choke en ontsteking

Archief van het geliefde Land Rover prikbord (alleen lezen)
Ron

choke en ontsteking

Bericht door Ron »

Ik heb een V8 met Su carbs maar deze wil eigen alleen op de choke lopen (met daarmee ook hoog stationair). Iemand een idee wat dit precies kan zijn?
Maakt verder niet uit of de motor warm is of niet.

Tweede waar ik niet zo uit kom is het verschil in ontsteking. Sommige ontstekingen (punten) hebben onderaan thv de aansluiting van de oliepomp een exta stukje zitten die dmv een pinnetje geborgt is. Wat is het verschil en waarom? Zijn deze uitwisselbaar met een ontsteking zonder deze extra bus, gezien de hoogte?

bvd,

Ron
Franc

Re: choke en ontsteking

Bericht door Franc »

Ron,

Wellicht kun je nog wat info toevoegen, het kan van alles zijn.

Benzine / LPG?
Wat heb je al gedaan aan de afstelling (ontsteking, carb, LPG, etc)?
Alle slangen nagelopen?
Lekkage bij de carbs?
Olie in de carbs?
Diafragma kapot?
etcetera....

Er zijn bij mijn weten 2 typen oliepomp (male / female). De nieuwere hebben dat extra stukje. Er is er maar 1 die past op jouw type oliepomp.

Groeten,
Franc.

Defender 90 '85 RHD, groen met nu een gegalvaniseerd chassis
Range Rover Classic 3.5 V8 '85 LHD, groen
bram-rrc

Bericht door bram-rrc »

[www.rimmerbros.co.uk]

[www.rimmerbros.co.uk]

idd hangt af van de as die de oliepomp aandrijft. bij nieuw type is de as korter, en male.

zie links voor oud en het latere type.

Is overingens wel pas te maken, heb ik lang zo gehad, totdat ik onlangs mijn blok heb gewisseld.
Had een pennetje gedraait wat percies in de gaten past van de nieuwe onsteking waar het verlengstuk
vanaf is gehaald. in het midden het pennetje dunner gedraait, waar de as van de oliepomp in valt. soort halter model krijg je dan.
Ron

Bericht door Ron »

Dag Franc,

Ik heb de auto gekocht maar ontsteking had geen vonk.....Ontsteking van een andere auto geprobeerd en had toen wel een vonk maar liep net wel/niet.

Nu bij de oude ontsteking de punten en condensator verwisseld en er lijk iets (maar dan ook heel iets...) leven in te zitten, dwz een heel zwak vonkje die af en toe tevoorschijn komt. Ik heb ook nog wel elektronische ontstekingen liggen maar ook geen flauw idee of deze goed zijn. Als ik deze ga inbouwen wordt het volgens mij helemaal een vaag verhaal (voor mij althans)

Benzine moet ik overigens via de carbs toedienen, gezien de benzinepomp ook defect en is en de LPG tank leeg is.........
Plaats reactie