rdw en vervangen chassis en motor
-
Patrick
rdw en vervangen chassis en motor
Nog even voor de zekerheid. Ik heb een auto op het oog in the UK. Auto is uit 1985 en heeft later een ander chassis, motor, versnellingsbak en kleur gekregen. Als alle gegevens van die vervangende onderdelen op het V5 staan vermeld dan is het bij de RDW toch geen probleem?
-
Nijhuis
Re: rdw en vervangen chassis en motor
Als het dezelfde auto is als die ik heb gezien (blauwe stawag) dan kan je hem beter laten staan. Chassisnummer is overgeslagen, zijn geen officiële documenten van de her-inslag. Gaat de RDW nooit accepteren.
Als inderdaad alle documenten aanwezig zijn zou het geen problemen op moeten leveren.
Als inderdaad alle documenten aanwezig zijn zou het geen problemen op moeten leveren.
-
Patrick
Nee het is een andere. Gaat het alleen om ingeslagen nummer of ook om plaatjes met identificatie.
1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 15/02/2012 17:50 door Patrick.
1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 15/02/2012 17:50 door Patrick.
-
Joadalama
Er is er maar 1 die dat weet, onze vrienden bij de RDW. Bel 0900 0739 en stel je vraag. Bij een positief antwoord, naam en vestigingsplek vragen van degene die je antwoord geeft. Liefst nog gesprek opnemen en/of vragen om een schriftelijke bevestiging.
Mijn idee is dat dit echt een randgeval is. Als ik keurmeester was (ben ik gelukkig niet!), zou ik sterk twijfelen aan de originaliteit van de auto. Vraag naast het V5 ook de facturen van de chassiswissel en de ruilmotor/bak. Die zijn namelijk in Engeland ook nodig om je gegevens te laten wijzigen bij het/de DMV. Maakt je verhaal geloofwaardiger mocht je de gok wagen.
Mijn idee is dat dit echt een randgeval is. Als ik keurmeester was (ben ik gelukkig niet!), zou ik sterk twijfelen aan de originaliteit van de auto. Vraag naast het V5 ook de facturen van de chassiswissel en de ruilmotor/bak. Die zijn namelijk in Engeland ook nodig om je gegevens te laten wijzigen bij het/de DMV. Maakt je verhaal geloofwaardiger mocht je de gok wagen.
-
Patrick
Dank in ieder geval. Het wordt er niet makkelijker op. Ik heb zelf wel het idee dat het klopt. Hij staat bij een garage die hem ook heeft aangepast en heeft onderhouden. Die kan de gevenes van de chassis en motorwissel dus wel specificeren. Carosserie is ook iets anders. Het is een 90 uit 1985 en de brandstofvulpijp zit niet in het midden maar achter. verder ook veel td5 onderdelen gebruikt. Auto heeft wel een MOD
-
Alan T
Als ik het zo lees zou ik het niet aan durven
1/3 chassis
1/3 aandrijflijn
en ook de opbouw is niet de originele
echter als alles gedocumenteert is
en je aan kan tonen dat het om gelijke vervangings delen gaat
zo het kunnen
Alan
1/3 chassis
1/3 aandrijflijn
en ook de opbouw is niet de originele
echter als alles gedocumenteert is
en je aan kan tonen dat het om gelijke vervangings delen gaat
zo het kunnen
Alan
-
Nijhuis
Chassis vervangen voor een Marshland is geen 1/3 regel. Als er documenten van de DLVA bij zijn van de officiële her-inslag, ziet de RDW dit net zoals het vervangen van bijvoorbeeld versleten banden of remmen.
Als er ook papieren bij zijn dat de motor vervangen is en dergelijke, dan hoeft het helemaal geen ramp te zijn. Mocht dit nog niet op het V5 aangepast zijn kan dat bedrijf dat alsnog (gratis) laten doen. Duurt een paar weekjes maar dan staat de juiste motor op de papieren.
Dat je body niet klopt is wel een beetje 'eng'.
Als er ook papieren bij zijn dat de motor vervangen is en dergelijke, dan hoeft het helemaal geen ramp te zijn. Mocht dit nog niet op het V5 aangepast zijn kan dat bedrijf dat alsnog (gratis) laten doen. Duurt een paar weekjes maar dan staat de juiste motor op de papieren.
Dat je body niet klopt is wel een beetje 'eng'.
-
Patrick
Ik ga gewoon eerst wat documenten en rekeningen opvragen. Neem paar fotootjes mee en dan op de koffie bij de RDW om te vragen wat ze van het verhaal vinden.
-
Tom
Ze kunnen de auto zien als een samengesteld voertuig, en dan krijgt de auto de leeftijd van het jongste onderdeel... en daar zit je waarschijnlijk niet op te wachten... (als je tenminste kunt aantonen dat bepaalde onderdelen niet gestolen zijn....)
Zorg dat het motor nr en type iig op het V5 klopt!
Succes,
Groet, Tom
Zorg dat het motor nr en type iig op het V5 klopt!
Succes,
Groet, Tom