Beste Prikkers,
Ik ben bezig met een ombouw van 3.5 V8 naar 300TDI in mijn 110 uit 1985.
Nu heeft de vorige eigenaar er een RVS brandstoftank onder gemaakt i.p.v. de standaard tank.
Op deze tank zit alleen de brandstof aanvoer en retour leidingen en geen niveau meter.
Een V8 heeft een externe brandstofpomp.
Nu mijn vragen:
Hoe zit het met een interne of externe pomp, is die wel of niet nodig?
Is de pomp op het blok voldoende?
Kan ik de pomp van de V8 gebruiken?
Heeft iemand een tekening of foto's hoe het brandstofsysteem in elkaar zit?
Heeft iemand de onderdelennummers van de benodigde pomp en niveaumeter?
Mvg Thimo.
brandstofpomp 300TDI
-
pascal ubags
Re: brandstofpomp 300TDI
hoi thimo
de 300 tdi heeft op het blok een toevoerpompzitten, dus heb je de extra pomp niet nodig, hierop sluit je de toevoerleiding aan, en op de brandstofpomp zelf zit de aansluiting voor de retour, hierop de retourleiding, verder zitten de retour leidingen, verstuivers,pomp op het blok, zullen wel aanwezig zijn.
ook zit er tussen opvoerpomp en brandstofpomp nog een filter.
deze is anders als v8 dus wel noodzakelijk, orgineel hangt deze tegen het spadbordt.
gr pascal
de 300 tdi heeft op het blok een toevoerpompzitten, dus heb je de extra pomp niet nodig, hierop sluit je de toevoerleiding aan, en op de brandstofpomp zelf zit de aansluiting voor de retour, hierop de retourleiding, verder zitten de retour leidingen, verstuivers,pomp op het blok, zullen wel aanwezig zijn.
ook zit er tussen opvoerpomp en brandstofpomp nog een filter.
deze is anders als v8 dus wel noodzakelijk, orgineel hangt deze tegen het spadbordt.
gr pascal