Aanschaf Range Rover classic

Archief van het geliefde Land Rover prikbord (alleen lezen)
Gerard van Es

Aanschaf Range Rover classic

Bericht door Gerard van Es »

hallo heren deskundigen,

Wij lopen al enige tijd met het idee rond om een belastingvrije Land Rover aan te schaffen, een defender/90/110/series valt voor ons af omdat we wel een heel klein beetje comfort willen Op het internet zijn we deze tegengekomen classic Kent iemand deze auto toevallig?

Of kunnen we bij het kijken beter een onafhankelijk deskundige meenemen? Want volgens ons werkt het net als kopen van een puppy ze zijn allemaal mooi en lief en het liefst koop je ze allemaal. het is wel de bedoeling dat de Range Rover ons dagelijks vervoer wordt.

De checklist op de site van de lrch hebben we inmiddels gevonden
wilberth

Re: Aanschaf Range Rover classic

Bericht door wilberth »

Heb je er al een aantal gereden? De (iets) latere 5-bak is nl. nog net wat stiller als deze, net wat je wilt natuurlijk, maar als je toch wat comfort zoekt. Hoe dan ook, eerst eens een proefrit doen, bij voorkeur ook in een andere wagen dan die die je echt wilt kopen, dan heb je wat te vergelijken tenmintste.
Blijft ook de vraag of je naast een auto ook een hobby zoekt. Want als je voor alles op de garage aangewezen bent is het toch nog een prijzige hobby (maar dan moet je natuurlijk sowieso geen 2 ton wegende tractor kopen, zelfs op LPG, tel 1 op 5 is dit nog niet "goedkoop" rijden, maar wel leuk natuurlijk).

Verder zie ik op de foto's niets wat direct verdacht is. Maar ik denk dat het eerlijk is om te stellen dat er op dit moment zoveel
RRC te koop zijn (en ook lang blijven, deze staat er ook al een tijdje) dat je gerust een wensenlijstje op kan stellen en net zolang zoeken tot je de juiste gevonden hebt.Voel je dus niet gehaast, want echt er zijn er genoeg.

En iemand meenemen met verstand van zaken (zeker als je nog geen land rover/range rover ervaring hebt) kan nooit kwaad. Want als je uit een "gewone" auto komt rijdt dit sowieso nogal vreemd en is het dus wat lastig beoordelen of dit zo hoort of een probleem is.

Succes met de voorpret.

Groet, Wilberth
Gerard van Es

Dank voor je antwoor Wilberth

We hebben al eens in een RangeRover gestuurd maar die was van 1992. Ik heb zelf jaren een Ford Granada gehad en een Rover P5 dus sleutelen gaat me redelijk af
We rijden gemiddeld zo'n 12000 km op jaarbasis
Geert LW79

Bericht door Geert LW79 »

Hallo,

wij hebben een lightwight voor mijn man, ik kan er niet in rijden. Toen kwam bij mij de vraag in wat voor land rover kan ik rijden. En ja ik zag een foto van de range rover en was verkocht. Sinds een 1,5 jaar een range rover voor mij, dus ook als dagelijkse auto. Wij hebben lpg tanks onder de auto. De auto is uit 1976, tweedeurs.
Ben hellemaal weg van de auto, hij heeft mij in het begin twee keer laten staan. Problemen opgelost, en nu starten en rijden. en zelf absoluut niet technisch, dat doet mijn man. En die is 4 weken weg, voor dat hij weggaat loopt hij alles langs zoals oliepijl enz. Ik denk wel dat het belangrijk is dat je zelf handig moet zijn om zo'n auto te hebben. Maar dat heb je eigenlijk met alle landrovers. Zou zeggen ga lekker op zoek, en neem iemand mee die verstand heeft van landrovers.
Veel succes.

Groeten van Aafke
wilberth

Bericht door wilberth »

12000 is goed, autootjes moeten rijden om in conditie te blijven en een granada loop ook niet op lucht volgens mij. Maar goed, de specifieke slechte plekken zijn op internet wel terug te vinden. Of je doet jezelf een lol en gaat eerst eens een slechte bekijken, dan kun je goed zien waar het misgaat.
Aan de zogenaamd aluminium body zitten nog veel ijzeren delen. Kijk om te beginnen eens naar de dorpels, voetenbakken de wielkasten en de bak van het reserve wiel en rond de tank hals in de kofferruimte. Is dat allemaal ongelast en hard dan heb je waarschjijnlijk al niet veel te vrezen. Hemeltjes hangen allemaal, das vervelend, maar gewoon een RR kwaaltje. Aandrijflijn kan nog behoorlijke kostenposten verbergen, maar deze had dacht ik al een revisiebak. En verder blijft het een oldtimer, dus er kan en zal regelmatig iets stuk gaan. Maar met handigheid en ruimte hoeft dat geen probleem te zijn. En het belangrijkste, niet tevreden, verder kijken... er staan er echt genoeg... Een 92er hoeft niet veel anders te sturen dan een 82er overigens. Belangrijkste winst zit in comfort en luxe dingetjes.

