Wiel op imperiaal? Of toch maar niet?

Archief van het geliefde Land Rover prikbord (alleen lezen)
Fraggledefender

Wiel op imperiaal? Of toch maar niet?

Bericht door Fraggledefender »

Mijn reservewiel aan mijn achterdeur raakt de NATOhaak net aan. Op zich geen ramp, zie het als een extra steuntje en dat is handig.

Maar toch.. Ik overweeg om mijn wiel maar op de imperiaal te leggen. Of is dat echt heel erg onhandig en waardeloos voor het rijgedrag?

Groeten,

Jan

Defender 110 stwg 200tdi maart 1986
VeeTee

Re: Wiel op imperiaal? Of toch maar niet?

Bericht door VeeTee »

Zit 'ie rechtstreeks op de deur of op een reservewieldrager?
Veel gewicht op je dak is niet bevorderlijk voor de stabiliteit in het bochtenwerk, bovendien - het valt nog tegen om dat wiel makkelijk op en af het dak te krijgen...
Je kan 'm ook nog op de motorkap leggen, staat ook niet verkeerd.

Vincent | Defender 110 CSW 300 Tdi | Freelander TD4

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 21/10/2011 22:06 door VeeTee.
arend

Bericht door arend »

heb ik een tijd gehad, ging prima! ik was gelijk van het gefluit af.

arend
Carrie

Bericht door Carrie »

Gaat prima, heb ik een tijd gehad. Ennuh, het staat ook nog eens onwijs stoer! Maar de Laro verbruikt dan natuurlijk wel meer brandstof.

Carrie.
Fraggledefender

Bericht door Fraggledefender »

Wiel hangt nog aan deur. Ben zoekende naar een alternatief, maar heb bumperettes en dan wordt het moeilijk heb ik al begrepen.
Wiel op motorkap is idd super, maar dan kan mijn vrouw er slecht overheen kijken. :-/

Ik ga nog wel eens denken. Kom de winter wel door en wellicht heb ik dan een betaalba swing away carrier gevonden die wel samen met bumperettes werkt.

Jan
JanTD5

Bericht door JanTD5 »

Hallo naamgenoot.

Toen ik mijn defender kocht zat er een swing away carrier op. Volgens mij deze Heb daarna zelf deze bumperettes gemonteerd. Gaat prima.

Mvg Jan
Plaats reactie