Waar zit het addertje?

Archief van het geliefde Land Rover prikbord (alleen lezen)
sanderovich

Waar zit het addertje?

Bericht door sanderovich »

Hey allemaal,

Voor een nieuwe auto van de zaak ben ik mij een beetje aan het oriënteren op wat er is op het terrein van RRC's en kwam ik de volgende RR tegen.

Link

Nu heb ik her en der wel gehoord dat de P38's zorgenkindjes zijn, maar waar zit bij deze nu precies het addertje onder het gras? Het lijkt mij weinig geld voor een leuk uitziende auto (iets met smaak en niet twisten), dus per definitie ben ik wantrouwig.
Ik heb nog totaal geen contact gehad met de eigenaar hoor, maar ik denk ik win eerst hier info in

Groeten,

Sander
(1991 Defender 110 V8; 1996 Discovery 1 V8; 1976 Series 3; 1969 Series 2a)
sander "one10"

Re: Waar zit het addertje?

Bericht door sander "one10" »

Zo te lezen nog genoeg reparatie's te gaan....
Zoals de beste man zelf al zegt genoeg in geïnvesteerd
Zorgenkindje kan je dit wel noemen.....

Oke hij ziet er netjes uit. En de prijs is billijk

Maar zou idd even goed inventariseren wat je nog te wachten staat met deze bolide
Misschien heb je dan ook je addertje te pakken !

Veel succes iig toegewenst met je zoektocht..

Groetjes

sander

110 1984 (2.7diesel Nissan is er uit) 300tdi met r380 en 1:4 tussen bak , proefrit was zeer geslaagd

Bart van Dessel

Bericht door Bart van Dessel »

Je noemt het zelf al, P38 zijn zorgenkindjes, de eigenaar schrijft dat ie financieël is leeggelopen en dat zal bij de volgende eigenaar niet anders zijn. Beste is laten emigreren naar Afrika of Oost Europa. Als ze in orde zijn dat rijdt een P38 fantastisch maar je blijft ermee bezig. Een RRC is vele malen beter, lees: minder gecompliceerd, minder ecu's en meer uitstraling! Natuurlijk moet je niet voor een dubbeltje eerste rang willen zitten, als je wat uitgeeft dan kun je mooie en goede exemplaren kopen.

Gr, Bart
sanderovich

Bericht door sanderovich »

Mja ik doelde ook inderdaad meer op of er iets zou kunnen zijn wat de eigenaar nog niet vermeld. Want remleidingen vervangen kunnen de meeste wel. Maar eigenlijk valt deze RR ook buiten de zoekopdracht die ik van de baas mee kreeg hoor, ik was vooral benieuwd waar hem de goedkope prijs in ging zitten.

Ik kreeg namelijk de keuze tussen:

- Een nieuwe auto met 14% bijtelling met een niewprijs tussen 10 en 15k euro
- Een oldtimer van ongeveer 6000 euro waar we niet op leeg lopen met kosten aan onderhoud (met het oog op de uitgaven die de Defender aan de horizon heeft en we willen voorkomen)

Uiteraard gaat mijn voorkeur dan uit naar een goede RRC

Groeten,

Sander
Edward

Bericht door Edward »

Toch moet ik maar een staatsloten gaan kopen, want ik moet wel de gelukkigste man van de wereld zijn. Ik heb namelijk een 38a gekocht uit 1998 en die van 110K naar de 215K gereden zonder problemen of storingen??
Puffino

Bericht door Puffino »

ik wil ook (als ik een baas zou hebben) een baas van dit type.... Kom maar op met een RRC!
Plaats reactie