weinig vermogen voor een gasrijder met 225 cm
-
Larojan
weinig vermogen voor een gasrijder met 225 cm
Wie van de gasrijders herkent dit probleem?
Opeens heb ik weinig vermogen.Slecht optrekken en stotteren is opeens actueel.
Heb net het uitlaatspruitstuk vervangen. Na een lekke pakking tussen de 2 spruitstukken heb ik na het afvlakken van de
aansluitingen het gat gedicht.Heb dus een poosje met een lekke spruitstuk pakking gereden. Kan de ontsteking hierdoor verlopen?
Motor loopt nu goed alleen start opeens slecht.
De uitlaat (begin witte rook) lekt opeens geen water meer.
Een lekke koppakking lijkt mij niet het geval, want koelvloeistof gebruik heb ik niet.
Lijkt mij een beluchtingsprobleem of is de carborateur vervuild?
Wie herkend dit?
Heel graag jullie respons.
Mvrgr,
Larojan
Opeens heb ik weinig vermogen.Slecht optrekken en stotteren is opeens actueel.
Heb net het uitlaatspruitstuk vervangen. Na een lekke pakking tussen de 2 spruitstukken heb ik na het afvlakken van de
aansluitingen het gat gedicht.Heb dus een poosje met een lekke spruitstuk pakking gereden. Kan de ontsteking hierdoor verlopen?
Motor loopt nu goed alleen start opeens slecht.
De uitlaat (begin witte rook) lekt opeens geen water meer.
Een lekke koppakking lijkt mij niet het geval, want koelvloeistof gebruik heb ik niet.
Lijkt mij een beluchtingsprobleem of is de carborateur vervuild?
Wie herkend dit?
Heel graag jullie respons.
Mvrgr,
Larojan
-
Cor
Re: weinig vermogen voor een gasrijder met 225 cm
Begin eens met te vertellen over welke auto je de vraag stelt
-
D&G
Re: weinig vermogen voor een gasrijder met 225 cm
Klinkt een beetje als een probleem met de verdamper. Loopt hij ook slecht stationair?
Gerard
Gerard
-
Cor
Re: weinig vermogen voor een gasrijder met 225 cm
Ontsteking kan verlopen zijn (moet ergens op 9 graden staan) althans bij mijn SIII werkt dat het beste.
Kan ook de condensator zijn die op zijn laatst loopt (bij ontsteking met contactpunten)
Wat ik ook merk is dat de auto slechter gaat lopen als de kleppen weer eens gesteld moeten worden, en gek genoeg staan ze meestal te strak! Ik stel ze altijd warm op 0,30mm volgens het A+B=9 principe.
Cor
Kan ook de condensator zijn die op zijn laatst loopt (bij ontsteking met contactpunten)
Wat ik ook merk is dat de auto slechter gaat lopen als de kleppen weer eens gesteld moeten worden, en gek genoeg staan ze meestal te strak! Ik stel ze altijd warm op 0,30mm volgens het A+B=9 principe.
Cor
-
Larojan
Re: weinig vermogen voor een gasrijder met 225 cm
Cor,
Ik heb een 110 Defender uit 1985 en heb net de distributeur vervangen.
Deze maakt ook een niet normaal geluid.
Wat D&G meldt is de verdamper klinkt aannememelijk want hij loopt inderdaad niet lekker stationair.
Maar wat kan er kapot of smerig zijn aan de verdamper?
Weet D&G hier meer over?
Dank jullie wel tot zover.
Mvrgr,
Larojan
Ik heb een 110 Defender uit 1985 en heb net de distributeur vervangen.
Deze maakt ook een niet normaal geluid.
Wat D&G meldt is de verdamper klinkt aannememelijk want hij loopt inderdaad niet lekker stationair.
Maar wat kan er kapot of smerig zijn aan de verdamper?
Weet D&G hier meer over?
Dank jullie wel tot zover.
Mvrgr,
Larojan
-
Larojan
Re: weinig vermogen voor een gasrijder met 225 cm
Cor,
Ik heb een 110 Defender uit 1985 en heb net de distributeur vervangen.
Deze maakt ook een niet normaal geluid.
Wat Gerard meldt is de verdamper klinkt aannememelijk want hij loopt inderdaad niet lekker stationair.
Maar wat kan er kapot of smerig zijn aan de verdamper?
Weet Gerard hier meer over?
Dank jullie wel tot zover.
Mvrgr,
Larojan
Ik heb een 110 Defender uit 1985 en heb net de distributeur vervangen.
