Hallo allemaal,
ik heb net een stage one gekocht die beigebruin is gerold, wat niet helemaal mijn kleur is. Nog zitten denken welke kleur misschien wel mooi is, marine blue of light green, maar de originele kleur is eigenlijk 1 van de unieke 4 stage one kleuren, pageant blue.
weet iemand misschien hier het kleurennummer van ? Bij de enorme lijst van Stephen Hull staat hij niet bij. Heb wel een kleurennummer van een pageant blauwe mg en mini gevonden wat ook van Britisch Leyland was rond 1979
wie kan me aan de kleurcode helpen
groet Gerard
88"sIIa
109V8
kleurcode pageant blue
-
Hermen Vlothuizen
Re: kleurcode pageant blue
Mooi voornemen om zo'n weinig voorkomende kleur in ere te herstellen!
Land Rover heeft destijds Pageant Blue en Inca Yellow ontleend aan het kleurenpalet van Triumph. Enig googelen naar Triumph en kleurcodes leert dat daar veel verwarring over bestaat. Zie bijvoorbeeld de derde bijdrage in deze discussie:
[spitfireinformationexchange.yuku.com]
Ook kwam ik al googelend tegen dat je kennelijk ook MG's in Pageant Blue kon bestellen, waarbij die kleur weer net wat afweek van de versie die Triumph gebruikte.
Nu ja, een defenitief antwoord is dit zeker niet, maar toch hoop ik dat je er iets aan hebt...
Hermen
Land Rover heeft destijds Pageant Blue en Inca Yellow ontleend aan het kleurenpalet van Triumph. Enig googelen naar Triumph en kleurcodes leert dat daar veel verwarring over bestaat. Zie bijvoorbeeld de derde bijdrage in deze discussie:
[spitfireinformationexchange.yuku.com]
Ook kwam ik al googelend tegen dat je kennelijk ook MG's in Pageant Blue kon bestellen, waarbij die kleur weer net wat afweek van de versie die Triumph gebruikte.
Nu ja, een defenitief antwoord is dit zeker niet, maar toch hoop ik dat je er iets aan hebt...
Hermen
-
Frans Bonnes
Re: kleurcode pageant blue
Heb ook even gegoogeld en het zou BL kleurcode JNA224 kunnen zijn.
fb
fb
-
GerardstagoneV8
Re: kleurcode pageant blue - opgelost -
Dank u voor de reactie heren,
Lijkt er inderdaad op dat het iets met JNA danwel getal 224 moet zijn.
Ik heb ook nog een mail gestuurd naar Stephen Hull (die van de grote laro kleuren lijst
Hij vond het zelf ook vreemd dat hij hem niet in zijn lijst had staan, maar hij gaf net als Frans aan:
Must be LRC.224 or JNA
groet Gerard
SIIa
109V8
Lijkt er inderdaad op dat het iets met JNA danwel getal 224 moet zijn.
Ik heb ook nog een mail gestuurd naar Stephen Hull (die van de grote laro kleuren lijst
Hij vond het zelf ook vreemd dat hij hem niet in zijn lijst had staan, maar hij gaf net als Frans aan:
Must be LRC.224 or JNA
groet Gerard
SIIa
109V8