ex-MOD 110 V8 geschiedenis achterhalen?
-
Roelandrover
ex-MOD 110 V8 geschiedenis achterhalen?
Sinds kort heb ik me een nieuw projectje aangeschaft, enwel een ex-MOD 110 LHD met 3.5V8.
Maar ik heb geen enkel idee over de geschiedenis, en waar deze gebruikt is.
Is dit te achterhalen? via chassisnummer ofzo?
Zijn deze 110's met V8 motor toegekend aan bepaalde eenheden? of uitvoeringen?
Het is alleszinds géén FFR, aangezien het een 12V is, en er geen extra aansluitingen zijn voor radiomateriaal.
Wel hebben er tussen de zetels persies wapensteunen gestaan (gaten in de bulckhead achter de zetels).
Ook zijn er 2 metalen bussen vertikaal in het dashbord net voor de passagier, en 2 gaatjes lager in het dashbord (hier heeft persies ook iets op gemonteerd gestaan).
Kortom een hele hoop vragen
_MG_6347.jpg --> mod_embed_images_loadimage('8d95d670eadf00a3f09a1403985dd84c', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fi232.photobucket.com%2Falbums%2Fee174%2F62VGD%2FLandrover%2F_MG_6347.jpg', 'http://i232.photobucket.com/albums/ee174/62VGD/Landrover/_MG_6347.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fi232.photobucket.com%2Falbums%2Fee174%2F62VGD%2FLandrover%2F_MG_6347.jpg', '', 15067071, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Maar ik heb geen enkel idee over de geschiedenis, en waar deze gebruikt is.
Is dit te achterhalen? via chassisnummer ofzo?
Zijn deze 110's met V8 motor toegekend aan bepaalde eenheden? of uitvoeringen?
Het is alleszinds géén FFR, aangezien het een 12V is, en er geen extra aansluitingen zijn voor radiomateriaal.
Wel hebben er tussen de zetels persies wapensteunen gestaan (gaten in de bulckhead achter de zetels).
Ook zijn er 2 metalen bussen vertikaal in het dashbord net voor de passagier, en 2 gaatjes lager in het dashbord (hier heeft persies ook iets op gemonteerd gestaan).
Kortom een hele hoop vragen
_MG_6347.jpg --> mod_embed_images_loadimage('8d95d670eadf00a3f09a1403985dd84c', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fi232.photobucket.com%2Falbums%2Fee174%2F62VGD%2FLandrover%2F_MG_6347.jpg', 'http://i232.photobucket.com/albums/ee174/62VGD/Landrover/_MG_6347.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fi232.photobucket.com%2Falbums%2Fee174%2F62VGD%2FLandrover%2F_MG_6347.jpg', '', 15067071, 600, 600, 'Loading image ...', false);
-
Jacaranda
Re: ex-MOD 110 V8 geschiedenis achterhalen?
Als je me het chassisnummer mailt, kan ik wel het een en ander voor je uitzoeken via Engeland.
Optiekvandervelde@gmail.com
Groeten,
Martin 88, 90 en 110"(sold) van der Velde met Boefje
jacarandatot.jpg --> mod_embed_images_loadimage('c16f4861cc00ec2851e769d4b2c11ff8', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fleutjerovertje.nl%2Fjacaranda%2Fjacarandatot.jpg', 'http://leutjerovertje.nl/jacaranda/jacarandatot.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fleutjerovertje.nl%2Fjacaranda%2Fjacarandatot.jpg', '', 15067130, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Optiekvandervelde@gmail.com
Groeten,
Martin 88, 90 en 110"(sold) van der Velde met Boefje
jacarandatot.jpg --> mod_embed_images_loadimage('c16f4861cc00ec2851e769d4b2c11ff8', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fleutjerovertje.nl%2Fjacaranda%2Fjacarandatot.jpg', 'http://leutjerovertje.nl/jacaranda/jacarandatot.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fleutjerovertje.nl%2Fjacaranda%2Fjacarandatot.jpg', '', 15067130, 600, 600, 'Loading image ...', false);
-
Marc vd K
Re: ex-MOD 110 V8 geschiedenis achterhalen?
