom het echte antwoord nog niet tegen.
Dit is het geval:
Meter slaat altijd vol uit.
Dit heb ik geprobeerd :
Nieuwe vlotter buiten tank om , wel goed geaard. Helpt niet.
Losse bedrading buiten auto om, om breuken ed uit te sluiten. Helpt niet.
Andere meter. Help niet.
Ik snap het dus even niet meer, de schakeling is toch niet zo moeilijk ?
Ik heb dus ook alles op de werkbank geprobeerd. 12V voeding op meteraansluiting 2, andere aansluiting meter naar vlotter en vlotter weer geaard naar de losse accu.
Je snapt het al, weer niks, nou ja, volle uitslag dan.
Ik heb wel eens gelezen over een spanningsstabilisator voor de meter, maar op een 110 toch niet? Schema zegt ook van niet.
Oja, ik meet van de vlotter een keurig aflopend signaal van 6 volt (vol) naar 1 volt (leeg), dus de vlotter doet wel wat.
Wie helpt me uit de brand ?
PS, ik heb ook nog geprobeerd om er een 300 Tdi in te hangen. Helpt ook niet. Laat hem toch maar zitten.
brandstofmeter 110, mis ik nou wat ??
-
sjorsboomschors/aka/PP
Re: brandstofmeter 110, mis ik nou wat ??
ach, mijne doet ook raar.... als hij op een kwart staat, en ik zeker weet dat er genoeg in zit knippert m'n tankdingetje... en kan ik nog zeker 100 mijl rijden..
en heb de spanningsstabilisatoren al vervangen, massa ok.. rij nu op dagteller.. 500 mijl op een tank
en heb de spanningsstabilisatoren al vervangen, massa ok.. rij nu op dagteller.. 500 mijl op een tank
-
gertnijhof
"spanningsstabilisatoren"
Die zouden er wel moeten zitten? Moet er dan toevallig minder dan 12 V op staan ?
Die zouden er wel moeten zitten? Moet er dan toevallig minder dan 12 V op staan ?
-
Johan
Heb het zelfde probleem gehad.
Bleek dat je ook je meterbehuizing moet verbinden met de massa, er zit een spanningsdeler in de meter.
Als je dit niet doet staat de meter altijd vol in de hoek.
Deze verbinding staat niet altijd in de schema's.
En inderdaad de 90 en 110 hebben geen spanningsstabilisator.
Bleek dat je ook je meterbehuizing moet verbinden met de massa, er zit een spanningsdeler in de meter.
Als je dit niet doet staat de meter altijd vol in de hoek.
Deze verbinding staat niet altijd in de schema's.
En inderdaad de 90 en 110 hebben geen spanningsstabilisator.
-
gertnijhof
Heb ik ook gedaan. Op dat draadstiftje achterop de meter moet dat toch ?
Tenminste ik geloof het wel, ga het nog eens controleren vanavond. Ga ook een regelbare voeding gebruiken om toch 10 V op het systeem te zetten.
Misschien heb ik toevallig wel een series meter ? (twee zelfs, nog toevalliger)
Tenminste ik geloof het wel, ga het nog eens controleren vanavond. Ga ook een regelbare voeding gebruiken om toch 10 V op het systeem te zetten.
Misschien heb ik toevallig wel een series meter ? (twee zelfs, nog toevalliger)
-
Johan
Inderdaad op het draadstifje.
Kijk eens op de meter zelf bij mij staat daar het partnummer op, kan je zien of het een 90/110 of een seriesmeter is
Kijk eens op de meter zelf bij mij staat daar het partnummer op, kan je zien of het een 90/110 of een seriesmeter is