Deze maakt ook een niet normaal geluid.
Wat Gerard meldt is de verdamper klinkt aannememelijk want hij loopt inderdaad niet lekker stationair.
Maar wat kan er kapot of smerig zijn aan de verdamper?
Weet Gerard hier meer over?
Dank jullie wel tot zover.
Mvrgr,
Larojan
-
D&G
Re: weinig vermogen voor een gasrijder met 225 cm
Membraan in de verdamper kan verdroogd zijn en/of er kan een klein scheurtje in zitten. Kan redelijk plotseling opkomen.
Contactpuntjes, kleppen of ontsteking gaat meestal geleidelijk. Deze drie zaken zijn echter redelijk goedkoop uit te sluiten. Verdamper is al snel weer zo'n 250 euro
Waar woon je ergens? Misschien iemand mee laten kijken?
Gerard
Contactpuntjes, kleppen of ontsteking gaat meestal geleidelijk. Deze drie zaken zijn echter redelijk goedkoop uit te sluiten. Verdamper is al snel weer zo'n 250 euro
Waar woon je ergens? Misschien iemand mee laten kijken?
Gerard
-
Larojan
Re: weinig vermogen voor een gasrijder met 225 cm
Gerard,
Ik woon in Amsterdam oud west. Je mag met alle plezier langs komen.
Bedankt alvast. Ik ga in ieder geval mijn slangen checken en de verdamper open halen.
Nu ik terug denk aan de fatale rit dat dit begon, heb ik nadat ik per ongeluk tijdens en rijden de contactsleutel uit en weer aan gezet. Toen hoorde ik een knal .Dat kan in de carborateur of verdamper hebben plaats gevonden.
Misschien heeft dit ermee te maken.Wat denk je?
Mvrgr,
Larojan
Ik woon in Amsterdam oud west. Je mag met alle plezier langs komen.
Bedankt alvast. Ik ga in ieder geval mijn slangen checken en de verdamper open halen.
Nu ik terug denk aan de fatale rit dat dit begon, heb ik nadat ik per ongeluk tijdens en rijden de contactsleutel uit en weer aan gezet. Toen hoorde ik een knal .Dat kan in de carborateur of verdamper hebben plaats gevonden.
Misschien heeft dit ermee te maken.Wat denk je?
Mvrgr,
Larojan
-
Pieter
Re: weinig vermogen voor een gasrijder met 225 cm
Larojan,
Lastig probleem, zeker na de- en montage van een onderdeel. Even 'bovenin' de keten beginnen.... Ontsteking (kabels, verdeelkap; rotor, afstelling), Zitten alle vacuumslangen nog goed gemonteerd en zijn ze nog niet poreus (die van de vervroeger)? kleppen stellen (lekke klep?).. Zit de gasaansluiting nog juist (lekvrij) in het inlaattraject?
Succes!
Pieter
Lastig probleem, zeker na de- en montage van een onderdeel. Even 'bovenin' de keten beginnen.... Ontsteking (kabels, verdeelkap; rotor, afstelling), Zitten alle vacuumslangen nog goed gemonteerd en zijn ze nog niet poreus (die van de vervroeger)? kleppen stellen (lekke klep?).. Zit de gasaansluiting nog juist (lekvrij) in het inlaattraject?
Succes!
Pieter
-
Patrick Nieuwenhuis
Re: weinig vermogen voor een gasrijder met 225 cm
was jij dat die in de staatsliedenbuurt woont ,ik had even n praatje met je gemaakt,groet patrick
-
Mud Machine
Re: weinig vermogen voor een gasrijder met 225 cm
Klinkt alsof je een backfire hebt gehad. Controleer het gehele inlaattraject op beschadigingen want door de backfire kan er wat stuk of los zijn.
Even aannemen dat je een V8 hebt, klopt dat????
Backfire kan veroorzaakt zijn doordat je het contact tijdens rijden uitgezet hebt.
Ik neem aan dat je de verdeler bedoelt (wat jij distributeur noemt). Weet je zeker dat je de ontsteking goed hebt afgesteld? Bougies ook nog goed en op 0,6mm electrodeafstand?
Je spreekt over de pakking tussen de 2 spruitstukken, het inlaatspruitstuk dus??? Als je daar een lek hebt gehad dan moet je de LPG installatie opnieu afstellen want de afstelling klopt dan niet meer. Het vervangen van de uitlaatspruitstukken kan niet van invloed zijn.
