RRC 3.9 Compressie test!!

Archief van het geliefde Land Rover prikbord (alleen lezen)
Richard R

RRC 3.9 Compressie test!!

Bericht door Richard R »

Hoi Allemaal,

Ik heb vanmorgen even de compressie gemeten van onze RRC.
De waardes zitten allemaal rond de 10,2 met één cilinder bina 11.
Wat is de juiste kleur van een bougie,die van ons was de electrode een beetje geel en de schacht is zwart.

De auto trekt slecht ik heb dit al in een andere onderwerp hier aangegeven.
Als de auto stationair draait en ik trek de stekker van de LMM af verandert er niets ook al geef ik een dot gas.
Wie kan mij mij vertellen hoe je deze kan testen?
Benno

Re: RRC 3.9 Compressie test!!

Bericht door Benno »

zou dus ook de LMM kunnen zijn. als hij op lpg draait wordt de lmm niet gebruikt over het algemeen of er moet een g2 of g3 inzitten. Als hij op benzine lopend geen verschil heeft met en zonder LMM zou ik die maar eens vervangen of controleren of alle polen in de stekker contact maken

benno
Richard R

Re: RRC 3.9 Compressie test!!

Bericht door Richard R »

Mijn systeem start op benzine en gaat bij 2000rpm over op gas is dit dan een g2 installatie?
bram-rrc

Re: RRC 3.9 Compressie test!!

Bericht door bram-rrc »

google!

G2 - installaties

De G2 installatie is de 2e generatie LPG systemen. Dit kan een gas venturi systeem, of een dampgas injectie systeem zijn. De autogas apparatuur wordt doorgaans geplaatst in motor voertuigen met geregelde katalysator. De apparatuur kan gelijk zijn aan deze van de G3 installaties maar genieten niet het fiscale voordeel, omdat het voertuig niet aan de ECE94-12 emissie eisen voldoet. Of niet gegtest is bij een erkende keurings instantie.
Richard R

Re: RRC 3.9 Compressie test!!

Bericht door Richard R »

Oké,

Dus de LMM moet ook z'n werk doen met deze installatie?
bram-rrc

Re: RRC 3.9 Compressie test!!

Bericht door bram-rrc »

dat ie overschakelt van benzine naar gas wil niet zeggen dat je een g2 installatie hebt.

Maar toen je de lmm loskoppelde (wat volgens mij in tijdens bedrijf niet goed is) stond de auto toen op benzine?
loopt ie zowel op benzine als op gas slecht
GeraRRCd

Re: RRC 3.9 Compressie test!!

Bericht door GeraRRCd »

De LMM werkt normaal gesproken alleen op benzine, want daar berekent de ECU o.a. de hoeveelheid in te spuiten benzine uit (tezamen met luchttemperatuur, gasklepstand, lambda-sonde, en watertemperatuur). Een gewone G1 LPG installatie zal hier geen gebruik van maken, die wordt uitsluitend door het vacuüm gestuurd. Er zijn LPG systemen die gebruik maken van slimmere electronica dan alleen vacuüm, maar dan is dat vaak de gasklepstand/vacuum-drukmeter in de plenum-kamer + lambda-sonde (G3 geregelde systemen). En dan zijn er ook nog systemen die LPG als dampgas of zelf in vloeibare vorm inspuiten, maar die hebben meestal hun eigen sensoren die losstaan van de originele Landrover spullen (die redelijk verouderd zijn).
Het feit dat hij bij 2K overschakelt zegt niets over het type G1/2/3 installatie. Dat doet mijn van Orsouw LPG systeem ook en dat is een simpele G1 installatie. Die het overigens prima doet, maar niet echt uitblinkt in zuinigheid zoals je bij geregelde systemen kunt bereiken.

Ik heb niet zoveel verstand van bougies, maar ik weet dat je de juiste temperatuur bougies moet gebruiken en dat je ze na verloop van tijd moet vervangen. Voor mijn V8 (3.5 EFI) is dat 15.000 km, en ik gebruik NGK : NGK BP6ES – 0,6 mm afstellen – vervangen na 15.000 km. Dit volgens aanwijzingen van LPG specialist Iwema.

groet

Gerard

range%20liggend.jpg --> mod_embed_images_loadimage('81c830855e7612f7bebb94542b699ddc', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fdl.dropbox.com%2Fu%2F19667019%2Frange%2520liggend.jpg', 'http://dl.dropbox.com/u/19667019/range%20liggend.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fdl.dropbox.com%2Fu%2F19667019%2Frange%2520liggend.jpg', '', 14774359, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Richard R

Re: RRC 3.9 Compressie test!!

Bericht door Richard R »

Als de motor koud is start hij direct en loopt ook goed,laat ik hem 2min lopen en zet hem weer uit krijg ik hem met veel moeite weer aan dan is de motor nog koud.
Als hij eenmaal loopt loopt hij ook mooi rond maar zodra ik ga rijden trekt hij slecht zowel op benzine als gas,de auto wil ook niet harder dan 120 km.
Hij rookt niet en stinkt ook niet.
Zit er op deze auto ook een stekker voor het uitlezen? of mischien een noodloop programma!
hein de kort

Re: RRC 3.9 Compressie test!!

Bericht door hein de kort »

heb van een engelse 4x4 site een schema gedownload waarmee alle delen van de efi
gecontroleerd kunnen worden.
Had dezelfde problemen als jij alleen plofte mijn auto wanneer ik meer gas gaf, op gas wat
meer als op benzine.
Na vervangen en afstellen van de ontsteking, schoonmaken van alle contacten op en rond
de ecu , controle op luchtlekken en verstopte leidingen rond de plenum en uiteindelijk het toevoegen
van een flesje injectie reiniger bij de benzine loopt ie weer 100%.
Als je het schema wilt hebben graag een emailadres per pb.
Weet niet of je de ecu uit kunt lezen, volgens mij reset je hem door de spanning er even af te halen.
Anderen op dit forum zullen hier meer verstand van hebben!
Tom_RRC

Re: RRC 3.9 Compressie test!!

Bericht door Tom_RRC »

Hoi Hein,

Zou je mij dit schema toe willen sturen?
tvhoek at hotmail.com

Alvast bedankt,
Tom
Plaats reactie