wat betekend persies? ik neem aan dat het niets met Persië te maken heeft
het zou een Snatch-1 kunnen zijn gebruikt in noord ierland als AT voertuig, maar goed ik kan de voorruit niet zien en heb geen leeftijd van de laro
mijn%20laros.jpg --> mod_embed_images_loadimage('012335533079de0c73cfa6f990ceacfc', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fpswqnq.bay.livefilestore.com%2Fy1pQFBtSA0Qae9dz66g45WrV5XRZL6lhjwa0gJjT4R1iwTK55SbDgfri85GDsgl6csv8ypoFO3eVZyZBo1uMeKaAEeeS9-KW3O_%2Fmijn%2520laros.jpg%3Fpsid%3D1', 'http://pswqnq.bay.livefilestore.com/y1pQFBtSA0Qae9dz66g45WrV5XRZL6lhjwa0gJjT4R1iwTK55SbDgfri85GDsgl6csv8ypoFO3eVZyZBo1uMeKaAEeeS9-KW3O_/mijn%20laros.jpg?psid=1', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fpswqnq.bay.livefilestore.com%2Fy1pQFBtSA0Qae9dz66g45WrV5XRZL6lhjwa0gJjT4R1iwTK55SbDgfri85GDsgl6csv8ypoFO3eVZyZBo1uMeKaAEeeS9-KW3O_%2Fmijn%2520laros.jpg%3Fpsid%3D1', '', 15067180, 600, 600, 'Loading image ...', false);
[www.scoutinglaros.nl]
het zou een Snatch-1 kunnen zijn gebruikt in noord ierland als AT voertuig, maar goed ik kan de voorruit niet zien en heb geen leeftijd van de laro
mijn%20laros.jpg --> mod_embed_images_loadimage('012335533079de0c73cfa6f990ceacfc', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fpswqnq.bay.livefilestore.com%2Fy1pQFBtSA0Qae9dz66g45WrV5XRZL6lhjwa0gJjT4R1iwTK55SbDgfri85GDsgl6csv8ypoFO3eVZyZBo1uMeKaAEeeS9-KW3O_%2Fmijn%2520laros.jpg%3Fpsid%3D1', 'http://pswqnq.bay.livefilestore.com/y1pQFBtSA0Qae9dz66g45WrV5XRZL6lhjwa0gJjT4R1iwTK55SbDgfri85GDsgl6csv8ypoFO3eVZyZBo1uMeKaAEeeS9-KW3O_/mijn%20laros.jpg?psid=1', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fpswqnq.bay.livefilestore.com%2Fy1pQFBtSA0Qae9dz66g45WrV5XRZL6lhjwa0gJjT4R1iwTK55SbDgfri85GDsgl6csv8ypoFO3eVZyZBo1uMeKaAEeeS9-KW3O_%2Fmijn%2520laros.jpg%3Fpsid%3D1', '', 15067180, 600, 600, 'Loading image ...', false);
[www.scoutinglaros.nl]
-
Roelandrover
Re: ex-MOD 110 V8 geschiedenis achterhalen?
Oja, de laro is van 1987
Heeft een gewone voorruit uit 1 stuk, en een motorkap met band op.
Batterij zit onder de chauffeurszetel, en onder de bestuurderszetel zit een opbergvak. (geen benzinetanks dus).
Heeft een gewone voorruit uit 1 stuk, en een motorkap met band op.
Batterij zit onder de chauffeurszetel, en onder de bestuurderszetel zit een opbergvak. (geen benzinetanks dus).
-
Pike
Re: ex-MOD 110 V8 geschiedenis achterhalen?