Samengevat:
Controleer alle aansluitingen enz.. van het hele inlaattraject van luchtfilter tot aan het inlaatspruitstuk
bougies controleren en zonodig afstellen / vervangen
Ontsteking goed afstellen
Benzine goed afstellen (mengsel ok en carbs synchroon)
LPG afstellen stationar mengsel en deellast mengsel met CO meter
Witte rook in het begin is normaal dat is waterdamp. In LPG zit namelijk redelijk wat water. Bij een warme moter zal je het nagenoeg niet meer zien (tenzij het buiten erg koud is).
Even aannemen dat je een V8 hebt, klopt dat????
Backfire kan veroorzaakt zijn doordat je het contact tijdens rijden uitgezet hebt.
Ik neem aan dat je de verdeler bedoelt (wat jij distributeur noemt). Weet je zeker dat je de ontsteking goed hebt afgesteld? Bougies ook nog goed en op 0,6mm electrodeafstand?
Je spreekt over de pakking tussen de 2 spruitstukken, het inlaatspruitstuk dus??? Als je daar een lek hebt gehad dan moet je de LPG installatie opnieu afstellen want de afstelling klopt dan niet meer. Het vervangen van de uitlaatspruitstukken kan niet van invloed zijn.
Samengevat:
Controleer alle aansluitingen enz.. van het hele inlaattraject van luchtfilter tot aan het inlaatspruitstuk
bougies controleren en zonodig afstellen / vervangen
Ontsteking goed afstellen
Benzine goed afstellen (mengsel ok en carbs synchroon)
LPG afstellen stationar mengsel en deellast mengsel met CO meter
Witte rook in het begin is normaal dat is waterdamp. In LPG zit namelijk redelijk wat water. Bij een warme moter zal je het nagenoeg niet meer zien (tenzij het buiten erg koud is).
-
Larojan
Re: weinig vermogen voor een gasrijder met 225 cm
Mudmachine,
Ik heb een V-4.Maar kan evengoed een backfire zijn geweest.
Ik ga na wat er niet goed meer is.
onsteking, verdeler en verdamper.
Dank voor je info.
Mvrgr,
Larojan
Ik heb een V-4.Maar kan evengoed een backfire zijn geweest.
Ik ga na wat er niet goed meer is.
onsteking, verdeler en verdamper.
Dank voor je info.
Mvrgr,
Larojan
-
Bart van Dessel
Re: weinig vermogen voor een gasrijder met 225 cm
Een V4?? Misschien moet je de auto is laten kijken door een kenner? Punten die Mudmachine noemt zijn inderdaad voor de hand liggend, maar het kan heel veel zijn.
Gr, Bart
Groetjes, Bart
lhttp://diensten-vakmensen.marktplaats.nl/a/diensten-en-vakmensen/auto-en-motor-monteurs-en-garages/266774-bart-s-autoservice.html?previousPage=lr
Foto-QSRTQRQC.jpg --> mod_embed_images_loadimage('df95f10b6fd89fe18cce83403fadd3d9', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fwww.mijnalbum.nl%2FFoto-QSRTQRQC.jpg', 'http://www.mijnalbum.nl/Foto-QSRTQRQC.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fwww.mijnalbum.nl%2FFoto-QSRTQRQC.jpg', '', 14706143, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Gr, Bart
Groetjes, Bart
lhttp://diensten-vakmensen.marktplaats.nl/a/diensten-en-vakmensen/auto-en-motor-monteurs-en-garages/266774-bart-s-autoservice.html?previousPage=lr
Foto-QSRTQRQC.jpg --> mod_embed_images_loadimage('df95f10b6fd89fe18cce83403fadd3d9', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fwww.mijnalbum.nl%2FFoto-QSRTQRQC.jpg', 'http://www.mijnalbum.nl/Foto-QSRTQRQC.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fwww.mijnalbum.nl%2FFoto-QSRTQRQC.jpg', '', 14706143, 600, 600, 'Loading image ...', false);
-
Mud Machine
Re: weinig vermogen voor een gasrijder met 225 cm
Kan van alles zijn maar ik begin altijd met de voor de hand liggende punten. Meeste kans dat daar de oorzaak ligt.
-
Bob met Piet
Re: weinig vermogen voor een gasrijder met 225 cm
Ik heb me ook achter de oren gekrabt over welke motor hij nu bedoeld.
Ik ga er nu van uit dat het een 2.25 B (kubieke centimeter!) en niet dat deze persoon 2,25 cm lang is of je kunt de komma ook op 22,5 zetten, maar dat zou wel heel persoonlijk zijn
Aan de andere kant heb ik geen antwoord op het gas probleem
Succes ermee.