Succes, Wilberth
Bart van Dessel

Bericht door Bart van Dessel »

Hoi Gerard,

de witte op de foto ziet er prima uit, de dakspoiler en de zwarte wielen zou ik er direct vanaf schroeven, maar dat is een kwestie van smaak natuurlijk. Dat de auto uit Zwitserland is een groot voordeel, er wordt daar niet met zout/pekel gestrooit en de gemiddelde Zwitser is erg zuinig op z'n spullen en wordt in de regel goed onderhouden. De LPG installatie is top! Vooral de gastank is ideaal. Het is een feit dat een RRC veel comfortabeler is dan een 90/110/Series, het sleutelen is ook een plezier bij een RRC. Grootste vijand van de RRC is eigenlijk het roestduiveltje, kijk goed naar de dorpels, ophangpunten, voetenbakken, binnenschermen en de cross member achter. Ik ken deze auto's door en door sinds een jaartje of 12

Groetjes, Bart
www.bartsautoservice.nl
Gerard van Es

Mooi om al die positieve verhalen te lezen, ik denk dat we de komende vakantie maar eens besteden aan een paar proefritjes met de RangeRover om het gevoel te ervaren
Franc

Bericht door Franc »

Gerard,

Wat ik nog niemand heb zien noemen en je toch goed op dient te letten is of de auto een originele auto is (aan de witte zie ik zo 1-2-3 overigens niks geks). Er rijdt (en wordt verkocht) het nodige rond met een chassis / body / aandrijving etc. van een een veel nieuwere en alleen een oud chassisnummer.

Alleen al om die reden zou ik zeker iemand vragen (Prikker uit de buurt?) om mee te gaan kijken voor je de auto die je op het oog hebt aanschaft.

Groeten,
Franc.
bertil

Bericht door bertil »

hoi,

auto komt uit zwitserland en als ie zo is ingevoerd en goedkeuring bij rdw heeft gehad maakt het niet uit of ie orgineel is.

gr bertil
Benno

Bericht door Benno »

Vooral doordromen dan maar. Er wordt aan alle kanten geklooid met onze landrovers waar nieuwe eigenaren dan ter goedertrouw in trappen. Vaak hebben ze geluk maar soms echt niet. Ik zou zeker zeggen neem iemand mee met ervaring met RRC. die kan zeggen of de auto in zijn geheel 'eerlijk' overkomt.

Als je een 92ér gereden hebt (misschien wel een 3.9 automaat oid) dan is een begin 80'er want daar lijkt deze het meeste op wel iets lawaaiger, spartaanser en minder luxe. Er zit een behoorlijk verschil tussen oude en nieuwe RRC. wilberth zijn reactie kan ik dan ook van harte mee instemmen. Er zijn er genoeg te vinden dus zoek vooral tot je de goede gevonden hebt.

als ik de foto's beoordeel is de 82'er goed mogelijk. Mijn eigen RRC heeft de zelfde bodystijl (deursloten voor los onderin de deur) en interieur. De Edelbrock zal lekker lopen maar ik vind de prijs best pittig. Moet volgens mij een stuk afkunnen.

Zo niet, dan is de mijne voor hetzelfde geld ook te koop Met roze strik en thuis afgeleverd

Succes,

Benno
Geert Oude Luttighuis

Bericht door Geert Oude Luttighuis »

Los van alle aankooptips van mensen die er wss veel meer verstand van hebben: ik hoop dat je slaagt, ik kan je vertellen dat ik na 32 jaar dromen met een grote smile rondrijd.,,

Overigens, weet iemand wat voor LPG-oplossing er op die Edelbrock-carb is gemaakt? Is dat een zogeheten 'plenum' waar ik vaak voor de 3.9 over gelezen heb? Betere oplossing dan zo'n inlegring in je luchtfilter?
Dixo

Bericht door Dixo »

Gerard,

Heb je een emailadres waarop je te contacteren bent? Weet nog wel iemand die van zijn originele belastingvrije 4deurs automaat RRC LHD af wil.
Johan

Bericht door Johan »

Hallo Gerard

Ik heb binnenkort een nette 1985 RR Italiaan in de aanbieding.

m.vr.gr.

Johan
Plaats reactie