Als ik de RRC op contact zet gaat de pomp ratelen. Binnen seconden neemt het "tempo ' van het tikken af.
De laatste paar keer lijkt het alsof de pomp in een hoger tempo blijft ratelen dan eerder het geval was.
Beide situaties met een stationaire motor. Is de pomp versleten?
Er is geen brandstoflekkage oid.
De pomp is electrisch en zit links achter, vlak vóór het wiel.
Groet! Paul
brandstofpomp rrc uit 74
-
Franc
Re: brandstofpomp rrc uit 74
Paul,
Normaal tikt de pomp eerst snel om de vlotterkamers te vullen, daarna gaat het inderdaad langzamer (neem even aan dat je op LPG rijdt).
Snel tikken is een teken dat er niks/weinig verpompt wordt. De pomp heeft het te "gemakkelijk". Volgens mij zit er een membraam in. Als dat lek is zal het effect wel hetzelfde zijn vermoed ik. Maar ik heb deze nog nooit open gehad.
Als je het zeker wilt weten zul je het debiet moeten meten. Zal vast wel in het WPHB staan wat het moet zijn.
Groeten,
Franc.
Defender 90 '85 RHD, groen met nu een gegalvaniseerd chassis
Range Rover Classic 3.5 V8 '85 LHD, groen
Normaal tikt de pomp eerst snel om de vlotterkamers te vullen, daarna gaat het inderdaad langzamer (neem even aan dat je op LPG rijdt).
Snel tikken is een teken dat er niks/weinig verpompt wordt. De pomp heeft het te "gemakkelijk". Volgens mij zit er een membraam in. Als dat lek is zal het effect wel hetzelfde zijn vermoed ik. Maar ik heb deze nog nooit open gehad.
Als je het zeker wilt weten zul je het debiet moeten meten. Zal vast wel in het WPHB staan wat het moet zijn.
Groeten,
Franc.
Defender 90 '85 RHD, groen met nu een gegalvaniseerd chassis
Range Rover Classic 3.5 V8 '85 LHD, groen