Kan dat?
Kent de Td5 een soort noodloop?
Ik wilde gisteravond nog even de weg op, maar de motor werd flink geknepen. Kon amper 40 km/uur rijden; het leek alsof de turbo total niet werkte.
Na een paar kilometer, met inmiddels weer een opgewarmde motor, was alles weer als vanouds.
Iemand een idee waarom dit gebeurde?
Teun met 'Bram' en 'Mudje', een 110 Td5 Stationwagon en een Polynorm kwarttonner
Td5 in noodloop?
-
Andrew Colville
Re: Td5 in noodloop?
De Td5 heeft inderdaad een nood loop functie. maar 80 moet dan wel haalbaar zijn, een automaat ( discovery ) blijft dan vast in zijn 3 staan.
Wat is er voor af gebeurd??
Normaal zal de Td5 pas uit zijn nood loop komen na dat het contact er af geweest is en er weer wordt gestart, niet onder het rijden zelf, heb je misschien problemen met water in je diesel systeem? filter al eens ( recent ) vervangen?
Groetjes, Andrew
'99 Discovery 2 Td5
'81 Range Rover Classic 2 Deurs Td5 ( Under construction )
Wat is er voor af gebeurd??
Normaal zal de Td5 pas uit zijn nood loop komen na dat het contact er af geweest is en er weer wordt gestart, niet onder het rijden zelf, heb je misschien problemen met water in je diesel systeem? filter al eens ( recent ) vervangen?
Groetjes, Andrew
'99 Discovery 2 Td5
'81 Range Rover Classic 2 Deurs Td5 ( Under construction )
-
Teun
Ik verdenk/verdacht het filter eigenlijk niet, maar heb het eerlijk gezegd nog niet bekeken.
Bij de dikke -20 vorige week liep alles immers ook probleemloos, dus dan zal dat bij de -5 van zondag toch niet echt het probleem zijn, lijkt me?
Ik had de wagen zondag niet aan de voorverwarmer geknoopt vooraf. Iets wat ik die andere (echt koude) dagen wel gedaan had.
In die zin was er dit keer dus sprake van een echte koude start. De motor kwam niet op toeren; ik haalde met moeite de 40 km/uur en iedere beroering van het pedaal zorgde direct voor een stevige zwarte pluim. Ik ben rustig blijven rijden, tot na een paar kilometer de motor voelbaar soepeler ging draaien. Daarna weer als vanouds...
Teun met 'Bram' en 'Mudje', een 110 Td5 Stationwagon en een Polynorm kwarttonner
Bij de dikke -20 vorige week liep alles immers ook probleemloos, dus dan zal dat bij de -5 van zondag toch niet echt het probleem zijn, lijkt me?
Ik had de wagen zondag niet aan de voorverwarmer geknoopt vooraf. Iets wat ik die andere (echt koude) dagen wel gedaan had.
In die zin was er dit keer dus sprake van een echte koude start. De motor kwam niet op toeren; ik haalde met moeite de 40 km/uur en iedere beroering van het pedaal zorgde direct voor een stevige zwarte pluim. Ik ben rustig blijven rijden, tot na een paar kilometer de motor voelbaar soepeler ging draaien. Daarna weer als vanouds...
-
Bert
Ik heb met mijn TD5 een aantal jaren geleden hetzelfde gehad.
Het bleek de recirculatie klep in het inlaat/uitlaatsysteem te zijn, probleem loste zich vanzelf op en is nooit meer teruggekomen.
Oorzaak vastzittende reguleer klep waarschijnlijk roetvorming.
m.v.g. Bert
Het bleek de recirculatie klep in het inlaat/uitlaatsysteem te zijn, probleem loste zich vanzelf op en is nooit meer teruggekomen.
Oorzaak vastzittende reguleer klep waarschijnlijk roetvorming.
m.v.g. Bert
-
Marc-my-Words
Sneeuw in de luchtinlaat ??
Zwarte pluimen bij gasgeven en geen vermogen wijst in de richting van ademnood.
Marc
Zwarte pluimen bij gasgeven en geen vermogen wijst in de richting van ademnood.
Marc