Roelandrover Schreef:
-------------------------------------------------------
> Het is alleszinds géén FFR, aangezien het een
> 12V is, en er geen extra aansluitingen zijn voor
> radiomateriaal.
Dat is weer een verschil tussen MOD en KL wat ik niet snap. De LaRo's van de KL waren allemaal (LW en 109) 24 Volt en ontstoord voor radiogebruik. Alle bekabeling zat ook in de auto. Moest een voertuig radiowagen worden dan was het slechts een kwestie van de tafel er in schroeven, RT3600 en toebehoren er op, kabels aansluiten en klaar. Ik weet niet of de ZAU alle bekabeling had maar deze was ook 24 Volt.
De Britten hadden echter 12 Volt voertuigen en de FFR waren 24 Volt. Waarom dit verschil? Zal wel met aanschafkosten te maken hebben maar vanuit logistiek oogpunt gezien lijkt mij een dure keuze.
Zo ook benzine vs diesel. Het grootste deel van de voertuigen reed op diesel maar voor de Landies (LW, 109 en 101) werden miljoenen liters benzine vervoerd.
De Britse buurman tijdens The War and Peace Show vatte het goed samen: "Oh, they got that right."
-------------------------------------------------------
> Het is alleszinds géén FFR, aangezien het een
> 12V is, en er geen extra aansluitingen zijn voor
> radiomateriaal.
Dat is weer een verschil tussen MOD en KL wat ik niet snap. De LaRo's van de KL waren allemaal (LW en 109) 24 Volt en ontstoord voor radiogebruik. Alle bekabeling zat ook in de auto. Moest een voertuig radiowagen worden dan was het slechts een kwestie van de tafel er in schroeven, RT3600 en toebehoren er op, kabels aansluiten en klaar. Ik weet niet of de ZAU alle bekabeling had maar deze was ook 24 Volt.
De Britten hadden echter 12 Volt voertuigen en de FFR waren 24 Volt. Waarom dit verschil? Zal wel met aanschafkosten te maken hebben maar vanuit logistiek oogpunt gezien lijkt mij een dure keuze.
Zo ook benzine vs diesel. Het grootste deel van de voertuigen reed op diesel maar voor de Landies (LW, 109 en 101) werden miljoenen liters benzine vervoerd.
De Britse buurman tijdens The War and Peace Show vatte het goed samen: "Oh, they got that right."
-
Pike
Re: ex-MOD 110 V8 geschiedenis achterhalen?
Huh?
Plaats voor een bestuurder EN een chauffeur? Wie doet wat?
Sorry, ik kon dit niet laten...
Pike
grotemarkt5a.jpg --> mod_embed_images_loadimage('00d2171e0d894e3b406e342f931d6d30', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fwww.13afdra.nl%2Fimages%2Fgrotemarkt5a.jpg', 'http://www.13afdra.nl/images/grotemarkt5a.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fwww.13afdra.nl%2Fimages%2Fgrotemarkt5a.jpg', '', 15067280, 600, 600, 'Loading image ...', false);
On the eighth day God created Land Rover.
Plaats voor een bestuurder EN een chauffeur? Wie doet wat?
Sorry, ik kon dit niet laten...
Pike
grotemarkt5a.jpg --> mod_embed_images_loadimage('00d2171e0d894e3b406e342f931d6d30', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fwww.13afdra.nl%2Fimages%2Fgrotemarkt5a.jpg', 'http://www.13afdra.nl/images/grotemarkt5a.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fwww.13afdra.nl%2Fimages%2Fgrotemarkt5a.jpg', '', 15067280, 600, 600, 'Loading image ...', false);
On the eighth day God created Land Rover.
-
Oscar
Re: ex-MOD 110 V8 geschiedenis achterhalen?
Pike,
Niet helemaal waar over FFR 24v.
Mijn One Ten is ook een FFR maar dan 12/24v, staat ook zo op het chassis plaatje.
