Kan er een gaschoke worden gemonteerd op een OMWL gasinstallatie? Mijn V8 start wel op gas, alleen bij temperaturen < 10 graden moet ik echt lang doorstarten voordat hij aanspringt. Enkele keren op/van contact zetten wil dan wel wat helpen dus daarom het idee voor die gaschoke
Groet
Roel (0475)
'83 One-Ten V8 LHD
gaschoke op OMWL LPG-installatie mogelijk?
-
Dirk109
Re: gaschoke op OMWL LPG-installatie mogelijk?
Hallo Roel ik zou eerst kijken of er niks anders loos is, mogelijk met je verdamper of koelvloeistof circulatie.
Mijn 109 op lpg start bij -10 net zo als + 10, het duurt ook even voordat hij aanslaat maar de temperatuur maakt hierbij niks uit.
Op mijn werk gebruikte ik vroeger een heftruck op lpg die ook moeilijk wilde starten bij kou.
Ik pakte dan een gieter met wat warm water dat over de verdamper ging en starten dan direct.
Later is de verdamper vervangen en was het probleem over.
Misschien dat een lpg inbouwstation er wel meer over kan vertellen.
Dirk 109
Mijn 109 op lpg start bij -10 net zo als + 10, het duurt ook even voordat hij aanslaat maar de temperatuur maakt hierbij niks uit.
Op mijn werk gebruikte ik vroeger een heftruck op lpg die ook moeilijk wilde starten bij kou.
Ik pakte dan een gieter met wat warm water dat over de verdamper ging en starten dan direct.
Later is de verdamper vervangen en was het probleem over.
Misschien dat een lpg inbouwstation er wel meer over kan vertellen.
Dirk 109
-
bram-rrc
Re: gaschoke op OMWL LPG-installatie mogelijk?
ja dat kan.
met bv een gasstartschakelaar, daar kan je ook een choketijd op instellen.
Bv te halen bij Vogels autogas.
[www.vogelsautogas.nl]
1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 22/12/2011 07:37 door bram-rrc.
met bv een gasstartschakelaar, daar kan je ook een choketijd op instellen.
Bv te halen bij Vogels autogas.
[www.vogelsautogas.nl]
1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 22/12/2011 07:37 door bram-rrc.