Verwarming Td4 Puma
-
Madcap
Verwarming Td4 Puma
De verwarming van mijn Puma doet het geweldig, je kunt er aardappels op bakken. Weet iemand hoe dit werkt en of je daar enige invloed op kunt uitoefenen? (Nee, naar een dealer ga ik niet meer: volledig genezen)
[www.terrazzo.nl]
[www.hemmaibackabro.blogspot.com]
[www.terrazzo.nl]
[www.hemmaibackabro.blogspot.com]
-
badair
Re: Verwarming Td4 Puma
je moet regelmatig de aardappels draaien voor het beste effect.
of heb je een ander probleem
of heb je een ander probleem
-
Madcap
Re: Verwarming Td4 Puma
Hij wordt gloeiend heet en als ik 'm kouder zet gebeurt er niks. Er zullen meer puma's zijn die dit euvel hebben?
-
Gerben tB
Re: Verwarming Td4 Puma
Waar ken jij Hans Hegeman van ???????????????
Als je nou ook nog zalm in aluminium folie wikkelt....... hmmmm
Als je nou ook nog zalm in aluminium folie wikkelt....... hmmmm
-
Tom
Re: Verwarming Td4 Puma
Misschien een open deur, maar waarschijnlijk blijft de klep hangen welke dat normaal regelt?! of dat de kabel bij de draaiknop los zit?
Anders misschien even op de engelse fora zoeken...
Succes,
Groet, tom
Anders misschien even op de engelse fora zoeken...
Succes,
Groet, tom
-
Marc-my-Words
Re: Verwarming Td4 Puma
De TD4 heeft twee standen, net als zijn voorgangers overigens, alleen is bij de TD4 de regeling aangepast: was het bij de voorgangers zo dat de twee standen uit koud en lauw bestonden, en lauw alleen in de uiterste stand uit de verwarming kwam, bij de TD4 is het zo dat de twee standen bestaan uit koud en heet en je koud alleen in de uiterste 0-stand krijgt. Er hoeft dus maar een weinig verschoven te zijn of een beetje extra speling, en je mist die oude vertrouwde stand "koud".
(Er zit overigens een zeer subtiel, en smal, regelgebiedje tussen koud en heet. Alleen, de knop heeft een zekere vrije slag dus het regelen is echt een fingerspitzen kwestie.)
Marc
PS Bij mijn oude Td5 (toen ie nog tamelijk nieuw was) was ooit de bedieningsdraad voor boven-onder losgeschoten*: de voorruit ontwasemen met alleen voetenwarmte is niet echt handig (gelukkig was toentertijd deze Td5 toen ook nog tamelijk warm te krijgen - ongemakkelijk was wel weer dat het tijdens een verblijf in de bergen was bij echt winterse omstandigheden - nog nooit zulke warme voeten gehad overigens).
* Dwz, de buitenmantel werd niet meer goed tegengehouden, met wat tie-raps en gefröbel was het opgelost - wel een klusje om niet bij min-veel te doen.
(Er zit overigens een zeer subtiel, en smal, regelgebiedje tussen koud en heet. Alleen, de knop heeft een zekere vrije slag dus het regelen is echt een fingerspitzen kwestie.)
Marc
PS Bij mijn oude Td5 (toen ie nog tamelijk nieuw was) was ooit de bedieningsdraad voor boven-onder losgeschoten*: de voorruit ontwasemen met alleen voetenwarmte is niet echt handig (gelukkig was toentertijd deze Td5 toen ook nog tamelijk warm te krijgen - ongemakkelijk was wel weer dat het tijdens een verblijf in de bergen was bij echt winterse omstandigheden - nog nooit zulke warme voeten gehad overigens).
* Dwz, de buitenmantel werd niet meer goed tegengehouden, met wat tie-raps en gefröbel was het opgelost - wel een klusje om niet bij min-veel te doen.
-
Marc-my-Words
Re: Verwarming Td4 Puma
Willem,
De TD4 heeft twee standen, net als zijn voorgangers overigens, alleen is bij de TD4 de regeling aangepast: was het bij de voorgangers zo dat de twee standen uit koud en lauw bestonden, en lauw alleen in de uiterste stand uit de verwarming kwam, bij de TD4 is het zo dat de twee standen bestaan uit koud en heet en je koud alleen in de uiterste 0-stand krijgt. Er hoeft dus maar een weinig verschoven te zijn of een beetje extra speling, en je mist die oude vertrouwde stand "koud".