Oftewel: de hele auto is normaal 12v echter er zat een extra dynamo in voor het gescheiden 24v systeem.
Oscar
In dienst : SIII 88", One Ten Tithonus, FL2 TD4 hse aut.
Uit dienst: One Ten V8 ex-mod, 110 td5 sw, FL1 td4 sw
www.verroen.org
www.tithonus.org
www.blrc.nl
Niet helemaal waar over FFR 24v.
Mijn One Ten is ook een FFR maar dan 12/24v, staat ook zo op het chassis plaatje.
Oftewel: de hele auto is normaal 12v echter er zat een extra dynamo in voor het gescheiden 24v systeem.
Oscar
In dienst : SIII 88", One Ten Tithonus, FL2 TD4 hse aut.
Uit dienst: One Ten V8 ex-mod, 110 td5 sw, FL1 td4 sw
www.verroen.org
www.tithonus.org
www.blrc.nl
-
HLaan
Re: ex-MOD 110 V8 geschiedenis achterhalen?
Hi,
Ik heb in 2007 eea uitgezocht betreft een 109 ook ex MOD.
Geen idee of de gegevens nog kloppen maar je kunt het erop wagen, ik heb toen een brief gestuurd, reactie gehad en zelfs telefonisch contact gehad.
Als je geluk hebt hebben ze zelfs nog een onderhoud historie van de auto
Ik ben gestart bij:
Department Traceability
Lode Lane
Solihull, West Midlands
B92 8NW United Kingdom
Werd toen doorverwezen naar:
Defence Equipment and Supply
Building 154
Chetwynd Barracs
Beeston,
NG958A Nothingham
Tel: (+44) 0115 9572265
Ben toen heel erg vriendelijk en erg goed geholpen
Succes ermee,
GrT,
Huub
Ik heb in 2007 eea uitgezocht betreft een 109 ook ex MOD.
Geen idee of de gegevens nog kloppen maar je kunt het erop wagen, ik heb toen een brief gestuurd, reactie gehad en zelfs telefonisch contact gehad.
Als je geluk hebt hebben ze zelfs nog een onderhoud historie van de auto
Ik ben gestart bij:
Department Traceability
Lode Lane
Solihull, West Midlands
B92 8NW United Kingdom
Werd toen doorverwezen naar:
Defence Equipment and Supply
Building 154
Chetwynd Barracs
Beeston,
NG958A Nothingham
Tel: (+44) 0115 9572265
Ben toen heel erg vriendelijk en erg goed geholpen
Succes ermee,
GrT,
Huub
-
Henk Bossinade
Re: ex-MOD 110 V8 geschiedenis achterhalen?
Roelandrover,jouw wagen heeft bij de Royal Air Force gediend en niet bij de Britse landmacht.Deze 110 V8's werden bij de RAF voornamelijk gebruikt voor airbase bewaking en patrouiles , maar ook voor bijv. algemene doeleinden.Ze zijn af fabriek allemaal standaard 12 volt geleverd.Enkele zijn later voorzien van een 2e dynamo (24volt) en een FFR uitrusting.De RAF heeft er ongeveer 1100 gehad wereldwijd.Verder zijn ze zowel softop als hardtop geleverd.De motor is begrensd tot 90 PK dmv. restrictors, net als de StageOne.Deze zijn te verwijderen.De gaten in het dashbord aan de passagierszijde zijn voor een plaat waar ook een wapensteun op gemonteerd heeft gezeten.Aan de linkse besturing te zien heeft je wagen op een airbase in Duitsland gereden.Ik heb zelf een ex RAF 110 V8 softtop. Vr gr Henk B
1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 23/01/2012 23:52 door Henk Bossinade.
1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 23/01/2012 23:52 door Henk Bossinade.
-
Henk Bossinade
Re: ex-MOD 110 V8 geschiedenis achterhalen?
