Mini testje electronische ontsteking
Geplaatst: do 03 nov 2011, 19:59
Naar aanleiding van een ander draadje van vorige week, en wat snuffelwerk op het web, heb ik bij Simon Best British Classics een elektronische ontsteking besteld voor mijn '65-er 88"
Daar zat een ontsteking in van Eric die het op zich goed deed maar ik wilde toch weer een elektronische.
Heb in m'n 109" eerst een Pertronics gehad. Deze monteer je in de originele distributieklok ter vervanging van de puntjes en condensator. Dit dingetje werkte heel goed, alleen jammer dat een aangegoten draadje afbrak. Ik heb toen via Budget een AutoEra electronische ontsteking aangeschaft en deze doet het ook al zo'n 9000 km probleemloos.
Ik heb eerst even een filmpje geschoten met de conventionele AutoEra erin, vervolgens met de PowerMax van Simon BBC
Het is puur om te laten zien hoe de motor loopt en reageert op het gas. Als ik straks klaar ben met de 88" wil ik ze nog wel een keer vergelijken en dan ook samen met de 123 en MegaJolt
Op het eerste gezicht voelt de PowerMax veel degelijker aan. De rotorkap zit vast zonder speling en ook de as kan niet heen en weer zoals bij de AutoEra.
Debbie & Gerard
90" 200tdi 1985 "Jeremy"
88" 2 liter Series 1 1958
BLRC Website
BLRC Facebook pagina
Zo langzaam als het kan, zo snel als het moet.
Daar zat een ontsteking in van Eric die het op zich goed deed maar ik wilde toch weer een elektronische.
Heb in m'n 109" eerst een Pertronics gehad. Deze monteer je in de originele distributieklok ter vervanging van de puntjes en condensator. Dit dingetje werkte heel goed, alleen jammer dat een aangegoten draadje afbrak. Ik heb toen via Budget een AutoEra electronische ontsteking aangeschaft en deze doet het ook al zo'n 9000 km probleemloos.
Ik heb eerst even een filmpje geschoten met de conventionele AutoEra erin, vervolgens met de PowerMax van Simon BBC
Het is puur om te laten zien hoe de motor loopt en reageert op het gas. Als ik straks klaar ben met de 88" wil ik ze nog wel een keer vergelijken en dan ook samen met de 123 en MegaJolt
Op het eerste gezicht voelt de PowerMax veel degelijker aan. De rotorkap zit vast zonder speling en ook de as kan niet heen en weer zoals bij de AutoEra.
Debbie & Gerard
90" 200tdi 1985 "Jeremy"
88" 2 liter Series 1 1958
BLRC Website
BLRC Facebook pagina
Zo langzaam als het kan, zo snel als het moet.