beetje ot maar ook weer niet: welke laro rijder heeft hier een b

Archief van het geliefde Land Rover prikbord (alleen lezen)
disco1992

beetje ot maar ook weer niet: welke laro rijder heeft hier een b

Bericht door disco1992 »

bij een landrover hoort een hond(je) uiteraard.

wie heeft er hier een beagle en wat zijn jullie ervaringen hiermee.

we zijn al enige tiijd op zoek naar een leuke gezins hond, maar nog niks kunnen vinden wat in ons toekomstige plaatje paste ook met jonge kinderen.
nu hebben we een beagle gevonden van een maandje op 8 a 9 oud met ervaring met kinderen en dergelijke. ook basis commando's .
deze pup zit momenteel in een gastgezin en zoekt een nieuw huisje.

gaan morgen bellen met deze mensen voor meer info. nu hebben we redelijk wat gelezen in boeken en internet over deze honden. ik ken ook paar mensen met zo'n hond. en als je leest lee je ook minder goede ervaringen maar ook goede. ik denk dat dat puur ook aan de baasjes ligt hoe een hond iets leert.

ik ben benieuwd naar jullie ervaringen met beagle's.

ik hoor het graag
disco1992
Alex aka Grizzly

Re: beetje ot maar ook weer niet: welke laro rijder heeft hier e

Bericht door Alex aka Grizzly »

beagles zijn honden waar je er als je ze gelukkig wilt zien je er meerdere van moet hebben.
Ze hebben er een hekel aan om alleen te zijn.

mvg

Alex / Grizzly

Landrover Defender 110

[www.lr-discovery.nl]
Jan

Bericht door Jan »

Bij mij in de straat zijn 3 beagles, het zijn schatten van honden maar hun oren zijn alleen voor de sier want luisteren hoomaar.
De beagles die ik ken zijn allemaal goed met kinderen, het zijn jacht honden die beweging nodig hebben dus je moet er wel mee gaan lopen.
Boelo

Bericht door Boelo »

Beagles zijn weglopers, maar als je het niet erg vindt om altijd aangelijnd met je hond te lopen dan zou het natuurlijk een prima keuze kunnen zijn, en idd ze kunnen niet goed alleen zijn, ik zou in jullie geval met jonge kinderen kiezen voor een pup van een ander ras/kruising. Als ik je verhaal zo lees dan ben je op zoek naar een jong volwassen hond, realiseer je wel dat een hond die weggaat uit een (gezins)situatie altijd wel een rugzakje heeft aan (vaak vervelende) ervaringen en dat heeft zijn weerslag in de verdere ontwikkeling en dus ook in (gezins)geluk..
Maar kies een hond die bij je past en kies ook een goede fokker, liefst geen broodfokker.
Succes met je keuze.
Groet Boelo
Tobias van Krieken

Bericht door Tobias van Krieken »

Beagles zijn over het algemeen drukke, speelse hondjes. Maar zeker niet aggresief. Ze hebben inderdaad redelijk wat beweging nodig, ze zijn zeer actief. Ook hebben ze best veel aandacht nodig, het is niet een hondje dat heel de dag lekker in z'n mandje ligt, zeker niet.
En zoals je zegt, veel kan er aan- en afgeleerd worden. Het is niet voor niks zo baasje zo hond. Als de hond vaak straf krijgt om de verkeerde dingen, inplaats van bonussen om de goede dingen, kan een hond meer aggresief of angstig gedrag gaan vertonen. Honden kunnen gemaakt worden zoals het baasje het wil, als je zegt dat deze hond uit een gezinssituatie komt, en als de eigenaar weet hoe hij met een hond om moet gaan, kan het zeker een leuk hondje zijn!
Kortom: Leuke gezinshondjes, maar kunnen zeer druk zijn en veel aandacht vragen. (iets waar je met kleine kinderen op moet letten, het tegen kinderen aanspringen kunnen ze doen als ze dit niet afgeleerd is).
Gromit

Bericht door Gromit »

Als je een echt kindvriendelijke hond wil, moet je eens naar een basset kijken. Niemand zo lief voor een kind als een basset.
MAAR..... verwacht geen hond die meteen komt als je roept of die je (lang) alleen kunt laten, want net als beagles zijn het echte meute honden en kunnen ze slecht alleen zijn.
(33 jaar ervaring met Franse Bassets)