Marc vd K,even googelen op Snatch.Je ziet dan dat de wagen van Roelandrover in de verste verte niet lijkt op een Snatch,maar een gewone hardtopobouw heeft .Vr gr Henk B.
-
boreeli
Re: ex-MOD 110 V8 geschiedenis achterhalen?
Beste,
In het voertuig moet een type plaats zitten. Daar staat het voormalig militaire kenteken op. Google museum Army Transport. Daar is een link waar je het formulier kunt downloaden. Tegen betaling krijg je van hun de gehele geschiedenis van de auto. Datum in gebruik en welke eenheden met deze auto gereden hebben tot de verkoop van de MOD.
Ik weet wel de Engelse militaire politie met 110 V8 reed en de SAS.
vr gr Boreeli
In het voertuig moet een type plaats zitten. Daar staat het voormalig militaire kenteken op. Google museum Army Transport. Daar is een link waar je het formulier kunt downloaden. Tegen betaling krijg je van hun de gehele geschiedenis van de auto. Datum in gebruik en welke eenheden met deze auto gereden hebben tot de verkoop van de MOD.
Ik weet wel de Engelse militaire politie met 110 V8 reed en de SAS.
vr gr Boreeli
-
Dondertje
Re: ex-MOD 110 V8 geschiedenis achterhalen?
Is dit ook bij het Nederlandse leger mogelijk? i.v.m. Laro s3 109 ex. def.
-
Marc vd K
Re: ex-MOD 110 V8 geschiedenis achterhalen?
Henk, er zijn niet veel V8's bij de MOD gebruikt, en ja er rijden ook snatch's rond met hardtop, net als dat er bij de KL lightweight hardtops gebruikt zijn.....
-
Roelandrover
Re: ex-MOD 110 V8 geschiedenis achterhalen?
Allen al bedankt voor het opzoekingswerk!
Heel interessant om te weten dat het een ex-RAF blijkt te zijn!
Ondertussen heb ik ook z'n Engelse nummerplaat gevonden: D289 NFU
Heel interessant om te weten dat het een ex-RAF blijkt te zijn!
Ondertussen heb ik ook z'n Engelse nummerplaat gevonden: D289 NFU
-
Henk Bossinade
Re: ex-MOD 110 V8 geschiedenis achterhalen?
Marc, een snatch heeft altijd een hardtop................................ Vr gr Henk B
-
Henk Bossinade
Re: ex-MOD 110 V8 geschiedenis achterhalen?
De plaat die Boreeli bedoeld zit bij een LHD MOD links op de seatbase ,als je de deur opent zie je hem zo zitten.Daar staat het voormalige MOD kentekennr. op.Bij mijn wagen was dit 14 KJ 94.Met dit nummer kun je de geschiedenis achterhalen zoals door Boreeli beschreven.Het kenteken wat jij aangeeft is waarschijnlijk een Brits civiel nummer.Vr gr Henk B.
-
Roelandrover
Re: ex-MOD 110 V8 geschiedenis + hardtop met ramen?
Bij m'n 110 werd het chassisnummer vorig jaar herslagen (met attest natuurlijk), maar hierbij heeft met dat plaatje eraf gehaald en vervangen door een soortgelijke sticker (zoals wat je bij modernere voertuigen tegenkomt).
Echter staat op deze sticker de MOD-plaat niet vermeld...
Maar als ik het goed begrijp zijn alle (of zo goed als alle) ex-MOD 110 met V8 gebruikt geweest door de RAF? daarmee ben ik ookal een hele stap verder.
Nog een bijkomende vraag... momenteel staat er een hardtop op, daarin staan 2 schuiframen.
Heeft de MOD ook hardtops met schuiframen gehad, of enkel volledig gesloten?
Ik vermoed het laatste, maar ben op het internet enkele foto's tegengekomen van mede eigenaars van een ex-MOD 110, en deze hebben ook schuiframen.
