Welke tussenbak??
-
Maurice Bastings
Welke tussenbak??
Welke overbrenging tussenbak gebruik ik het best bij een Defender 110 in combinatie met een 200Tdi (defender) motor?
Wellicht dat de dat wielen er ook nog toe doen. Dat is 7.50 - 16
Maurice Bastings
Defender 110 met 200 Tdi
Defender 127 met 3.5 Tdi
Range Rover Classic V8 EFI
[mauricebastings.jouwweb.nl]
Wellicht dat de dat wielen er ook nog toe doen. Dat is 7.50 - 16
Maurice Bastings
Defender 110 met 200 Tdi
Defender 127 met 3.5 Tdi
-
neef Henk
Re: Welke tussenbak??
Als je heel veel snelweg doet 1.6 1.4 voor gemengd gebruik (aanhanger soms, normaal weggebruik en af en toe terreinrijden) 1.2 voor veel zware aanhangers te trekken, vaak in het terrein
Groeten neef Henk
Groeten neef Henk
-
huub
Bovenstaand advies maar niet volgen! De 1.2 tussenbak is de laag gegearde,die wil je dus voorde lagere toeren snelweg hebben, prima voor rustig kruisen. De 1.6 is als je altijd een 3500 kilo achter de auto hebt hangen en je nooit sneller dan 100 wil.
Grt Huub
Grt Huub
-
Marc-my-Words
Kijk ook even bij www Ashcroft en dan de "Calculator".
Daar kan je alles invullen en weet je toeren en snelheden.
Als de Tdi in goede conditie is en je bent niet van de stoplichtsprint maar meer van rustig toeren dan is een 1:1,2 te overwegen.
Gewoon is 1:1,4 (is ook gewoon standaard bij een Tdi) en voor zware lasten kan je aan 1:1,6 denken.
NB Low gear blijft hetzelfde dus daar hoef je je geen zorgen te maken.
Marc
Daar kan je alles invullen en weet je toeren en snelheden.
Als de Tdi in goede conditie is en je bent niet van de stoplichtsprint maar meer van rustig toeren dan is een 1:1,2 te overwegen.
Gewoon is 1:1,4 (is ook gewoon standaard bij een Tdi) en voor zware lasten kan je aan 1:1,6 denken.
NB Low gear blijft hetzelfde dus daar hoef je je geen zorgen te maken.
Marc
-
sjorsboomschors/aka/PP
heb een 200tdi, nu aan een 1.2 ex disco lt230 en bevalt prima!!!hiervoor een 1.6 en was ook wel ok, maar vaker schakelen, meer toeren= dus meer geluid, warmer blok, nu prima, geen ervaring met trailers, behalve een aantal ex-voitures van me op een dubbelasser( Jag, Mercedes T, Volvo 245) en dat ging prima door de Coentunnel.
zou voor de 1.2 optie gaan; vaker voorkomend, dus goedkoper, en bevalt prima!
zou voor de 1.2 optie gaan; vaker voorkomend, dus goedkoper, en bevalt prima!
-
neef Henk
Sorry, ff de verschillen omgegooid. Moet dus precies andersom zijn zoals Huub hierboven aangeeft. Zat een beetje te slapen toen ik het typte, gelukkig zit Huub goed op te letten
Groeten neef Henk
Groeten neef Henk
-
Bart van Dessel
Ik ben ook zeker voor de 1,2 overbrenging. Als je motor sterk genoeg is en je rijdt voornamelijk asfalt dan rijdt een 1.2 veel comfortabeler. Hij kan het goed hebben, ik heb met 235/85-16 gereden met een automaat en 1.2 en was ideaal. Ook in het terrein geen probleem.
Gr, Bart
Gr, Bart
-
Maurice Bastings
Maar als ik het meest asfalt rij en af en toe een aanhanger, is dan de 1:2 of toch de 1:4 de betere keuze?
Bij de zwaarste belasting staat er op de aanhanger dan een andere Land Rover
Maurice Bastings
Defender 110 met 200 Tdi
Defender 127 met 3.5 Tdi
Bij de zwaarste belasting staat er op de aanhanger dan een andere Land Rover
Maurice Bastings
Defender 110 met 200 Tdi
Defender 127 met 3.5 Tdi
-
Maurice Bastings
Hoi Bart,
Jawel maar jij zegt niets over het trekken van een aanhanger.
Dat zou ik toch ook bij gelegenheid een beetje vlot willen doen.
Maurice Bastings
Defender 110 met 200 Tdi
Defender 127 met 3.5 Tdi
Jawel maar jij zegt niets over het trekken van een aanhanger.
Dat zou ik toch ook bij gelegenheid een beetje vlot willen doen.
Maurice Bastings
Defender 110 met 200 Tdi
Defender 127 met 3.5 Tdi
-
Bart van Dessel
Ik heb een auto-trailer (Ifor Williams, 800 kg leeg) waar ik regelmatig Range Rovers en Discovery's mee transporteer. Totaal gewicht ca. 2800 kg aan de haak en ben heel blij dat ik 1.2 overbrenging heb, zodat ik moeiteloos 90 tot 110 km/uur per uur kan cruisen met een toerental waarbij de 300 tdi lekker loopt. Berg op soms terug naar de 4 maar dat is geen probleem, met de vrachtauto met 460 pk moet ik ook berg op een versnelling terug. Bij een 1.4 overbrenging zit de motor qua toerental veel te hoog om lekker op de snelweg te kunnen rijden. Je rijdt 99% op de vlakke weg, die enkele keer dat je berg op gaat is het even terug schakelen.
Gr, Bart
Gr, Bart
-
Maurice Bastings
Dit is gefundeerde info waar ik wat mee kan. Bedankt Bart!
Nog een 1:2 tussenbak liggen toevallig?
Nog een 1:2 tussenbak liggen toevallig?
-
Bart van Dessel
Heel toevallig nu niet, ik probeer vaak wat via de prik aan te bieden Maar nu heb ik 't effe niet in huis. Maar die zijn er genoeg volgens mij.
gr, Bart
gr, Bart