Berry

lowland.jpg --> mod_embed_images_loadimage('21eacc3a137752a810b57d749d23164f', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fi401.photobucket.com%2Falbums%2Fpp91%2Fgromit88%2Flowland.jpg', 'http://i401.photobucket.com/albums/pp91/gromit88/lowland.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fi401.photobucket.com%2Falbums%2Fpp91%2Fgromit88%2Flowland.jpg', '', 15255965, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Marc Frencken

Bericht door Marc Frencken »

Hallo,

Het meest belangrijke vwb de keuze voor een bepaald honden ras is de vraag of dit ras ook bij jouw manier van leven/gezinsleven past.
Heb zelf niet veel ervaring met Beagles, maar als Nova Scotia Duck Tolling Retriever fokker (www.dyonisushome.nl) geef ik je een goede raad "bezint eert ge begint".
Een Beagle is net als de Toller een jachthond die veel beweging en uitdagingen nodig heeft soms zijn ze wat eenkennig wat inhoud dat ze niet echt makkelijk kunnen wisselen van baas. Wat belangrijk is in deze is wat de hond in zijn eerste 8 tot 9 maanden al heeft meegemaakt, dus zou ik dit goed navragen bij degene die hem nu als gasthond hebben. Uit ervaring weet ik dat het een behoorlijke kluif kan zijn om een herplaatser (zo heten honden die van gezin wisselen) in een nieuw gezin op te nemen. Je zult er veel aandacht en energie in moeten steken en vaak is dit het punt waarop het dan ook weer stuk loopt.
Heb je deze barriere eenmaal doorbroken dan weet je wel wat je aan de hond hebt en hij aan jouw en zal het inderdaad je beste vriend worden.
In ieder geval wens ik jullie veel succes met de zoektoch en de voorbereidingen op de komst van de viervoeter.

Groeten,

Marc Frencken

Landrover 110 3.5L V8 CSW "Toller"
[picasaweb.google.nl]...
[picasaweb.google.com]
disco1992

Bericht door disco1992 »

dat het hondjes zijn die aandacht en veel beweging nodig hebben waren we al achter .
alleen thuis zijn licht denk ik gewoon aan de hond zelf denk ik . ik lees hier dat ze dat niet kunnen maar een buurman waar ik paar jaar geleden woonde hebben al jaren een beagle en die was overdag de hele dag alleen thuis en ging prima. liet ik hem vaak wel even uit smiddags maar was verder alleen.

een labrodor ben ik echt helemaal fan van maar vind mijn vrouwtje te groot. die kan hem niet houden met uitlaten . dus dat wordt het niet helaas.

we willen eigenlijk geen hond bij een fokker halen maar puur uit een assiel of uit een gezin of iets die er niet meer voor kunnen zorgen.
als we wel uit eindelijk bij een fokker gaan dan geen broodfokker maar een echte goede rasfokker.
het liefst helpen we een hondje.

morgen avond gaan we eens bellen over de beagle . mocht dat wel iets zijn krijgen we ook een huis bezoek van die organisatie om te controleren waar hij komt. dit vind tik erg goed al zitten hun erg ver weg maar ja je doet het bijde voor de hond !!

disco1992
disco1992

Bericht door disco1992 »

beste marc,

wat een leuk ras fok je !
ik kende deze nog niet en ziet er erg leuk uit complimenten.

ik zag dat je ook nog 2 spaniels hebt.
ook een leuk hondje maar voor ons beetje te klein.
mijn opa had er 1 samen met een teckel dat was een zeer leuk tweetal.
deze 2 zijn na het overleiden van mijn opa ook naar een nieuw gezin gegaan waar ze nog steeds goed verzorgt worden.
wij waren toen nog niet toe een een hond anders had ik ze wel graag gehad maar waren er dan ook gelijk 2 .

we zullen morgen eens afwachten naar het telefonische gesprek.
en kijken dan eens verder.

groetjes disco1992
JustinvS

Bericht door JustinvS »

Hier ook een. Niet aan beginnen. Luistert erg moeilijk, leert erg traag (vooral zindelijk worden) en is net even te waaks (een uur nadat de fietser het huis gepasseerd is staat ze hem nog na te blaffen). Stinkt een uur in de wind en is erg ondeugend (springt op de bank ookal weet ze dat het niet mag, gaat aan de wandel enz.) Staat tegenover dat ze er geweldig uit ziet en verder wel lief is. Toch ben ik iets meer begaan met onze border collie en onze labrador/herder mix. Voornamelijk om de geur en het beter luisteren.
ze lopen hier op een wat gemiddeld grote hobbyboerderij. 50-50 binnen - buiten, slapen zomers in de stal bij de paarden en swinters in huis. De bewegingsvrijheid is fijn voor de beagle maar vooral de collie gaat als een raket. Tegenwoordig is er altijd wel iemand thuis maar vroeger zaten ze ook wel eens een uur of 4 alleen in huis/stal.