Is dit toeval, of kan het toch?
Indien het een nono is, ga ik de paneelen vervangen door dichte. (ookal zijn de raampjes zo handig)
Echter staat op deze sticker de MOD-plaat niet vermeld...
Maar als ik het goed begrijp zijn alle (of zo goed als alle) ex-MOD 110 met V8 gebruikt geweest door de RAF? daarmee ben ik ookal een hele stap verder.
Nog een bijkomende vraag... momenteel staat er een hardtop op, daarin staan 2 schuiframen.
Heeft de MOD ook hardtops met schuiframen gehad, of enkel volledig gesloten?
Ik vermoed het laatste, maar ben op het internet enkele foto's tegengekomen van mede eigenaars van een ex-MOD 110, en deze hebben ook schuiframen.
Is dit toeval, of kan het toch?
Indien het een nono is, ga ik de paneelen vervangen door dichte. (ookal zijn de raampjes zo handig)
-
Marc vd K
Re: ex-MOD 110 V8 geschiedenis achterhalen?
en hoe noem jij deze snatches die gebruikt zijn in irak dan?
20090204_0509snatch_w.jpg --> mod_embed_images_loadimage('7b9988f5a4b21d7acc8dc5db72b4f900', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fimages.newstatesman.com%2Farticles%2F2009%2F1050%2F20090204_0509snatch_w.jpg', 'http://images.newstatesman.com/articles/2009/1050/20090204_0509snatch_w.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fimages.newstatesman.com%2Farticles%2F2009%2F1050%2F20090204_0509snatch_w.jpg', '', 15074841, 600, 600, 'Loading image ...', false);
mijn%20laros.jpg --> mod_embed_images_loadimage('6c8b939fa584a4bc76af4f6ef7863387', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fpswqnq.bay.livefilestore.com%2Fy1pQFBtSA0Qae9dz66g45WrV5XRZL6lhjwa0gJjT4R1iwTK55SbDgfri85GDsgl6csv8ypoFO3eVZyZBo1uMeKaAEeeS9-KW3O_%2Fmijn%2520laros.jpg%3Fpsid%3D1', 'http://pswqnq.bay.livefilestore.com/y1pQFBtSA0Qae9dz66g45WrV5XRZL6lhjwa0gJjT4R1iwTK55SbDgfri85GDsgl6csv8ypoFO3eVZyZBo1uMeKaAEeeS9-KW3O_/mijn%20laros.jpg?psid=1', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fpswqnq.bay.livefilestore.com%2Fy1pQFBtSA0Qae9dz66g45WrV5XRZL6lhjwa0gJjT4R1iwTK55SbDgfri85GDsgl6csv8ypoFO3eVZyZBo1uMeKaAEeeS9-KW3O_%2Fmijn%2520laros.jpg%3Fpsid%3D1', '', 15074841, 600, 600, 'Loading image ...', false);
[www.scoutinglaros.nl]
20090204_0509snatch_w.jpg --> mod_embed_images_loadimage('7b9988f5a4b21d7acc8dc5db72b4f900', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fimages.newstatesman.com%2Farticles%2F2009%2F1050%2F20090204_0509snatch_w.jpg', 'http://images.newstatesman.com/articles/2009/1050/20090204_0509snatch_w.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fimages.newstatesman.com%2Farticles%2F2009%2F1050%2F20090204_0509snatch_w.jpg', '', 15074841, 600, 600, 'Loading image ...', false);
mijn%20laros.jpg --> mod_embed_images_loadimage('6c8b939fa584a4bc76af4f6ef7863387', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fpswqnq.bay.livefilestore.com%2Fy1pQFBtSA0Qae9dz66g45WrV5XRZL6lhjwa0gJjT4R1iwTK55SbDgfri85GDsgl6csv8ypoFO3eVZyZBo1uMeKaAEeeS9-KW3O_%2Fmijn%2520laros.jpg%3Fpsid%3D1', 'http://pswqnq.bay.livefilestore.com/y1pQFBtSA0Qae9dz66g45WrV5XRZL6lhjwa0gJjT4R1iwTK55SbDgfri85GDsgl6csv8ypoFO3eVZyZBo1uMeKaAEeeS9-KW3O_/mijn%20laros.jpg?psid=1', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fpswqnq.bay.livefilestore.com%2Fy1pQFBtSA0Qae9dz66g45WrV5XRZL6lhjwa0gJjT4R1iwTK55SbDgfri85GDsgl6csv8ypoFO3eVZyZBo1uMeKaAEeeS9-KW3O_%2Fmijn%2520laros.jpg%3Fpsid%3D1', '', 15074841, 600, 600, 'Loading image ...', false);
[www.scoutinglaros.nl]
-
Henk Bossinade
Re: ex-MOD 110 V8 geschiedenis achterhalen?
