belastingvrije127 -- 130

Archief van het geliefde Land Rover prikbord (alleen lezen)
igraafland@kpnplanet.nl

belastingvrije127 -- 130

Bericht door igraafland@kpnplanet.nl »

Prikkers,

Ik heb een belastingvrije 110 maar ben op zoek naar een belastingvrije 127maar heb nog wat vragen
De eerste serie geleverde 127'ers waren op basis van verlengde 110 chassis.

Tot wanneer/welk bouwjaar heeft dit geduurd?

En wat stond er dan op het kentekenbewijs, 110, 127 of 130?

Tot welk maand-bouwjaar zijn ze gebouwd met de kenmerken van een belastingvrije

Gr, ton110
vossehoff

Re: belastingvrije127 -- 130

Bericht door vossehoff »

Bowy of Bart74 even vragen, die zijn wel aardig op de hoogte van die dingen.

Heb trouwens recent vernomen dat je je 110 in theorie mag verlengen naar een 130 zonder verlies van je belasting voordeel.

gr Niels
Johnny van Vliet

Re: belastingvrije127 -- 130

Bericht door Johnny van Vliet »

Ik zelf heb er ook een. Op kenteken staat standaard vermeld 110 met de wielbasis van een 127 dus niet exact het zelfde als een echte 110.
Ook staat er op dat hij maar 3050 kilo mag wegen totaal ipv 3500 zoals een 130.

Ik zelf ben momenteel bezig met assen wisselen en dan wil ik gaan kijken of ik de 110-127 ook met 3500kilo op kenteken kan krijgen
oudijzer

Re: belastingvrije127 -- 130

Bericht door oudijzer »

Hi ik ben net klaar met het invoeren van mijn "86 -127 waar bij ik goede hulp/advies heb gekregen van ander 127 eigenaren.
wat ik terug kon vinden was dat de 127 t/m 1990 van de band is gekomen als 110,,, en hier begon bij mij het gedonder (pad keuring) , wanneer je een 127 hebt gevonden en deze importeerd vroeg de RDW mij te bewijzen dat dit een orginele 127 is en geen zelf in elkaar gelast exemplaar! bij navraag in de UK is het gewoon een 110 en zij konden mij niet vertellen of deze door gegaan is voor verbouw naar 127inch. Op wikepedia kan je een hoop hier over lezen, zorg dat je een orgineel exemplaar koopt.
Ik heb alles wat ik kon vinden op internet en Mail wisseling met de herritage moter and achief departmet uitgedraaid en mee genomen en met succes de beste RDW medewerker kon mij meer vertellen van mijn aangekochte 127inch dan ik kon vinden/navragen goed geholpen dus maar ik was wel ziek geweest als ik voor het geld oudijzer had gekocht.
Bart74

Re: belastingvrije127 -- 130

Bericht door Bart74 »

Toegestane maximum massa voertuig 3.400 kg

Dit staat bij mijn 1985 127 op het kenteken
louis

Re: belastingvrije127 -- 130

Bericht door louis »

Op die van mij van '86 staat:

Handelsbenaming: LR110
Maximum masa: 3400 kg
Wielbasis: 322 cm
Nijhuis

Re: belastingvrije127 -- 130

Bericht door Nijhuis »

Maar hoe weet je dan of je een originele 127 hebt?
defendertje90

Re: belastingvrije127 -- 130

Bericht door defendertje90 »

En nog makkelijker welk rdw station ben je geweest
oudijzer

Re: belastingvrije127 -- 130

Bericht door oudijzer »

Hi Mannen hoe je weet of je een orginele 127 koopt ? nou ja ik heb geken of de auto orgineel was achteras met trommel remmen chassis op een goede mannier verlengt as afstand even na gemeten de algemene staat van de auto past dat bij het bouwjaar er is een kleine vermelding op internet de127 werden als 110 4C geregistreerd.
ik kan jullie gelijk informeren dat mijn 127 door de pat keuring is gekomen maar dat ik nu opnieuw door de malle molen heen moet om dat je 4 weken de tijd hebt om het voertuig opnieuw aan te bieden en die zijn inmiddels verstreken, ik heb keurig alle papieren inclusief het V5 document met begeleidend schrijven van de RDW terug gestuurd gekregen.
Opzich geen probleem alleen zonde van de kosten tja restaureren kost nu eenmaal tijd en dan te bedenken dat ik nog niet eens begonnen ben met demonteren en ik bijna een jaar eigenaar ben van deze auto en ben op het punt gekomen dat ik ga twijfelen om deze uitdaging van de hand te doen.
GR Oud ijzer,, die tijd te kort heeft ook voor normaal onderhoud. (130,RR 5 deurs, RR 3 deurs, 127 under construction)
oudijzer

Re: belastingvrije127 -- 130

Bericht door oudijzer »

