light bar op dak aansluiten

Archief van het geliefde Land Rover prikbord (alleen lezen)
richard

light bar op dak aansluiten

Bericht door richard »

hallo prikkers,

hoe hebben jullie de lampen van de lightbar op het dak aangesloten met waterdichte aansluiting of ??????

kan geen mooie manier vinden om het aan te sluiten zodat de bedrading een beetje onzichtbaar blijft

suggesties en reacties/fotos welkom

ps:zat zelf te denken aan een waterdichte stekker verbinding op het dak

mvg Richard
Veronica

Re: light bar op dak aansluiten

Bericht door Veronica »

Hoi Richard,

John heeft ook een light bar gemaakt, komen 4 lampen en 2 antennes op te staan.
De aansluitingen worden 12 volt walstekkers,

We willen het dan zo maken dat er 1 draad door het bestaande antennegat in het dak naar binnen gaat en van daar door het schutbord met extra zekeringen enzo aangesloten op de accu.

massa en relaisdraad.

Veronica
SIII 109 Stawag "Onze Ouwe"
2,6l. 6 cilinder op benzine uit 1978
Dixo

Bericht door Dixo »

Kijk eens bij [shop.landreiziger.nl]
Veronica

Bericht door Veronica »

Hoi Dixo,

Ik ga daar ff kieken.

Dankje voor de link
sander "one10"

Bericht door sander "one10" »

Hallo

Ik heb een connectorbox onder het schuine gdeelte gemaakt , en dan door de snorkel de motor ruimte in
En daar naar het schutbord voor d aan sluiting naar de relais .
Hebnu ook op me bullbar nog 4 lampen , deze gaan gewoon door de grille naar binnen ,
Ik heb alles van te vorengemaakt en toen geïnstalleerd op het dak , en je ziet bijna geen draden lopen

sander

110 1984 (2.7diesel Nissan is er uit) 300tdi met r380 en 1:4 tussen bak , proefrit was zeer geslaagd

Puffino

Bericht door Puffino »

en waar dan wel?
Peter&Jessica

Bericht door Peter&Jessica »

aansluitset denk ik
Jos Daalmans

Bericht door Jos Daalmans »

Hoi,

Ik heb de standaard Light-Bar met vier lampen. De lampen met twee keer twee paar op een soort tweelingsnoer (2 x 2,5mm) aangesloten en door een kabelslang (automaterialenzaak) gelegd die 10 mm aan de buitenkant is.
De Light-Bar is links en rechts in de goot gemonteerd met twee RVS bouten en aan de linkerkant heb ik net boven de beugel een ovaal gat gemaakt van 10mm hoog en ongeveer 18mm breed. De kabelslang (helemaal omwikkeld met tape) heb ik daar schuin doorheen gestoken, maar dan wel op het laatste met witte siliconenkit doorgevoerd. Aan de binnenkant (hemel even losgehaald) met een beugeltje vastgezet en tot achter de deurstijl laten doorlopen. Daar omlaag en op een aparte relaiskast achter de stoel aangesloten.
Je kunt op bijgesloten foto wel de Light-Bar zien, maar helaas niet waar de kabel naar binnen gaat (in dit geval frontaal rechts) en de linkerkant voor de montage van de Light-Bar.
[picasaweb.google.com]

Als je er wat kit omheen doet, zal daar nooit water naar binnen kunnen komen.

Om te voorkomen dat de kabels in het hoekje van het voorraam moeten worden geperst (en het past toch niet), heb ik ervoor gekozen om binnenin de auto, achter de voordeur naar beneden te gaan, alles met vastgezet en het relais dus niet ergens in of onder het dashboard te verstopt.
Met een dikke 6 mm2 kabel voor de 12 Volt voeding(met 35 Amp zekering bij de accu) en een vette massa-kabel ga ik dan naar het relaiskastje (waterdichte lasdoos achter de linkerstoel), waarin het relais op zijn beurt weer een 25 Amp zekering zit. Een dunnere draad van 1.5 mm voor de aansturing van het relais gaat op zijn beurt weer naar een console wat ik heb gemaakt midden op het dashboard.
In het relaiskastje zit ook nog het relais voor de werklamp achter op de auto.

Succes en sleutel ze,

Jos
RoLandrover

Bericht door RoLandrover »

Even voor de Disco 200/300 rijders,..

Als je daar kabels op het dak nodig hebt kan je ze via/door de voorruitrubbers leggen. Zit namelijk een mooi gootje in

grtn

RoLandRover
Plaats reactie