Ik ga er nu van uit dat het een 2.25 B (kubieke centimeter!) en niet dat deze persoon 2,25 cm lang is of je kunt de komma ook op 22,5 zetten, maar dat zou wel heel persoonlijk zijn
Aan de andere kant heb ik geen antwoord op het gas probleem
Succes ermee.
-
Raoul Winckels
Re: weinig vermogen voor een gasrijder met 225 cm
Wat doet de auto eigenlijk op benzine? Is het dan wel gOed/beter? Gr. Raoul
-
D&G
Re: weinig vermogen voor een gasrijder met 225 cm
Raoul Winckels Schreef:
-------------------------------------------------------
> Wat doet de auto eigenlijk op benzine? Is het dan
> wel gOed/beter? Gr. Raoul
Scherpe Raoul!
Is inderdaad wel een essentiele vraag...
Gerard
-------------------------------------------------------
> Wat doet de auto eigenlijk op benzine? Is het dan
> wel gOed/beter? Gr. Raoul
Scherpe Raoul!
Is inderdaad wel een essentiele vraag...
Gerard
-
Larojan
Re: weinig vermogen voor een gasrijder met 225 cm
Zen en de kunst van het Landrover onderhoud,
Vanochtend na al jullie ideeen , kreeg ik een ingeving.
De distributeur, stroomverdeler of rotor liep gisteren ook niet helemaal lekker.
Dit ingenieuze gevoelige apparaatje is toch niet het beste schakeltje van Landrover, net als de versnellingsbak.
Ik had hem een poos terug al vervangen.Voor 32 euro heb je er al een.
Na open maken kwam ik al wat olie tegen en na het verwijderen van het electrische gedeelte (contactpunt en condensator))
zag ik een gebroken veer die de vervroegers laat werken. Ik had hem al laatst vervangen dus een veertje had ik nog.
Deze vervangen en toen bleek na nog lager te gaan dat de pen die de drive dog (in engels),die het motorblok ingaat , vasthoudt compleet in stukken was. Waarschijnlijk had de backfire hier zijn krachten op gericht. Goed ook deze pen nog (let op kan op 2 manieren) vervangen en de rotor teruggeplaatst. Het kan dus maar op een manier. Contactpunt afgesteld op 0,35-0,4 mm.
Starten en lopen. Gelijk een proefrit gedaan en er was weer vermogen!!! Ik werd niet meer ingehaald door dat vormloze blik.
Weer een klus die mede is oplost door dit medium
Nogmaals bedankt voor de serieuze inbreng.
Gr,
Larojan
Vanochtend na al jullie ideeen , kreeg ik een ingeving.
De distributeur, stroomverdeler of rotor liep gisteren ook niet helemaal lekker.
Dit ingenieuze gevoelige apparaatje is toch niet het beste schakeltje van Landrover, net als de versnellingsbak.
Ik had hem een poos terug al vervangen.Voor 32 euro heb je er al een.
Na open maken kwam ik al wat olie tegen en na het verwijderen van het electrische gedeelte (contactpunt en condensator))
zag ik een gebroken veer die de vervroegers laat werken. Ik had hem al laatst vervangen dus een veertje had ik nog.
Deze vervangen en toen bleek na nog lager te gaan dat de pen die de drive dog (in engels),die het motorblok ingaat , vasthoudt compleet in stukken was. Waarschijnlijk had de backfire hier zijn krachten op gericht. Goed ook deze pen nog (let op kan op 2 manieren) vervangen en de rotor teruggeplaatst. Het kan dus maar op een manier. Contactpunt afgesteld op 0,35-0,4 mm.
Starten en lopen. Gelijk een proefrit gedaan en er was weer vermogen!!! Ik werd niet meer ingehaald door dat vormloze blik.
Weer een klus die mede is oplost door dit medium
Nogmaals bedankt voor de serieuze inbreng.
Gr,
Larojan
-
Larojan
Re: weinig vermogen voor een gasrijder met 225 cm
Zen en de kunst van het Landrover onderhoud,
Vanochtend na al jullie ideeen , kreeg ik een ingeving.
De distributeur, stroomverdeler of rotor liep gisteren ook niet helemaal lekker.
Dit ingenieuze gevoelige apparaatje is toch niet het beste schakeltje van Landrover, net als de versnellingsbak.
Ik had hem een poos terug al vervangen.Voor 32 euro heb je er al een.
