deels OT: 750KG plaatje/sticker
Geplaatst: di 19 jun 2012, 15:43
Na een goed gesprek met de RDW blijk ik geen eigen kenteken voor m'n gesloten kampeeraanhanger ( Sankey wide-track) nodig te hebben, zolang op de dissel een fatsoenlijk plaatje gemonteerd/geplakt zit met daarop : max 750 KG.
Ik mag bovendien dan met het Nato-oog en de natohaak rijden. Dat het chassis een groter laadvermogen heeft is voor deze toepassing, niet interessant.
Het plaatje waarop vermeld staat wat het laadvermogen is en dat door de fabriekant ( GKN) gemonteerd is, moet er dan af.
Het is overigens wel mogelijk een eigen kenteken te krijgen voor de aanhanger, maar de technische helpdesk adviseerde deze kosten niet te maken, gezien het gebruik.
Een kenteken is mogelijk indien: er een document te overhandigen is waaruit blijkt dat de aanhanger geregistreerd is (geweest) in een EU land, voldoet aan alle inrichtingseisen ( remmen, oplooprem, verlichting, etc) en voorzien is van een (binnen eu) gekeurde koppeling.
Het trekkend voertuig moet dan wel een gekeurde haak hebben en dus volstaat de nato haak niet. Een dixon-bate zou wel mogen ( weet niet eens of dat wel past) zolang er een goedkeuringsplaatje opzit. Hij adviseerde om in een dergelijk geval gewoon een afspraak te maken, alle documenten mee te nemen en langs te komen voor een soort schouwing. Als de keurmeester vind dat de Sankey aan alle eisen voldoet, zal hij pas werkelijk gaan keuren. Kosten +/- €300,-
Met werkelijk keuren bedoel ik; remmen testen, verlichting controleren etc.
Maar goed, de vraag is dus, waar haal ik zo'n plaatje vandaan. Ik zie iets dergelijks ook wel eens op pompwagentjes staan.
Groet, Paul
Ik mag bovendien dan met het Nato-oog en de natohaak rijden. Dat het chassis een groter laadvermogen heeft is voor deze toepassing, niet interessant.
Het plaatje waarop vermeld staat wat het laadvermogen is en dat door de fabriekant ( GKN) gemonteerd is, moet er dan af.
Het is overigens wel mogelijk een eigen kenteken te krijgen voor de aanhanger, maar de technische helpdesk adviseerde deze kosten niet te maken, gezien het gebruik.
Een kenteken is mogelijk indien: er een document te overhandigen is waaruit blijkt dat de aanhanger geregistreerd is (geweest) in een EU land, voldoet aan alle inrichtingseisen ( remmen, oplooprem, verlichting, etc) en voorzien is van een (binnen eu) gekeurde koppeling.
Het trekkend voertuig moet dan wel een gekeurde haak hebben en dus volstaat de nato haak niet. Een dixon-bate zou wel mogen ( weet niet eens of dat wel past) zolang er een goedkeuringsplaatje opzit. Hij adviseerde om in een dergelijk geval gewoon een afspraak te maken, alle documenten mee te nemen en langs te komen voor een soort schouwing. Als de keurmeester vind dat de Sankey aan alle eisen voldoet, zal hij pas werkelijk gaan keuren. Kosten +/- €300,-
Met werkelijk keuren bedoel ik; remmen testen, verlichting controleren etc.
Maar goed, de vraag is dus, waar haal ik zo'n plaatje vandaan. Ik zie iets dergelijks ook wel eens op pompwagentjes staan.
Groet, Paul