Johnny van Vliet Schreef:
-------------------------------------------------------
> Ik zelf heb er ook een. Op kenteken staat
> standaard vermeld 110 met de wielbasis van een 127
> dus niet exact het zelfde als een echte 110.
> Ook staat er op dat hij maar 3050 kilo mag wegen
> totaal ipv 3500 zoals een 130.
>
> Ik zelf ben momenteel bezig met assen wisselen en
> dan wil ik gaan kijken of ik de 110-127 ook met
> 3500kilo op kenteken kan krijgen


op mijn V5 papieren staat 3500kg Gross ook een 127 uit 11-6-1986
Nijhuis

Re: belastingvrije127 -- 130

Bericht door Nijhuis »

Aj...weer opnieuw een PAT onderzoek en daarna weer naar de RDW voor identificatie? Pff daar zou ik ook gek van worden...

Mocht je overigens toch besluiten om je 127 weg doen (vast niet, ik weet hoe dat gaat )...ondergetekende heeft wel interesse!
sjorsboomschors/aka/PP

Re: belastingvrije127 -- 130

Bericht door sjorsboomschors/aka/PP »

oudijzer Schreef:
-------------------------------------------------------
> Hi Mannen hoe je weet of je een orginele 127 koopt
> ? nou ja ik heb geken of de auto orgineel was
> achteras met trommel remmen chassis op een goede
> mannier verlengt as afstand even na gemeten de
> algemene staat van de auto past dat bij het
> bouwjaar er is een kleine vermelding op internet
> de127 werden als 110 4C geregistreerd.
> ik kan jullie gelijk informeren dat mijn 127 door
> de pat keuring is gekomen maar dat ik nu opnieuw
> door de malle molen heen moet om dat je 4 weken
> de tijd hebt om het voertuig opnieuw aan te bieden
> en die zijn inmiddels verstreken, ik heb keurig
> alle papieren inclusief het V5 document met
> begeleidend schrijven van de RDW terug gestuurd
> gekregen.
> Opzich geen probleem alleen zonde van de kosten
> tja restaureren kost nu eenmaal tijd en dan te
> bedenken dat ik nog niet eens begonnen ben met
> demonteren en ik bijna een jaar eigenaar ben van
> deze auto en ben op het punt gekomen dat ik ga
> twijfelen om deze uitdaging van de hand te doen.
> GR Oud ijzer,, die tijd te kort heeft ook voor
> normaal onderhoud. (130,RR 5 deurs, RR 3 deurs,
> 127 under construction)

Hmmm, op mijn 110, ´84 RHD, vanuit N/Ierland zelf ingevoerd staat
Voertuigsoort Personenauto
Merk Land Rover
Handelsbenaming 110 4C SW D
Brandstof Diesel

en het is toch echt GEEN 127......
bowy

Re: belastingvrije127 -- 130 kenteken gegevens vergelijk?

Bericht door bowy »

Mijn '86-er heeft als kenmerken:

Handelsbenaming: 3/4 ton 4x4 LHD Diesel
Maximum masa: 3500 kg
Wielbasis: 323 cm
Breedte 178 cm
Aantal cilinders 8
Brandstof: B

Oftewel ze weten niet goed wat ze er mee aan moeten bij de RDW en doen dan maar wat vrees ik ..............

Wat is trouwens jullie breedte?



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 27/01/2012 08:57 door bowy.
Dixo

Re: belastingvrije127 -- 130

Bericht door Dixo »

> Handelsbenaming 110 4C SW D
> Brandstof Diesel
>
> en het is toch echt GEEN 127......

Klopt, SW is namelijk Station Wagon. Bij een 127 kom je de vermelding SW niet tegen.
Bart74

Re: belastingvrije127 -- 130

Bericht door Bart74 »

Nou.... mijn 127, die als 110 met wielbasis 322cm op kenteken staat heeft als vermelding: Stationwagon :-)

Ook staat hij op geel kenteken en kan ik dus het aantal zitplaatsen schriftelijk wijzigen naar 9. Het plan is om ook bankjes te maken in de afgesloten hcpu bak.
Dixo

Re: belastingvrije127 -- 130

Bericht door Dixo »

Stond er ook 110 4C SW op het Britse kenteken? Die benaming Stationwagon is er in Nederland pas op gekomen neem ik aan?
sjorsboomschors/aka/PP

Re: belastingvrije127 -- 130

Bericht door sjorsboomschors/aka/PP »

bij mijn 110 wel:
img3721f.jpg --> mod_embed_images_loadimage('daabd7b54b1ef12f5d0f1fd8b92e2a6e', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fimg4.imageshack.us%2Fimg4%2F5786%2Fimg3721f.jpg', 'http://img4.imageshack.us/img4/5786/img3721f.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fimg4.imageshack.us%2Fimg4%2F5786%2Fimg3721f.jpg', '', 15084492, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Plaats reactie