Na open maken kwam ik al wat olie tegen en na het verwijderen van het electrische gedeelte (contactpunt en condensator))
zag ik een gebroken veer die de vervroegers laat werken. Ik had hem al laatst vervangen dus een veertje had ik nog.
Deze vervangen en toen bleek na nog lager te gaan dat de pen die de drive dog (in engels),die het motorblok ingaat , vasthoudt compleet in stukken was. Waarschijnlijk had de backfire hier zijn krachten op gericht. Goed ook deze pen nog (let op kan op 2 manieren) vervangen en de rotor teruggeplaatst. Het kan dus maar op een manier. Contactpunt afgesteld op 0,35-0,4 mm.
Starten en lopen. Gelijk een proefrit gedaan en er was weer vermogen!!! Ik werd niet meer ingehaald door dat vormloze blik.
Weer een klus die mede is oplost door dit medium
Nogmaals bedankt voor de serieuze inbreng.
Gr,
Larojan
Vanochtend na al jullie ideeen , kreeg ik een ingeving.
De distributeur, stroomverdeler of rotor liep gisteren ook niet helemaal lekker.
Dit ingenieuze gevoelige apparaatje is toch niet het beste schakeltje van Landrover, net als de versnellingsbak.
Ik had hem een poos terug al vervangen.Voor 32 euro heb je er al een.
Na open maken kwam ik al wat olie tegen en na het verwijderen van het electrische gedeelte (contactpunt en condensator))
zag ik een gebroken veer die de vervroegers laat werken. Ik had hem al laatst vervangen dus een veertje had ik nog.
Deze vervangen en toen bleek na nog lager te gaan dat de pen die de drive dog (in engels),die het motorblok ingaat , vasthoudt compleet in stukken was. Waarschijnlijk had de backfire hier zijn krachten op gericht. Goed ook deze pen nog (let op kan op 2 manieren) vervangen en de rotor teruggeplaatst. Het kan dus maar op een manier. Contactpunt afgesteld op 0,35-0,4 mm.
Starten en lopen. Gelijk een proefrit gedaan en er was weer vermogen!!! Ik werd niet meer ingehaald door dat vormloze blik.
Weer een klus die mede is oplost door dit medium
Nogmaals bedankt voor de serieuze inbreng.
Gr,
Larojan
-
Mud Machine
Re: weinig vermogen voor een gasrijder met 225 cm
Oorzaak en gevolg omgedraait. Ontsteking helemaal op fout tijdstip en als gevolg daarvan backfire.
Goed dat je de oorzaak gevonden hebt. Heb je voor 32 euri al een verdeler? Lijkt me sterk en zou dan toch wat beter kwaliteit kopen.
Succes met de reparatie.
Goed dat je de oorzaak gevonden hebt. Heb je voor 32 euri al een verdeler? Lijkt me sterk en zou dan toch wat beter kwaliteit kopen.
Succes met de reparatie.
-
bas88pickup
Re: weinig vermogen voor een gasrijder met 225 cm
Jouw conclusie: een backfire die jouw verdeler molt....Ik vindt het knap. Denk dat het een beetje andersom is nl; een inferieure ontsteking, die een backfire veroorzaakt.
-
richard78
Re: weinig vermogen voor een gasrijder met 225 cm
wat is kwaliteit.....een landrover
Richard78
Series III 109 2.25D 1978 Viatora aka Torretje
Freelander 1.8i 2000 Reinaard de vos aka Vosje
Als er genoeg wilskracht is kan alles!
handtekening.jpg --> mod_embed_images_loadimage('fc43610be41913ddf7119f432b9c28cf', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Frhijmer1.home.xs4all.nl%2FLandrover%2Fslides%2Fhandtekening.jpg', 'http://rhijmer1.home.xs4all.nl/Landrover/slides/handtekening.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Frhijmer1.home.xs4all.nl%2FLandrover%2Fslides%2Fhandtekening.jpg', '', 14713940, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Richard78
Series III 109 2.25D 1978 Viatora aka Torretje
Freelander 1.8i 2000 Reinaard de vos aka Vosje
Als er genoeg wilskracht is kan alles!
handtekening.jpg --> mod_embed_images_loadimage('fc43610be41913ddf7119f432b9c28cf', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Frhijmer1.home.xs4all.nl%2FLandrover%2Fslides%2Fhandtekening.jpg', 'http://rhijmer1.home.xs4all.nl/Landrover/slides/handtekening.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Frhijmer1.home.xs4all.nl%2FLandrover%2Fslides%2Fhandtekening.jpg', '', 14713940, 600, 600, 'Loading image ...', false);