Beste Marc,op de foto zie ik een Wolf WMIK en geen Snatch.Jij weet wat WMIK betekend ,hoef ik dus niet uit te leggen.Wat ik je mischien wel uit moet leggen , is dat ''Snatch'' een bijnaam is voor een 110/Defender CAV (je weet waar dit voor staat?) die eerst in Noord Ierland en later in oa. Kosovo,Irak en Afganistan werden gebruikt.De eerste types waren voorzien van een 3.5 V8,latere types hadden een dieselmotor (waarbij zelfs een aantal oude, eerste CAV carosseriedelen werden overgebouwd op nieuwe chassis).Ik heb heel wat informatie over de MOD 110 V8 en de Wolf gezien, maar ik had nog nooit gehoord dat men een WMIK ook Snatch noemt.Ook mijn collega, die 14 jaar modificaties aan LR's van het Britse rijnleger heeft uitgevoerd had hier nog nooit van gehoord.Waar heb jij deze informatie gehoord of gelezen? Ik ben wel benieuwd . Hele vr gr Henk B.
1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 25/01/2012 19:48 door Henk Bossinade.
1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 25/01/2012 19:48 door Henk Bossinade.
-
Boreeli
Re: ex-MOD 110 V8 geschiedenis achterhalen?
Beste,
De V8 werd gebruikt bij de Militaire politie, SAS en RAF en zelfs bij de Royal Navy, wat Henk al aangaf de MOD maakte de V8 gewoon geschikt voor de inzet.
Bijv de Wolf en Snatch. De SAS sloopte alles eraf en maakte de V8 naar eigen inzet en inzicht nuttig. Weet dat de V8 in Afganistan veelvuldig door hun daar gebruikt is, had voordeel op de smalle berg weggetjes, de Amerikanen bleven achter met hun zware en brede Hummer, hierdoor hebben zelfs de Amerikaase SP Forces V8 Laro aangeschaft. En inderdaad is de V8 MOD geknepen om ongelukken te voorkomen. Heb de Engelse MP echt zien scheuren met 110 V8. En dan kwamen wij aan met de dieselbakjes op de tankbaan.
De V8 werd gebruikt bij de Militaire politie, SAS en RAF en zelfs bij de Royal Navy, wat Henk al aangaf de MOD maakte de V8 gewoon geschikt voor de inzet.
Bijv de Wolf en Snatch. De SAS sloopte alles eraf en maakte de V8 naar eigen inzet en inzicht nuttig. Weet dat de V8 in Afganistan veelvuldig door hun daar gebruikt is, had voordeel op de smalle berg weggetjes, de Amerikanen bleven achter met hun zware en brede Hummer, hierdoor hebben zelfs de Amerikaase SP Forces V8 Laro aangeschaft. En inderdaad is de V8 MOD geknepen om ongelukken te voorkomen. Heb de Engelse MP echt zien scheuren met 110 V8. En dan kwamen wij aan met de dieselbakjes op de tankbaan.