(Er zit overigens een zeer subtiel, en smal, regelgebiedje tussen koud en heet. Alleen, de knop heeft een zekere vrije slag dus het regelen is echt een fingerspitzen kwestie.)
Marc
PS Bij mijn oude Td5 (toen ie nog tamelijk nieuw was) was ooit de bedieningsdraad voor boven-onder losgeschoten*: de voorruit ontwasemen met alleen voetenwarmte is niet echt handig (gelukkig was toentertijd deze Td5 toen ook nog tamelijk warm te krijgen - ongemakkelijk was wel weer dat het tijdens een verblijf in de bergen was bij echt winterse omstandigheden - nog nooit zulke warme voeten gehad overigens).
* Dwz, de buitenmantel werd niet meer goed tegengehouden, met wat tie-raps en gefröbel was het opgelost - wel een klusje om niet bij min-veel te doen.
De TD4 heeft twee standen, net als zijn voorgangers overigens, alleen is bij de TD4 de regeling aangepast: was het bij de voorgangers zo dat de twee standen uit koud en lauw bestonden, en lauw alleen in de uiterste stand uit de verwarming kwam, bij de TD4 is het zo dat de twee standen bestaan uit koud en heet en je koud alleen in de uiterste 0-stand krijgt. Er hoeft dus maar een weinig verschoven te zijn of een beetje extra speling, en je mist die oude vertrouwde stand "koud".
(Er zit overigens een zeer subtiel, en smal, regelgebiedje tussen koud en heet. Alleen, de knop heeft een zekere vrije slag dus het regelen is echt een fingerspitzen kwestie.)
Marc
PS Bij mijn oude Td5 (toen ie nog tamelijk nieuw was) was ooit de bedieningsdraad voor boven-onder losgeschoten*: de voorruit ontwasemen met alleen voetenwarmte is niet echt handig (gelukkig was toentertijd deze Td5 toen ook nog tamelijk warm te krijgen - ongemakkelijk was wel weer dat het tijdens een verblijf in de bergen was bij echt winterse omstandigheden - nog nooit zulke warme voeten gehad overigens).
* Dwz, de buitenmantel werd niet meer goed tegengehouden, met wat tie-raps en gefröbel was het opgelost - wel een klusje om niet bij min-veel te doen.
-
Madcap
Re: Verwarming Td4 Puma
In alufolie.... Wil ik best doen hoor 
[www.terrazzo.nl]
[www.hemmaibackabro.blogspot.com]
1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 24/03/2012 15:41 door Madcap.
[www.terrazzo.nl]
[www.hemmaibackabro.blogspot.com]
1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 24/03/2012 15:41 door Madcap.
-
Madcap
Re: Verwarming Td4 Puma
Waarom zit er dan zo'n mooie knop op die net doet alsof je het naar wens kunt regelen? Dan was de schuif van vroeger eerlijker!
[www.terrazzo.nl]
[www.hemmaibackabro.blogspot.com]
[www.terrazzo.nl]
[www.hemmaibackabro.blogspot.com]
-
Marc-my-Words
Re: Verwarming Td4 Puma
Vraag niet naar het waarom.
Waarom is het dashbord verkloot?
Waarom zit er een bult op de neus?
Waarom was de Td5 niet goed genoeg?
Waarom zijn de luchtkleppen vervallen?
Waarom ..... (ga maar door) ....
Ja, Ja, er zijn een paar verbeteringen.
De TD4 heeft meer vermogen, de 6 bak is de slechtste niet ...
Maar vraag ook hie niet naar het waarom (wat het is waarschijnlijk toeval).
Mbt die knoppen: als je aan de verwarmingsknop draait dan voel je al speling.
En als je dan uiteindelijk het subtiele regelgebied hebt gevonden dan wordt het nog duidelijker:
Eerst een stukje loos en dan is er een reactie, wil je dan nog iets meer dan voorzichtig, moet het toch iets minder dan is er ook eerst geen reactie want dan moet je eerst door de loze slag heen.
