Ik wil graag een VDO sensor en meter in mijn 90 met disco 200 tdi motor zetten.
Welke draad zit er in het thermostaathuis? Geen 1/8 NPT zolas de meeste sensors, of weet iemand hoe dit passend te maken is?
Groeten, Freek
welke draad in thermostaathuis 200tdi disco
-
Everhard Mulder
Re: welke draad in thermostaathuis 200tdi disco
Nou, ik kan je vertellen dat ik een hoop gezoek heb gedaan naar exact hetzelfde en er niet uit ben gekomen. Je hebt een adapter nodig die er gewoon niet is (of niet meer is). De adapter die meestal in een 200 TDI gebruikt wordt, is niet meer leverbaar, maar je had daar toch niks aan gedah want in die adapter past dan weer de sensor van de VDO-meter niet. Ik ben uiteindelijk naar een metaalbedrijf gegaan, die hebben de binnendraad van mijn thermostaathuis gemeten en de buitendraad van de sensor en voor een paar tientjes had ik een prima verloopstuk en het was in 1 dag klaar. Ik heb je dus geen antwoord op je vraag gegeven want ik weet de draad niet. Ik was er ook achter gekomen dat de draad van het ene 200TDI- blok weer anders kan zijn dan de draad van het andere 200 TDI blok. Kortom: om van alle gedoe en gezoek af te zijn heb ik voor dat metaalbedrijf gekozen en was ik in 1x klaar. Misschien heb je iets aan deze tip!
Overigens: een VDO meter geeft de exacte temperatuur aan: niet of de zaak te heet wordt of niet. Nu ben ik altijd nog op zoek naar wat een "normale" temperatuur is voor die 200TDI. Meestal wijst mijn meter iets aan rond de 100 graden, net iets eronder. Maar ik heb geen idee wanneer ik nu een te hete motor heb: is dat bij 110 graden, bij 120????
Everhard Mulder
Overigens: een VDO meter geeft de exacte temperatuur aan: niet of de zaak te heet wordt of niet. Nu ben ik altijd nog op zoek naar wat een "normale" temperatuur is voor die 200TDI. Meestal wijst mijn meter iets aan rond de 100 graden, net iets eronder. Maar ik heb geen idee wanneer ik nu een te hete motor heb: is dat bij 110 graden, bij 120????
Everhard Mulder
-
Everhard Mulder
Nou, ik kan je vertellen dat ik een hoop gezoek heb gedaan naar exact hetzelfde en er niet uit ben gekomen. Je hebt een adapter nodig die er gewoon niet is (of niet meer is). De adapter die meestal in een 200 TDI gebruikt wordt, is niet meer leverbaar, maar je had daar toch niks aan gehad want in die adapter past dan weer de sensor van de VDO-meter niet. Ik ben uiteindelijk naar een metaalbedrijf gegaan, die hebben de binnendraad van mijn thermostaathuis gemeten ( moest daar dus koelwater water aftappen en de sensor er uithalen) en de buitendraad van de sensor en voor een paar tientjes had ik een prima verloopstuk en het was in 1 dag klaar. Ik heb je dus geen antwoord op je vraag gegeven want ik weet de draad niet. Ik was er ook achter gekomen dat de draad van het ene 200TDI- blok weer anders kan zijn dan de draad van het andere 200 TDI blok. Kortom: om van alle gedoe en gezoek af te zijn heb ik voor dat metaalbedrijf gekozen en was ik in 1x klaar. Misschien heb je iets aan deze tip!
Everhard Mulder
Everhard Mulder
-
Franc
Everhard,
En ze hebben ze niet verteld welke draad ze gemeten hebben. Jammer.
Temperatuursensoren is 1 van de meest bediscussieerde onderwerpen op de Engelse fora, maar een eenvoudig antwoord lijkt er niet te vinden.
Ik kom tegen:
Defender: 5/8 UNF
Disco: M16 x 1.0 en m16 x 1.5
Als je de huidige sensor meeneemt naar een goede zaak zoals Fabory kunnen ze je vertellen welke draad het is.
Groeten,
Franc.
Defender 90 '85 RHD, groen met nu een gegalvaniseerd chassis
Range Rover Classic 3.5 V8 '85 LHD, groen
En ze hebben ze niet verteld welke draad ze gemeten hebben. Jammer.
Temperatuursensoren is 1 van de meest bediscussieerde onderwerpen op de Engelse fora, maar een eenvoudig antwoord lijkt er niet te vinden.
Ik kom tegen:
Defender: 5/8 UNF
Disco: M16 x 1.0 en m16 x 1.5
Als je de huidige sensor meeneemt naar een goede zaak zoals Fabory kunnen ze je vertellen welke draad het is.
Groeten,
Franc.
Defender 90 '85 RHD, groen met nu een gegalvaniseerd chassis
Range Rover Classic 3.5 V8 '85 LHD, groen
-
Puffino
Of... je koopt zelf een spoedmeter. Wel eentje met die buitenissige draadmaten natuurlijk.