Groeten,
Justin

"Rockbell", "Ninety" en "Sheska"
prikhandtekening600x176II.jpg --> mod_embed_images_loadimage('6f641dc4311fa58d198d0d10c182bc61', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=https%3A%2F%2Flh3.googleusercontent.com%2F-KCEiw2c0Des%2FThsJ4g9hmPI%2FAAAAAAAABMs%2FO3uD7o-3mBw%2Fprikhandtekening600x176II.jpg', 'https://lh3.googleusercontent.com/-KCEiw2c0Des/ThsJ4g9hmPI/AAAAAAAABMs/O3uD7o-3mBw/prikhandtekening600x176II.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=https%3A%2F%2Flh3.googleusercontent.com%2F-KCEiw2c0Des%2FThsJ4g9hmPI%2FAAAAAAAABMs%2FO3uD7o-3mBw%2Fprikhandtekening600x176II.jpg', '', 15256189, 600, 600, 'Loading image ...', false);
witje 110

Bericht door witje 110 »

Als een labrador normaal opgevoed is, trek hij niet met uitlaten hoor. Zelf vind ik een beagle een minder geschikt hondje voor een gezin, het is meer een hondenhond dan een mensenhond. Hij zit nu ook midden in de pubertijd, das ook niet zo handig. Dat het een herplaatser is hoeft geen probleem te zijn, ik heb genoeg herplaatsers opgevangen waar niets mis mee was, ze waren alleen maar "overbodig". Maar ook met een rugzak, die echt niet in een gezin konden.

Ik heb zelf nu ook een jachthond, en het kost veel tijd en moeite om hem zover te trainen dat hij niet achter elke jogger of fietser aangaat. Lukt wel maar niet 1-2-3.

Laat je goed voorlichten door iemand die verstand van dit ras heeft, ik denk dat een fokker van dit ras je graag hierover wil vertellen.

Succes met zoeken.
Marijke
Jan Aart

Bericht door Jan Aart »

Wij hebben ook een beagle inmiddels al weer 9 jaar afgelopen zomer zijn we verhuisd en sinsdien kan ze niet alleen thuis zijn, volgens ons komt dat door de hond van buren ca. 3 huizen verderop deze blaft als er niemand thuis is. Onze beagle reageert hier dan op en begint ook te blaffen erg vervelend voor de buren. Verder kan ze prima los op voorwaarde dat er niet veel wild in de buurt is anders gaat ze achter hazen en konijnen en reeën aan en krijg haar dan maar weer eens terug. Los lopen heeft wel veel training gekost.

Een perfecte hond met kleine kinderen.

Zou het blaffen overgaan als we een 2e beagle nemen ?

gr.

Jan Aart
sjaak109

Bericht door sjaak109 »

wat ik begrepen heb van een uitleg die wij ooit gehad hebben toen we een hond zochten blaffen beagles veel.
daarom hebben wij gekozen voor een zeldzaam ras wat weinig blaft, gezond is, weinig onderhoud nodig heeft en graag alleen thuis blijft.
een Kuvasz.
maarrrrrrrrrrrr.
onze kuvasz blaft als een mongool,
verhaart zoveel dat het hier in huis net de woestijn is met tumbleweeds(maar dan van haar)
ze heeft een hartkwaal.
wil absoluut niet alleen thuis blijven.

ik wil maar zeggen het zijn net mensen, uiteraard blijven bepaalde ras eigenschappen bewaard maar elke hond heeft zijn eigen karakter.
je kunt ook een niet blaffende achter de konijnen aanjagende beagle treffen.

ps en ze haat landrovers.( onze hond)

Sjaak.
109 met 3.3 Nissanmotor en bak.

