Techneuten,
me start motor is bijna op, hij heeft af-en-toe een tikje nodig, eigenlijk niet zo gek na 28 jaar.
Maar er 2 soorten als ik het goed begrijp, de standaard en de wat sneller draaiende.
Weet niet precies wat het prijs verschil is maar wat is wijs.....
Zijn ze allebei zo te plaatsen of moet er nog elektronica aangepast worden?
Of gewoon de ouwe reviseren....
ben benieuwt
Groet
Hans
109V8
Hans
advies startmotor 109v8
-
Teun
Re: advies startmotor 109v8
He Hans,
De snellere versie (kwam die oorspronkelijk niet van de RR?) is zo te plaatsen hoor. Zelfde maatvoering.
En aangezien de 'originele' inderdaad een wel heel traag draaaiende is, zou ik dat zeker doen. Heb het destijds bij mijn 109V8 ook gedaan en was er zeer tevreden mee.
Teun met 'Bram' en 'Mudje', een 110 Td5 Stationwagon en een Polynorm kwarttonner
De snellere versie (kwam die oorspronkelijk niet van de RR?) is zo te plaatsen hoor. Zelfde maatvoering.
En aangezien de 'originele' inderdaad een wel heel traag draaaiende is, zou ik dat zeker doen. Heb het destijds bij mijn 109V8 ook gedaan en was er zeer tevreden mee.
Teun met 'Bram' en 'Mudje', een 110 Td5 Stationwagon en een Polynorm kwarttonner
-
defendertje90
Ik zou ook voor de snellere versie gaan slot de motor meestal makkelijker op aan.
Pasvorm weet ik niet rij diesel. Oude reviseren zou je kunnen doen (met een beetje geluk aan de koolborstels en die kun je zelf ook vervangen) alles een keer goed zuivermaken en terug in elkaar zetten. Startmotor uit en in elkaar zetten stelt niet zoveel voor zit bijna niks in.
Pasvorm weet ik niet rij diesel. Oude reviseren zou je kunnen doen (met een beetje geluk aan de koolborstels en die kun je zelf ook vervangen) alles een keer goed zuivermaken en terug in elkaar zetten. Startmotor uit en in elkaar zetten stelt niet zoveel voor zit bijna niks in.
-
Alan T
Hallo Hans
Als die altijd goed gewerkt heeft waarom dan een ander type?
heb bij die vanmij gewoon nieuwe koolborstels gemonteert de rest even opfrissen en klaar.
koolborstels bij revisie bedrijf vandaan {geen aandelen Stokking bv Gouda}
kost dan maar een schijntje tenopzichte van nieuw
ps
als je bij een revisie bedrijf langs gaat even je oude spul meenemen
Grt
Alan
Als die altijd goed gewerkt heeft waarom dan een ander type?
heb bij die vanmij gewoon nieuwe koolborstels gemonteert de rest even opfrissen en klaar.
koolborstels bij revisie bedrijf vandaan {geen aandelen Stokking bv Gouda}
kost dan maar een schijntje tenopzichte van nieuw
ps
als je bij een revisie bedrijf langs gaat even je oude spul meenemen
Grt
Alan