Overigens was de oude schuif niet veel eerlijker: zeker als alles een beetje "moe" was was de regeling ook niet geweldig - het beste verzette je 's winters een en ander zo dat ie in ieder geval maximaal warmte gaf en 's zomers maximaal koude.
(Ik noemde toch al mijn ervaring met de boven/onder regelschuif - als de buitenkabel los komt heb je geen enkele regeling.)
Marc
Waarom is het dashbord verkloot?
Waarom zit er een bult op de neus?
Waarom was de Td5 niet goed genoeg?
Waarom zijn de luchtkleppen vervallen?
Waarom ..... (ga maar door) ....
Ja, Ja, er zijn een paar verbeteringen.
De TD4 heeft meer vermogen, de 6 bak is de slechtste niet ...
Maar vraag ook hie niet naar het waarom (wat het is waarschijnlijk toeval).
Mbt die knoppen: als je aan de verwarmingsknop draait dan voel je al speling.
En als je dan uiteindelijk het subtiele regelgebied hebt gevonden dan wordt het nog duidelijker:
Eerst een stukje loos en dan is er een reactie, wil je dan nog iets meer dan voorzichtig, moet het toch iets minder dan is er ook eerst geen reactie want dan moet je eerst door de loze slag heen.
Overigens was de oude schuif niet veel eerlijker: zeker als alles een beetje "moe" was was de regeling ook niet geweldig - het beste verzette je 's winters een en ander zo dat ie in ieder geval maximaal warmte gaf en 's zomers maximaal koude.
(Ik noemde toch al mijn ervaring met de boven/onder regelschuif - als de buitenkabel los komt heb je geen enkele regeling.)
Marc
-
Madcap
Re: Verwarming Td4 Puma
Het zal in de winter in Dalarna wel op de hoogste stand en met het raam afregelen worden
Want om nu de hele dag met airco aan te rijden...
[www.terrazzo.nl]
[www.hemmaibackabro.blogspot.com]
1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 24/03/2012 20:22 door Madcap.
[www.terrazzo.nl]
[www.hemmaibackabro.blogspot.com]
1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 24/03/2012 20:22 door Madcap.
-
Edward
Re: Verwarming Td4 Puma
Als de boel goed afgesteld staat is er heel goed te regelen met de draaiknop. Goed er zit wat vrije slag op, maar verder kan ik in een heel aardig bereik de temperatuur regelen. Gewoon alles nalopen dus en goed afstellen. Het is geen ruimtevaart techniek.
-
Marc-my-Words
Re: Verwarming Td4 Puma
Edward Schreef:
-------------------------------------------------------
> Als de boel goed afgesteld staat is er heel goed
> te regelen met de draaiknop. Goed er zit wat vrije
> slag op, maar verder kan ik in een heel aardig
> bereik de temperatuur regelen. Gewoon alles
> nalopen dus en goed afstellen. Het is geen
> ruimtevaart techniek.
Klopt, als je rekening houdt met die vrije slag en met een iets langere reactietijd (het duurt nl ook even voor je resultaat voelt), dan is er een heel aardig regelbereik. Wel blijft het regelgebied tussen geen wel weinig-verwarming klein: de kachel geeft snel teveel warmte.
Als je echter ongeduldig aan die knop gaat draaien dan zal je altijd ontevreden blijven.
Marc
-------------------------------------------------------
> Als de boel goed afgesteld staat is er heel goed
> te regelen met de draaiknop. Goed er zit wat vrije
> slag op, maar verder kan ik in een heel aardig
> bereik de temperatuur regelen. Gewoon alles
> nalopen dus en goed afstellen. Het is geen
> ruimtevaart techniek.
Klopt, als je rekening houdt met die vrije slag en met een iets langere reactietijd (het duurt nl ook even voor je resultaat voelt), dan is er een heel aardig regelbereik. Wel blijft het regelgebied tussen geen wel weinig-verwarming klein: de kachel geeft snel teveel warmte.
Als je echter ongeduldig aan die knop gaat draaien dan zal je altijd ontevreden blijven.
Marc