larolibelle.jpg --> mod_embed_images_loadimage('799b7333558adaff7e00c8c0509966ff', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=https%3A%2F%2Flh6.googleusercontent.com%2F-a95vYdUvAso%2FTiFKpv8OCpI%2FAAAAAAAADfk%2FETrA0XAthVM%2Flarolibelle.jpg', 'https://lh6.googleusercontent.com/-a95vYdUvAso/TiFKpv8OCpI/AAAAAAAADfk/ETrA0XAthVM/larolibelle.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=https%3A%2F%2Flh6.googleusercontent.com%2F-a95vYdUvAso%2FTiFKpv8OCpI%2FAAAAAAAADfk%2FETrA0XAthVM%2Flarolibelle.jpg', '', 15256538, 600, 600, 'Loading image ...', false);

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 12/03/2012 08:46 door sjaak109.
Reinout

Bericht door Reinout »

Hoi Wouter,

Ik heb een Beagle van 11 jaar oud.
Deze kwam bij ons wonen met twee jaar, dus ook een herplaatser.

Het zijn hele leuke lieve honden die geen vlieg kwaad doen. En erg goed combineren met kinderen van alle leeftijden.
Met voldoende beweging en niet te veel voer blijven ze (net als mensen) mooi op gewicht. Bij teveel eten of te weinig beweging worden ze snel dik.
Wij lopen minimaal drie maal een half uur en nog een wandeling van een uur. Zowel voor de Beagle als baas erg goed.

De bovenstaande nadelen zijn ook bij ons bekend.
Hij kan niet alleen zijn. Hij gaat dan blaffen en huilen en houd dit erg lang vol.
Een tweede Beagle erbij hebben we een tijd geprobeerd maar dit resulteerde in 2 huilende beagle's.
Het zijn roedeldieren en hun instinct maakt dat zodra de roedel uit een valt ze gaan huilen om de meute elkaar weer te laten vinden.
(en de baas hoort bij de roedel)

Onze Beagle luistert goed, wanneer je dagelijks consequent bent. (we hebben hem 9 jaar; een paar dagen niet consequent zijn maakt direct dat hij denkt dat hij hoger in de pikorde staat)
Het probleem is wel dat zijn neus altijd voorrang heeft op de andere zintuigen.
Hij luistert zeer redelijk, wel altijd met een een bepaalde vertraging; verwacht niet dat hij na 1 keer roepen naast je staat, het duurt altijd even voor hij bij je is. Onderweg moet hij altijd wel weer even aan iets ruiken. (geur heeft voorrang op alles)
Zodra hij een spoor in zijn neus heeft (konijn, haas, ree of hert) dan ben je hem kwijt.
Ook dan komt hij altijd wel terug maar het kost soms een uurtje extra van je tijd. De onze loopt dus nooit los voor het werk of een afspraak maar erna zodat het niet uitmaakt als de wandeling wat langer word dan gepland.

Deze kenmerken zijn sterker als de beagle uit een jacht bloedlijn komt en iets minder sterk als hij uit een andere lijn komt.

Kortom een leuke hond als je veel tijd, geduld en dove buren hebt.
(of geen buren zoals in ons geval)
Het blijft een zeer eigenwijze hond waar je lol in moet hebben om dagelijks mee bezig te zijn voor zolang als je hem hebt.
Hij heeft op zijn flaporen na niets te maken met de trainbaarheid van een labrador.

Gr Reinout
Frank

Bericht door Frank »

Nog verder off topic... Mocht een Beagle toch niet de hond zijn. Deze email kregen we vandaag van degene die onze hond regelmatig uitlaat:

Hoi Tamara,

Ik heb een dringend verzoek en wel de volgende. Ik heb vanaf november vorig jaar twee nieuwe honden in mijn uitlaatservices uit 1 adres, Pluto en Sjaakie. Ze hebben altijd in Udenhout gewoond in een huis met een grote tuin. Ze zijn in november naar Vught komen verhuizen. Ze zitten nu in een huurwoning met een kleine tuin. Nu gaat het om Pluto. Pluto is een kruising tussen een labrador en een Rodesian Ridgeback, een ongecastreerde reu en is afgelopen december 1 jaar geworden (1-12-2010). In Udenhout heeft Pluto heel veel buiten in tuin geweest en dat kan hij nu niet meer daar de tuin veel te klein is. Pluto is een hond die beweging en ruimte nodig heeft. En een baasje die dingen met hem onderneemt, want Pluto is wel een hond die graag werkt, iets voor je doet. Maar daar “hebben” zijn baasjes geen tijd voor. Pluto vertoont nu ook behoorlijk sloopgedrag, mogelijk uit verveling. In ieder geval zijn baasjes hebben zondag besloten dat Pluto weg moet en wel nog deze week. Ze kunnen het niet meer aan.

