Bladveren voor mijn Santana 88" diesel uit 1972

Archief van het geliefde Land Rover prikbord (alleen lezen)
Santana 88" diesel

Bladveren voor mijn Santana 88" diesel uit 1972

Bericht door Santana 88" diesel »

Hallo,

ik heb een series 2a 88" diesel, uit 1972 en ik wil de bladveren vervangen.
Iemand biedt een stel nieuwe bladvaren aan voor een 88.
Zijn de bladveren voor alle 88 modellen hetzelfde ? Oftewel passen nieuwere 88 bladveren onder de mijne uit ;72 ?
En wat is het verschil tussen benzine en diesl veren ? Een blad extra ?

Marc
Joost-SIIa

Re: Bladveren voor mijn Santana 88" diesel uit 1972

Bericht door Joost-SIIa »

Uit de onderdeel-nummers bij Paddock-Spares maak ik op dat de 88" bij Bz en D achter 11 blads-veren heeft, bij Bz voor 9 blads, en bij D voor 11 blads. Echter mijn 88" Bz heeft voor ook 11 blads, en recent heb ik er achter 11 blads van een 109 op gezet. Originele Santana-veren schijnen wat zwaarder te zijn ( vroeger had B-P te G die ). Kortom het past allemaal.
Er is wel verschil tussen L en R omdat er in principe rekening gehouden wordt met een vaste belasting tgv de chauffeur, dwz leeg zou die iets scheef moeten staan. Als het goed is staan er nummers in dus kan je e.e.a checken.
Parabool-veren hebben wel andere schokbrekers nodig. Sccs! grtz.
j.a.

Re: Bladveren voor mijn Santana 88" diesel uit 1972

Bericht door j.a. »

.................. aanvullend heb ik een vraag; Ik heb ook een Santana 88 IIa diesel uit 1972.
Bij de RDW kan men geen trekgewicht achterhalen; zou iemand me kunnen vertellen hoe ik dat kan achterhalen ? De keurmeester gaf aan dat een copy of scan van een kentekenbewijs - NL of EU land - van zo'n auto genoeg zou zijn.

mbt tot de veren; dat past prima SANTANA en LR, , ik zou paraboolveren overwegen.
De personen versie heeft een rechter/vlakker laatste blad waardoor deze alleen mee/tegen werkt bij volle belading.

LRSAesp.
Plaats reactie