Wat te doen met een Mixer voor LPG?
Geplaatst: vr 25 nov 2011, 13:15
Ik wil een RRC V8 op Gas brengen. Maar zit vast met mijn gedachtegang over de Mixer.
Het is nu nog een 3.5 met Carburateurs, en zou dus met een 2 tal kleine mixers mee kunnen wegkomen, maar die schijnen te weinig capaciteit te hebben waardoor het er niet veel beter op wordt.
Uiteindelijk wil ik naar een 3.9(4.0) of een 4.6 op LPG. Deze motoren hebben een ander Lucht-inlaat en injectie.
Ik zou dus kunnen beginnen met een 3.9 luchtinlaat op de 3.5 te plaatsen en daar een Mixer op aansluiten maar dan kan ik enkel maar op LPG rijden (en de carburateurs zijn dan geheel vervallen, en een injectie systeem + kabelboom wil ik juist niet gaan inbouwen), Heeft hier iemand ervaring mee?? En is het dan mogelijk om op LPG te starten?? Dit is een variant waar ikzelf het minst vertrouwen in heb.
Of zou ik een (dure) Weber-Edelbrock kunnen aanschaffen, maar heb werkelijk geen idee hoe daar een LPG-Mixer op zou moeten worden aangesloten. Maar heb ik denk ik wel het voordeel ermee dat het met de 3.5 tot 4.6 is te gebruiken en ik ook geen aangepaste kabelboom nodig heb voor het injectie gedeelte van de EFI motoren.
Of moet ik er toch aan geloven en een (vereenvoudigde) kabelboom voor een EFI motor aanleggen en een injectie systeem aanbrengen om dan met de Air-intkake te werken met een enkele Mixer maar ook nog de mogelijkheid hebben om op Benzine te kunnen rijden.
Graag vraag ik hier nu naar jullie mening, waar ik goed aan zou kunnen doen. Groeten Arno
Het is nu nog een 3.5 met Carburateurs, en zou dus met een 2 tal kleine mixers mee kunnen wegkomen, maar die schijnen te weinig capaciteit te hebben waardoor het er niet veel beter op wordt.
Uiteindelijk wil ik naar een 3.9(4.0) of een 4.6 op LPG. Deze motoren hebben een ander Lucht-inlaat en injectie.
Ik zou dus kunnen beginnen met een 3.9 luchtinlaat op de 3.5 te plaatsen en daar een Mixer op aansluiten maar dan kan ik enkel maar op LPG rijden (en de carburateurs zijn dan geheel vervallen, en een injectie systeem + kabelboom wil ik juist niet gaan inbouwen), Heeft hier iemand ervaring mee?? En is het dan mogelijk om op LPG te starten?? Dit is een variant waar ikzelf het minst vertrouwen in heb.
Of zou ik een (dure) Weber-Edelbrock kunnen aanschaffen, maar heb werkelijk geen idee hoe daar een LPG-Mixer op zou moeten worden aangesloten. Maar heb ik denk ik wel het voordeel ermee dat het met de 3.5 tot 4.6 is te gebruiken en ik ook geen aangepaste kabelboom nodig heb voor het injectie gedeelte van de EFI motoren.
Of moet ik er toch aan geloven en een (vereenvoudigde) kabelboom voor een EFI motor aanleggen en een injectie systeem aanbrengen om dan met de Air-intkake te werken met een enkele Mixer maar ook nog de mogelijkheid hebben om op Benzine te kunnen rijden.
Graag vraag ik hier nu naar jullie mening, waar ik goed aan zou kunnen doen. Groeten Arno