Het gaat mij erg aan het hart, omdat ik zie en weet dat Pluto geen hopeloze hond is. Het is een prachtbeest en ontzettend sociaal naar mens en dier. Het is echt een enorme lieverd. Ik wil er dan ook alles aan doen om te kijken of ik mogelijkheden zie tot plaatsing van Pluto. Pluto is een jonge speelse hond die deze kans verdient en waar je na tijd, energie en training een prachthond aan kan hebben.

Zouden jullie in jullie kringen willen informeren of er iemand geïnteresseerd is in Pluto. Dat zou ontzettend fijn zijn.

Ik heb de gegevens en een kort verhaal in een document gezet en stuur deze als bijlage mee. En zal nog foto los mee sturen.

Groetjes Claudette

Ik kan de foto er niet aan plakken of het document, maar mocht je meer willen weten dan geef je email adres maar dan stuur ik je de email door. Op de foto zou je denken dat het een zwarte labrador is. Een mooie hond om te zien.

mvg Frank
Hugo

Bericht door Hugo »

Ik heb nu 6 jaar een Beagle en heb er met een strenge en conceqente opvoeding een erg fijne hond aan.
In tegenstelling tot vele andere Beagles kan die van mij erg goed alleen zijn, dat is gewoon een kwestie van langzaam opbouwen.
Nu gaat ie s'morgens op zijn kussen liggen als ik ga werken en daar ligt ie nog als ik s ávonds thuis kom.
Daarna mag ie natuurlijk wel mee naar de wei waar hij zich flink uit kan kuren tussen mijn koeien en paard.
Hij wil wel eens een uur in het maisveld verdwijnen maar komt altijd terug.
Het is denk ik wel belangrijk dat je de hond als puppy meteen duidelijke regels stelt , vooral bij dit ras.
Het lijkt me dus wel een beetje om moeilijkheden vragen om een herplaatser te nemen, hij is niet voor niets bij de stichting terecht gekomen.
Verder moet je gewoon geluk hebben want je ziet wel aan alle reacties dat iedereen andere ervaringen heeft met dit ras.
Te Papa

Bericht door Te Papa »

Ik ben opgegroeid met honden en wij hebben altijd Golden retrievers gehad. Met uitzondering van 1 korte periode dat Bo in ons midden kwam doordat wij ook eens een ander ras hond wilden hebben en ons een Beagle wel heel erg leuk leek. Wij hebben ons destijds laten voorlichten en hadden wel met enig opvoedkundig werk rekening gehouden. Bo staat bij ons in de geschiedenisboeken bijgeschreven als een hond waarover wij veel verhalen kunnen vertellen en waar wij nu hartelijk om kunnen lachen. Echter hebben wij wel gezorgd dat hij bij een ander goed gezin terecht gekomen is, die de hele dag tijd voor de hond heeft.

Eigenlijk lijkt een Beagle wel heel erg op een Landrover : die doet ook nooit wat jij graag wil op het moment dat je het wil. Van mijn Landrover accepteer ik dat want die blaft niet.....
Walter Langendoen

Bericht door Walter Langendoen »

Beagle...... leuke vrolijke honden. Echt vrolijk, maar druk en altijd met de neus aan de grond. Ikzelf heb een Hollandse-Herder en een Sheltie. Ik denk dat als je e Beagle genoeg aandacht geef je er een leuke lieve hond aan heb.Mijn honden, beide echte werkhonden zijn voor ons perfect en kunnen de gehele dag thios alleen zijn. Maar.......... tweemaal daags het hele jaar rond minimaal 2 lange strandwandelingen. En doordeweeks ook lessen......... behendigheid, speuren. Dus gaat wat tijd in zitten........

Neem gerust een kijkje op mijn website: HHFC
of op mijn facebook.

Discovery 1999 TD5
Landrover 90 1986 3,5 V8

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 13/03/2012 22:03 door Walter Langendoen.
serine

Bericht door serine »

ik zou niet voor een beagle gaan..ik heb er verschillende gezien...maar die drie kleur types luisteren zo en zo niet..
Plaats reactie